Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bubblegumspecial

Gevaren Van Het Blowen Op Lange En Korte Termijn Op Jonge Leeftijd

Recommended Posts

Dit vraag ik me nou al een tijd af en veel sites geven verschillende dingen..

 

Maar wat zijn nou de échte gevaren van een joint op jonge leeftijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, geen grote als je het occasioneel kan houden...

bij dagelijks gebruik:

 

-longschade

 

-verhoogde kwetsbaarheid psychosen

 

-psychisch verslavingsgevaar (dagelijks blowtje nodig)

 

-depressie (Blijkt dat jonge volwassenen een tweevoudig verhoogd risico lopen op ontwikkeling van depressie- en angstsymptomen wanneer zij tijdens hun adolescentie minstens 1 keer per week of meer cannabis hebben gebruikt. Het risico verhoogt vier tot vijf keer bij een dagelijks gebruik. Het fenomeen blijkt het meest uitgesproken bij jonge vrouwen.)

 

-luiheid! rust roest

 

-"lamme goedzak syndroom" waarbij je liever thuis een blowtje slaat dan sociale situaties op te gaan zoeken, als enige blower tussen niet stoners gaat het immers niet altijd even vlot,

 

 

 

en zo zijn er nog een paar gevolgen....

 

 

Bovendien als je op jongere leeftijd een verslaving opdoet zal je ook op latere leeftijd verslavingsvatbaarder zijn dan een ander, zelf na het beëindigen van de verslaving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 jaar blow sinds ik 14 ben sinds mijn 16e dagelijks

 

vanaf mijn 30 tot 31 gestopt

 

en weer begonnen

 

HTS opleiding afgerond

 

succesvolle carriere op een adviesbureau

 

> 10 jaar relatie

 

zou niet weten wat ik was geworden zonder wiet, maar ontevreden ben ik niet

 

(ik rijm ook weleens :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,

 

Onderzoeken kunnen me even niets schelen... Die zijn gedoemd om negatief te wezen.

 

Mensen eind 20 - tot ouder vertel eens hoe jullie leven in combinatie met af en toe een jointje is verlopen, werk/sociaal/totaal plaatje.... Daar hebben we hier meer aan!

 

Goed begin @ jodokus.

 

keep going....

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: wat ik wil toevoegen:

 

Ik ben ervan overtuigd dat "je zorgen maken over" veel slechter is dan "genieten van" is voor je gezondheid. Als je geniet, waarvan dan ook, dan maak je positieve stoffen (hormonen, prikkels, weut ik veul :D ) aan.

 

Ok je geneest er geen long----EDIT---- mee, maar je hebt wel genoten :D beter dan dat je jezelf daar de hele tijd zorgen loopt te maken... Mijn punt is, je wint er niets mee bij gelijke uitkomst...dus het is óf genieten óf stoppen

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu bijna 17, sinds m'n 16e rook ik af en toe eens een jointje, momenteel gebeurt dit 2x in de week... Ik had al geen te sterk geheugen, maar ik voel toch dat de dag na het blowen het heel wat slechter gaat... Maar als je je nog steeds genoeg kunt inzetten voor belangerijke zaken als school, ... Dan vind ik niet dat er een probleem is met het blowen op jongere leeftijd.

 

Jammergenoeg zijn de meerderheid van de blowers die ik ken lamme zakken die zich voor niets meer inzetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Ik had al geen te sterk geheugen, maar ik voel toch dat de dag na het blowen het heel wat slechter gaat... Maar als je je nog steeds genoeg kunt inzetten voor belangerijke zaken als school, ... Dan vind ik niet dat er een probleem is met het blowen op jongere leeftijd.

 

Jammergenoeg zijn de meerderheid van de blowers die ik ken lamme zakken die zich voor niets meer inzetten...

 

Wahahaha lamme zakken, doe even normaal :rolleyes: !

Ben 18 en vind het ook een behoorlijke toevoeging aan dit gestresste leven..

 

Heeft niks met lui of lam te maken!

Zowieso altijd vergeetachtig geweest dus het verergert bij mij totaal niks.. Blijf wel aanspreekbaar en rieel!

 

Het is waar je jezelf prettig bij voelt en dat versterkt het.. in mijn ogen positief dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een belangerijke is ookwel dat het impotentie veroorzaakt denkik.

