Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ex-member07

Review: Spliff Strawberry Fem

Recommended Posts

Hoi Hendrik Johannes Maria,

 

ivm die meeldauw, ik had enkele planten die aangetast waren

door valse meeldauw(gelukkig niet men meiden)

had die ingespoten met melk en dat heeft het wel wat tegen gehouden

nu is het natuurlijk terug :P

nu ga ik jou recept gebruiken, maar als zeewier extract is kelp in

poeder vorm goed om er mee te mengen???

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blackbut

 

Tegen meeldauw helpt Exact goed, tegen valse meeldauw is Finesse een betere keus.

 

Mengen met hulpstoffen als uitvloeiers, zeewier en lava kan natuurlijk altijd.

 

Kelp poeder kan je beter eerst in een blender of met een staafmixer oplossen en dan filteren door een nylon kous of zo.

 

Je kan zo ook een sterk extract maken met lava en evt Equisetum arvense (heermoes) (250 gr in 1ltr kokend water, dan 30 min. laten trekken. Hetzelfde doe je met de kelp. Daar evt lava aan toevoegen en dan zeven)

Dit sterke extract doe je in ijsklontjes zakken (Blokker) en mik je in de vriezer. Anders bederft je extract.

Zo kan in een keer voor maanden genoeg maken. (slechts hij is lui, die zijn gemak niet zoekt)

Een of twee klontjes ontdooien voor een liter bladvoeding is genoeg.

 

Succes, hjm :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel,

 

het lavameel heb ik al, de rest koop ik morgen

ik zal eens beginnen brouwen ;)

eerst gaan we me natuurlijke producten proberen

en dan pas krijgen die chemie reuzen een kans :P

 

hjm, jij denkt ook aan alles :D

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HJM,

 

ik wist niet dat je nog een topic had lopen :)

Het ziet er allemaal top uit :D

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Emilio, Bedankt man.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14510_4137_281447.jpg

gallery_14510_4137_67183.jpg

gallery_14510_4137_26934.jpg

 

 

Weer een week. Het wordt saai :P Alles gaar gewoon z'n gangetje.

 

Alhoewel..............................

 

Een hete lucht kacheltje had een klevende thermostaat en heeft m'n hok opgestookt tot 44 gr/C

Samen met de ventilatoren heeft dat wel wat rand verdroging tot gevolg gehad

Toen ik het merkte heb ik de kachel in de bak gegooid en de planten flink gespoten met water en glycerine.

Maar op wat randjes na heeft het spul zich goed hersteld.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

het worden al mooie toppen mister :P

 

welke bloeidag is dit nu en hoeveel wat's hangt er boven ?

 

 

 

 

 

grtz Rie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@2rianne3

 

Week 5 zitten we nu in. Erboven hangt een Hortilux armatuur (Dump uiteraard, nieuwe condensator erin en branden) met een nieuwe Philips Son-Pia+. 600 watt.

Ik zweer bij geïntegreerde armaturen, dat gedoe met losse rommel vind ik niet handig.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow ik ben helemaal van slag van dit verslag....

 

Wat een mixen van aarde en ongediertebestrijdings middelen, hier kan ik echt wel wat van leren...

 

Thanks man :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een week.

 

gallery_14510_4137_130092.jpg

 

De brandschade lijkt ze niks uit te maken. Cannabis is echt klootzak proof. :tu

 

gallery_14510_4137_49771.jpg

 

Close Up. Dit begint al goed te ruiken!!

 

gallery_14510_4137_1712.jpg

 

Een tak van Nr. 28 heb ik bestoven met Anesthesia. (Ik had niet het geluk van een kerel)

Ik had nog een gerevegde en opnieuw in bloei getrokken Ansthesia kerel staan die een gerevegde en ook weer in bloei getrokken Anesthesia en Heriuana dame van Wietvriend moest 'bevredigen'

 

gallery_14510_4137_114662.jpg

 

De Big White op hydro gaat ook goed. Het verschil tussen Sphagnum en Hydrodensa is helemaal weg.

De Hydrodensa haalt zelfs in, geen idee waarom.

 

gallery_14510_4137_77675.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahaaaaaaaaaaaaaaa.........Riesje, ik weet het. :P

 

Maar bij mij branden de lampen van 19.00 tot 7.00, :tu en dan is het voor mij heel moeilijk er net voor of er net na te fotograferen.

 

Wellicht.....................lukt het nog eens. :)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Hjm!

Wat saai zeg, als alles zo z'n gangetje gaat! Helemaal niks om aan te merken ofzo, is ook niks aan! :tu

Vroeg me toch af: Zijn dat die Big White's die ik met je geruild heb? Dan is dit in ieder geval z'n debuut.. :P

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, waardeloos he? Het leven is saai en dan ga je dood :tu

 

Inderdaad, die BW is van jou. Heb je die zelf gemaakt of weet je de herkomst?

Ik wilde hem ook gebruiken om op Big Bang (fem) te zetten.

 

Dan zou ik een opbrenger met een hoog NL aandeel moeten krijgen.

Big Bang =(Skunk x NL x El Nino) x Big White =(Chonic ([NL x PP] x [NL x AK-47]) x PP)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eehm ik heb de zaden van Sannie gebruikt om zaden te winnen. Dus gewoon een mannetje en een vrouwtje van de 20 Big White zaden van Sannie gekruist. Weet niet of je daar wat aan hebt, meer weet ik er niet over?

