banaantjuh 1 Posted December 3, 2008 Kijk, die laatste lijkt mij dé oplossing! Dan kan je overal netjes bij Ik zit nu op school, dus tijd voor een uitgebreide reactie is er niet. Heb wel even alles netjes gelezen: Goed doordacht. Ik zie geen problemen aankomen. Banaan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 3, 2008 Och banaantjuh, Ik zit op het werk, maar ze kunnen toch niet meelezen; ze kennen alleen spaans.... Groet El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
BBB 10 Posted December 3, 2008 En de afbeeldingen zijn ook in het Nederlands ?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 3, 2008 Hoi BBB, daar moet je gewoon lekker snel doorheen scrollen, zien ze niets.... Ga vanavond maar weer de ruimte opruimen om vrijdag weer te beginnen. Maandag vrij dus een lang weekend, kijken hoever ik kom. Hasta Luego El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 5, 2008 Zo alles staat klaar om morgen weer aan de gang te gaan. Heb alleen een vraagje; hoe heet wordt een cooltube. Mijn idee is namelijk om een 125 mm plastic regenbuis aan de cooltube te maken, smelt die vast ? en dan pas een flexbuis. Dan heb ik minder luchtweerstand in de bocht, die toch noodzakelijk is. Of een 90 graden van flexbuis of van plastic regenpijp. Da´s de vraag dus. Alvast bedankt voor de reacties. El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 6, 2008 Hoi Medebouwers, Ik heb de koppelstukken 125 mm pvc doormidden gezaagd en wel zo dat de verdikking in het midden van het koppelstuk weg is. Nu kan ik aan de buiten / binnenkant welke bocht dan ook monteren zonder dat die verdikking in de weg zit. Drie eigenlijk halve koppelstokken in de gaten gelijmd. Deze ventilator is voor de cooltube en zit precies boven de deur. De pvc buis past tussen wand en ventilator, en door het koppelstuk bij de ventilator over de pvc buis de schuiven kan ik de buis weghalen om eventueel de ventilator los te koppelen. De afzuiging met filter zitten aan de achterkant. Ventilator en filter aan elkaar. Dan kan ik net de draai maken om de ventilator in het ontluchtingsgat te draaien. Het filter hangt aan twee kettingen en de ventilator steunt dus om de uitgang en het filter. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lekker zitten, dan pas ik het aan. Het gat naast het filter is voor de cooltube uitgang. Zo gaat het er dus uitzien aan het plafond, tussen de twee ventilatoren komt de cooltube met kap. Die heeft voldoende ruimte om vrij te hangen tot aan het plafond. Die 30 cm boven de deur die vast zit verbergt dus de apperatuur, en zal ik mijn hoofd minder tegen de ventilator boven de deur stoten. Nu de koppelstukken in de wand vastkitten en de laatste hand aan het verven van de binnenkant leggen. En dan komt mijn grootste hoofdpijn. Het schakelbord. Alhoewel Wazzup er een erg mooie uitleg van heeft gemaakt. Daar ga ik me dus maar eens in verdiepen. Nu de bodemplaat verkitten met de zijwanden, aclylverf op de bodemplaat en het wanddeel. Ongeveer iets hoger dan de potten. Dan kan ik het makkelijk schoonhouden. Dan komt 50 cm radiatorfolie en alles boven in het hok blijf latex. Tot zover, schiet maar los.. Un Saludo El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 8, 2008 Hallo Medebouwers, Ik heb wat lopen denken over de electriciteitsdraden, want ik wil wel flexibel blijven. Nou dit is het dus geworden. Aan de achterkant tochtstrip ( Ik ben er dol op ), de tussenplaatjes zijn met een rubberen onderkant, en het kastje prop ik vol met een spons. Zo kan ik er altijd nog exstra kabel(tjes) aan toevoegen, alleen gaatje boren en het topje van een afdekdopje af te snijden Zou dat nog lucht lekken denk je ?? O, ik zat te denken aan easyrollers, maar ik moet straks de lamp makkelijk omhoog kunnen hijsen. Omdat ik door het hoogtegebrek anders niet bij de achterste planten kan voor de scrog. Vond vandaag deze katrolletjes, dat ga ik nog even verder uitdenken. Maar het werkt zeker makkelijker dat easyrollers dacht ik zo. Een Groet El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
