Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Uw ideale samenleving

Recommended Posts

Wie heeft het dan wel gedaan? De leer van Jezus zal wel niet bedoeld zijn om honderdduizenden mensen uit te moorden maar dat is wel wat er mee gebeurd is' date=' het is eigen aan mensen om iets in hun eigen voordeel te gebruiken (lees misbruiken) en dat zal ook gebeuren met jouw Godsdienst...

[/quote']

Fijn mensen misbruiken zoveel dingen. Maar geef niet 'het Christendom' de schuld van iets wat mensen die zich christen noemen doen maar geen christen zijn.

Ik ga me niet verlagen tot dat soort drugsbrigade praktijken, die zeggen ook altijd zoiets;wiet is slecht gegaan bij die vriend van mij en die is nu dood dus jij bent slecht dat je rookt en wilt legaliseren. Ja WTF ik ben toch verdomme je die vriend niet???

Om mensen goedheid en deugden mee te geven heb je helemaal geen Godsdienst nodig, dit kan ook op een normale neutrale manier, zonder hen te indoctrineren...

:roll: Ja ik merk het. Amoraliteit overal in nederland. ach een leugentej om bestwil mag. Wat heb jij gestolen toen je klein was? hoorde ik op tv aan iemand vragen.

Of 'laten we eens beginnen, hoe ziet jouw vagina eruit xxx?

(dat laatste zei bridget, zie kopspijkers)

vrije seks overal, en daar niet helemaal goed viden en dan ben je meteen een slechte moslimfundamentalist. zo lijkt het iig als ik mijn ouders hoor.

Nee vriend, er is geen betere manier om moraal te geven dan door goedheid als absoluut te verheffen en er een God boven te zetten die je beloont. Ik deed vroeger niks slechts omdat de Sint me anders met de roede zou slaan (hel), als ik niet stout was dan zou hij me belonen met speelgoed (hemel). Sinterklaas is de God geweest voor me. En het heeft goed gewerkt hoor, niet dat ik slecht ben ofzo, of kwade neigingen had.

Hier (in westerse landen) is overal luiheid, vraatzucht,winstbejag, egoisme, lust...

stukken minder in de Islamistische landen.

Et voila...hiermee beginnen dan alle oorlogen in de naam van 'God', Iedereen vindt zijn eigen Godsdienst de beste en zal daarom dan maar in de naam van zijn eigen God de andere 'slechte' God aanvallen (allemaal voor niets, want God of Goden bestaan niet...)

Ik heb het niet over nu. Zie jij een volk met een zichtbareGod? nee. Ik heb het erover als IK zelf een God van Israel zou zijn, als ikzelf in een wolk mee zou gaan met een volk, dan zou ik toch niet accepteren dat zij iemand anders dan mij dienen?

En wat mij betreft heeft niks zoveel schade berokkend of doden veroorzaakt als Godsdienstoorlogen (het moeten zelfs nog geen oorlogen zijn, hun redenering van iedereen wordt verplicht om in onze God te geloven of hij mag zijn boeltje pakken is op zich al verwerpelijk genoeg. En met 'boeltje pakken' gebruik ik hier wel degelijk een euphemisme...) Ik belicht hier bij elke stelling misschien wel de extreme kant ervan maar dit is wel wat er uiteindelijk gebeurt en op dit moment op verscheidene plaatsen in de wereld nog steeds aan het gebeuren is....

Als je een leider bent van een land en god staat symbool voor juw normen dan is dat niet verwerpelijk. houd je niet van de normen van je land dan doner je maar op naar een land waar de dingen die je wil doen wel mogen.

als iedereen maar wetsers word word de wereld een ware hel.

 

Héhé, even serieus blijven hé Kenny! Dus de Christenen hebben tijdens de kruistochten duizenden mensen gedood uit liefde... Fanatieke Islamgroeperingen snijden uit liefde de keel over van gematigden? En vrouwen wordt uit liefde de clitoris afgesneden omdat dit volgens de Godsdienst moet om kuis te worden... Wel wel, de volgende x dat er een Jehova getuige mij komt lastigvallen zal ik hem uit liefde een blauw oog slaan...

Mensen proberen anderen idd te overtuigen van hun gelijk maar het verschil is dat wanneer ik iemand niet kan overtuigen van mijn 'niet geloven in een God', ik mij daarbij ga neerleggen en hem nadien niet ga laten oppakken en dagen folteren in de één of andere godvergeten gevangenis tot hij alles toegeeft wat je maar wil... Een tactiek al meerdere malen toegepast door verschillende Godsdiensten of niet soms?

Nou flik je het weer. We hadden het over GEWONE POGINGEN TOT BEKERING DOOR INFORMATIE EN BEKENDMAKING en jij haalt meteen weer de oorlogen van enkele idiote leiders erbij.

je vergeet wel iets belangrijks!

...geen wonder dat juist zij vinden dat je alles mag vinden wat je wilt ZOLANG je anderen geen schade berokkend en hen respecteerd (en anderen dit bij jou ook doen natuurlijk)

Alleen, zo heb ik wederom begrepen nu ik een docu heb bekeken over een iraanse hoerenkiller, niet iedereen is het erover eens wat schade inhoud. in een string lopen en zo vrije seks stimuleren beschouw ik al als schade, zeker als ik me bedenk dat daar kindderen uit voortkomen en jonge moeders.

En hierin ligt mijn bedenking bij de Godsdienst. Het begint allemaal wel goed maar na een tijdje beginnen ze je scheef te bekijken als je hun eigen idealen niet volgt en nog iets later proberen ze je op 'meestal uiterst irritante manier' te overtuigen dat jij mis bent en zij juist zijn en dan ben je nog een stap weg om gedwongen te worden om hun Godsdient te volgen...

En wij niet. Vandaag weer een discussie met mijn ouders. Wij zeggen wel dat we tolerant zijn maar dat is pure bullshit.

Wij zijn alleen tolerant voor westers denken.

als iemand ook maar zegt dat hij wilt dat vrouwen en mannnen gescheiden taken hebben dan ben je meteen een seksist.

Terwijl je gewoon accepteert dat vrouwen en mannen gewoon verschillend zijn en weigert dat domme linkse gelijkhiedsideaal te accepteren. Die mensen beshouw ik niet langer als goed, maar als een stelletje jaloerse en onverschillige jongeren!

