Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
white tooth

Nederlander betaalt helft hennepstroom

Recommended Posts

ma 29 dec 2008, 23:56 | 0 reacties | lees voor

Hennepstroom op rekening buurt

Nederlander betaalt helft hennepstroom

 

AMSTERDAM - Stroomleverancier Eneco vordert de helft van de stroom van opgerolde hennepkwekerijen terug. De andere 50 procent wordt betaald door de rest van de elektriciteitsgebruikers in de gemeente.

 

 

In het politiedistrict Gouwe/IJssel werden gegevens verzameld na het opdoeken van 69 kwekerijen op verschillende locaties. Het bleek dat in totaal 561 megawatt stroom werd gestolen, met een waarde van € 221.000.

 

"Het bedrag dat verloren gaat wordt verrekend over alle andere huishoudens", zegt districtschef van de politie Gouwe/IJssel Joep Patttijn tegen het AD.

 

"Het is dus in ieders belang om vooral hennepkwekerijen in de straat of in de buurt te melden."

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Het is dus in ieders belang om vooral hennepkwekerijen in de straat of in de buurt te melden."

 

 

weer zo`n geval van alles over 1 kam scheren

alsof iedereen die kweekt stroom steelt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijers van de Telegraaf met hun gekleurde berichtgeving.

 

Lekker stemming maken, nu gaan mensen denken "verraad je buurman en bespaar op je energierekening".

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Het is dus in ieders belang om vooral hennepkwekerijen in de straat of in de buurt te melden."

 

 

weer zo`n geval van alles over 1 kam scheren

alsof iedereen die kweekt stroom steelt :rofl

 

fout het is in ieders belang om netjes de stroom rekening tebetalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

GROENE HART - Energiebedrijf Eneco weet bij ruim de helft van alle ontmantelde hennepkwekerijen de kosten van illegaal afgetapte stroom op de daders te verhalen. Dat blijkt uit gegevens die in politiedistrict Gouwe/IJssel zijn verzameld na het opdoeken van 69 kwekerijen op 19 verschillende lokaties tot oktober van dit jaar.

 

In totaal werd daarbij 561 megawatt aan stroom gepikt. Bij een gemiddeld verbruik van 3400 kilowatt voor een gezin van vier personen kunnen daar 165 huishoudens een jaar lang van leven. Omgerekend gaat het om een bedrag van 221.240 euro. Daarvan is al 126.000 euro (57 procent) geïnd. Vorig jaar bedroeg dat nog 15 procent (15.000 euro) en in 2006 werd nog 51.000 euro (63 procent) binnengehaald.

 

,,Het bedrag dat verloren gaat wordt verrekend over alle andere huishoudens’’, zegt Joep Patttijn, districtschef van de politie Gouwe/IJssel. ,,Het is dus in ieders belang om vooral hennepkwekerijen in de straat of in de buurt te melden.’’ In de Goudse regio is dit jaar flink ingezet op de aanpak van hennepkwekerijen. Dat leidde in april in Zevenhuizen tot de grootste vangst sinds jaren. In een loods, verstopt achter een etalage met kussens en matrassen, trof de politie duizend moederplanten aan; goed voor 25.000 stekjes, elk met een waarde van 3 euro. Op een Gouds woonwagenkamp werd een maand eerder het recordaantal van zeventien kwekerijen aangetroffen.

 

,,Wooncorporatie Mozaïek en makelaardij Van ’t Hoff hebben sinds enige tijd in hun overeenkomsten de clausule opgenomen dat de huur direct wordt opgezegd als er wiet wordt geteeld. Via UWV worden ook uitkeringen teruggehaald. We pakken de hennepteelt van alle kanten aaan. Twee personen hebben sindsdien al vrijwillig hun woning verlaten. Pas nog, in de Krimpenerwaard, gebeurde dat na de ontdekking van 24 hennepplantjes.’’

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twee personen hebben sindsdien al vrijwillig hun woning verlaten. Pas nog, in de Krimpenerwaard, gebeurde dat na de ontdekking van 24 hennepplantjes.

