Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dokkie

Ufo, Led, Licht-emiterende Diodes,.

Recommended Posts

Time for change... ;)

Ik ga der voor, een LED test.

Net uit de doos gehaald, past perfect in me smaken kabinet.

gallery_7021_6652_342446.jpg

"t zijn 90Watt lampen die dus vergelijkbaar zouden zijn met 400Watt.

 

gallery_7021_6652_126033.jpg

Nu is wel opmerkzaam dat deze LED's helder zijn, in tegenstelling tot de oude generatie gekleurde LEDS

die allemaal een coting of gekleurd hoesje hadden.

 

gallery_7021_6652_438809.jpg

Deze LED's geven hun kleur , digitaal gestuurd, hmmm ingewikkeld ja, vin ik ook..

boeidt ook niet,,, ze geven in iedergeval een bak licht.. :D

 

Achter op de lamp vind ik drie ventilatortjes, deze zijn er ingebouwd om de chips die in elk ledje zitten op de juiste temperatuur te houden..

BlaBla, blabal :rolleyes: ..genoeg toch, nu maar zien of ze t ook doen. dit zou het nieuwste van nieuwste moeten zijn op LED gebied,, ik ga deze test tot het uiterste om er fatsoenlijke toppen onderuit te krijgen...Morgen zet ik er vers vlees onder,. :smoke

 

Grtjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokkie, ga je ze in een kast hangen met enkel ledverlichting ?

 

Dan kan ik je een troost besparen, dat werkt niet :rolleyes:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je daar nou voor betaald als ik vragen mag ? :rolleyes:

en heb je ze zelf ook nog moeten aansturen of zie ik dat verkeerd ? alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik hang er geen bij verlichting naast, dit gaat echt alleen om de leds, Ded blauwe zal boven me moedertjes hangen, en die rode krijgt morgen haar eigen bloeikast...Ik zet er een stuk wat meiden onder en gelijk op 12/12...mocht er een andere kleur of meer capacitijd nodig zijn dan hang ik er extra UFO's bij...ZOals ik al zei ik zal deze test er alles aan doen om er toppen onder uit te krijgen...Ik weet wel dat het weer wat fine tune van me kast nodig is, de heftuge afzuigers die erin hangen kunne er eventueel uit, enzo....

 

grtjs :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bak geld voor een bak licht zuwwe maar zegge.. Ik weet eigenlijk nog niet wat de prijs in de winkel is, tis echt net op de markt volgens mij, Ik heb er geen geld voor betaald , Ik doe deze test voor in HIGHLIFE en SOFTSECRETS, maar tis natuurlijk wel zo leuk om ook hier op t forum de resultaten en bevindingen te poosten...SJa Kees, dat het niet kan of niet goed gaat zuwwe wel zien, the proof zit in de pudding, als het goed is zouden deze LEDS het wel kunne.. Mij is t om het even.. ik vin t super gaaf om deze dingen te testen.. en who knows, straks hebben die dudes van Kweekotheek.nl wel wat leuks gevonden voor onse cannabizz, Gezien dat gezien alle nadelen van HPS in de illega teelt , is dit natuurlijk een goede richting om in te slaan..Hopelijk lukt t me wel, ik heb in iedergeval alles tot me beschikking om er een positief resultaat uit te kunne halen, en genoeg expertiese om ook echt tot een conclussie tekunne komen. Ik hang er bewust gene bijverlichting bij omdat dit een LED test is, 't gaat me echt niet om de ruimte die de plantje innemen en de opbrengst is voor mij persoonlijk niet van belang...., deze test is opgezet om de ontwikkeling van deze Highpower LED lampen verder te helpen, ik heb al een vermoeden dat er bij die rode lamp, die overigen ook een aantal % blauw inzich heeft, ook nog onderandere Wit licht aan toegevoegd moet worden, een veel breder spectrum zoals het kleuren spectrum van bijvoorbeeld de klasieke greenpower hps,, Njaa het komt erop neer, dak effe lekker met LEDJES aant speulen ben...

 

ltrs :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alleen blauw licht zullen je moeders ongezond worden of zelfs dood gaan.

 

Veel beter geef je ze enkel rood licht, hiervan gaan ze an sich nog niet zoveel strekken, het blauw licht voorkomt strekking verhaal ligt iets lastiger.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokkie, ga je ze in een kast hangen met enkel ledverlichting ?

 

Dan kan ik je een troost besparen, dat werkt niet :rolleyes:.

 

Kees.

 

 

Bij mij gaat het nu de goede richting in...Zal wel iets langer groeien worden.

 

gallery_12486_6515_206957.jpg

Ik heb er het volgende voor betaald..

zie agroleds.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

sja we zulle zien Kees, watr voor een LED lamp had jij in die test laats... waren dat deze?

Als ik er een ander ekleur bij zou willen om dat dat zou blijken dat kan dat, ik vermoed wit, ik denk dat er witte leds bij moeten...

 

Heey gaaf Snuffie, dat groeit toch prima :rolleyes:

 

grtjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte leds zijn useless. Deze LED's geven geen full-spectrum maar slechts enkele pieken welke ons oog registreerd als wit maar voor de plant is dit totaal onnuttig.

