Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ex-member07

Review: Spliff Strawberry Fem

Recommended Posts

De wortels zijn door. Goed moment om ze met mycorrhizae te enten.

 

gallery_14510_4137_86003.jpg

Ik heb ze op een dun laagje Seramis gezet wat was ingestrooid met mycorr. toen nog wat erover om het zeker te weten. :smoke

gallery_14510_4137_3165.jpg

:rolleyes:

In tegenstelling tot veel anderen op dit forum ben ik een voorstander van verspenen.

Een afgebroken worten zal zich vertakken, doe je dit 3 keer in de opgroei krijg je een mooie fijnvertakte kluit.

Eigenlijk doet mycorr. dat ook, maar dan door het steeds aanboren en iriteren van de wortels.

(alle nadeel heb z'n voordeel :D )

Ik begrijp er dan ook geen reet van dat voorstanders van micorr. bang zijn voor "wurg wortels"

Een beetje kweker verspeend/ verplant z'n planten en bomen.

Alleen als je ter plaatse zaait wordt het een ander verhaal. Maar dan komt micorr. ook het beste tot z'n recht.

https://www.wietforum.nl/uploads/1225836059/gallery_14510_4137_94177.jpg' alt='gallery_14510_4137_94177.jpg'>

 

3 zijn nog niet opgekomen, en 2 zijn wat zielig. De tijd zal het leren. ;)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zult even naar m'n galerij moeten voo de foto's. Na 4 x proberen heb ik het opgegeven.

 

 

OPGELOST>>>>>>>>>>>>>>>

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets?

 

gallery_14510_4137_86003.jpg

 

In je gallerij zie je rechts 4 linkjes staan bij een afbeelding. Copieer de derde, klik op de image button in je bericht (rte-image-button.png) en plak de link daarin. Volia!

 

nog effe over die kokos: Ik heb begrepen dat met name natrium erg lastig is in slechte kokos. Bij goede kokos wordt tijdens het productieproces zeer vaak en langdurig gespoeld om dit op juiste niveaus te krijgen.

 

Ramble overigens gerust lekker door hoor! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

Sorry sjef, lukt ook niet. Hij copiëerd wel het adres maar plaats niet de foto. Als het jou lukt........................ :rolleyes:

 

Het natrium probleem is gewoon een zeezout probleem.

 

Soms liggen die hopen cocos afval dicht bij de kust, en verrekt dus van het zout. Vaak is dat het geval met cocos van Sri Lanka.

 

De beste wordt opgekocht in het binnenland, dan is er ook geen reden om uit te spoelen. Ik heb wel persblokken ingekocht met lokatie en zout garantie. Dat spul is wel duurder. Vooral de oude hopen in het binnenland zijn aantrekkelijk, ze zijn al behoorlijk gecomposteerd en zout vrij.

 

Ook is goed gecomposteerde cocos veel makkelijker in te stellen wat betreft PG mix.

Die mooie licht bruine types cocos lijkt wel mooi maar is dat niet, zodra je er beestjes bij gooit zoals hier altijd wordt gepropagandeerd, treed er direct N tekort op en even later ook Ca en Mg. Zoals altijd gebeurd als bacteriën N arme en C rijke stoffen probeert af te breken. Met andere woorden de C-N verhouding is nog lang niet op orde en schommeld als de hel als je daar direct mee gaat kweken.

Die maagdelijke los gefreesde blonde blokken kregen bij mij eerst wat VAM compost, 1 ltr Magnesiumnitraat en 2 kg Mearl. p/m2 Dan bleef het 3 mnd liggen om te composteren.

Daarna werd er weer gemeten om te zien waar we waren. Voor gebruik werd er altijd een analyse op gedaan om het verder af te regelen.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hjm jouw plaatjes die je hier niet kan zien.

als ik rechtermuis erop klik en eigenschappen kijk,

dan zie ik 2x http:// erin, en bij 1 zelf 3x http://http//http//

je kan het ook [.img]linkje hier[./img],wel zonder de 2 puntjes, anders kon ik het hier niet laten zien

 

 

gr..

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whazzup

Sorry sjef, lukt ook niet. Hij copiëerd wel het adres maar plaats niet de foto. Als het jou lukt........................ :rolleyes:

strange! Ik zie in je eerdere posts toch ook plaatjes, daar ging het wel goed? Goede stappen gedaan?

 

1. kopieer de derde link

2. klik in je post op het ikoontje

3. plak de link

4. klik op ok

 

Alternatief:

 

plak de link in je topic, selecteer hem en klik dan op het plaatjes

 

Tweede alternatief: Zet er handmatig img tags omheen als volgt:

[img=URL VAN HET PLAATJE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaat vaker foto's geplaatst. Nooit een feest gevonden :rolleyes: omdat het omslachtig is, en soms weerbarstig.

Ik heb jou mannier geprobeerd, en ook met dubbel klick op de afbeelding, eigenschappen, adres copi"eren, enz.