.

Ook juist maar je kan dan ook de vraag anders stellen: waarom zou je ontelbaar veel mensen laten lijden door deze kleine groep die de Godsdienst misbruiken.

Wederom gebruik je het narcoticabrigade argument:enkelen doet het pijn en bij enkelen hefet het slechte gevolgen dus meteen verbieden.

Godsdienst is volgens mij enkel en alleen maar een psychische houvast voor mensen die zoiets nodig hebben (let maar eens op hoeveel meer mensen Godsdienstig worden wanneer het slechter begint te gaan...) en kan dus waarschijnlijk door iets nuttiger en minder beklemmend vervangen worden.

Wat een typische atheitsische mening. godsdienst is veel breder.

Het houd culturen samen, geeft normen, stimuleert deugdelijk leven.

En dat was het begin ik kan eindeloos doorgaan maar denk niet dat dat veel zin heeft.

Daarbij, dat is ook juist één van mijn punten tegen de Godsdiensten, ze dienen tot niets (buiten die psychische houvast dan) en worden om de haverklap misbruikt door mensen die er op de één of andere manier voordeel proberen uit te halen...

Probleem is dat oorlogen in de kranten komen.

Dat meneer A, die Christelijk is, barmhartiheid heeft betoont tegenover zwerver B, dat komt niet in de kranten.

Geen wonder ook, Jezus zei ook:wie barmhartig is moet er niet mee te koop lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fijn mensen misbruiken zoveel dingen. Maar geef niet 'het Christendom' de schuld van iets wat mensen die zich christen noemen doen maar geen christen zijn.

Ik ga me niet verlagen tot dat soort drugsbrigade praktijken, die zeggen ook altijd zoiets;wiet is slecht gegaan bij die vriend van mij en die is nu dood dus jij bent slecht dat je rookt en wilt legaliseren. Ja WTF ik ben toch verdomme je die vriend niet???

 

Ik spreek hier niet over theorie Kenny (zoals jij) maar over de praktijk en in de praktijk gaat het steeds gigantisch mis! Dus hoe goed je oorspronkelijke bedoelingen ook zijn uiteindelijk zal het mis gaan, juist omwille van die kleine groep egoistische en op winstbejag voorziene rotzakken...

 

Nee vriend, er is geen betere manier om moraal te geven dan door goedheid als absoluut te verheffen en er een God boven te zetten die je beloont. Ik deed vroeger niks slechts omdat de Sint me anders met de roede zou slaan (hel), als ik niet stout was dan zou hij me belonen met speelgoed (hemel). Sinterklaas is de God geweest voor me. En het heeft goed gewerkt hoor, niet dat ik slecht ben ofzo, of kwade neigingen had.

Hier (in westerse landen) is overal luiheid, vraatzucht,winstbejag, egoisme, lust...

stukken minder in de Islamistische landen.

 

Euh... ben ik de enige die door deze paragraaf koude rillingen krijg of wa!?

Mijn ouders hebben nooit met godsdienstige symbolen als de Sint of hemel en hel gedreigd en ik ben verdomme toch ook geen krapuul geworden! Je kan ook kinderen opvoeden en waarden en normen bijbrengen zonder ze met leugens te bestoken Kenny...

Waar haal je het gewoon dat er zoiets als een Godsdienst nodig is om een goede maatschappij te vormen!

BTW, who the fuck zegt dat er in Islamitische landen minder luiheid is! Luiheid, egoisme en lust zijn menselijke eigenschappen, volgens mij zijn Islamieten ook mensen dus zullen zij hier evenveel last van hebben dan wij!

Dat de Westerlingen lui en dergelijke lijken heeft te maken met onze meer geavanceerde maatschappij waardoor we ook de mogelijkheid krijgen om luier en dergelijke te worden, dit is dan één van de nadelen die gepaard gaan met vooruitgang. Dit echter niet in die mate dat je alleen van luiheid en egoisme in de Westerse wereld kan praten zenne man!

 

Ik heb het niet over nu. Zie jij een volk met een zichtbareGod? nee. Ik heb het erover als IK zelf een God van Israel zou zijn, als ikzelf in een wolk mee zou gaan met een volk, dan zou ik toch niet accepteren dat zij iemand anders dan mij dienen?

 

Misschien ben ik wat traag van begrip ofzo maar ik zou zweren dat je insinueert dat jij een persoon (blijkbaar jezelf of is dit slechts een vb) tot God zou benoemen!?

Als dit zo is... dan ben je gek, dus ik veronderstel dat je iets anders wil zeggen, meer uitleg graag dan!

 

Als je een leider bent van een land en god staat symbool voor juw normen dan is dat niet verwerpelijk. houd je niet van de normen van je land dan doner je maar op naar een land waar de dingen die je wil doen wel mogen.

als iedereen maar wetsers word word de wereld een ware hel.

 

Moest ik nie beter weten dan zou ik zeggen dat Je het Vlaams Blok partijprogramma hebt uitgewerkt... :?

Misschien is de Westerse manier niet de juiste maar op zijn minst even juist als de Islamitische (want wie bepaald juist of fout, niet God maar het referentiekader van de mensen die daar op dat tijdstip wonen) Ik blijf het idee houden dat ook jouw 'Godsdiensttoestand' verplichtingen voor de mensen gaat inhouden waar ze geen keuze in hebben en ik laat mij door niemand iets verplichten, zodoende...

 

Nou flik je het weer. We hadden het over GEWONE POGINGEN TOT BEKERING DOOR INFORMATIE EN BEKENDMAKING en jij haalt meteen weer de oorlogen van enkele idiote leiders erbij.

 

Enkele idioten 8O , ik zou graag jouw defintie van 'enkele' wel eens willen horen! Duizenden idioten klinkt al iets beter! Die 'enkele' idioten hebben wel het leven gekost aan miljoenen mensen...

De Jehova's verspreiden hun Godsdienst ook door 'gewone pogingen tot informatie en bekendmaking' maar eens je er bij bent isoleren ze je van je 'zondige' vrienden en omgeving, enz. (geen fantasie, al meermaals meegemaakt in mijn werksituatie) Niet dat daar geen goede mensen kunnen bijzitten, zeker wel, maar het uitgangspunt blijft hetzelfde: je volgt ons of je rot op! (m.a.w. weeral een beknotting van je vrijekeuzerecht onder het mom van een Godsdienst)

 

Alleen, zo heb ik wederom begrepen nu ik een docu heb bekeken over een iraanse hoerenkiller, niet iedereen is het erover eens wat schade inhoud. in een string lopen en zo vrije seks stimuleren beschouw ik al als schade, zeker als ik me bedenk dat daar kindderen uit voortkomen en jonge moeders.

