Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ex-member07

Review: Spliff Strawberry Fem

Recommended Posts

Misschien moet ik het maar proberen, maar ik denk dat het buiten een uitslover wordt. :D

 

Ik vermoed een hele grote bos erfafscheiding :blink: Maar als de Bothrytis er uit blijft kon het wel eens een mega opbrenger zijn.

Of afbloeien in de schuur. Wat ik meestal doe.

 

Maar inderdaad, we hebben veel teveel soortjes. Nee, gelul eigenlijk, we missen een hectare of tig. :P

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach hjm een zaadje hier en ginder is alleen hinderlijk als je het gemist hebt in je joint, maar een handvol per top vind ik toch erg. En para over zaadjes, nee. Maar ik weet ze dan toch al 20 jaar zaadloos te houden of inderdaad die ene hier en daar, en ja als ik nog eens wat brickweed kan scoren, zit ik er helemaal niet mee in dat er een zaadje uitvalt, of een paar, net andersom dan eigenlijk, gaat in enveloppe met datum en als ik het weet, herkomst en soortje erop.

 

Maar blijft mijn vraag, zou je strawberry het ook hebben gehad als je regular zaad gebruikt had?

 

 

Grinnik en plaats is het inderdaad dat we tekort komen, soms ook tijd om alles te doen wat ik wil :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, en gelijk :P

 

Ja, regulier zaad had ik nu liever gehad. Als je echt geen zaden/herma's wil, kan je fem spul beter vermijden. Toch wordt dat spul steeds beter, en leren we ook steeds beter er mee om te gaan.

 

Maar als je geen ruimte hebt om het te kunnen missen moet je niet meewerken aan een test. Ik produceer meer dan ik per se nodig heb, (mijn zoon vind dat ook :blink: ) dus kan ik me ook bezig houden met wat ik het leukst vind; nl kruisen, selecteren en wat klooien met grond.

(al heb ik nu weer een hydro op stapel)

 

Een enkele keer kweek ik wat ik per se wil hebben voor mijn pijn probleempje, maar verder ben ik verslaafd aan mijn eigen vak, nl het kweken van planten.

Als Wiet niet meer hoeft ga ik over op peper en paprika. (Alma Paprika gevuld met gehakt, he DOC? :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

We leren er steeds beter mee om gaan dat is wel zo, ook het aanbod groeit gestaag, het verwonderd me evenwel dat ze nog steeds geen goede female zaden op de markt zetten eigenlijk, lijkt toch moeilijker dan verwacht door vele.

 

Zou het de jacht naar het snelle goud zijn dat hun de das omdoet, of de angst dat als er met 100% female zaad word gehandeld de kopieën voor het grijpen liggen?

 

En inderdaad om te testen moet je beetje ruimte hebben, veel enthousiasme en op voorhand je afschrijving al gemaakt hebben, hier is het gewoon de hobby, dus ik lees met veel plezier mee als er iemand nog zo gek gevonden word. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ben ik hiet niet mee eens dls, dat er geen goeie feminised te krijgen is...

ik heb zelf van 2 zaadbanken fem zaad mogen growen en dit waren 2 van de beste/lekkerste/mooiste planten die ik ooit heb gezien.

(black jack en blue widow van sweet seeds en dinafem)

Nergens geen bal te bekennen, zelfs niet na het nemen van stekken (ik heb er zelfs een half jaar een moeder van gehad en die nog zonder probs afgebloeid.

 

Ik had in het begin al mn bedenkingen bij spliff, Dit zijn de zaadjes die je in toeristenshops in amsterdam vind... en tegen een hele lage prijs..

hier KAN je gewoon niet veel van verwachtten toch?

maar ik was toch wel benieuwd.

jammer dat het zo voor je verlopen is hjm.. hopelijk geven de dames tohc nog genoeg wiet om jezelf voor een tijdje te voorzien

 

Mocht je nog een sprankje vertrouwen hebben in feminised dan zou ik eens kijken bij een van de bovenstaanden.