banaantjuh 1 Posted December 8, 2008 He, Ik denk niet dat er een boeiende hoeveelheid lucht door dat kastje gaat stromen En die katrolletjes... Het is natuurlijk prima te gebruiken. Misschien icm zo'n ding waarin je je touw kan klemmen (zeilers die er een naam voor hebben hier?)? Ik kijk of ik op een naam kan komen Dit gaat goed komen! Ben benieuwd of het kweken later ook gaat lukken Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 9, 2008 He banaantjuh, Ik dacht juist met de juiste basis is de helft al gedaan. Ik vond dus dat ik er alles aan gedaan moest hebben om een optimale ruimte te maken voor de ruimte die ik had, het is een beetje meer afgewerkt omdat ik me anders zeker ga storen een pietluttige dingen. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of ik het klimaat op orde kan houden straks. Wat betreft luchtvochtigheid en temperatuur, de rest is weer te leren. O, en ineens begrijp ik wat je bedoelt, die halve maantjes in tandwielvorm...... Kabel ertussen en trekt zichzelf vast. Un Saludo El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 12, 2008 Hoi Medebouwers ( innen ), Allereerst even terugkomen op banaantjuh: Ik ben er wel naar wezen kijken, maar ik twijfel nog. Als ik het weet zal ik mijn beweegredenen geven. Deze week eigenlijk niet heel veel geknutseld, maar veel gewinkeld. Heb nog een vent dimmer besteld ( er is er al eentje met thermostaat voor het filter ) dan kan ik mijn cooltube ook regelen ivm herrie en de temperatuur. Een relais gekocht, nee twee. Ook eentje voor een kennis. Die was snel overtuigd. Hier is de bekabeling van huizen nou niet altijd zo goed aangelegd. Met dank aan Wazzup voor de vele info op dit gebied. Alles om de lamp op te hangen in de kast, dan de thermostaat op hangen en dan nog een rookmelder, die ik ook deze week gekocht heb. Daar ben ik ook nog niet uit. Als ik hem binnen ophang dan zou die boven de deur komen. Maar ik zou hem ook boven het schakelbord straks kunnen hangen. Wat te doen ?? Iemand ? En last but not least, een Lumatek 400W besteld. Moet zeggen dat de bijdragen van de heren Wazzup en Keesthemad me overtuigt hebben. Deze zal begin volgende week binnenkomen. En dan ga ik dus aan het schakelbord beginnen. Zal het Stickyschema van BBB gebruiken, ben zelfs met een uitgeprinte foto van het relais naar de electroboer gegaan. Dan weet ik zeker dat ik met het goede thuis kom. Spaans goed, maar technisch spaans..... Sjonge wat steek ik effe een zooijtje veren weg !! Maar waar is waar om dit kleine gebouw te maken steun ik volledig hier op het forum. Laat er dan nog wel mijn eigen gedachten over gaan, maar goed, het resultaat is " in progres "door de forumzoekfuntie. Alvast bedankt hiervoor medeforummers. Zo en nou hou ik op en eerst maar een tussenstand foto: Hier zijn de voetjes voor de inlaten vastgemaakt met schroeven. En isolatietape ertussen, ja alweer.... Ik denk dat ik de buizen wat korter moet maken. omdat ik nu met het scrognet in de war ga komen. Dat komt laag te hangen. Hoe laag, dat weet ik nog niet. De buizen zijn er alleen voor dat de koude lucht niet langs de potten gaat. De potten komen ook op twee latjes te staan om ze vrij van de bodemplaat te hebben. Omdat langs die plaat de inlaat zit. Morgen een plaat MDF op maat laten zagen voor de deur. Het frame is al gemaakt Twee deuren. Onder op de hoogte van de potten,30 cm, en ik daaronder bij de potten veel minder zal zijn. De bovendeur is 65 bij 85 ongeveer. Het meeste denk ik te kunnen doen met de onderdeur dicht. Nu is het oppervlak kleiner. Misschien dat als ik de deur open heb, het oppervlak klein genoeg is om toch een soort onderdruk