 

Ik rook zelf 3 jaar (van men 17de) en et werd steeds meer en meer en nog steeds, ik ondervind ook een zeer sterke gewening wat ik wel zeer klote vind... omdat ik weet dat ik van nature uit niet veel doorzettingsvermogen heb en mindere dus niet echt een optie is voor mij (als ik wiet heb liggen zal ik die ook oproken) en ga ik nu dus gewoon een tijdje volledig stoppen, anders word ik gewoon met der tijd één met de schoorsteen in het huis :rolleyes:

 

Het ligt dus ookwel aan de personen, psychosen die versterkt worden is denkik wel een van de ergste gevolgen die je van wiet kan ondervinden, maar dat is enkel bij mensen die een natuurlijke aanleg hebben voor psychosen. En cancer natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nomar: Jongeren worden vaak lui door canabis te roken, dat is algemeen geweten. Als je stoned bent heb je geen zin in niets, en zeker niet in school... Ik kan je verzekeren dat +/- 70% van de cannabis-rokende jongeren slechter presteren op school dan tevoor! Als het niet meer is..

 

Ik wil zeker en vast niet zeggen dat wiet slecht is, maar wiet moet je roken met verstand vind ik dan... Als je resultaten erdoor gaan zakken, dan vind ik dat je beter kan stoppen ermee. In mijn geval kan ik lekker doorgaan dus :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik niet helemaal kloppen mijn dierbare naamgenoot wouter.

 

En nuchter dan wel zin in school??? Ik helemaal niet allesinds >_< en wat zegt ge nu, nergens zin in, waarom zou ge dan nog smoren als de de goesting in alles verliest?? :rolleyes:

 

het hangt toch volledig van het soortje af en hoe dik ge uw joint rolt. Er zijn genoeg wietjes waar ge na het roken ervan nog perfect kan functioneren al dan niet beter. Ik heb momenten gehad dat ik stoned aan het studeren was en dat ging mij goed af.

 

Maar owkey, ik been geen referentie, drop-out, maar men punten waren al slecht voor ik ging smoren en heb et nooit meer dan een paar keer in de maand gedaan toen ik nog school liep.

 

Wiet verhoogd de creativiteit, kan alleen maar goed zijn, en ge kunt u echt volledig foccussen en opgaan in 1 onderwerp waardoor ge echt elk detail waarneemt. Maar ja, als uw punten er echt onder gaan lijden, of in dat geval alles aka relaties, werk, ... dan is het misschien wel tijd om ff een break te nemen jah :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie ? Jongeren in de pubertijd zijn gevoelig voor bepaalde zaken en moeten derhalve misschien niet té vaak in aanraking komen met bepaalde zaken...

 

Overal je gezonde verstand bij houden werkt volgens mij nog altijd het beste.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Gevaren Van Het Blowen Op Lange En Korte Termijn Op Jonge Leeftijd, Wat zijn nou de gevaren van een joint op jonge leeftijd. "

 

Tja bij mij kan je de vraag beter omdraaien .. hoe gevaarlijk was ik op jonge leeftijd ZONDER joint..

En het antwoord is simpel,best wel gevaarlijk ...ADHD he in extreme vorm.

Zonder joint waren er 3 opties voormij,in de goot,dood,of in de bak.

Sinds ik blow ben ik best wel een brave burger geworden,ben nu zelfs getrouwd,2 kinderen..nooit durven dromen :rolleyes:

En ik weet zeker dat dit voor veel meer ADHD'ers geld.

 

 

Grz

 

D.

 

"Blijkt dat jonge volwassenen een tweevoudig verhoogd risico lopen op ontwikkeling van depressie- en angstsymptomen

wanneer zij tijdens hun adolescentie minstens 1 keer per week of meer cannabis hebben gebruikt. "

-Of zijn het JUIST de jonge mensen met depressie's en angstsymptomen die gaan blowen om hun gevoel te onderdrukken..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat vraagjes aan je

 

Wat is je leeftijd nu, dunhill.

 

Hoeveel jaar blow je.

 

Merk je iets aan geheugen enzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een moeilijk onderwerp,

maar ik denk wel dat dingen die gezegd worden ,onderbouwt moeten worden.

3 onderzoeken naar scholieren en blowen heeft in ider geval opgeleverd dat het NIET negatief werkte,

in sommige gevallen zelfs POSITIEF.( USA,NL en zwitserland)

Zoals mr Dunhill ook al beschrijft; is het medicinaal gebruik..

of puur recreatief?

 

Vanuit medicinaal oogpunt brengt de plant mij nog steeds genoeg,om de nadelen erbij tenemen.

short term memory kan soms een soeppie zijn.

het blijft slecht voor je longen om te roken.

 

ik rook nu 26 jaar canna.

