Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ex-member07

Review: Spliff Strawberry Fem

Recommended Posts

ey hjm ik ben ook bezig met de splifff strawberry ik vroeg me af of jij ook een paar rare heb tussen staan ik heb der denk 3 van die mogoltjs rare bladeren vorm en klein vergeleken met de rest ( of zal weer aan mij liggen )

 

laterz

 

haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, dat bij elkaar geraapte spul. Je lijkt wel een kraker! (die kreeg je nog terug :smoke )

 

En goed verhaal over grond, vanuit verschillende gezichtspunten. Geeft me meer inzicht in de grond die ik in de potten heb zitten.

 

Op een geneeskrachtige afloop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozer vreemd dat ik dit topic nooit eerder heb gezien of wel? :smoke ziet er in iedergeval heel leuk aan alemaal man! grapig al die verschillende plantjes! succes ermee man ik blijf je volgen!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Final_Hazelation

 

Hey lotgenoot. :-) Nee, ik had een mongooltje die geen groeipunt maakte.

Die heb ik gekieteld met magnesium nitraat en Alar. (een groeiregulator die veel in de eenjarige plantjes wordt gebruikt) De MgNO3 2x, de Alar 1x.

En warempel van onder uit de plant maakt hij een nieuwe loot. :P

Soms moet je wat aan moedigen.

Een paar dagen geleden alles getopt. Maar de meeste lopen al weer uit. Nu hebben alle planten een nummer, gelijk aan de stek die er van af is gekomen.

De best presterende moeder mag in de collectie blijven :(

 

@WT

Noem het krakers mannieren of het werk van een kind van arme ouders ;)

Maar het werkt.

En de zaken bekijken uit verschillende gezichtspunten,.....................tjahhhh, wat zal ik zeggen, een scitzofreen is nooit alleen. :smoke Weinig keus dus :-)

 

@ Blommer

 

dank, dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 1 DEC. 08

 

gallery_14510_4137_38834.jpg

 

Het lelijke eentje wordt wellicht een mooie zwaan :P Na wat aanmoediging.

 

Nr. 16 is tot nu toe de mooiste plant.

gallery_14510_4137_29897.jpg

 

De bodemschimmels van de Ecostyle Compostmaker komen op vochtige plaatsen boven de grond.

Dit goedje is zeer actief. Hoezo milieu vriendelijk, hier is niets vriendelijks aan, het is pure biologische oorlogsvoering. ;)

 

gallery_14510_4137_219381.jpg

 

OOOOOOOOOOOOOOOoooSHIT, zou die [ :smoke ] van Klink deze paddo's ook verboden hebben??

 

De groetjes maar weer, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hjm

 

Eerste drie weken (afhankelijk van ec grond natuurlijk) geef ik nooit geen voeding mee. Hoe lang groei jij normaliter? Daarna 2 à 3 weken de helft van aanbevolen voeding. Ikzelf gebruik Bio Nova. Ik hou het graag simpel. Supermix en PK 13/14 op het eind.

Groetjes,

 

efader

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik merk nu dat het wat beter gaat ik heb ze nog magnesium meegeven ik heb de eerste weken helemaal niks meegeven in de groei dan allen water dus 4 weken allen groei beetje rizo , bacto bij de eerste week allen

ze staan nu op 1 week 12/12 en de 2 lamp staan nu ook aan had de groei allen 1 lamp aan ik merk ook dat alle planten meteen goed reageren foto in me topic

 

later haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi HJM,

 

jij bent ook zeer mooi bezig :wub:

 

vraagje, hoe lang zijn die libra bakken?

en hoeveel meiden steek je er in?

en dan nog indica's of sativa's of heeft dat geen belang?

ik heb er van 1m

 

de MCgayver van de wiet kweek

een afzuiger uit de keuken :) :smoke ;) :( :P

zoek je nog t-raps en duck-tape??? :(

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@efader

Wel.................meestal groei ik helemaal niet voor. Maar soms val ik van mijn geloof ;)

Zeer korte soorten, of wanneer ik aan het selecteren ben, doe ik het wel. Vooral als ik in potten werk, die hebben meer ruimte. In de balkon bakken kweek ik meestal in zeer compacte SOG.

Uitgaande van nieuwe grond hoef je inderdaat eerst niet te voeden. Maar ik werk hier met uitgespoelde grond en ze begonnen de bekende cocos gebreken te krijgen, dat moest ik dus compenseren en dat gaat nu goed.