te krijgen. Met de buisventilator op de hoogste stand hoop ik dat de ruimte waar de kast staat minder zal stinken. Tevens ben ik als de dood voor beestjes in de kast. Zelf gelukkig niet, maar de gezondheid van de Dames straks staat voorop. Sinds kort ook in het bezit van een gezichtsbruiner met UV. Mooie tip, Keesthemad. Daarom een filterdoek voor de lucht inlaat en als er nu wat laag over de grond gaat hoop ik dat het mijn huisje voorbij gaat. Tevens wil ik hokkleding gebruiken. Omkleden voor het hok opengaat. Allereerst om meeliftende beestjes tegen te houden. Maar ook de geur niet mee het huis in te nemen.. Ik denk dat het gewoon een stofjas wordt. Maar goed, voor nu wil ik m´n vingers even een andere bezigheid gaan geven... Ga maar eens het forum verder doorlezen nu. Un Saludo El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
BBB 10 Posted December 13, 2008 Ik zie dat je inmiddels weer wat verder bent Om even terug te komen op het aansuiten van een pvc buis op je cooltube. Dit zal niet werken, omdat je de lamp "op en neer" wilt kunnen bewegen. Aluminiumslang (voor bijv. afzuigkap) is beter. Easy rollers werken makkelijker dan de katrolletjes (die ook prima werken), Easyrollers hebben een mechanisme, waardoor de lamp in evenwicht is (instelbaar), maw. als je de lamp op een bepaalde hoogte hangt, dan zakt of stijgt hij niet. Voor de rest ziet het er allemaal keurig uit! Bedankt voor de veer Misschien icm zo'n ding waarin je je touw kan klemmen Weet wat je bedoeld,......maar kom ook niet op de naam Een "kikker" kan je ook gebruiken,.....zitten ook op vlaggenmasten, zonnenschermen Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 13, 2008 Hoi Bug Butt, Ik wilde direct aan de cooltube aan elke kant een pvc 90 graden bocht maken. Om de weerstand, en daaraan 125 mm flexbuis ( ben de naam kwijt, maar die iedereen hier gebruikt ). Die zou dan maar een max 40 cm hoeven zijn. Maar ik vermoed dat door ruimtegebrek de bochten niet geplaatst gaan worden. Precies om wat je zegt; het bewegen. Moet even kijken als de lamp hangt. Maar omdat er zo weinig ruimte boven de lamp is en ik voor het scroggen de lamp omhoog zal moeten hijsen naar het plafond, kom ik niet meer bij de easyrollers. Of in elk geval niet makkelijk. Met katrolletjes kan ik inderdaad met een kikker werken, heb ik gezien maar was 5 euro, da´s me te gek. Effe verder zoeken, en dan kan ik vanaf de zijkant, via kabel en katrol de lamp verhogen of verlagen. Dan even de hoogte op het touw markeren en komt ie altijd weer op de juiste hoogte te hangen. Beide touwen met elkaar verbinden, dan blijft de lamp horizontaal bij het verhogen / verlagen. Ga nu MDF voor de deur halen. Eerst de deur afmaken en dan heb ik mijn gedachten vrij voor het lichtgebeuren. Heb je een idee wat ik zal doen met de rookmelder ?? El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
banaantjuh 1 Posted December 13, 2008 2 stuks... 1 bij je schakelbord, en 1 in je kastje. Die dingen kosten maar een euro of 8, dus het is de moeite waard. Bram: een kikker was ook al door mijn hoofd gegaan, maar dat andere ding is toch net wat makkelijker als je moet strekken om erbij te komen. Gewoon net wat simpeler te bedienen Later! Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 15, 2008 Hoi Medebouwers, Dit weekend was de deur ( en ) aan de beurt. Eerst een MDF plaat op maat laten zagen. Ik wilde eigenlijk alles in gipsplaat. Maar door de broosheid vond ik het niet geschikt voor de deur. De twee buitenplaten en de hele binnenplaat in een stuk op maat laten zagen. De binnenplaat aan de binnenkant gezet, de twee deurframes ervoor gezet en dit afgetekend. De helft van vervalt, als overlapping tegen het licht. Dit heb ik uitgezaagd, eigenlijk een fotolijst van 3 cm. En die tegen het kastframe aangeschroeft. Dan de plaat die overblijft weer doormidden