 

Ik had de procyon. De leds die hier gebruikt zijn zijn van de hoogste kwaliteit. Van de UFO is ontzettend veel namaak in omloop, sterker nog, niemand weet welke de originele is...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg in iedergeval geen bos...De intensiteit is zo heftig dat ze niet strekken , in tegendeel..daarom niet op 40 cm hangen gaan ze krullen. :rolleyes:

Verder zat ik met de temperatuur te laag...Lamp aan 21,5 lamp uit 18,5

 

Nu heb ik er 5 warmtematjes bij gelegd van 6 watt elk en nu gaat het de goede kant op.

Afzuigen etc...is nog niet aan de orde ...zorg voor een ontluchting .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga er voor dokkie! Ik volg je! Was dit ook al van plan om in de toekomst te be-experimenteren! Maar helaas zijn ze voor mijn portemonnee net iets te duur! 90W =440W ? Maarree, is dan het belichtbare oppervlakte ook evengroot? Lijkt me zo dat het kleiner wordt dan... dus als 1 400W HPS 0.8m² kan belichten... dan moet een 90W LED dat ook effectief kunnen? Hoeveel plantjes ga je er onder zetten Dok? En op welke oppervlakte?

 

Boks,

 

Domi

 

Oja, en als de direct 12/12 werkt op LED, dan ben je mijne held dokkie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.....ben erg benieuwd naar deze lampen..

Ga je volgen ,heb via via goede ervaringen gehoord icm "fog" bewaterings-systeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouw kees je bent erin thuis lijkt het wel... Volgens jouw kan ik zeker beter meteen stoppen . :D ..

Maar ik kan er maar weinig over zeggen omdak er niet op ingelezen ben, en ik heb geen zin om het promo praatje van de leverancier op te zeggen ..

gelijk aannemen dat dit nep is, als toch niemand het weet, is gelijk weer zow? ;) ,vind je niet..?

 

Deze lampen zijn al getest boven onder andere tomaten, das natuurlijk geen wiet, maar toch, wat wil je, ik heb nog nergens goede buds gezien met leds. Ik verwacht ook helemaal nix,,tis gewoon een eerlijke test, waarin ik doorga tot t lukt, er zal wel een weg zijn toch,,ergens schijnt het juiste licht :rolleyes: we zulle zien wat er gebeurd... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou het leuke, voor tomaten werkt het wel ....

 

HEEL vreemd...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk he, heel vreemd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is nou het leuke, voor tomaten werkt het wel ....

 

HEEL vreemd...

 

Kees.

 

 

 

Mijn vraag aan jouw welke van de twee is een kortedag plant of een langedag plant of zijn ze het beiden..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wat anders... was dat kasteelt of daglichtloze teelt. Dat maakt veel verschil. Alle grote LED experimenten met tomaten zijn in kassen als assimilatieverlichting en niet in daglichtloze teelt volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nu mij niemand vertellen of een tomaat een kortedagplant is of een langedagplant want dat maakt wel verschil bij de bloei..

Kees ...Jij hebt gestudeerd. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het opzoeken want nu wil ik het ook weten, voor zover ik weet was dat daglichtloos.

 

Maar ook andere planten gaan prima, en de cannabisplant ook, tot in de tweede week van de bloei.

 

Ik heb wel een onderzoek gelezen waar men met graan werkte. Hierbij was de opbrengst onder LED hoger dan onder TL's (vergelijkbaar wattage etc.) dit was in een speciale groeikast, erg mooi maar erg duur. Maar wel zonder buitenlicht. Bij de LED's werden meer en grotere korrels gekweekt per plant.

 

Jees,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo!

 

Deze ga ik zéker volgen.

Erg interessant die (nieuwe) LED technieken.

 

Ik ben hier zelf ook de laatste dagen mee "bezig" geweest.

Bezig in de vorm van dingen uitzoeken/bekijken/lezen/vragen etc...

 

Gisteravond las ik ergens dat er veel fake UFO's (en ook andere LED grow Lights) op de markt zijn.

Dat kan ik me ook goed voorstellen. Sommige websites zien er té goed uit om waar te zijn.

Ik hoop dat jij de echt hebt dokkie. En dat er nu eindelijk bewezen wordt dat kweeken met LED's echt mogelijk is!!

 

Heel veel succes gewenst.

Ik zal deze zeker in de gaten houden :rolleyes:

 

Groet,

 

Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ook andere planten gaan prima, en de cannabisplant ook, tot in de tweede week van de bloei.

 

Jees,

 

Ik lees hier vaak dat rood de kleur is voor bloei...Blijkbaar zijn de gegevens gebaseerd op langedagplanten terwijl Cannabis een kortedagplant is.

Het is daarom zeer goed mogelijk dat je "proef" met de Procyon niet het gewenste resultaat heeft bereikt daar jij in veel topics rood als de bloeikleur vernoemd..

Ik persoonlijk denk dat men voor deze plant de middenweg moet zoeken.( Dat is ook gebleken toen je de lamp in combinatie met daglicht voor het raam gebruikte)

De Wetenschap is er van overtuigd dat rood bij de kortedagplant de bloei remt..

 

gallery_12486_6515_128660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Point taken, gaan we iets mee doen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat al gedaan.. ;)

Zie pagina 1 :rolleyes:

 

 

Gisteravond las ik ergens dat er veel fake UFO's (en ook andere LED grow Lights) op de markt zijn.

Dat kan ik me ook goed voorstellen. Sommige websites zien er té goed uit om waar te zijn.

Groet,

 

Stef

 

 

Wanneer je planten veel strekken dan heb je inderdaad "rommel"-leds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...