 

dit is werkelijk ziek te noemen. je kan stelen, beroven, mishandelen, doodslag, kindermisbruik, belasting ontduiken, vreemd gaan, moorden etc. zonder dat je daar je huis voor uit zou moeten. ooit eerder gehoord dat een tasjesrover of moordenaar zijn/haar huis moet verlaten ook al gebeurde dat zelfs in de woning?

 

DIT KAN ECHT NIET! WELKE ACHTERLIJKE ZIEKE GEEST HEEFT DAT OOIT VERZONNEN?¿

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eens is eens, stelen hoort niet. Moet hard aangepakt worden.

Maar als ik dit zo lees steelt de Eneco toch ook van de burgers of niet????

 

Dus wie is hier nou de crimineel????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey defQon Soldier,

 

als je op mijn reactie reageert, ik heb het niet over stelen maar het feit dat je je huis uit moet als je huurder bent, ook als ik toevallig 100 gram zou hebben liggen en niet eens een plant of lamp te vinden.

 

wat ik me afvraag of die maatregel eigenlijk wel mag maar dat zal al best wel uitgezocht zijn denk ik, maar ja da's weer een aanname....

 

en over wie de crimineel is? check dit ff, erg offtoppic maar wel de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de DDR was het ook de gewoonte je buur te verraden...

 

niet dat ik stroom stelen goedkeur, maar de manier waarop de energiebedrijven en politie hierop reageren is gewoon fout! Mag dat zelf wel, doorrekenen aan onschuldige huishoudens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

ENECO, NUON, ESSENT of de Stasi ik zie het verschil niet.Woningcorporaties die een huurder gelijk het huis uitzetten vanwege een paar plantjes.Maatschappij zoverre je van een maatschappij kan spreken is net zo rot als in de midddeleeuwen tijdens de inquisitie.Wanneer je buurman of vrouw jaloers op je was werd je ook verraden opgepakt en uitgemaakt voor heks en later op de brandstapel gegooid.De brandstapel is nu verdwenen, maar je wordt nu financieel gemarteld.Grote criminele organisaties pak je er toch niet mee, die lachen alleen maar om dit soort maatregelen.Het jatten van stroom hoe verkeerd ook hebben ze zelf in de hand gewerkt.

Woningcorporaties moeten zelf niet ouwenhoeren, want ze verhuren zelf woningen waar een schaap nogeens in wilt vertoeven en zelf zitten ze op hun centen.

Ebenezer Scrooge is er niks bij vergeleken met deze maffiosie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stroomleverancier Eneco vordert de helft van de stroom van opgerolde hennepkwekerijen terug. De andere 50 procent wordt betaald door de rest van de elektriciteitsgebruikers in de gemeente.

 

Het bleek dat in totaal 561 megawatt stroom werd gestolen, met een waarde van € 221.000.

 

"Het bedrag dat verloren gaat wordt verrekend over alle andere huishoudens", zegt districtschef van de politie Gouwe/IJssel Joep Patttijn tegen het AD.

\

 

om zo maar blind de rekening door te schuiven naar de/alle burger(s), bij de honden af!

 

dus als er een bedrijf in de buurt zit wat veel stroom verbruikt en op een gelikte manier aftapt dan betaalt 'de buurt'? dit is kamervragenwaardig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woningcorporaties moeten zelf niet ouwenhoeren

 

Ze gaan toch met die wooncorporatie een "overeenkomst" aan,.........waar "zij" zich niet aan houden ???

 

Dus moeten ze niet achteraf gaan lopen zeiken, dan hadden ze die overeenkomst niet moeten aangaan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik een beetje te kort door de bocht. Je hebt weinig te onderhandelen als je eindelijk aan de beurt bent voor een huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ze gaan toch met die wooncorporatie een "overeenkomst" aan,.........waar "zij" zich niet aan houden ???