en weer laten verspringen, en opvullen met glaswol en dichtschroeven: Bovendeur eropzetten en vastschroeven. Heb er een plexiglas raampje ingemaakt. Dan hoef ik straks niet het hele meubel wat ervoor komt te staan steeds weg te rijden om de boel in de gaten te houden. Dichtschroeven, even de onderdeur ertegen leggen zodat de binnenplaat precies aansluit. Even de eerste verflaag erop en de verzonken schroeven daarna met plamuur opvullen. En dan uiteindelijk .........het sluit !!!!! En kan open .... En dan kan ik straks......een peepshow voor NIKS !!! Ik verheug me nu al. Ik ga er trouwens geen scharnieren aanhangen. Gewoon als plaat versluiten en weg kunnen halen. De plaat onder met schuifslotjes aan de binnenkant. Anders is het veel gekloot en verlies ik ook de klapstoelenbergplaats. Voel je niet bezwaard om feedback te geven. Deze week de cooltube aan katrolletjes ophangen en de buizen aansluiten. buitenstopcontact in de kast monteren, voor je weet maar nooit wat.. en alles stekkerklaar maken. dan wachten op de Lumatek en de dimmer. As weekend twee schakelborden maken. Die van de kennis en de mijne. Ik denk dat ik dat maar simultaan ga doen. Effe nog vraagje; waar en op welke hoogte kan ik het beste de thermostaat in de kast plaatsen ?? Een Groet El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 15, 2008 Effe tussendoor: Ik had met het meten en zagen alles wat krap aangehouden. Onder het mom van " aanbreien gaat niet " maar er geen rekening meegehouden dat 2 lagen latex aan alle zijden, en dan dadelijk nog een zwarte laag teveel van het goede zijn. en dat je toch in millimeters gaat praten. Ja en zo stak zat alles in elkaar. Ik heb alle contactpunten van de deuren en kozijn weer glad moeten schuren. Ik heb geen duim meer over op die smalle randjes !! Nu gaat ie weer dicht zoals het hoort. Morgen aflakken en laatste hand latex. Een Groet El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
niksaan 0 Posted December 16, 2008 Ik leef met je mee. Dat had ik ook bij het maken van mijn hokje. Te weinig ervaring. Dan maak je kleine foutjes. Maar je bent handig genoeg om het uiteindelijk wel op te lossen. Dat is een lekker gevoel niet waar. Succes, niksaan Quote Share this post Link to post Share on other sites
BBB 10 Posted December 16, 2008 Ik heb alle contactpunten van de deuren en kozijn weer glad moeten schuren. Dat is idd. "met de hand" een rot klus ps. De sensor van de thermostaat hang je ter hoogte van je toppen Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 17, 2008 Hallo Medebouwers, Er is na het schuurwerk natuurlijk weer wat schilderwerk verricht. Maar nu met synthetische lak, is dunner. En de buitenkant net als de rest wit. Het was met een pretpeuk wel even nadenken welke zijkant wit dan wel zwart moest worden, dit is het resultaat geworden ; Vanaf de buitenkant genomen; Vanaf de binnenkant genomen; Verloop binnenkant deur cq luik ; Binnenkant luiken ; Nu nog een tochtstrip plakken en schuifjes eropschroeven. Dan kan ik eindelijk de lucht / licht dichtheid gaan controleren, want morgen gaat de lamp aan katrolletjes ( ik weet nu hoe ik het ga doen ) ophangen en stekkerklaar maken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BBB 10 Posted December 17, 2008 Ik wil je echt een compliment geven voor je manier van aanpak/bouwen en het bijhouden van je bouwverslag. Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 17, 2008 Dank je BigButt, Ik doe eigenlijk wat ik graag zelf zou willen zien: Uitleg en Foto´s. Daar kan de volgende bouwer ook van leren, ook van de fouten En als dan ook nog het eerste kweekverslag er zeker bij komt te staan dan krijg je een aardige databank ( die het al is...) voor iedeeën voor je volgende of beginnerskast zoals ik. De electra komt dit weekend en dan komt de datum van het groen wel erg dicht bij .... En mijn kast zal zeker niet perfect zijn, maar ik hoop hem zo bedacht te hebben dat ik een flexibele kast maak die makkelijk aanpasbaar is zonder grote verbouwing. Ik zie het wel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 20, 2008 Hallo Medebouwers, Het is mij dus nu ook overkomen; ik heb de Lumatek niet binnen. Ik kan dus alleen het schakelbord voor een kennis maken. Maar ik kan wel alvast de plaat zagen en de rest erop schroeven. Ik weet alleen de maten dus niet van een Lumatek 400W. ¿¿ Maar kan iemand zo vriendelijk zijn de zijne ( Lumatek ) even op te meten ?? Alvast heel hartelijk dank. Gisteren nog aan het verven geweest en de radiatorfolie gespannen met plastic hoekstrip op de breedte van de folie gezaagd. Het strakspannen gaat goed, dan direct een schroef erin en strak hangt ie. Je moet er wel even voor met z´n tweeen zijn. De folie is 50 breed en begint op 40 cm hoogte. Want de eerste 30 cm zijn pot en de 10 daarna is straks alleen maar stam en zijtak. Daar heb ik dus geen folie nodig. Gisteren kreeg ik het niet voor elkaar om de schroefjes te vinden om de kabels aan de lamp te schroeven. Vandaag onder het eten nog maar eens rustig gekeken en verdomd het gaat dus wel ( binnen in de fitting ), de laatste 10 cm van de kabel (s) is van kabelhoes voorzien wat 125 graden kan hebben. Veiligheid voor alles. Toen maar meteen alles verder afgemaakt. De katrolletjes werken prima. De twee snoeren aan het eind aan elkaar geknoopt. En en een haak in het " deurkozijn " geschroeft. Op de hoogte waarop ik de lamp wil hangen daar leg ik een knoop in ( van dat waslijnkoord ) en haak ik het koord achter de haak, dat blijft dan achter de knoop hangen. En de breedte van de kast is net genoeg voor de flexbuizen op die hoeken en draaien te maken. Hijs dus de lamp voor het scroggen naar het plafond. Op die plek zit al een knoop.... O, en om makkelijk voorover te hangen bij het scroggen. Want inderdaad een meter diep red ik wel maar is niet makkelijk om te scroggen. Maar ik leg gewoon wat zwaars om mijn hielen, en steun met mijn knieen open kussentje. Heerlijk, een genot !! Nou ja naar omstandigheden dan. Eindelijk op zijn plaats, waar nog een verrijdbaar meubel voorkomt( Ook met kijkgat dus ). Vanuit stahoogte genomen met de onderplank er nog in: Vooraanzicht waarbij ik moet zeggen dat de luchtkanalen lager moeten komen. Ik zal ze op pothoogte gaan afzagen. ( mindere scherpe foto, sorry ) Van onderen genomen. Ja ik weet het, er zit nog geen bulb in. Die komt er pas in als alles goed staat en werkt. En de thermostaat aan de wand. Op een hoekijzer geplakt, en een hoekijzer erboven. Daar kan ik een plaatje aan vastmaken om de sensor uit het directe licht te houden. Morgen alleen nog een buitenstopcontact boven aan de wand schroeven. Als exstra. En als ik de maten van de Lumatek heb kan ik het schakelbord al zover klaarmaken. Dames en heren, Your Votes Please... Ben er erg benieuwd naar ( vooral de toelichting ). El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 21, 2008 Hallo medebouwers, Ik heb al op de site van Lumatek gekeken, maar daar vind ik de maten niet. Is er iemand die de maten weet, dan kan ik beginnen met de schakelkast. Vooral de lengte van het voorschakelapparaat is van belang. Alvast hartelijk bedankt. ps. had gehoopt om meer feedback over het kastje.... Un Saludo El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