 

 

Weet voordat je roept,

om het gesprek helder te houden.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wouter04 "Ik ben nu bijna 17, sinds m'n 16e rook ik af en toe eens een jointje"

 

Je bent veel te vroeg lid geworden van WF.

 

Mooi dat je zo eerlijk bent, maar 18 jaar is de minimum leeftijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fcgroningen

 

-Ondertussen ben ik al (slik) 37 nu

-Ik rook vanaf mn 16e,maar sinds de laatste 3 jaar niet zoveel meer,nu heb ik al 11 maanden niet meer gerookt

Maar blowen is wel iets wat altijd terug zal (moeten) komen anders krijg ik echt weer ADHD trekjes..

En is het weer noodzakkelijk om mezelf tot rust te brengen en dat

doe ik door te blowen,van alles geprobeerd aan medicijnen hoor maar dat werke bij mij totaal niet

De bijwerkingen van medicijnen waren zo erg dat ik daar ook weer wat op moest gaan slikken.

Nee dus ik blow dan liever,het zijn dan wel geen vitamientjes maar dat zijn die medicijnen ook niet.

Sterker nog sommige pilletjes die ik voorgeschreven kreeg vallen in de categorie harddrugs.

 

- Nee ik merk niks aan mijn geheugen,wel denk ik dat ->tijdens!<- het blowen je geheugen een tikkie selectief

kan gaan werken

Is het wel intresant genoeg is om opgeslagen te worden speelt een grotere rol.

Als je bv iets wint met de lotto ofzo dan herinner jij je dat echt wel,stoned of niet,of je het nu wint

of gewonnen hebt in het verleden ... dat vergeet je echt niet (langer termijn ,korte termijn geheugen).

Stof van een boeiende studie die jou echt intresseerd sla je wel degelijk gewoon op hoor,ik denk

soms zelfs makkelijker ook,althans dat is mijn ervaring.

 

-Maar als iemand vraagt joh zet jij ff de vuilnisbak buiten ,tja dat kan wel eens "vergeten" worden dan

want tis niet erg intresant en als de zin omdat ff te doen er toch al niet was dannuh..

Maar dan nog ben je dat echt niet vergeten hoor,je hebt er geen zin in dus sta je (wil je) er niet bij stil.

Dus kan je beter zeggen dat als je lekker knetter bent en iemand vraagt je bv om iets te doen waar je

geen zin in hebt op dat moment dat het er dan ook slecht ingaat :rolleyes: ..maarja dat geld ook voor de nietblowers.

Alleen word dat bij sommige blowers soms wat sterker,eenmaal nuchter dan is alles weer op "normaal"nivo.

Maar goed zo zie ik het,door niet te vergeten een oa ADHD bril..dus is mijn mening dan wel objectief (?).

 

-Met alcohol is dat een totaal ander verhaal natuurlijk,dan kom je zonder auto thuis enzo :D

en niet omdat je niet met een slokkie op wilde gaan rijden :D maar je kon dat kreng gewoon ff niet

terug vinden.

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik smoor nu al 6 jaar en blijkbaar kan het je hersenen wel schade aanbrengen :) :D

in begin om de week en zo stil aan opgebouwd tot paar jointjes per dag :D

 

Maar ik stotter over mhn woorden en strunkel echt met me uit te drukken

vooral als ik gesmoord heb. Vergeet soms dingen, word er loom van, .....

Had ik vroeger nooit nu ineens wel

en ja zonder jointje duurt het half uurke langer tegen ik in slaapval :rolleyes:

 

conclusie: beter wat later gestart, had ik mss school wat beter gedaan ;)

en het beperkt houden (heb mezelf voorgenomen en nog steeds gelukt trouwens;) om pas na avondeten te smoren, dat lukt best aardig ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi dat je zo eerlijk bent, maar 18 jaar is de minimum leeftijd.

Leuk dat je meedenkt, maar de 18plus regeling is pas sinds najaar 2008 van toepassing.

Leden die op die datum al lid waren vormen de uitzondering op die regel. Wouter is dus reglementair lid aangezien hij zich op 3 February 2008 aangemeld heeft, toen gold nog de 16plus regeling.

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Foolonthehill: Als je wat langer lid was geweest van WF zou je weten, dat vorig jaar de regel van 16+ naar 18+ gewijzigd is, MAAR dat alle 16-jarigen konden blijven, zodat WF volgend jaar volledig 18+ zou zijn. Tuurlijk ben ik eerlijk, ik heb geen reden om het niet te wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...