Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Meeldauw De Oplossing!

Recommended Posts

Ik zit momenteel met toprot op al mijn planten, ben ongeveer een uur per plant bezig om aangetaste plekjes op te sporen en te verwijderen, om de schade toch nog wat te beperken. De planten redden met UV-licht zou zalig zijn. Na lang zoeken heb ik de perfecte UV-C lamp nog niet gevonden, maar daarnet kwam ik een bedrijf tegen dat verschillende modellen gemaakt heeft. Onder andere lampen om permanent in de serre (ik heb een serre, je kan ze ook in je kweekkot hangen) te hangen. Maar hetgeen mij perfect lijkt is de 'lamp voor huis en tuin', spijtig genoeg kost ze 475 euro. Zoiets zelf fabriceren lijkt me gevaarlijk, maar wel doenbaar...

Dit is de website van het bedrijf: www.cleanlight.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere terrariums tegenwoordig belicht met Exo-terra UVB 10.0 E40 Lampen

en TL-buizen. Dit om mijn reptielen van de nodige aanmaak van stoffen te voorzien.

De lampen zijn 2 tientjes voor 26 watt uitvoering dacht ik, en gaan ongeveer 1 jaar mee.

 

Er zit wel degelijk logica in het feit dat uvb straling goed is voor planten.

ik ga het dan ook zeker proberen met 1 van mijn planten om te kijken of het verschil maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net een lamp ineengenkutseld met twee UVC lampjes van elk 8 Watt, heb al mijn planten ermee belicht, kga dit elke dag blijven doen, klaat nog weten of het iets uithaalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die ook weet hoe lang en hoeveel uv-c je nodig hebt per m2?

 

 

Greetz

petje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, de heren van http://cleanlight.nl/

 

Vergis je niet: handschoenen en een beschermende bril en de behandeling is DAGELIJKS gedurende korte tijd handmatig, je moet namelijk tussen het gewas komen. Daarvoor hebben ze een UVC lans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...