 

Tssss... ja man, jij beschouwd in een string lopen of vrije seks dus al als schade!? En dit geeft dan waarschijnlijk een zeer goede reden om hoeren te mollen. :( Moorden is geen schade?

Dit is iets dat niet geregeld moet worden door Godsdienst, integendeel er is al een instantie die zulke zaken regelt, namelijk de overhied door middel van wetten!

Naakt over straat lopen kan mss schadelijk zijn voor sommigen en het is dan ook daarom dat dit verboden is door een wet, een wet Kenny, geen Godsdienst Hiervoor kan je een straf krijgen (die niet bestaat uit een steniging of de keel oversnijden natuurlijk) en wordt aldus opgelost...

 

En wij niet. Vandaag weer een discussie met mijn ouders. Wij zeggen wel dat we tolerant zijn maar dat is pure bullshit.

Wij zijn alleen tolerant voor westers denken.

als iemand ook maar zegt dat hij wilt dat vrouwen en mannnen gescheiden taken hebben dan ben je meteen een seksist.

Terwijl je gewoon accepteert dat vrouwen en mannen gewoon verschillend zijn en weigert dat domme linkse gelijkhiedsideaal te accepteren. Die mensen beshouw ik niet langer als goed, maar als een stelletje jaloerse en onverschillige jongeren!

.

 

Uiteraard zijn wij alleen tolerant tegenover Westers denken (zie referentiekader), net zoals de Islamitische landen alleen tolerant staan tegenover Islamitisch denken, dus so what...

Als je enige mate van intelligentie hebt en je vooroordelen kan opzijschuiven (niet zo gemakkelijk) kan je hier door kijken en de beiden afwegen tegenover elkaar. Er zijn goede en slechte punten in de Westerse wereld en goede en slechte punten in de Arabische wereld maar ik leef nu eenmaal hier en vind het hier wel ok (ben meer voor vrije meningsuiting en NIET-inmenging van de Godsdienst in m'n dagelijkse leven).

 

Wederom gebruik je het narcoticabrigade argument:enkelen doet het pijn en bij enkelen hefet het slechte gevolgen dus meteen verbieden.

 

Wederom gebruik je het woord enkelen! Honderden miljoenen doden en onderdrukten in naam van de Godsdienst noem ik niet direct 'enkelen', meer duidelijk kan ik hier niet in zijn.

 

Wat een typische atheitsische mening. godsdienst is veel breder.

Het houd culturen samen, geeft normen, stimuleert deugdelijk leven.

En dat was het begin ik kan eindeloos doorgaan maar denk niet dat dat veel zin heeft.

 

In theorie Kenny, in Theorie, want afgezien van het feit dat je de mensen leugens wijsmaakt als je ze in iets laat geloven dat niet bestaat, houdt Godsdienst ook het gevaar in dat het als instrument tot gehoorzaamheid en onderwerping wordt gebruikt. (wat in 90% van alle gevallen uiteindelijk gebeurd, NIET 'enkelen' dus!)

Zoals ik al vele malen heb gezegd is de basisidee goed (op voorwaarde dat je er het begrip God uithaalt, dan komen we tot het overbrengen van de normen en waarden die ik bv. heb meegekregen en dit ZONDER een God, dus ook geen Godsdienst!)

 

Probleem is dat oorlogen in de kranten komen.

Dat meneer A, die Christelijk is, barmhartiheid heeft betoont tegenover zwerver B, dat komt niet in de kranten.

Geen wonder ook, Jezus zei ook:wie barmhartig is moet er niet mee te koop lopen.

 

Kijk he Kenny, ik ben absoluut niet Godsdienstig op welk gebied dan ook en ik ben soms ook Meneer A die barmhartig is tegenover Meneer B en ik kom ook niet in de krant.

Barmhartigheid heeft niks te maken met Godsdienst maar met het bijgebracht zijn door waarden en normen en het verschil tss goed en kwaad!

Hier kan je Godsdienst voor gebruiken (met alle risico's vandien) maar dat is dus geen vereiste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spreek hier niet over theorie Kenny (zoals jij) maar over de praktijk en in de praktijk gaat het steeds gigantisch mis! Dus hoe goed je oorspronkelijke bedoelingen ook zijn uiteindelijk zal het mis gaan, juist omwille van die kleine groep egoistische en op winstbejag voorziene rotzakken...

En hoe komt dat? juist, doordat zij sowieso al een stelletje egoistische winstbejegende rotzakken zijn, niet omdat christus iets zegt. zoals hiervoor al eerder gezegd:zonder gewloof hadden ze wel een ander excuss gevonden. Geloof houd mensen juist van dergelijke neigingen af en stopt mensen vol met het besef dat dat soort gedrag pijn veroorzaakt en slecht is.

Euh... ben ik de enige die door deze paragraaf koude rillingen krijg of wa!?

Mijn ouders hebben nooit met godsdienstige symbolen als de Sint of hemel en hel gedreigd en ik ben verdomme toch ook geen krapuul geworden! Je kan ook kinderen opvoeden en waarden en normen bijbrengen zonder ze met leugens te bestoken Kenny...

Geloof is net zo min leugen als wetenschap. Leugen is als je zelf weet dat iets niet waar is en je zegt het toch, gelvigen denken dat ze de waarheid spreken dus niks leugen.

Waar haal je het gewoon dat er zoiets als een Godsdienst nodig is om een goede maatschappij te vormen!

Nodig niet, wel handig, ook als bindmiddel.

BTW, who the fuck zegt dat er in Islamitische landen minder luiheid is! Luiheid, egoisme en lust zijn menselijke eigenschappen, volgens mij zijn Islamieten ook mensen dus zullen zij hier evenveel last van hebben dan wij!

Perhaps, maar zoals gezegd zorgt geloof voor het besef dat het slecht is of voor de angst voor de straf als je je wel zo gedraagt danwel stimuleert het liefde voor goed gedrag.