 

Ook heb ik met de gieter Steinernema verdeeld, waardoor de BluMat stopte, dus het valt wel mee met de voedselgift, die is vrij laag.

 

Zodra de planten weer wat lijken gaan ze op 12/12, ik denk over een week. Komt ook door de andere kant van m'n hok, die groei ik normaal helemaal niet voor, dus om te voorkomen dat het daar een rimboe wordt......................

 

@Final_Hazelation

Zal gaat kijken bij je, succes.

 

@blackbut

Ik heb balkonbakken van 1mtr. Van Toendramist e.d. gaan er 10 in, en van Jack Herren een stuk of 6. Hangt dus van het ras af.

En waar denk jij waar de slangen van de BluMat me vast zit? :smoke

En ja die afzuiger, wel alles wat ze hier aanbieden is groter. Waarom denk je dat in elk huis dit type hangt?

Het voldoet, daar gaat het mij om.

Wat een ander ervan vind..............................wel die doneerd dan maar wat hij wel goed vind. :P

 

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag net dat de wortels onder uit de potten komen. Dat is vlot. Leve de Thomasslakkenmeel!!!!!!!!!!!

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is inderdaad vlot. 4 of 5 dagen toch ofzo?

Hoe heb je de stekken behandeld en in wat voor medium gestekt?

 

Lui is degene die niet de makkelijkste weg zoekt. ;)

 

Voor het geval het hiervoor stond heb ik eroverheen gelezen. :P

 

Succes met het verdere verloop maar dat zal wel snor zitten. :smoke

 

Gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeeeeeeee, ik ben God niet. :smoke

 

19 nov. gingen ze in de potten. Zo'n 15 dagen geleden dus. Maar voor zulke hoge potten toch ok.

De extra fosfor, micorrhizza en compostmaker hebben uiteraard een handje geholpen.

Al is cocosgrond toch al bekend om z'n makkelijke doorworteling.

 

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 6-12-08

 

gallery_14510_4137_148046.jpg

 

Het lelijke eentje wordt echt een zwaan, naar het zich doet voorkomen :verrygood

 

gallery_14510_4137_85495.jpg

 

Vandaag op 12/12, de planten aan de andere kant worden anders te hoog.

Uitgaande van het hoge sativa aandeel in deze plant, moet dat goed komen.

 

Op aanraden van efader de EC op 0,75 gezet. (in osmose/regenwater met een eigen EC van 0,04)

Dan is de mineralen aanvoer in elk geval nog hoog genoeg tov het verbruik.

Ook krijgen ze nog 2 x per week een besproeing met appelstroop, lavameel en calcium/magnesium nitraat.(0,5 gr/ltr)

Dit laatste nog een week, dan wordt de N steeds minder.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een keer. :lol:

 

Alles uitgedund.

 

 

gallery_14510_4137_90823.jpg

 

gallery_14510_4137_39821.jpg

 

Het zwaantje wekt steeds meer interesse. Heeft nu ook een nummer en een nazaat, nr.32 :tu

 

gallery_14510_4137_73041.jpg

 

Dit soortje vertakt erg als je de kop eruit knijpt. De fosfor zal er ook aan bijdragen natuurlijk.

Benieuwd hoe hij zich houdt als je niet topt.

Ik had met zo'n hoog sativa aandeel meer strekking verwacht.

Vandaag alles op twee gezet en gediefd. (twee toppen per plant) Dat moet kunnen gezien de ruimte.

De meeste planten hadden 4 koppen gemaakt na het toppen.

 

Ik moet nu echt kappen met die magnesium/calcium nitraat, het begint op een veldje sla te lijken,

ze gaan op 10-30-20 Peters Blossom Booster.

 

Of topic. :lol: De andere kant van het hok; m'n speelplaats.

oa een bak met hydrodensa/sphagnum op 12 uurs eb en vloed. 5 Santa Maria en 3 Big White, waarvan 2 op sphanum.

De sphagnum planten lijken het iets beter te doen.

 

gallery_14510_4137_210529.jpg

gallery_14510_4137_176436.jpg

 

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk speeltuintje :lol: Laat je die drain weer gewoon je vat inlopen?

 

ik zie dat je die seramis vochtmeters gebruikt, doe je dat op kokos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij maakt er wel echt een feest van he.. :lol:

 

leuk topic! grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

 

Ja, het loopt gewoon terug in de emmer. Een klein aquarium pompje loopt elke 12 uur een kwartier.

