Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spint

60x Silverbud en BAC organische voeding

Recommended Posts

als je de buffertabletten gebruikt hoef je toch alleen maar kraanwater te geven en verder geen voeding ?

 

 

 

zei ik het je toch :P

 

 

als ik zo naar je bak kijk lijkt het als 2 druppels op mijn bak :D kan de toppen er wel aan kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffffffffffffff,

 

Weer een heel gedoe over wat nu organisch is en wat mineraal, daar ga ik me niet in mengen.

Maar ik adviseer je wel om je voor te bereiden op gebreks en overmaats ziekten.

Niet dat ze op zullen treden, maar vaar gebeurd het wel.

"Organische" voeding kan zich grillig gedragen door bodemleven en temperatuur.

 

Het meest voorkomende is N en Mg gebrek in het begin van de teelt, omdat bacteriën het binden bij de afbraak van organisch materiaal.

Omdat deze N en Mg later weer vrij zullen komen als deze bacteriën sterven, kan er een stikstof overmaat ontstaan tijdens de bloei, juist als je meer de nadruk op P en K wil.

 

Daarom zeg ik steeds; zoveel mogelijk bio, en mineraal om bij te sturen.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek!!

 

ik kweek nu een half jaar met BAC Bio ik zuur me water wel af?? behalve als ik voeding en bloeistim geef dan gaat de ph automatisch naar beneden..

 

ik kweek ook op aarde..? ik hoef dus helemaal niet aftezuren ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aarde is rijkelijk bemest ja, volgens jou principe beter veel in de grond stoppen...........

ja, ben ik ook nog steeds van overtuigd :P Hoeveel tabs zitten er nu in?

 

Maar inderdaad, je zult voorlopig geen voeding nodig hebben. De afghaantjes deden het tot en met week 4 alleen op tabs en zelfs daarna hadden ze niet veel nodig. Gezien de ervaringen van powerp met de green sensation zou ik voorzichtig met de dosering zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wazzup

Er zitten 90 tabs in, alleen in de oude laag aarde waar de bovenste 10cm vanaf gehaald is zodat ik die niet hoefde om te woelen. In de nieuwe aarde zit bio-supermix.

Ik ga toch maar niet de plagron voeding gebruiken maar nog een keer op BAC om te kijken of het nu wel beter gaat, gewoon om te vergelijken met vorige ronde.

 

@ Nismo

Zoals je hebt kunnen lezen hoef je id niet af te zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ga denk ik ook maar is een verslagje typen van me volgende kweek :P mijn santa`s mogen nog 2 dagen in het donker staan dan zijn ze klaar ;)

 

volgende kweek ga ik ook met buffertabletten en schimmels werken, en niet meer afzuren!

 

leuk verslagje!! ben nu ook met een ander hokkie bezig, in dit hok komt ook 1 grote aardebak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is de klok om gegaan naar 12/12. De meeste dames zijn rond de 26cm. Alle lampen staan aan en hangen op 90 cm, morgen gaan ze naar 60cm. Gister hebben ze voor het laatst van boven water gehad met wortelstimulator, dat krijgen ze tot de 2e week bloei. Tensiometers staan op 60 bar dus voorlopig krijgen ze geen water totdat de tensio's oplopen richting de 120 bar.

 

Hier wat foto's, om te beginnen wat uitschieters die getopt zijn.

 

med_gallery_5579_6929_367201.jpg

 

med_gallery_5579_6929_99149.jpg

 

med_gallery_5579_6929_490612.jpg

 

med_gallery_5579_6929_5148.jpg

 

med_gallery_5579_6929_389781.jpg

 

med_gallery_5579_6929_30524.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zeg dat gaat snel zeg...nu al rond de 25 cm phoe ! :P

 

hoelang hebben ze op 18/6 gestaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Spint,

 

die zien er goed uit hoor :P

meet jij altijd de temperatuur onder de planten ? ik zag de meter op het medium liggen namelijk.