Aankomende ronde ga ik ook weer fem zetten van sweet seeds

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beekaa, geen goed 100% Female zaad, ik heb het niet over Feminised gehad B) en is geen verwijt hoor BeeKaa maar ik mis het gewoon echt, misschien zie ik erover. Het leek me ooit het ei van Columbus omdat je beide voordelen combineert, de kracht van zaad met de zekerheid van de stek. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok op dat front heb je gelijk.

maar feminised is ook goed te doen hoor :o

Dinafem heeft bijvoorbeeld ook mooie sativas :D je kunt ze bestellen bij frans voor een vriendelijk prijsje.

echt he vriend probeer ze nou maar eens :D ik weet zeker dat jij die female zaden dan niet meer zo erg mist.

feminised is naar mijn menig ook goed kweekbaar.

 

 

sorry voor de spam hjm B)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeeKaa

 

Toch vind ik zulke testjes leuk om te doen hoor! :D En inderdaad. het voor de opbrengst niet te doen.

Wat hier echt opviel was de extreme uitersten in deze planten. Echt een paar met O opbrengst, en een paar met behoorlijke koppen. Eigenlijk wat je verwacht bij het begin van een selectie traject. Ze zouden dit soortje eerst nog een paar generaties moeten selecteren. Wat mij wel de moeite waard lijkt.

Productie teeltjes doe ik altijd van door mijzelf geselecteerde moeders te stekken.

 

Ik zal zeker even gaan kijken bij de bedrijven die je noemt.

 

@Dr.LivingStoned

 

Gelukkig zijn er nog gekken met tijd teveel B)

Maar ik denk echt dat Spliff dit product te snel op de markt heft gebracht. Al moet ik bekennen dat ik ook niet helemaal zonder schuld ben.

Niet de hele teelt is stress vrij verlopen, Dat mijn kachel de boel bleef opstoken door een kapotte thermostaat juist toen door de vorst de luchtvochtigheid al erg laag was, heeft natuurlijk geen goed gedaan.

 

Wat blijft is: Echte fem zaden zijn zeker te verkiezen boven gefeminiseerde.

 

Bedankt voor jullie reacties,

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hjm

 

Heb aandachtig meegekeken. Wat mij verbaasd is het verschil qua opbrengst tussen planten. Ik ga hier zeker in duiken.

 

groeten,

 

eFader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Efader,

 

Ik zal nog melden wat elk plant droog heeft opgebracht. Maar er staan er nog 2 in het hok af te bloeien. Ze zijn wel later dan de rest, maar zijn nog zo in de groei, dat ik het zonde vond ze om te halen.

 

 

Groetjes hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste lootjes, De opbrengst per plant. (Droog, nog niet gekuurd))

Zoals je kan zien is het bedroevend. Behalve de geur en uitwerking, die is voortreffelijk.

 

Nr. 1 >1,60 gr.

2 >1,18

3 >1,64

4 >3,30

6 >3,00

7 >0,00

8 >2,00

9 >4,10

10 >6,40

11 >1,45

12 >0,25

13 >0,00

15 >2,20

17 >0,13

18 >2,55

19 >0,70

20 >0,76

21 >0,17

22 >5,30

23 >0,25

24 >2,38

25 >0,32

Nr. 26 >0,51 gr

27 >1,76

28 >4,60 halve plant, vol kristallen sterke geur, de 2e tak is bestoven met Anesthesia en staat nog in het hok.

29 >6,70

30 >0,00

31 >1,49

32 >1,44

 

Totaal: 56,18 gram B)

 

Er staan er nog 2 in het hok, (buiten Nr.28) Die zullen meer opleveren dan bovenstaande.

 

Laten we hier maar geen gr/watt op loslaten :D

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr 30 opbrengst 0 ?

Hoe kan dat nou ? Zo fluffie dat het niks weegt ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon totaal geen bloem vorming. Ik heb in het hok nog zo'n takje hangen.

 

En ik heb gewogen met een kruitweger die o,oo1 gr. kan wegen. Daar kan het dus niet aan liggen. :D

 

Wat ik al eerder aangaf, extreem verschillend. Maar ik heb ook geen voor selectie gedaan. Normaal zet je zo'n plantje niet in je hok.