 

Dus moeten ze niet achteraf gaan lopen zeiken, dan hadden ze die overeenkomst niet moeten aangaan. ;)

 

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.Woningcorporaties zijn verplicht om een bewoonbare ruimte te verhuren aan de huurder.Wanneer blijkt na een bepaalde tijd dat de woning te vochtig is met als gevolg schimmel op de muren, dan komen zelf deze woningcorporaties zelf hun verplichtingen niet na.

Bij woningnood vandaag de dag heb je weinig keus, dat ligt anders wanneer er genoeg woningen zijn om er een keus uit te maken.

 

Een huurwoning is natuurlijk om in te wonen, maar het is een beetje erg raar dat je woning uitgezet wordt vanwege de teelt van een paar plantjes die gewoon je als hobby hebt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verhuur zelf ook,....maar neem maar van mij aan dat er een hoop "zwijnen" tussen zitten, die nog geen varkensstal waard zijn :P

maar dat terzijde.

 

De mensen schijnen te vergeten dat je een "overeenkomst" aan gaat, simpel gezegd,...Houd je daar dan aan !

 

Waarom denken jullie dat er een degelijke clausule wordt opgenomen ??? niet om je te pesten hoor !

Wie betaald de schade bij een evt. brand of iets dergelijks ??? juist !! de wonigbouwvereniging !

 

en aangezien die niet gaan opdraaien voor jou "zogenaamde hobby", wordt je er met kop en kont uitgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens is het weer dakjeskijkweer ;)

Een paar warmtelekken:

Ir_0041_2_995143i.jpgIr_0129_2_995125h.jpg.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we t gaan hebben over schade en brandgevaar dan kunnen we nog wel even. De kaarsjes op de tafel bv brengen een hoger risico met zich mee dan een paar lampen. En als iemand dan toch zo graag in de bijkeuken eigenhandig kuikens (of whatever) wil opkweken met wat warmtelampen dan valt r ook weinig aan te doen. En wat te denken van die vissenbak met 1000 liter water met die zelf in elkaar geprutste verlichtingsbakken aan een 2 euro tijdsklok? En ook de tropische kikkers, leguanen en slangen houden van een beetje warmte. Hobbys en situaties te over die ook ellende met zich kunnen meebrengen.

 

En we weten uit cijfers ook hoeveel branden er ontstaan door te roken in bed...brandjes van kwekerijen kunnen daar denk ik niet tegenop.

 

Als ze hier illegale dingen willen doen hebben we net zo graag dat ze vragen om even te helpen, branden de toko's tenminste niet uit :P Heb t over hobby he, 2 lampjes, geen woonkamers vol. 24 plantjes is gewoon hobby, net als alle andere en het zou geen aanleiding mogen zijn om iemand zn huis uit te schoppen. Mits ze gewoon betalen uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met je eens dat je eigenlijk niemand om 24 plantjes op straat gezet moet worden. Maar aan de andere kant als je een beetje inleest weet je heel goed dat dat het een risico is. Dus moet je ook niet zeuren als het gebeurd. De meeste kwekers kwekers doen het toch (gedeeltelijk) voor het geld. 2 lampjes is misschien niet veel maar je weet zelf ook wel dat dat toch ook wel redelijk rendabel kan zijn.

 

Ik zou persoonlijk niet in huurhuis gaan kweken, zeker niet als je een gezin hebt of samenwoont.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In een koophuis zou je in principe ook niet moeten kweken, wanneer je gesnapt wordt dan draait de bank ook de geldkraan dicht en nu zeker.

Wanneer in een clausule staat dat er binnen geen hennep geteelt mag worden en je ondertekent dat contract dan moet je natuurlijk eraan houden, maar ethisch is dit onverantwoord maatschappelijk gezien, want de woningcorporaties doen nu mee met de War on Drugs.Ze gaan nu zeggen dat je iets in je priveleven niet mag doen en dat is bepaalde plantjes kweken.

Ik denk dat er op dit moment meer schade veroorzaakt worden door frituurpannen die oververhit raken dan door een wietplantage en denk ook eens aan de mensen die geen plantage runnen, maar onderverzekerd zijn, maar wel een plasmascherm aan de muur hebben hangen!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...