Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rem

SPC Fancontroller

Recommended Posts

Ik heb graag advies nodig over het volgende:

 

Ik heb 2 SPC fancontrollers a 7 ampere en die zijn nu beide stuk :P

 

De stand automatisch deed het opeens niet meer. Ondertussen was de temp opgelopen tot 38 graden...ik was er wel gelukkig op tijd bij, maar ik begin me nu af te vragen, als ik dit 2 x heb gehad, moet toch iemand anders dit ook bekend voor komen. De stand 100% doet het nog wel, maar dat is denk ik omdat ze gewoon stroom hebben in contactdoos.

 

Die controller koste €219 gemonteerd en al.

 

Zou het kunnen dat de temperatuur sensor defect is ?

 

Zekering is al vervangen

 

Foto-QSMYIY4N.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rem,

 

De tempsensor kun je doormeten met een multimeter(als je die hebt) ff uit het hoofd..meter op weerstand functie zetten en ff meten,wel ff de sensor in je hand nemen om de temperatuur op te laten lopen tijdens het meten.

 

Succes

 

Gr Schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx schenkie

 

ik heb een nieuwe temp sensor bestelt, kijken of dat helpt..... Ik houd je op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er totaal 3 gehad die het ook niet meer deden op automatisch. na opengemaakt te hebben bleken er 2 van de drie van binnen helemaal verbrand., zekeringen waren allemaal nog goed en er draaide maar een 1500 kuub afzuiger op. Die derde was van binnen niet verbrand maar deed het ook niet. Die ligt nu bij smscom. Alle defecte zij overigens allemaal netjes kosteloos gerepareerd maar duurt wel dik 2 maanden voordat ie terug is. Ik koop ze noooit meer.

 

zo zag van mij er van binnen uit

 

gallery_5579_490_1171183.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je spint

 

Ik kon niets anders ontdekken dan een beetje zwart, verder zag alles er goed uit. Ik heb ondertussen al een meganische van SMSCOM gekocht waar ik meer vertrouwen in heb al kijk ik alleen al naar het gewicht. Te vergelijken met een carbon filter

 

gallery_6388_6993_433729.jpg

 

gallery_6388_6993_297963.jpg

 

Nu maar hopen dat de schakelkasten beter werken dan die SPC fancontrollers dan maar. De schakelkasten zijn voorzien van temperatuur beveiliging. Hij schakelt dan een aantal lampen uit als het te warm word. Zou geen kwaad kunnen naar mijn mening :D

 

gallery_6388_6993_577972.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de spc kan 7 ampere hebben. Ik heb er een 2500 m3 en een 1500 m3 op aangesloten. Zover ik weet is dat niet meer als 4 ampere. Mocht hij het dan toch begeven, gaat de zekering springen, en die was niet stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verder nog iemand ervaring met deze fancontrolers?

 

bij 2 personen 2 of meer kapot.. dat zegt mij genoeg over de kwaliteit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem ook gehad. Had er een buisfan van 250 m3 aan zitten. Heeft 1 ronde prima gedraait maar de controller ging piepen en de fan ging onregelmatig draaien totdat hij helemaal niet meer draaide. Het was dan ook bloed heet in het hok. Ook met een 500m3 afzuiger deed hij het niet goed meer.

 

Ben helemaal van de electronische regelingen afgestapt. Heb nu een TMA 5A dit is een trafo met een 5 standen thermostaat. Weegt lood zo'n ding maar is absoluut bromvrij en betrouwbaar omdat er geel electronica in zit. Nadeel is het gewicht.

Draait op de laagste stand totdat het warmer word. Gaat dan 1 stap harder draaien enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is ter reparatie opgestuurd naar SMS COM, kon alleen via een GS opgestuurd worden.

 

We wachten af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zo'n ding niet meer willen hebben. Je bent er wel van afhankelijk. Werkt hij niet meer, dan kun je grote problemen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @Rem,

 

Bedankt voor de info, want ik had hem op de bestellijst te staan.

Zoek ff een andere uit B)

 

Thanks, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, inderdaad, alleen jammer dat het @Rem 2 van die apparaten heeft gekost.

Hopelijk zit er garantie op, maar ik denk niet dat hij ze blijft gebruiken B)

 

Succes @Rem!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit 5 jaar garantie op. Dat klinkt wel leuk maar je moet spullen hebben die betrouwbaar zijn want je kunt niet zonder. Kennelijk zijn ze dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die SMSCOM fancontroller 1000 watt stelt ook weinig voor. Het plugje van de temperatuur sensor past vaak niet in de dimmer. In de GS waren de eerste 5 die we probeerden defect, tenzij je met plakband hem in elkaar gaat knutselen.

 

Ik begin vermoedens te krijgen dat er nep SMSCOM fancontrollers in omloop zijn. Kan mij niet voorstellen dat SMSCOM zulke troep verkoopt.

 

Word eens tijd voor serieuze email naar de heren daar. Lijkt Hannah wel, ook zo waardeloos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mailen, @Rem, en hou ons maar op de hoogte!

Welke schaf je nu aan, of heb je reeds aangeschaft?

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik reeds aangeschaft @green-lady

 

gallery_6388_6993_462069.jpg

 

vind alleen als hij op minimaal staat, dat hij nog steeds te hard inblaast. Verder wil ik dat hij het blijft doen. Best zwaar ding ook. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd ons op de hoogte, natuurlijk zeker van belang.

Je moet kunnen vertrouwen op de coach intussen dat je weg bent!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze heb ik reeds aangeschaft @green-lady

 

Ah, een mechanische. Hopen dat deze minder problemen geeft. Zo'n apparaat zal je oogst maar verkloten, dan ben je niet blij :wacko: .

Ik heb deze gehaald: Een Aric 8A (producent van torin)

 

gallery_14245_4385_46367.jpg

 

Hopelijk bevalt deze goed :specool

Gr.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze heb ik reeds aangeschaft @green-lady

 

gallery_6388_6993_462069.jpg

 

vind alleen als hij op minimaal staat, dat hij nog steeds te hard inblaast. Verder wil ik dat hij het blijft doen. Best zwaar ding ook. B)

 

Wat heb je betaald voor deze controller? Dat hij hard blaast op stand 1 is omdat de afzuiger minimaal 100V moet hebben om te kunnen starten/draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een inefficiënte manier.

Lees ff de editoral door van @Whazzup

 

Ik citeer:

 

Allereerst de meest inefficiënte manier: meer slip. Er zijn twee manieren om dat te bereiken:

- Verlaag het voltage van de stroomaanvoer. De motor draait nu niet meer zo krachtig en zal meer gaan slippen: een lager toerental. Het verlagen van het voltage doe je met een transformator of variac (regelbare transformator). Het grote voordeel is dat een transformator fluisterstil en zonder brom je ventilator exact kan regelen. Het nadeel is dat het niet echt efficiënt is.

 

KLIK hier voor de link

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooi stukje informatie maar wil je daar mee zeggen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green lady, je begrijpt het niet helemaal denk ik. Je zegt dat de afzuiger nog vrij hard draait. Ik leg uit hoe dat kan, ik wil niks. Met jouw fancontroller verlaag je de spanning zodat de afzuiger op zeg 5 verschillende standen kan draaien. Dat dit inefficient is klopt maar het is wel een regeling die niet bromt. Dit is dus de fancontroller die jij (en ik) hebben.

De afzuiger heeft minimaal 100 volt nodig om te kunnen starten. Daarom kan hij niet lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...