Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
exhales

Gele Bladeren En Omkrullen

Recommended Posts

Dag allemaal

 

Ik heb een blad probleem, dit probleem heb ik alle een aantal oogsten en ik krijg het niet goed.De stek begin goed tot week 3 daarna beginnen alle planten geel teworden later gaan ze opkrullen en verpulveren.Heb al veel gelezen maar er zijn zo veel verschillende antwoorden op dit probleem.

 

opzet:

hok 3 op 4 m

200 planten

12 600 watt lampen

4250 kub afzuiger

2 ventilators

cocos in 11 liter pot

bio nova A+B

TML

X cel

ph 5,9

temp ongeveer 30 en s'nachts 20

 

Ik zal een paar foto's toevoegen

 

 

gallery_19899_6755_48378.jpg

gallery_19899_6755_290273.jpg

gallery_19899_6755_1928721.jpg

gallery_19899_6755_983739.jpg

als deze foto's niet te zien zijn kan je ze ook in my gallerie bekijken.

Bedankt alvast

 

Exhales

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiiiiiiiiiii Die sh*t is best wel fockoooo joooooo,..

 

Nja ik kan wel vanalles gaan zeggen mja dit is gewoon mishandeling B):) B)

 

het lijkt verdacht veel op vergiftiging ofzooo teminstee dat is de enigste keer

dat ik heb gezien dat plantjes er zo uitzagen...

 

weekmakers, vergif etc...

 

meer kan ik er niet over zeggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey exhales,

ze zijn inderdaat slecht aantoe! B)

Welke voedingsschema pas je toe?

Welke kweekschema pas je toe?

Wat is je hoogte van de ruimte?

 

Dat lijk mij overvoeding en te natte grond. 200 in zone kleine ruimte is niet wat te veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij een gigantische combiantie van dingen die fout zijn, voeding e.c mischien temp natte grond is heel moeilijk te zeggen. na al die topics over giftige hokken te hebben gezien lijkt dit er verdacht veel op de bladeren in die tenten waren er niet zo slecht aan toe maar kwamen wel in de buurt. groeien de toppen wel een beetje door? en gecondoleerd met je plantjes man moet vreselijk zijn om ze zo te zien!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey exhales,

ze zijn inderdaat slecht aantoe! B)

Welke voedingsschema pas je toe?

Welke kweekschema pas je toe?

Wat is je hoogte van de ruimte?

 

Dat lijk mij overvoeding en te natte grond. 200 in zone kleine ruimte is niet wat te veel?

 

 

Ik weet het is om te huilen voeding is van bionova en riumte is voldoende kamer is 4 op 5 en 330 hoog en ik kweek op 3 bij 4 dat zijn 16 planten per lamp en vierkante meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah hier is toch niks meer aan te doen vrees ik, maar dat laat ik liever aan de experts toe. wat je wel kunt doen als je kweek afgerond is alles weghalen en gewoon het hok goed reinigen zodat je zeker weet dat het niet aan je hok ligt. verder kan ik je hier niet bij helpen, veel succes ermee man!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een drama om te zien man !

Mijn eerste gedachte is dat ze veel en veel te nat staan.

 

Sterkte ermee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 3.30mhoogte kan je de dames toch hoger laten groeien.

Op de foto zijn ze niet groot en de stammen zijn maar dunnetjes.

 

Wat is je voorgroei periode? Hoelanger je voorgroei hoe sterker de dames worden (dikkere stammen)

(tenzij je snel wil oogsten).

(ikzelf 3 of (4 naargelang de stekken het goed doen) weken 18/6 en 8 weken 12/12)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ik met een groot problem zit en dat het ook te laat is maar de oozaak weet ik ook nog.

De eersten oogsten waren nog ok maar de laatste 2 zijn zo slecht.

 

gallery_19899_6755_1878592.jpg

 

wie kan mij zeggen wat ik moet doen en hoe dit kan. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu jij het zegt het lijkt verdacht veel op wat ik had maar bij mij begon het probleem vanaf week 1 bloei en langzaam werd het erger, veeeel erger kijk maar in mn topic, staat in mn hadtekening paar paginas trug, ik werd verteld dat het tabaks mosaic virus was maar mijn plan was nog niet zo erg, ik heb wel een maand vroeg moeten oogsten! en het smaakte walgelijk! ik hoop dat jou wiet nog rookbaar is het mijne in iedergeval niet!

