Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ert

Maakt Het Nou Uit Of Eeen Zaadje Groot Of Klein Is

Recommended Posts

Heb net een ronde achter de rug en heb daar een plant PP, met ?????????????????????? bestoven.

Plantje lekker ingepakt , en is niet gestorven onder de Ert behandeling :rolleyes: .

 

Nu heb ik de pant gedroogd en daar is een heel beetje zaad uit :wacko: gekomen wat ik lekker uit ga strooien in het voor jaar. Zie daar de lol van in nu ik al die buiten plekkies hier wel heb gezien.

 

Nou is mijn vraagje???

De zaden zijn echt Knoeperts , heb wel vaker een zaadje in me handjes gehad maar nog nooit van die grote.

 

Worden deze planten ook groter of is dit zaad ook beter dan zeg kleintjes.

 

Is een serieuze vraag.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel voor je ego...

 

Al kan het misschien zo zijn dat een groter zaadje een groter embryo bevat waardoor er iets meer fotosynthese plaats kan vinden. Wat best kan kloppen overigens want mijn KO kush, die uit tennisballen komen gaan een stuk harder dan de Herijuana's die ik eerst had...

 

Maar het scheelt een dag oderso...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn heel veel factoren die bepalen hoe goed een zaadje ontkiemt uiteraard. Van één en dezelfde soort maar verschillende phenos, beiden met dezelfde man bestoven, kreeg ik twee volstrekt verschillende zaden: de een groot en licht en ander klein en donker. De Anesthesia zaden bijvoorbeeld zijn relatief klein, het zegt niet zo ontzettend veel, ze zijn gewoon goed kiemkrachtig.

 

Inderdaad, voor je ego en het oog is het natuurlijk fantastisch om grotere zaden te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring zegt dat kleine zaadjes vaker indd kiemkrachtiger zijn.

 

dikkere doen er wat langer over :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad, voor je ego en het oog is het natuurlijk fantastisch om grotere zaden te hebben.

 

:rolleyes: ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het algemeen is sativa zaad kleiner dan indica zaad.

als de print mooi af is is het zaad klaar.

qua ontkiemen heb ik geen verschillen bemerkt.

vergeet niet de zaadjes wat winter te geven in de koelkast.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even verder te gaan op het stukje van Whazzup.

 

De maat/uiterlijk van het zaad wordt volledig bepaald door de moederplant. Sommige moederplanten geven kleine zaden, dit zijn vaak sativa's inderdaad.

 

De maat van het zaad zegt weinig over de goede danwel slechte ontkieming. De dikte van de zaadwand heeft hier veel meer mee van doen. Ook de permeabelheid (doorlaatbaarheid) van de zaadwand is belangrijk.

 

Een zaadje is een embryo, eigenlijk een klein levend plantje, maar dan mini-mini. Dit plantje zit in een beschermende schil met hier in voedingsstoffen en hormonen die het weer "tot leven" kunnen brengen. Dit is allemaal in inactieve vorm. Het wordt actief zodra deze hormonen en andere stoffen opgelost worden en de plantencellen dus weer tot leven kunnen komen.

 

Hoe droger het zaad des te beter het te bewaren is, iedere vorm van vocht kan het denatureren, omdat sommige delen van het zaadje dan al "verouderen".

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me dat de vaderplant d'r ook invloed op heeft...?

 

Denaturatie is toch zoiets als stollend eiwit, meen ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke mededenkers ert weet weer dat ie gewoon zaad heeft :wacko:

Als het zaadjes het licht gaan zien zal ik er ook wel weer van laten zien.

 

Wel lachen dat iedereen er het zelfde over denk eigenlijk.

 

Mooi zo,n discussie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, helaas niet LordQuas,

 

Deze injecteerd alleen zijn genen...

 

(die later bij het nageslacht wel invloed kunnen hebben op de vorm/maat van het zaadje)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ganjamens Zeg het maar....

 

deze; :wacko: betekend 'huh?' van, hoe bedoel je? dat begrijp ik niet? leg me ff uit alsjeblieft!

 

en aangezien dit een reply op een quote van whazzup was, begreep ik in dit geval niet waarom het strelend en fantastisch voor een ego en het oog is om grotere zaden te hebben :rolleyes:

 

nog steeds niet trouwens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...