Dat de Westerlingen lui en dergelijke lijken heeft te maken met onze meer geavanceerde maatschappij waardoor we ook de mogelijkheid krijgen om luier en dergelijke te worden, dit is dan één van de nadelen die gepaard gaan met vooruitgang. Dit echter niet in die mate dat je alleen van luiheid en egoisme in de Westerse wereld kan praten zenne man!

Het is maar wat je ontwikkeling noemt...

Misschien ben ik wat traag van begrip ofzo maar ik zou zweren dat je insinueert dat jij een persoon (blijkbaar jezelf of is dit slechts een vb) tot God zou benoemen!?

Als dit zo is... dan ben je gek, dus ik veronderstel dat je iets anders wil zeggen, meer uitleg graag dan!

ik zeg... ALS ik God zou zijn, de god van Israel, dan zou ik natuurlijk niet tolereren dat mensen andere goden gaan dienen willen ze mijn hulp hebben.

Je kan ook niet als staat het oke vinden dat je burgers de wetten van andere landen dienen.

Moest ik nie beter weten dan zou ik zeggen dat Je het Vlaams Blok partijprogramma hebt uitgewerkt... :?

Misschien is de Westerse manier niet de juiste maar op zijn minst even juist als de Islamitische (want wie bepaald juist of fout, niet God maar het referentiekader van de mensen die daar op dat tijdstip wonen) Ik blijf het idee houden dat ook jouw 'Godsdiensttoestand' verplichtingen voor de mensen gaat inhouden waar ze geen keuze in hebben en ik laat mij door niemand iets verplichten, zodoende...

Ik zeg niet dat Religie 100% goed is. Maar het heeft zeker voordelen, jij ziet alleen de nadelen.

Enkele idioten 8O , ik zou graag jouw defintie van 'enkele' wel eens willen horen! Duizenden idioten klinkt al iets beter! Die 'enkele' idioten hebben wel het leven gekost aan miljoenen mensen...

Ja, hitler was niet gelovig heeft ook de dood gekost van miljoenen mensen, als hij gelig was opgevoed was wo2 misschien niet gebeurd omdat hij dan geen vreemde ideeen over ubermensch had ontwikkeld.

De Jehova's verspreiden hun Godsdienst ook door 'gewone pogingen tot informatie en bekendmaking' maar eens je er bij bent isoleren ze je van je 'zondige' vrienden en omgeving, enz. (geen fantasie, al meermaals meegemaakt in mijn werksituatie) Niet dat daar geen goede mensen kunnen bijzitten, zeker wel, maar het uitgangspunt blijft hetzelfde: je volgt ons of je rot op! (m.a.w. weeral een beknotting van je vrijekeuzerecht onder het mom van een Godsdienst)

nou en? daar kiezen de bekeerden zelf voor. Ze weten heel goed hoe Jehova kwa regels in elkaar zit.

Tssss... ja man, jij beschouwd in een string lopen of vrije seks dus al als schade!? En dit geeft dan waarschijnlijk een zeer goede reden om hoeren te mollen. :( Moorden is geen schade?

Op zich is 1 string geen schade. Maar als iedereen dat doet met als bedoeling aandacht te krijgen en onze primitieve lusten overal publiekelijk als verheven te propageren op die manier, met als gevolg jongens die buitengesloten worden omdat ze niet meegaan in die seksuele ideeen van tegenwoordig, met als gevolg ook moeders van 14, ja dat noem ik schade.

Natuurlijk is moord niet goed. Hoewel ik die man wel begrijp evenals de hoeren.

Geloof kan leiden tot moord, maar niet geloven net zo. Meestal is de reden als je moord uit geloof toch iets beter.

Dit is iets dat niet geregeld moet worden door Godsdienst, integendeel er is al een instantie die zulke zaken regelt, namelijk de overhied door middel van wetten!

en waar baseert de overheid zijn wetten op?

Naakt over straat lopen kan mss schadelijk zijn voor sommigen en het is dan ook daarom dat dit verboden is door een wet, een wet Kenny, geen Godsdienst Hiervoor kan je een straf krijgen (die niet bestaat uit een steniging of de keel oversnijden natuurlijk) en wordt aldus opgelost...

Ik heb liever 100% naakt dan strings. als iedereen naakt loopt word dat normaal gevonden en word er niet meer meteen aan seks gedacht. sexy kleding daarentegen houd iets geheim en dat prikkelt seksuele gevoelens.

Uiteraard zijn wij alleen tolerant tegenover Westers denken (zie referentiekader), net zoals de Islamitische landen alleen tolerant staan tegenover Islamitisch denken, dus so what...

De Islamitische landen gaan er niet zo prat op dat ze zogenaamd o zo tolerant zijn!

Als je enige mate van intelligentie hebt en je vooroordelen kan opzijschuiven (niet zo gemakkelijk) kan je hier door kijken en de beiden afwegen tegenover elkaar. Er zijn goede en slechte punten in de Westerse wereld en goede en slechte punten in de Arabische wereld maar ik leef nu eenmaal hier en vind het hier wel ok (ben meer voor vrije meningsuiting en NIET-inmenging van de Godsdienst in m'n dagelijkse leven).

Volgens mij ben jij hier degene met zoveel vooroordeel over godsdienst.

Wederom gebruik je het woord enkelen! Honderden miljoenen doden en onderdrukten in naam van de Godsdienst noem ik niet direct 'enkelen', meer duidelijk kan ik hier niet in zijn.

zie eerste deel van reply.

In theorie Kenny, in Theorie, want afgezien van het feit dat je de mensen leugens wijsmaakt als je ze in iets laat geloven dat niet bestaat, houdt Godsdienst ook het gevaar in dat het als instrument tot gehoorzaamheid en onderwerping wordt gebruikt. (wat in 90% van alle gevallen uiteindelijk gebeurd, NIET 'enkelen' dus!)

Gehoorzaamheid aan moraal is niet slecht.

Zoals ik al vele malen heb gezegd is de basisidee goed (op voorwaarde dat je er het begrip God uithaalt, dan komen we tot het overbrengen van de normen en waarden die ik bv. heb meegekregen en dit ZONDER een God, dus ook geen Godsdienst!)

whahaha godsdienst zonder god lol. leuke voorwaarde. :roll:

Kijk he Kenny, ik ben absoluut niet Godsdienstig op welk gebied dan ook en ik ben soms ook Meneer A die barmhartig is tegenover Meneer B en ik kom ook niet in de krant.