whazzup 165 Posted December 21, 2008 lumatek 400 watt heb ik hier liggen: bodemplaat is 23 x 11, 8,5 cm hoog. Hou er wel rekening mee dat je ruimte voor de koeling nodig hebt! Vind dat je het gedegen aanpakt maar ik heb zo mijn twijfels over je luchtinlaat: ik vind hem aan de kleine kant, zelfs met een cooltube. Je hebt een 125mm afzuiger en de oppervlakte van die 4 pijpen is zeker niet 3-5 keer de oppervlakte van je fan. Beetje flauw om een opmerking te maken en niet gelijk mee te denken : Wat zou je denken van 4 sleuven naast je wanden in de vloer, en dan een plaatje daarvoor, binnenkant zwart schilderen en aan de bovenkant ofdekken met een latje tegen lichtinval. Dat geeft denk ik veel meer ruimte voor je lucht en voorkomt in zekere zin tocht over de vloer. Het is maar effe een bedenksel. Heb je gedacht aan isolatie van de bodem zodat je geen afkoeling krijgt door tocht? En een laatste, volgens mij (na bestuderen van je foto's) zuig je door je cooltubes klopt dat? Ik raad je aan om te blazen. Bij lekkende slangen etc. ontsnapt er dan nooit geur. Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Tulipan 22 Posted December 21, 2008 Hoi Wazzup, Bedankt voor de maten, ik wil een electrokast maken met de onder en bovenkant open. Zodat de schakelkast uit het zicht is. Met de maten die je gaf kan ik de kast al maken. Dit wordt MDF met aan de binnenkant bekleed met gipsplaat ( Ik heb beiden nog over). En deze komt buiten de kast aan de muur te hangen. Kan altijd nog een pc fan onder de VSA schroeven als het nodig mocht zijn. En mocht ik in de kast meerdere pc fans nodig hebbben dan laat ik de nokia adaptors vallen ( heb al 4 oude ) en knal een pc voeding onder de Lumatek en dan kan ik de fans direct op de voeding klemmen, snel klaar. Over de luchtinlaat: Daar ik van de onderkant aan moet zuigen ivm de plaats van de kast ben ik eens aan het rekenen geslagen: Jij schrijft altijd 3 tot 5 maal. Vaak lees ik ook 2 tot 3 maal. Maar wat nu als er een cooltube inhangt, dan hoef je dus minder warmte weg te zuigen. afzuigdiameter 125 mm 3 x = 339 vierkante cm. Inlaad 4 buizen 10 cm 314 vierkante cm , daar heb je hem dus !!, de bottelneck Dubbele bodemruimte 45 x 4 cm 360 vierkante cm Instroom bodemplaat + filter 630 vierkante cm, om de weestand van het folterdoek op te vangen. Nu zijn beide ventilatoren 220 kuub en ik weet nog niet hoever ik ze moet dimmen. Daarom dacht ik dat bijna 3 maal de uitlaat wel voldoende zou zijn..... De vier buizen zijn zo gemaakt omdat ik dacht dat er zo weinig tot geen luchtstroom langs de potten gaat ( en de bocht is tegen lichtin / uitval ). Dit ivm het afkoelen van de grond. De potten komen op latjes te staan die over de volle breedte lopen. Zo komen de potten net van de vloer en zal de trek van de luchtinlaat die er net onder zit, geen invloed hebben. Tevens heb ik geen plekken waar wat dan ook onder kan gaan zitten en heb ik de bodem helemaal wit, dat alles wat er op de grond valt gespot wordt. Hier zie je een pot op twee latjes, ik heb vandaag latten gekocht om er 4 over de volle breedte van het hok te leggen, twee per pot. Even kortzagen en verven. En de 4 luchtinlaten komen nu met de onderkant bocht net boven de pot. 10 cm korter. O, en op het advies wat je eerder op het forum gaf om de cooltube te blazen... Daar voldoe ik aan; lucht komt via pvcpijp aan het plafond binnen, ventilator, pvc bocht flexibele buis, en dan de fitting, die heb ik gisteren verkeerd om erin gehangen. Flexibele buis, pvcbocht en dan komt buiten nog een afblaaskast met schotten. Voor de uitlaat van de cooltube en filter. Met een mogelijkheid om de uitblaas van de cooltube naar de huiskamer te leggen in de winter. Maar omdat de bulb er toch nog niet inzit, is het niet zo´n ramp. Ik moet nu alleen de cooltube loshalen en omdraaien zodat de fitting aan de inlaatkant zit. Dat vermoed ik tenminste, daar dat het meest veilige is. Hier zie je net boven de deur een stukje witgeverfde pvcbuis 125 mm en de ventilator. En de cooltube die dus omgekeerd moet worden: Alvast hartelijk dank voor de maten en het meedenken. El Tulipan Quote Share this post Link to post Share on other sites
parve 6 Posted December 26, 2008 hey mooi man ga je volgen en succes alvast. groetjes parve Quote Share this post Link to post Share on other sites