Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Dubbele Test - Amnesia!

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

Daar is Kees weer...

 

Ditmaal presenteert kees de dubbele test, in deze test testen we twee dingen, namelijk belichting en voeding. De test is voor persoonlijk gebruik en representeert natuurlijk geen enkele waarde behalve de indicatie dat iets juist kan zijn :D .

 

Voor deze test gebruiken we twee tentjes die te werk zijn gesteld door Doc van KJ products, deze tentjes hebben eerder dienst mogen doen als omhulsel voor het droogproces van mijn buitenspeelgoed. Maar ik dacht er nu toch iets nuttigers mee te doen.

 

Het idee was geboren met de 70W Techone, want ik wist dat die rare oosterburen wel zulke kleine VSA's maken... Dus ik dacht, dat moeten we uit testen, want micro kan ik hier wel vergelijkende tests doen. Trouwens, als je op dit gebied bekijkt hoe vergelijkende tests gedaan worden, wel in een klimaatkast, maar gewoon met enkele planten, geen 300 ofzo, en vaak nog uit zaadjes ook... (laatst een heel stuk gelezen toen ik iets over klimaatkasten zocht).

 

Maar goed, de tweede test is de test tussen Biologisch en Biomineraal. Ik kreeg laatst een nieuwe voeding in m'n handen gedrukt waar ik wel wat mee mag knutselen, als ik het zelf fijn vind dan. Dus mischien komt er nog wel eens Kees voeding op de markt... Wel ik twee soorten, ook de puur minerale zodat mensen op hydro het ook wat makkelijker krijgen. Makkelijker ? Ja, nou dat leg ik zo uit.

 

De ruimte:

Dr 40 tentjes met bij tent A de rechterluchtflap dicht en bij tent B de linkerluchtflap, waarom dit is zal op de foto's blijken. De tentjes zijn 40x40x120cm. De lampenkappen heb ik zelf gemaakt van hamerslag aluminium, er waren geen fatsoenlijke kappen te vinden met E27. Er wordt in beide tenten afgezogen met 125mm slang, al is deze in beide tenten een klein beetje geknepen. De afzuiger is een 150m3 die constant hetzelfde toerental draait, dag en nacht. De tenten zitten op een Y-stuk en met een rookspoor is de snelheid van de rook even snel (2 foto met korte sluitertijd uitmeten en op statief...).

 

De VSA's:

 

70W Techone - Electronisch

70W GIB (Sylvania) - Magnetisch

 

De voeding:

Specialmix - BAC PK booster - Biologisch (nou ja, zo goed als)

Mapito - Nonameyet - Biomineraal (3 componenten, Groei, Bloei, Afbloei)

 

De planten:

Uit de hemel zijn 9 amnesia's gevallen, uit de selectie van 1996... Dus dit gaat sowiso een lekkere test worden. Deze amnesia's zijn per 4 naar de tenten vertrokken om daar te gaan groeien, dus er is een plantje achtergebleven die voor moederplant gaat spelen om mij vaker lekkers te geven...

 

De test:

De planten planten op specialmix krijgen kraanwater onafgezuurd en ze zijn ingewaterd met bacto. De mapito is ingewaterd op pH 6.0. De 8 stekjes zijn volledig willekeurig op 3,5L potjes geplant. Ze hebben 3 dagen 18 uur licht gehad om even wat extra wortels in te bouwen, daarna zijn ze ze overgegaan op 12 uur licht. Na enkele dag kon ik wat veranderingen bemerken bij de planten en zo is langzaam de bloei er in geschoten. De planten worden twee keer per week op vastgestelde dagen gedraaid in de tentjes, met de klok mee, dit om een gelijkmatiger resultaat te krijgen.

 

Goed, dan zijn we nu beland bij het leuke gedeelte...

 

Dit waren de plantjes toen ze net in de tentjes kwamen, helaas geen witbalans correctie...

gallery_19_458_1234334.jpg

 

Links Conventioneel, rechts Electronisch.

gallery_19_458_282103.jpg

 

eVSA tent ( A )

gallery_19_458_459826.jpg

 

gallery_19_458_725342.jpg

 

gallery_19_458_431930.jpg

 

mVSA tent ( B )

gallery_19_458_310440.jpg

 

gallery_19_458_1104938.jpg

 

Zoals jullie zien ziet tentje A er iets mooier uit dan tentje B, de kloontjes zijn volledig gelijk ingedeeld, ik heb zelfs de na de groeiperiode alle planten nog door elkaar gemend om het er zeker van te zijn dat het zo eerlijk mogelijk verdeeld was.

 

Tussen de voeding kan ik nog niet veel verschil zien, maar de bloei zit er pas net in. We moeten nog 6 en een halve week...

 

Updates zullen volgen, vragen mogen gesteld worden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee vragen zijn er eigenlijk niet ... ziet er oke uit man :D dat er een paar mooie grammen wiet te voorschijn mogen komen ....