 

Hoe ging het ontkiemen bij de zaden?

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan weet ik dat ik de goede heb :tu

 

Ze kiemen prima, maar ze hebben wel winterrust in de koelkast gehad, uiteraard.

 

Bedankt, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te weten, dat ze goed kiemen! Heb ze zelf nog helemaal niet aangeraakt. (alleen om ze even op de post te doen dan :tu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo komt alles tot een eind.

gallery_14510_4137_126731.jpg

 

De groei is eruit, er worden geen stampers meer aangemaakt.

90% is rijp om geoogst te worden.

 

gallery_14510_4137_52916.jpg

 

Ook zet de blad vergelling door. Daar heeft de hoge EC natuurlijk ook aan meegeholpen.

Ik denk toch dat het eindgewicht erg tegen gaat vallen. Als is de geur van deze plant erg goed.

Ik vind het geen producie soortje, tenzij je een goede moeder selecteert.

Er staan planten bij die absoluut niets opleveren, en planten de een dikke knots maken, maar die is dan niet erg hard. Erg onregelmatig dus.

Toch is het een mooi soortje met een heerlijke geur. Tijdens de teelt de EC streng onder controle houden, want hij is niet erg zout bestendig. Als je dat weet is dat geen probleem.

 

Ik heb een tak van een van de beste platen bestoven met Big White. Stel je voor; Strawberry met een gekietelde opbrengst :D

 

Als ik van de week tijd kan vinden gaat de schaar erin. Dan vind ik misschien ook het banaantje. Want hier en daar zag ik een zaadtje uitsteken, niet ernstig, maar toch.

 

De Big White op hydro heeft het ook gehad.

gallery_14510_4137_201053.jpg

 

Bij de volgende foto hangen ze :D En dan met beter licht. :)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14510_4137_35226.jpg

 

 

Dit heb ik tot nu toe gevonden :blink: En nog meer kleiner spul wat ik eerst maar gelaten heb.

Hier en daar vond ik heel diep een banaantje, bijna niet zichtbaar. Bizar dat die zoveel zaden konden veroorzaken.

Wel zijn de koppen modder vet en ruiken heerlijk. De schaartjes hash hakt er behoorlijk in.

Ik heb er heerlijk op geslapen zonder wakker te worden, de medicinale werking is dus ook dik in orde.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow shit :blink: en ik hoopte nog wel bij jouw die stressvrije en hopelijk banaan en zaadvrije feminised kweekje te kunnen aanschouwen :P

 

Ze maken ook verschrikkelijk veel blad mee aan in de top lijkt me. Goed dat de geur al lekker uitpakt, ik hoop dat je nog een beetje zonder zaadsmaak vind in je berg wiet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik vind het niet zo'n ramp hoor.

 

Alle ouwe lullen hier weten het nog wel, aan de bar, op je gemak de zaadjes uit je wiet zoeken (niet weggooien natuurlijk) , en een mooie peuk draaien.

 

Het is nog niet zolang zo dat er geen zaden meer in de wiet zitten hoor.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een hype om ze er wel in te hebben :P ik zeg het je :blink:

Mooi zaad is niet lelijk

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

H JM

 

Ja de para tegen zaadjes snap ik ook niet zo. Je hebt ze er zo tussenuti gefrummeld als je een lekkere wietsigaret gaat rollen!

Valt mij inderdaad ook op dat de plante nrelatief veel blad aanmaken.

 

Lijkt dat alleen zo of klopt dat wel?

 

Veel oogstplezier!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeh, Die Strawbery is in het begin net spinazie. Eigenlijk vind ik het een heel mooi soortje, alleen niet uit-ontwikkeld.

Daarom had ik hem liever als non-fem gehad. Nu heb ik een tak van Nr.28 bestoven met Anesthesia, omdat die kerel hoge nood had. Ik hoop dat die kruising de geur en werking van SB intact laat.

 

Wat blijft: dit soortje is nog niet stabiel, maar van zeer hoge potentie. Ik hoop dus echt de goede genen in stand te kunnen houden.

Misschien dat ik hem later nog eens met Santa Maria of een andere fruitige kruis.

 

Als je hem gaat kweken; houdt het rustig. Direct op bloeivoeding en houdt de EC onder EC1. Evt Bio. Vermijd stress, groei met rust. Koude deert hem niet veel, maar hitte veroorzaakt herma's. (mijn kapotte kachel :blink: )

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejjj,

 

Heb strawberry niet in huis, er staan al zoveel soortjes op mijn lijstje en in de kweekpijplijn... Heb de sannies jack en rebelschack nog steeds niet gebloeid, terwijl ik er razend nieuwsgierig naar ben.

Als ik eraan begin dan denk ik aan de andere soortjes die ik dan misloop zoals amnesia en super silver haze, en wil ook nog eens een testje draaien met 50 eigen lr#2 zaden in een aardebak en kijken wat er van komt.

 

Overigens heeft jouw SM in mijn tentje de bloei primeur, na een week 12/12 de eerste topjes in zicht. Nja sommige mannen konden het op 18/6 al niet meer houden! :blink:

 

Het mooie aan de strawberry is (ahum, vind ik) ook juist het mooie blad, zo stevig gezond en supergroen, alsof deze plant wat door moet groeien ofzo. Ben benieuwd als je er een paar in de volle grond teelt en vanaf half juli verduisterd, zou er dan minder blad in zitten? Of maakt dat geen jota uit...? :P

 

Het beste,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...