Barmhartigheid heeft niks te maken met Godsdienst maar met het bijgebracht zijn door waarden en normen en het verschil tss goed en kwaad!

Hier kan je Godsdienst voor gebruiken (met alle risico's vandien) maar dat is dus geen vereiste...

In een wereld zonder God waarin iedereen word geleerd dat goed en kwaad niet bestaan en waarbij niemand liefde voor het goede word bijgebracht maar alleen vrijheidsidealen is dat best moeilijk.

Godsdienst kan daar heel wat bij helpen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffffffffffffffffffffffffffff

wa is hier allemaal aan het gebeuren?????

waar zin alle eilandjes en moestuintjes en dolfijntjes en zo naartoe? is precies debat op site van tvlaams blok of zo. Leef gewoon je leven, en als je naar een vreemd land gaat (is het nu om te wonen of te reizen), doe dan tenminste de moeite om de waarden en ormen van dat land te leren kennen en probeer je er aan aan te passen..... als het allemaal zo goed is in je eigen land, wel blijf dan daar, vind het maar normaal dat als je naar een ander land gaat je toch tenminste de moeite doet. of dit lukt is alweer gans andere zaak....

tzou allemaal zo mooi en zo fantastisch kunnen zijn, jammergenoeg loopt deze wereld vol van de egoisten....

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoe komt dat? juist, doordat zij sowieso al een stelletje egoistische winstbejegende rotzakken zijn, niet omdat christus iets zegt. zoals hiervoor al eerder gezegd:zonder gewloof hadden ze wel een ander excuss gevonden. Geloof houd mensen juist van dergelijke neigingen af en stopt mensen vol met het besef dat dat soort gedrag pijn veroorzaakt en slecht is.

 

Raar maar waar, dit is wat ik al de hele tijd probeer uit te leggen, geloof wordt beleden door mensen en het geloof is misschien onfeilbaar maar mensen niet, dat is juist 'the point'! Nog maar eens, in theorie lukt het mss, in de praktijk nooit (bewijzen te vinden in de laatste 2000 jaar geschiedenis)

 

Geloof is net zo min leugen als wetenschap. Leugen is als je zelf weet dat iets niet waar is en je zegt het toch, gelvigen denken dat ze de waarheid spreken dus niks leugen.

 

Tssss ja jong, zo heb je altijd gelijk... :roll:

 

Perhaps, maar zoals gezegd zorgt geloof voor het besef dat het slecht is of voor de angst voor de straf als je je wel zo gedraagt danwel stimuleert het liefde voor goed gedrag.

 

Iets dat zonder problemen ook kan verkregen worden door de al aanwezige wetten en de bij overtreding daaropvolgende straffen (realistische straffen dan want moest de enige dreiging die mij moet tegenhouden om joints te smoren in het openbaar de hel zijn.... Whoehoew! Partytime!)

 

Het is maar wat je ontwikkeling noemt...

 

Alles heeft na- en voordelen maar persoonlijk vind ik de voordelen hier toch groter en voor de nadelen kunnen oplossingen worden gezocht...

 

ik zeg... ALS ik God zou zijn, de god van Israel, dan zou ik natuurlijk niet tolereren dat mensen andere goden gaan dienen willen ze mijn hulp hebben.

Je kan ook niet als staat het oke vinden dat je burgers de wetten van andere landen dienen.

 

Idd maar de wetten van een land kan je mee helpen bepalen door op de partij te stemmen die het meest in het verlengde van je eigen denkbeelden ligt, voor zover ik weet is dit bij een Godsdienst niet echt mogelijk...

 

Ik zeg niet dat Religie 100% goed is. Maar het heeft zeker voordelen, jij ziet alleen de nadelen.

 

Als je mijn vorige reactie duidelijk had gelezen zou je gezien hebben dat dit niet waar is, er zijn voordelen, maar ze kunnen te snel misbruikt worden, ook heb ik gezegd dat het basisidee achter een Godsdienst goed is maar dat je er de 'God' moet uithalen! Wat het dan idd geen Godsdienst meer maakt maar een doorgeven van waarden en normen...

 

Ja, hitler was niet gelovig heeft ook de dood gekost van miljoenen mensen, als hij gelig was opgevoed was wo2 misschien niet gebeurd omdat hij dan geen vreemde ideeen over ubermensch had ontwikkeld.

 

Idd, Hitler was gewoon gek en leed aan grootheidswaanzin (eigenlijk een beetje te vergelijken met sommige zogenoemde 'spirituele leiders' van enkele Godsdiensten is het niet?) Ik zeg ook niet dat alle onderdrukkingen of moorden gebeurd zijn door Godsdienten maar er zijn er toch veel...

 

nou en? daar kiezen de bekeerden zelf voor. Ze weten heel goed hoe Jehova kwa regels in elkaar zit.

 

Meestal (hoewel niet allemaal) zijn dit al mensen die gemakkelijk te beïnvloeden zijn en kiezen ze in het begin idd voor die Godsdienst maar doordat ze op den duur geïsoleerd raken van hun familie en vrienden (en dit meestal maar beseffen als het te laat is) snijden ze dikwijls hun eigen 'vluchtwegen' af. Ik ken er wel enkelen die eruit willen maar het hier zeer moeilijk mee hebben.

 

Natuurlijk is moord niet goed. Hoewel ik die man wel begrijp evenals de hoeren.

Geloof kan leiden tot moord, maar niet geloven net zo. Meestal is de reden als je moord uit geloof toch iets beter.

 

Meestal is de reden dat je moord uit geloof toch iets beter!!! 8O

héhéhé, hier moet ik zelfs geen antwoord op geven...

 

en waar baseert de overheid zijn wetten op?

 

Op gewoonteregels die al jaar en dag meegaan, gewoonteregels die idd ook in een Godsdienst zitten vervat (niet stelen, niet moorden,...) maar dan ZONDER God, wat het geen Godsdienst maakt en mogelijkheid tot aanpassing laat.

 

Ik heb liever 100% naakt dan strings. als iedereen naakt loopt word dat normaal gevonden en word er niet meer meteen aan seks gedacht. sexy kleding daarentegen houd iets geheim en dat prikkelt seksuele gevoelens.