De afvoer is 9mm, dus de bak wordt halfvol gepompt, en loopt dan weer leeg.

(de druppelaars heb ik met 3mm uitgeboord en de bak staat op afschot)

Elke week ververs ik de emmer water met voeding. Kan ik ook mooi de samenstelling aanpassen.

Het water is nu troebel door de (uitgezeefde) Ecostyle compostmaker.

Het is dus geen steriel hydrosysteem, maar met enzymen, bacterien en schimmels.

(het drager materiaal van de compostmaker lijkt wel scherp zand, leuk om gewicht in je doosje te krijgen, maar niet fijn in je pomp of drips)

 

De eerste twee planten staan in sphagnum, ik kon het niet laten, wij gebruikten het vroeger overal voor, maar het raakte uit de mode door meer "handige" producten.

Toch doen de planten in de sphagnum het beter, waarschijnlijk omdat dit spul kan bufferen.

 

De vochtvoelers zijn van Seramis en doen het ook prima in cocos, als je de grond bij de voeler wat aandrukt.

Ik gebruik ze al jaren. Het voorkomt dat je gaat watergeven als het nog niet hoeft.

 

@Ganjamens

 

:lol: Zonder dat gepruts zou ik geen pensionada zijn met een uit de hand gelopen hobby, maar een brood kweker. :lol:

 

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering, Varenroumug. :lol:

 

Ondanks de Steinernema, die krengen lachen me in de bek uit.

 

Of nu die nema's niet goed waren?????????????????

 

De planten schijnen er geen last van te hebben maar toch. Baluuuuuuuuuuuuuuuu.

 

Ik zal nog maar wat van die beesten bestellen, of zal ik roof mijten nemen?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk er stevig aan die varenroumuglarven samen met die luie Steinernema te overspoelen met thee van neem olie en kaneel. :lol: B) :tu

 

Mijn vredige gevoelens zijn helemaal verdwenen zo voor de kerst. ;)

 

Ik ga voor moord en roof. :lol:

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha pak ze! :lol:

 

Ik zag hier laatst na de steinerma ook nog een vliegje. Maar het is nu een enkeling, misschien de laatste uit de cyclus.

Heb de grond ook wel droog hoor dus de aaltjes hebben het niet makkelijk bij me...

 

Geluk,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardbeien met kaneel :lol:

 

Ik heb de Strawberry's -en de rest natuurlijk- een douche gegeven van (per kant) 20cc zuivere neem olie, een half Silvo busje kaneelpoeder en wat afwasmiddel om de olie te emulgeren. (in 7 ltr water)

M'n hele hok stinkt naar kaneel stokjes :lol:

 

Ik hoop dat het helpt.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt wel een zo'n ouderwets snoepwinkeltje bij jou nu zeker :lol: met van die lekkere geuren :tu

 

ik hoop dat het werkt :lol:

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt KfK!!

 

Op een enkelvliegje na is alles weg :tu Al zegt dit natuurlijk niets over de larven in de grond.

Ik hou het scherp in de gaten. Ik zal straks nog even spuiten met kaneel en pyrethinen.

Alsof het niet genoeg meurd daar. :lol:

De planten zien er goed uit. Wel wat onregelmatig, wat aangeeft dat het soort nog niet geheel stabiel is.

Voorlopig ben ik niet ontevreden

 

gallery_14510_4137_1190478.jpg

 

De andere kant gaat ook goed. Rechts de hydrobak, links daarvan 3 bakken Big White.

De twee planten in sphagnum gaan zeer goed, de andere in hydrodensa ook wel, maar hebben lichte roodverkleuring aan de bladstelen. Met NPK 13-13-19 is een fosfor gebrek niet logisch, zeker niet in met fosforzuur afgezuurd water.

We zien wel. Misschien hebben ze wel stress van mijn kritische blik. :lol:

 

 

gallery_14510_4137_253875.jpg

 

Even de werkzaamheid van Ecostyle Compost maker. Zelfs met deze kou gaat het gewoon door, wat langzamer, maar toch.

 

gallery_14510_4137_84985.jpg

 

gallery_14510_4137_74564.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...hier is jou speeltuin :tu

Deze had ik nog niet gevonden :lol:

 

Daar ga ik later eens de tijd voor nemen om te lezen, moet wel leuk zijn B)

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje over die compostmaker in de hydro oplossing: Krijg je daardoor niet ontzettend veel anaerobe bacteriën van in je oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...