Kreeg alleen mooie kruisjes. Als ik daarop klik krijg ik wel de link. Voor mij Babilon.

Al moet ik bekennen dat ik zonder enige vakkennis over software met één vinger vinger. ;)

 

Ik ga het nogmaals proberen, Gr, hjm

 

 

 

Jeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy,

 

crazykweker had gelijk. Er werd http// teveel voor geplaatst. Kabouters met humor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai HJM, ik lees overal wel zo'n beetje dat je een exper bent met aarde.

 

zou je eens [simpel] op een rijtje willen zetten wat er volgens jou in een goed grondje zit ?

 

en misschien zou het ook wel mooi zijn als het een nieuw grondje is, een gebruikte grond [opwaarderen]

 

en een huis, tuin en keuken grondje met huis, tuin en keuken middelen om het goed te maken of op te waarderen.

 

[dus 3 verschillende samenstellingen]

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey miepje, (no harm)

 

Een goede grond is: (vanuit de plant gezien)

 

Houvast voor de wortels.

Een buffer voor water, voeding, en alles waarmee de plant samenleefd

Een medium waar de plant z'n afval kwijt kan

Voldoende ventileerd voor de behoefte aan zuurstof en CO2

Voldoende fysische ruimte voor de fouten van die klootzakken (sorry) die mij denken te kunnen verzorgen. :rolleyes:

enz, enz,

 

Bijna alle betere potgronden voldoen aan deze eis. Maar...............

Zwartveen is na uitdroging bijna niet meer nat te krijgen.

Verse cocos en blonde venen nemen bj hun afbraak veel N, Mg en Ca weg. Maar houden lucht en de buffer is OK.

(klei- humus complex)

Zand houd geen water en bufferd voeding nauwelijks

Klei slaat dicht, maar buffert geweldig

Perlite doet niets, de prof tuinbouw is ervan af.

Vermiculite idem

 

Vandaar.......................................................................

 

Gecomposteerde cocos grond van de praxis.

Door het composteren is het wel wat donkerder geworden, maar is het stabieler. (neemt minder ongecontroleerd N, Mg en Ca weg)

De extra klei, lava, thomaskali en compostmaker heffen de overige bezwaren grotendeels op/.

Na gebruik uitspoelen en mengen met compost maker en enige weken niet te koud wegzetten.

 

Twee sets grond gaan div teelten mee.

 

Ik hoop dat het duidelijk was.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Voldoende fysische ruimte voor de fouten van die klootzakken (sorry) die mij denken te kunnen verzorgen. ;)

 

 

:D :smoke :bier

waarom heb ik het gevoel dat ik je ergens van ken :rolleyes:

 

duidelijk...ja maar ik heb nooit geweten dat je compostmaker in je cocosgrond kon doen,

 

ook nooit gedacht dat je die andere dingen in coco's kon doen, laatstaan dat het zelfs beter is

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Het grootste voordeel van cocos is dat we dan van onze moren afblijven. :rolleyes:

 

En het is rul genoeg om verzuipen te voorkomen.

 

Verder is waarnemen essentieel; "je moet niet kijken maar zien" zei mijn leermeester altijd, terwijl ik bukte voor de lel. :smoke

 

Als VAM van al onze troep compost maakt, cocos composteerd enz. kan elke blinde weten dat ze daar beesies e.d. voor gebruiken.

Die beestjes kan je 'lenen' voor het opleuken van je grond door wat compost door te mengen, of je gebruikt pure compost maker van Ecostyle.

 

(of topic; ze halen ook het plastic uit ons afval en verkopen dat in persbalen aan Denemarken, die het verbrand in energie centrales om "groene" stroom op te wekken (volgens de Deense wet is het geen aardolie product :bier ) die ze aan ons verkopen- groen hé. Ik wordt knetter bek van die milieu maffia ;) )

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhh...''moren''...''rul'' :rolleyes: ik ben blond hoor ;)

 

tsja je kunt wel kijken ja maar als je ''het'' niet ziet met wat dan ook, dan leer je het nooit !

 

kzal ook de volgende ronde is wat van die compost maker door me coco gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

Moren zijn veen gebieden. Die worden ernstig bedreigd door veen winning. In Ierland zijn de meeste afgravingen al verboden.

Nu worden in de baltische staten slachtvelden aangericht, vandaar dat ik meestal kies voor cocos. Al heeft dat ook z'n nadelen.

 

Rul is "los", een hoog lucht getal dus. (verhouding lucht, grond, water)

 

Maar toch, als je je aanwend in tuincentra etiketten te lezen leer je veel.

Op een gegeven moment (bij voldoende input) valt het kwartje.

 

En mij ergens van kennen????????????????????/ Ik woon in nergenshuizen ;)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk heel erg on topic :rolleyes:

 

gallery_14510_4137_81740.jpg

 

Deze kanjer, leerde mij "zien" en begrijpen. En legde de basis voor wat ik nu over het vak weet.