 

Idd en so what, waarom maken ze daar in de Arabische wereld zo'n probleem van denk je? Omdat alles wat daar in het minste ook maar aan sex doet denken wordt verketterd als zondigs (terwijl sex toch iets natuurlijks is dacht ik) zodat dit leidt tot onderdrukte frustraties die dan weer leiden tot heksenjachten op niks...

Teveel is mss niet goed, maar te weinig duidelijk ook niet!

 

De Islamitische landen gaan er niet zo prat op dat ze zogenaamd o zo tolerant zijn!

 

Logisch, ze zijn dan ook niet zo tolerant.

 

Volgens mij ben jij hier degene met zoveel vooroordeel over godsdienst.

 

Héhé, nice try! Vooroordelen zijn niet gebaseerd op kennis maar op traditie of navolging! Als ik zeg dat Godsdiensten meer problemen opleveren dan dat ze oplossen dan baseer ik mij simpelweg op de voorbije geschiedenis die mij daar duizenden vb (kennis) kan van geven!

 

Zoals ik al vele malen heb gezegd is de basisidee goed (op voorwaarde dat je er het begrip God uithaalt, dan komen we tot het overbrengen van de normen en waarden die ik bv. heb meegekregen en dit ZONDER een God, dus ook geen Godsdienst!)

 

whahaha godsdienst zonder god lol. leuke voorwaarde. :roll:

 

Voor je begint te lachen doe je er goed aan van m'n antwoord eens DUIDELIJK te lezen, ik heb het er nog maar eens bijgezet zodat je kan vergelijken!

Wat ik (alweer) bedoel is dat het dan idd GEEN Godsdienst meer is (het stukje:"ZONDER een God, dus ook geen Godsdienst" leek mij toch vrij duidelijk) maar een doorgeven van waarden en normen zoals dat ook nu gebeurdt.

 

In een wereld zonder God waarin iedereen word geleerd dat goed en kwaad niet bestaan en waarbij niemand liefde voor het goede word bijgebracht maar alleen vrijheidsidealen is dat best moeilijk.

Godsdienst kan daar heel wat bij helpen. :(

 

Wie zegt er dat er hier niemand wordt geleerd dat goed en kwaad niet bestaat!

Ik ben zoals gezegd ook opgevoed zonder Godsdienst maar ik weet toch ook wel wat het verschil tss goed en kwaad is...

En zoals je zegt, Godsdienst KAN daarbij helpen (in het meest ideale scenario dan) maar het is geen vereiste...

 

 

pffffffffffffffffffffffffffff

wa is hier allemaal aan het gebeuren?????

waar zin alle eilandjes en moestuintjes en dolfijntjes en zo naartoe? is precies debat op site van tvlaams blok of zo. Leef gewoon je leven, en als je naar een vreemd land gaat (is het nu om te wonen of te reizen), doe dan tenminste de moeite om de waarden en ormen van dat land te leren kennen en probeer je er aan aan te passen..... als het allemaal zo goed is in je eigen land, wel blijf dan daar, vind het maar normaal dat als je naar een ander land gaat je toch tenminste de moeite doet. of dit lukt is alweer gans andere zaak....

tzou allemaal zo mooi en zo fantastisch kunnen zijn, jammergenoeg loopt deze wereld vol van de egoisten....

 

De discussie wordt mss wat zwaar (en eindeloos) maar het is hier dan ook 'Filosofie en Psychologie' voor iets.... :wink:

Voor de rest ga ik akkoord met je standpunt 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Geloof is net zo min leugen als wetenschap.

 

:roll: euhm ik denk dat er enkele kerels(Copernicus en zijn buddies) zich hierbij in hun graf omdraaien

spijtig dat al de moeite die deze jongens en vele andere hebben gedaan aan jou zijn voorbijgegaan

Als ik mij nog goed herinner is hij (Copernicus, kan ook iemand anders zijn :arrow: tja al dat roken he :wink: ) vermoord omdat hij geloofde dat de aarde geen plat vlak was maar een bol ......

christendom heeft wel degelijk veel schade berokkend en we moeten heeel blij zijn dat we niet meer in een tijd leven waar ze enige betekenisvolle invloed uitoefent op ons leven

volgens mij zou je is een dag moeten leven zoals pakweg 500 jaar geleden en je zal het wel vlug doorhebben

ok ik begrijp dat er mensen zijn die denken dat er hedendagen een licht verval bestaat van onze normen en waarden

Doch ik denk dat dat niets te maken heeft met het secularisme dit wordt er gewoon gemakshalve bijgehaald

jij bent ook van nederland neem ik aan welnu ik denk dat het protestantisme ook wel best wat chiller (jullie hebben meegezorgd vr de onttovering van de wereld wees trots :( )is dan het katholicisme hier in vlaanderen

dit heeft in het verleden veel kapot gemaakt hier in onze streken

 

 

 

een ander punt , we zijn nog helemaal niet af van al die katholieke invloede op ons leven Ik zit hier in leuven en je komt om de 100 meter wel een kerk tegen

nu ik kan me niet echt inbeelden dat er ooit enige mensen inzitten (hoop ik) en we zouden de ruimte echt wel kunnen gebruiken want er zijn veel te weinig koten hier (met als gevolg dat de koten zo duur zijn) dus afbreken die zooi :twisted:

en ook nog een kleine bedenking :pastoors en priesters en paters( nooit enige kath opvoedinge gehad dus ik zie hier geen verschil in) worden moeten ook eten en drinken(doen ze veel denk ik) en dit krijgen ze toch zomaar niet uit de lucht geworpen door god neem ik aan :twisted:

dus wie betaalt die handel :arrow:

de overheid

en wie betaalt de overheid :arrow: WIJ

dus ik betaal vr al die mensen waar ik totaal geen behoefte heb om van hun diensten gebruik te maken

begrijp me niet verkeerd ze mogen van mij al die kerkmissen, etc houden maar ze moeten dit wel zelf bekostigen vind ik

 

zodus denk eens na vr je hier van die dingen opschrijft van godsdienst jeuuj en blabla

Share this post


Link to post
Share on other sites

zij betalen op hun beurt voor behoeftes van jou, waar zij dan geen behoefte aan hebben.

kerken moeten wel blijven vind ik, alleen al omdat de mensen daar ook rust kunnen vinden.