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey heel veel succes met je dames spint ;)

Ziet er tot nu toe goed uit :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Midian

Ze hebben een week in de kleine potjes voorgegroeit in de proppagator en daarna bijna een week in de aardebak. De bladeren van de dames raken elkaar al alleen van de midedlste rij niet omdat ik daar de kleinst gebleven dames heb gezet.

 

@ KFK

Die meters zijn beide stuk, zijn nat geworden met sproeien maar heb ze nog niet weggehaald. Heb 2 nieuwe en nauwkeurige meters besteld bij de conrad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja daar kunnen ze niet tegen ;) daar ben ik zelf ook al achtergekomen :P

maar de nieuwe meters komen daar te liggen ? of ga je ze op top hoogte hangen ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang ze altijd op tophoogte met kartonnetje erboven tegen directe warmtestraling van de lampen. Alleen als de stekken net gezet zijn leg ik de meters gemakshalve neer omdat de hoogte nagenoeg gelijk is aan de stek zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update na een volle week bloei, alleen een minder leuke update. Na de overschakeling van 18 naar 12 uur licht zijn de planten niet veel meer gegroeit wat ik dus bij de bubbles ook had. Heb nu sterk het vermoeden dat het door de sterk bemeste grond komt. Aan de andere kant, zelfde plant in 11 liters met lightmix en 3,5% bio-supermix zijn wel super mooi en goed gegroeit. Weet nu wel dat de grond iets minder bemest mag worden of de planten een stuk langer laten groeien.

 

Achter het tweede probleem kwam ik gisteravond. Voor de zoveelste keer een defecte SPC controller, deed het alleen nog maar op 100% en op de stand auto deed ie niets. Met 4x 600 watt wil dat wel, temp was opgelopen tot 54 graden !!!!! SPC gaat eraf en komt een eurotech te hangen. Laatst opende iemand een topic met ook 2 defecte SPC controllers. planten die recht onder de lamp stonden hebben verbranden bladeren. BAAL DR ERG VAN. Als ze van het weekend niet bij zijn getrokken haal ik alles eraf en begin opnieuw.

 

foto's

 

med_gallery_5579_6929_934005.jpg

 

med_gallery_5579_6929_43992.jpg

 

med_gallery_5579_6929_551774.jpg

 

med_gallery_5579_6929_72335.jpg

 

med_gallery_5579_6929_806404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spint

 

heb je topic is door gelezen maar geluk heb je niet echt

vind het rot voor je en hoop het beste succes verder

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai ai wat zonde !

 

wat een troep die SPC controller zeg :P de derde al wat ik hier nu lees, heb je een foto van dat ding ?

 

je plantjes groeien er wel overheen maar het zal wel een paar dagen achterstand kosten,

 

en ze willen niet zo goed groeien in de zwaar bemeste grond.....keuze's, keuze's doorgaan of opnieuw beginnen....

 

 

 

 

suc6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet veel over zwaar bemeste grond en het is moeilijk om te proberen het maximum erin

te doen zonder net over de scheef te gaan.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Als je mijn grondmixje een keer wilt proberen kom je maar eens een zakje ophalen.

Is ook zwaar gevoed met time released organische voeding.

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten ze toch te laten staan en te zien wat het wordt. Het rare is dat ze in de 11 liters wel gewoon groeien met nagenoeg dezelfde grond mix.

 

@ Doc wat is dat precies voor grondje dan, heb er wel intresse in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je gvd niet mee he.

 

Ik denk dat doc golden label bedoeld.

Ik heb ze er ook op staan, en ben er wel meer dan tevree mee.

 

Heb ze nog niet gevoed en toch staan ze er super op. De test draai ik er op en deze staan er ook op.

gallery_5511_2579_216234.jpg

 

Vind ze wel heel erg groen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen is niet lelijk ert, super!

 

Spint succes met het verdere verloop van je kweek,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep klopt het gouden zakje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker man die bubbles

 

ik ben r fan van :tu

 

keep up the good work

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...