 

succes

 

grtz blommer

 

ps topic staat in mn handtekening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net hetzelfde al voor de derde maal, vanaf ik ze in bloei zet en de topjes beginnen vormen beginnen ze te vergelen, en op het einde is heel de boel verdord en kan ik de bladeren verpulveren.

Aangezien niemand mij van een nuttige uitleg kon voorzien kan ik niet direct zeggen wat het is, maar ik heb wel een vermoeden dat het aan de temperatuur ligt, bij mij was die ook rond de 30, van 20 s'nachts tot 32 overdag.

Ik heb al vanalles geprobeerd, ander type potgrond, kalk toevoegen, ander merk voeding, schimmels, lauw water met nagemeten en aangepast PH, extra ventilatie inlaat gestoken, minder water geven, 5 weken laten voorgroeien, de luchtvochtigheid verhogen, staan-ventilator bijgezet die de lucht vanonder de lampen wegblaast enz.

 

Tot nu toe haalt het allemaal geen bal uit, nu begin ik te vermoeden dat het misschien aan de laminaat vloerbedekking ligt, het is redelijk klote hé, blijven zoeken zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik lees dat je dag temp 30 graden is en s'nachts 20 dit is in ieder geval een te groot verschil, je moet proberen dat het verschil van temp niet meer is als een graad of 5 en het liefs je dagtemp naar beneden naar zo'n 26 graden het kan zij dat dit 1 van de oorzaken is. Ik denk dat het meerdere factoren zijn die meespelen.. Hoe snel en hoeveel ben je gaan voeden, hoeveel water heb je ze gegeven? Zijn de bladeren met het licht aan nat geweest? en zo kun je nog heel wat vragen stellen.. Stel voor kap deze oogt af en begin helemaal opnieuw met schone ruimte etc..en dan rustig aan doen met de voeding en water, probeer de temp. beter te regelen en hopen dat het beter gaat

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

een maat van mij in engeland had ook zo-iets,de bladeren werden geel en sterfde af.

nooit problemen met zijn kweek gehad tot de laatste 2 kweekjes,

hier een fototje ervan:

med_gallery_6401_6473_9045.jpg

 

na veel testen en meten kwamen we erachter dat bij hem de voeding niet goed was.

de voeding was te oud (voedsel-vergiftiging), nieuwe voeding gekocht.

en nu heeft hij er geen last meer van

 

voor hem was dit de oplossing.

ik hoop dat je er wat aan hebt

 

 

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die gast boven jou, toch gelijk heb.

Had zelf paar jaar terug plant bij me moeder in de tuin.

Dat bleek precies onder de waslijn te hangen, ik weet niet wat daarin zit, maar zelfde resultaat.

 

 

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er vanuit gaande dat je meet en weet zeg ik 100% vergitigd....heb het gehad met Novilon (vloer) zeil wat in een aangrenzende kamer lag ...

Alles gaat goed totdat je week 2 van de bloei ingaat ..dan komt de ellende..eind 3e week is alles zo goed als dood ..!!

Zo ging het keer op keer ...totdat ik dat p***e zeil eruit haalde en ff op een kale betonnen vloer ging zitten ... vioola alles draaide weer als vanouds!!!...

Meer kan ik er niet van maken .. je hebt nog mazzel dat er nog wat prop aanzit...kom je bij je hobby in de buurt zeil tegen ...zou ik dat maar eens weghalen..

 

 

Suc6 in deze barre tijden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken mijn plantjes wel jaren terug, nu alleen nog met overvoeding en te nat staan dat ik dit heb onder HPS, onder t5 zie ik het niet terug

;) Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nu alle vinyl weg is moet het toch wel goed komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu alleen nog met overvoeding en te nat staan dat ik dit heb onder HPS

 

Als je dit ook nog weet te tackelen wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...