Je hebt de plaats ook nodig om te trouwen, en jouw familie heeft het nodig om je te begraven ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zij betalen op hun beurt voor behoeftes van jou, waar zij dan geen behoefte aan hebben.

 

No offence maar dit kan je niet vergelijken...

 

Ben het met Toeterman eens dat Godsdienst geen prob is maar ze moeten het wel zelf bekostigen (eens kijken hoe het dan zou lopen...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll: euhm ik denk dat er enkele kerels(Copernicus en zijn buddies) zich hierbij in hun graf omdraaien

spijtig dat al de moeite die deze jongens en vele andere hebben gedaan aan jou zijn voorbijgegaan  

sorry dat niet iedereen meegesleurd word die die idiote propaganda dat het zogenaamde 'denken' superieur is en dat er geen enkel zintui is behalve datgene wat visueel genoemd word.

Als ik mij nog goed herinner is hij (Copernicus, kan ook iemand anders zijn :arrow: tja al dat roken he  :wink: ) vermoord omdat hij geloofde dat de aarde geen plat vlak was maar een bol ......

Oke heel fijn. Wil je me dan nu even het bijbelcitaat aangeven waarin staat dat de aarde pllat is of dat citaat waarin staat dat mensen die zeggen dat het een bol is gedood moeten worden?

christendom heeft wel degelijk veel schade berokkend en we moeten heeel blij zijn dat we niet meer in een tijd leven waar ze enige betekenisvolle invloed uitoefent op ons leven

volgens mij zou je is een dag moeten leven zoals pakweg 500 jaar geleden en je zal het wel vlug doorhebben  

LOL. Als ik dat vlug zou doorhebben dan zou het een nep-christelijke samenleving zijn.

ok ik begrijp dat er mensen zijn die denken dat er hedendagen een licht verval bestaat van onze normen en waarden

Doch ik denk dat dat niets te maken heeft met het secularisme dit wordt er gewoon gemakshalve bijgehaald

watte?

jij bent ook van nederland neem ik aan welnu ik denk dat het protestantisme ook wel best wat chiller (jullie hebben meegezorgd vr de onttovering van de wereld wees trots :( )is dan het katholicisme hier in vlaanderen  

dit heeft in het verleden veel kapot gemaakt hier in onze streken  

Wat voor jou kapot gemaakt is - is voor hen geheeld. dat is subjectief.

Mag ik vragen wat er precies kapot gemaakt is?

een ander punt , we zijn nog helemaal niet af van al die katholieke invloede op ons leven Ik zit hier in leuven en je komt om de 100 meter wel een kerk tegen  

NOU EN?

heb je er last van ofzo? we leven in een land met VRIJHEID VAN RELIGIE weet je nog.

niemand dwingt je een voet in die kerk te zetten!

nu ik kan me niet echt inbeelden dat er ooit enige mensen inzitten (hoop ik) en we zouden de ruimte echt wel kunnen gebruiken want er zijn veel te weinig koten hier (met als gevolg dat de koten zo duur zijn) dus afbreken die zooi  :twisted:  

koten? watte?

en ook nog een kleine bedenking :pastoors en priesters en paters( nooit enige kath opvoedinge gehad dus ik zie hier geen verschil in) worden moeten ook eten en drinken(doen ze veel denk ik) en dit krijgen ze toch zomaar niet uit de lucht geworpen door god neem ik aan  :twisted:  

so? en vroeger kregen de joden dat volgens de verhalen wel, het mannabrood.

 

dus wie betaalt die handel  :arrow:  

de overheid

en wie betaalt de overheid  :arrow: WIJ

dus ik betaal vr al die mensen waar ik totaal geen behoefte heb om van hun diensten gebruik te maken  

Hey dat heet belasting! iedereen zorgt voor iedereen hier!

begrijp me niet verkeerd ze mogen van mij  al die kerkmissen, etc houden maar ze moeten dit wel zelf bekostigen vind ik  

goed. willen de voetbalfans dan ook graag zelf die stadia bekostigen zodat mijn belastinggeld niet word verspild aan stadions omdat een of andere gemeente het wil? dank u

zodus denk eens na vr je hier van die dingen opschrijft van godsdienst jeuuj en blabla

jij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar maar waar, dit is wat ik al de hele tijd probeer uit te leggen, geloof wordt beleden door mensen en het geloof is misschien onfeilbaar maar mensen niet, dat is juist 'the point'! Nog maar eens, in theorie lukt het mss, in de praktijk nooit (bewijzen te vinden in de laatste 2000 jaar geschiedenis)

dan moet jeniet geloof beschuldigen voor wat mensen doen;als het geloof er niet was hadden ze een ander excuss voor diezelfde daden.

Tssss ja jong, zo heb je altijd gelijk... :roll:

het is de definitie van leugen.

Iets dat zonder problemen ook kan verkregen worden door de al aanwezige wetten en de bij overtreding daaropvolgende straffen (realistische straffen dan want moest de enige dreiging die mij moet tegenhouden om joints te smoren in het openbaar de hel zijn.... Whoehoew! Partytime!)

als jij gelovig opgevoed was was je heus wel bang voor de hel. mits de samenleving ook gelovig was.

niet dat joints roken mij iets kan schelen, van mij mag je blowen, waarom zit ik anders op dit forum :(

 

 

Alles heeft na- en voordelen maar persoonlijk vind ik de voordelen hier toch groter en voor de nadelen kunnen oplossingen worden gezocht...

en die oplossing is een bindmiddel zoals geloof. :)

 

Idd maar de wetten van een land kan je mee helpen bepalen door op de partij te stemmen die het meest in het verlengde van je eigen denkbeelden ligt, voor zover ik weet is dit bij een Godsdienst niet echt mogelijk...

natuurlijk niet. daarbij is god de leider, bij democratie de mensen. logisch toch. als ik iemand accepteer als koning dan betekent dat dat ik zijn ideeen goed vind en hen macht geef. overigens in reallife kan godsdienst natuurlijk zeker wel democratisch zijn, aangezien god er volgens mij niet meer is en de kerk door mensen word bestuurd.

Als je mijn vorige reactie duidelijk had gelezen zou je gezien hebben dat dit niet waar is, er zijn voordelen, maar ze kunnen te snel misbruikt worden, ook heb ik gezegd dat het basisidee achter een Godsdienst goed is maar dat je er de 'God' moet uithalen!