 

Maar ehhhhhhhhhhhhhhhh,, Buble, jou Ice teelde ik hiervoor en gaf op dezelfde plek, met de zelfde behandeling ruim 520 gram. Terwijl die ook wat herma verschijnselen had.

Op die plek trouwens nog nooit minder dan 450 gram gehad.

Dat ik daar nu dan zo weinig van af haal, met zulke verschillen........................kwenie.

 

Hieronder een voorbeeld van 0,00 opbrengst. B)

 

gallery_14510_4137_32648.jpg

 

En als andere uiterste; en nog steeds groeiend. Maar ook deze zal de hoofdprijs niet krijgen.

Maar even buiten gezet voor beter licht. Ook uit de pot zodat het wortel gestel zichtbaar is.

Duister, allemaal de zelfde behandeling, en dan zulke verschillen.

 

gallery_14510_4137_20979.jpg

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd ik begin ook nooit meer aan feminesed of female .... ik vind het ronduit gokken met die dingen ,troep is het.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik weet het niet. Ik denk toch dat deze zaden steeds beter worden.

 

En als ik dan de andere topic's over Spliff zie, is het niet allemaal kommer en kwel.

 

Heb laast Big Bang en Himalaya Gold bij Greenhouse gekocht. (Bijde Fem. uiteraard) :wacko: We zien wel hoe het uitpakt.

In elk geval ga ik de beste BB kruisen met m'n beste Big White, want naast wat geklooi wil ik wel af en toe wat productie. :specool

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste lootjes.

 

gallery_14510_4137_185906.jpg

 

De laatste planten gaven 19 en 22 gram.

 

Waren ze allemaal maar zo geweest, dan had ik 6,5 ons gehad.

 

Totaal gaf de schaal nu 93 gram B)

 

Ik haalde er veel zaden uit. Ik denk dat de zaadvorming de bloemvorming tegen gehouden heeft.

Had ik toch meer moeten controleren op banaantjes. Mea Culpa.

 

Het is wel een potent soortje. Onder de microscoop is het allemaal schitterschijn :wacko:

 

Welaan het hok staat weer vol met reguliere planten. (Ice, Big White, DF en KC-36 x NLX)

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, de smaak zal allicht iets goedmaken maar dit valt toch niet recht te trekken. Ik vraag me af wat ze tegenhoud, de zoektocht naar de XX female is een bekende weg ondertussen. Het zou dan zoals Michael al zegt toch in elk geval de zekerheid al kunnen bieden waar feminised duidelijk faalt.

 

En ok HJM je kachel had dagje aangestaan en je hebt hier en daar steek laten vallen maar dat had nooit tot dit resultaat mogen "lijden" en persoonlijk herinner ik me maar weinig rondes in de paar jaar dat ik deze sport beoefen waar ik helemaal geen foutjes heb gemaakt en die hebben volgens mij toch wel meer opgebracht dan deze.

 

Gemak dient de mens, maar dan kijk ik toch met meer gemak naar voorbloei, dan dat ik weken lang jacht moet maken op bananen en andere ondingen die men sensemillia gevoel danig in gevaar brengen.

 

Mooi poging en topie verslag, Thx hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt sjef,

 

En inderdaad, regulier zaad en stek zijn nog te verkiezen boven gefeminiseerd. Vandaar dat ik 4 weken voor de oogst wat gezaaid en gestekt hebt B)

 

Spelen is af en toe leuk maar nu maar even ouderwets.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij ook voorlopig geen fem zaad meer hoor Hjm!

Ik zet volgende keer ook weer liever 100 regulieren zaden neer zodat ik moet selecteren dan dat ik weer voor fem zaden kies.

Maar goed daarom zijn er testen nietwaar?

 

Ik moet ze nog omgaan hakken en hoop dat er bij mij geen zaad tussen zit.

Zo ver ik nu kan zien zitten ze er niet tussen maar dat zegt natuurlijk niet alles.

 

Ik zie uit naar je volgende ronde B)

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Power

 

Ha, je deed het beter dan ik :wacko: Ik denk dat jij een bevredigende oogst hebt.

 

En vind je zaadjes, kan je ze bij Klink in de tuin gooien. B)

 

Kap ze. :wacko:

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...