 

suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D hihi kees jij hebt altijd van die leuke tests

 

maar licht het voordeel van en evsa ook niet een beetje bij het verbruik

 

en toevalig de lummen gemeten.

 

voor rest veel s6 en mag het lekker sneeuwen daar bij u

 

dat jij toch een witte kerst hebt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De amnesia gaat wel besneeuwen...

 

Een lumenmeter, ik ga kijken of ik die kan regelen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekend plantje he :D

 

Leuk man die kleine tentjes. Is het met de warmte te doen??? Hoeveel ruimte heb je eigenlijk tussen je kap en de zijkanten??

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

He kees,

 

mooie test man, je ziet al in een oogopslag dat je rechtse tentje een stuk feller verlicht is.

ik ben ook heel benieuwd hoe de mapito het gaat doen t.o.v. de aarde.

 

echt een leukproject, ik blijf het zeker volgen...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de leuke reacties!

 

De warmte gaat echt prima, de lampjes zijn 70W, Het zou ongeveer evenveel warmte moeten geven als een 40W gloeilamp (ongeveer hé), de eVSA gestuurde lamp iets meer...

 

Ik ga volgende week kijken of ik twee sensoren er in kan hangen zodat ik kan kijken wat de temperatuur is. Nu heb ik die nog niet...

 

Tussen de kap en de tentjes, poeh 3-5 cm op alle plaatsen ? Meer dan voldoende...

 

Ja en die Amnesia, ik weet niet wat ik moet zeggen ert, maar het ruikt nu al lekker :D.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zo'n test met micro setup.. Zijn die amnesia's nu uitgegroeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien leuk om te vermelden dat ik onder de leden van dit forum een paar testjes ga verspreiden tegen de tijd dat dit af is. De testers krijgen 4 potjes, met daarin een biologische en een hydro en deze dan weer onder eVSA of mVSA.

 

Blind natuurlijk, zo kunnen we kijken hoeveel verschil het écht maakt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kees

 

Leuk projectje, ben erg nieuwsgierig.

dure lampen tov de 250w lamp die je normaal gebruikt??

blijf je volgen man en succes

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de lampjes vallen alles mee...

 

De bulbs waren geloof ik 17,50 ofzo. De VSA 21,00 euro (ongeveer rond die prijs...) De Techone weet ik niet, maar ik denk dat die wel onder de 60 euro zou komen hoor...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

 

Mooie set up wederom.

Vraagje, ben bekend met Amnesia haze niet met "gewone" Amnesia.

Waar zit het verschil en welke zijn de ouders van de A?

Grtz, Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de originele Amnesia Haze.

 

Een leuk feitje, de meeste planten hebben op de stammetjes van de verse groei (sinds 12/12) kristallen, en niet weinig ook. Ik zal hier morgen een foto van maken...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ben benieuwd ...

 

ik dacht trowuens dat je de gewone amnesia kweekte deze bloeit volgens mij maar iets van 9 weken ... deze amnesia haze zal wel gewoon 12 weken moeten bloeien of nie ???

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze dame schijnt klaar te zijn met 9-10 weken... We shall see...

 

De lucht die er overigens vanaf komt is zelfs met deze kleine topjes al uiterst herkenbaar. Ik denk dat ik een polycarbonaat bol ga bestellen om een damphelm te maken, want als je even met je hoofd voor de lucht-uit slang gaat staan, lekkerrrr....

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd wat amnees daar vanaf komt :D 8 a 9 weken nog niet gezien niet als het AMNESIA HAZE is .... maar goed kan natuurlijk niet alles weten .... zou ze ook de echte amnesia haze achtige smaak hebben ??? zoals de amnees die 12 a 14 weken moet ???

 

 

we gaan het snel genoeg zien :P

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kees,

suc6 met je test kweek en ik ga je topic volgen :D

ben benieuwd hoe de amnesia's het bij jou gaan doen.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb er wel eens een topje van gezien, en ja, dat lijkt wel verdomd veel op de echte amnesia trouwens...

 

Ik had jullie geloof ik beloofd om wat foto's te laten zien van ontzettend veel kristallen ? Alstublieft...

gallery_9137_5986_102523.jpg

 

gallery_9137_5986_74041.jpg

 

gallery_9137_5986_74510.jpg

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al zo veel kristallen dat beloofd :P

ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de test :D

zit er dan geen koolstoffilter op ?

succes ik volg je

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo drugskonijn,

 

ik gebruik inderdaad geen filter. Dit is de uiterste ruimte van het huis, dat wil zeggen dat je geen andere uitweg vind hier dan via mijn andere hokje, oftewel de stank gaat daar wel door het koolstoffilter heen... Ik doe het zo al een paar dagen en ik heb nergens last van geur, prima toch ? Beetje creativiteit. Daarbij vinden de ratten het wel leuk om voor de luchtuitblaas te gaan hangen :D nice and windy.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi hier komt de sneeuw  :rofl

 

ja ik vind de lucht van mijn plantjes ook altijd te veel te lekker rieken. tot het grote ongegnoegen van de mensen die bij wonen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...