Dan haal je het fundament weg 8O het is hetzelfde als een bioscoop bouwen zonder een scherm om de films op te zien.

Godsdienst is meer dan alleen een hoop wetten, het is ook iets wat mensen steun geeft!

En daar heb je een god voor nodig, wetten alleen geven geen liefde.

Wat het dan idd geen Godsdienst meer maakt maar een doorgeven van waarden en normen...

Het blijkt maar al te snel dat die waarden vervallen en eigenlijk nauwelijks een basis hebben zonder een filosofie of geloof erachter.

Idd, Hitler was gewoon gek en leed aan grootheidswaanzin (eigenlijk een beetje te vergelijken met sommige zogenoemde 'spirituele leiders' van enkele Godsdiensten is het niet?) Ik zeg ook niet dat alle onderdrukkingen of moorden gebeurd zijn door Godsdienten maar er zijn er toch veel...

evenveel door niet godsdiensten. Dat 90% van alle oorlogen godsdienstig van aard is is een drogreden:tenslotte waren vroege bijna 100% van alle landen gelovig, dus dan is een nietgodsdienstige oorlog betrekkelijk onmogelijk.

 

Meestal (hoewel niet allemaal) zijn dit al mensen die gemakkelijk te beïnvloeden zijn en kiezen ze in het begin idd voor die Godsdienst

O ja, en de jongeren van nu zijn echt werkelijk individueel en helemaal niet te beinvloeden hoor :roll:

maar doordat ze op den duur geïsoleerd raken van hun familie en vrienden (en dit meestal maar beseffen als het te laat is) snijden ze dikwijls hun eigen 'vluchtwegen' af. Ik ken er wel enkelen die eruit willen maar het hier zeer moeilijk mee hebben.

Jammer dan, niet iedere religie is goed. Ditzelfde geld voor areligieuze organistaies zoals neonazis.

Meestal is de reden dat je moord uit geloof toch iets beter!!! 8O

héhéhé, hier moet ik zelfs geen antwoord op geven...

Ik bedoel dat de reden bij geloof is dat je denkt dat je het goede dood, bij ongelovige moorden is de reden vaak eigenbelang of puur sadisme en onverschilligheid, gierigheid, geld en machtszucht etc. ja dan is iemand doden omdat je denkt dat het goed is toch iets beter ja.

 

Op gewoonteregels die al jaar en dag meegaan, gewoonteregels die idd ook in een Godsdienst zitten vervat (niet stelen, niet moorden,...) maar dan ZONDER God, wat het geen Godsdienst maakt en mogelijkheid tot aanpassing laat.

kortom de regels zijn er omdat de traditie dat zegt, nou dat is pas goed zeg :? :roll:

 

Idd en so what, waarom maken ze daar in de Arabische wereld zo'n probleem van denk je? Omdat alles wat daar in het minste ook maar aan sex doet denken wordt verketterd als zondigs (terwijl sex toch iets natuurlijks is dacht ik) zodat dit leidt tot onderdrukte frustraties die dan weer leiden tot heksenjachten op niks...

Teveel is mss niet goed, maar te weinig duidelijk ook niet!

sex is niet zondig, seks zonder liefde wel. hier is het normaal om op geslachtdelen en mooie rondingen te vallen.

te neuken en kinderen te maken zonder verbintenis.

goede islamitische mannen respecteren de vrouw tenminste om wat in het hoofd zit en niet het lijf.

Ik vind het echt belachelijk dat we hier van emancipatie spreken als ik een vrouw op een billboard zie staan met een houding die duidelijk de kont en de tieten benadrukt ipv de Vrouw zelf.

Logisch, ze zijn dan ook niet zo tolerant.

precies, en wij ook niet terwijl we zeggen het wel te zijn.

 

Héhé, nice try! Vooroordelen zijn niet gebaseerd op kennis maar op traditie of navolging!

soms is die traditie gebaseerd op kennis...

Als ik zeg dat Godsdiensten meer problemen opleveren dan dat ze oplossen dan baseer ik mij simpelweg op de voorbije geschiedenis die mij daar duizenden vb (kennis) kan van geven!

jammer dat je je eigen drogredenen niet inziet.

Voor je begint te lachen doe je er goed aan van m'n antwoord eens DUIDELIJK te lezen, ik heb het er nog maar eens bijgezet zodat je kan vergelijken!

Wat ik (alweer) bedoel is dat het dan idd GEEN Godsdienst meer is (het stukje:"ZONDER een God, dus ook geen Godsdienst" leek mij toch vrij duidelijk) maar een doorgeven van waarden en normen zoals dat ook nu gebeurdt.

wat vaak al snel leid tot verval en de gedachte van 'och er is toch niks na de dood ik kan lekker egoistisch zijn en om niks geven behalve mijn eigen zinloze genotjes en 'vrijheid''.

Wie zegt er dat er hier niemand wordt geleerd dat goed en kwaad niet bestaat!

ik zie het overal dat mensen zeggen dat goed en kwaad niet absoluut is.

Ik ben zoals gezegd ook opgevoed zonder Godsdienst maar ik weet toch ook wel wat het verschil tss goed en kwaad is...

En zoals je zegt, Godsdienst KAN daarbij helpen (in het meest ideale scenario dan) maar het is geen vereiste...

true.

De discussie wordt mss wat zwaar (en eindeloos) maar het is hier dan ook 'Filosofie en Psychologie' voor iets.... :wink:

Voor de rest ga ik akkoord met je standpunt 8)

 

Leeft een voorbeeldig leven in de zondige steden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik mij nog goed herinner is hij (Copernicus, kan ook iemand anders zijn tja al dat roken he ) vermoord omdat hij geloofde dat de aarde geen plat vlak was maar een bol ......

 

Volgens mij was het hem ook. Werd Galileo ook niet van zoiets beschuldigd maar affijn ik begeef me de laatste paar dagen veel te veel in deze hoek. Kweken gaat me beter af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen zou iedereen in deze wereld zich maar aan 1 regel behoeven te houden en dat is: Alles wat men in het leven doet, wat een ander emotineel of materieel schade toebrengt, die in wanverhouding staan met jou doelen die je wil bereiken, en wat een redelijk denkend mens niet zou kunnen tolereren, juist niet doen ! :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...