Streng was hij wel, maar dat mocht toen nog. Dit was voor dat de sociale academisch onze scholen vergiftigden.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag grond gemengd

 

ATENTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Na het meten van de Praxis Kokos Potgrond, direct na het openen mat ik een EC van net boven de 3!!!!!!!!!!!!!

Waarschijnlijk is deze grond vroeg aangemaakt en is de Osmocote volledig 'leeg gelopen' in de grond.

Dit had ik eerder in het jaar niet. Dat is het nadeel van Osmocote, dat moet je niet lang van tevoren doormengen.

Misschien beter om cocos grond van VAM of Ecostyle(ook bij Praxis te vinden) te nemen tot de Praxis in het voorjaar weer nieuwe heeft. In de cocos grond van VAM en Ecostyle zit geen Osmocote.

 

(Denk niet dat ik Osmocote geen goed product vind, maar alle voor heb z'n tegen, niet? :rolleyes: )

 

Ik heb de grond eerst gespoeld in regen water. De EC was toen 0,55 en de pH 6.3

Daar heb ik vrede mee, maar goed dat ik een wantrouwend mens ben en eerst heb gemeten. :wacko:

 

Na deze soesa heb ik het mengsel iets aangepast om de EC niet omhoog te jagen. nl

 

8 zakken grond van 40 ltr. Praxis kokos grond

500 gr. Thomaskali

250 gr. Mearl

250 gr. Lavameel

1 kg Biobasis 7-7-8+2 vanBionova

1 kg compost maker van Ecostyle

20 ltr klei granulaat

 

Daarna heb ik de grond terug in zakken gedaan en in de schuur gezet zodat het leven op gang kan komen.

Al gaat dat 's zomers beter natuurlijk.

 

Als de bacteriën op gang komen zal de EC nog wel iets oplopen.

 

Vlak voor gebruik zal ik nog eens meten, om het zeker te weten. :likken:

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 14 nov.

 

 

gallery_14510_4137_100372.jpg

 

Ze sluiten bijna.

 

gallery_14510_4137_42025.jpg

 

Slechte foto. Het effect van micorrhyzza/Seramis op de wortels.

 

3 komen echt niet op, jammer maar helaas. Blijven 32 over.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14510_4137_56261.jpg

 

De kinders staan in de potten. (7ltr / 21cm)

 

gallery_14510_4137_171527.jpg

 

De licht bron. Hortilux / Philips Son-Pia

 

gallery_14510_4137_241264.jpg

 

De voeding, (voorlopig niet) een antieke van der Heem ventilator op een spoel (handig om een netwerk te belonen met een EMP :P ) rechts wat fosforzuur.

 

gallery_14510_4137_230278.jpg

 

Deze doet prima waar hij voor gemaakt is, nl afzuigen ;) Neemt weinig ruimte, anders stoot ik steeds m'n kop. Meestal op stand 2, via 'n fan controler.

 

Inlaat actief/passief 500 m2, via oude koolfilter en fan controler. Gaat pas aan bij 28 gr. tot dan passief.

 

En nu maar bidden, om de christen taliban blij te maken, afsluiten met "groeien of de bak" :D Van opa geleerd.

 

Ze staan voorlopig op 18/6.

 

gallery_14510_4137_1574277.jpg

 

Deze zeer oude vorstbeveiliging van Sinus (500 watt) houdt ze de voetjes warm als de lampen uitgaan.

Dit ding heeft het nog nooit laten afweten, ook niet als het erg koud wordt. Ik denk dat hij olie gevuld is.

 

Misschien heeft Erik nog aanbevelingen? Als kenner van de soort, zou je denken dat hij nog wel wat aanwijzingen heeft ;)

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup, zie je al die plaatjes?????

De ouwe lul leert nog. :-)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verslag waar ik veel heb bijgeleerd over "grond" als medium.

HJM Bedankt en succes.

 

Groeten van KC

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hjm

 

leuk veldje heb je staan man ben benieuwd of deze plantjes wat worden! het lijkt erop van wel in iedergeval succes met je kweek en ik volg je till the end!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig, als er een verbod op growshops komt gaat iedereen HJM style, gewoon een keukenafzuiger in je hok, geweldig! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ik denk dat wel meer mensen zulke 'logische' oplossingen hebben bedacht. maar het hier niet willen zeggen. Hier zie je meestal foto's van dure installaties die ik niet betalen kan/wil. Leve het Emaus en andere 2e hands winkels/dumps

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat onze fijne overheid ook verbied, cannabis kunnen ze NOOIT uitbannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 28 nov.

gallery_14510_4137_19012.jpg

 

De gratis gekregen, in de weg staande "gezellige" mist schaal heeft eindelijk een goede toepassing. :-)

 

gallery_14510_4137_44961.jpg

 

Het mongooltje met waterhoofd (R. boven)was vergeten een groeipunt te maken. Maar loopt nu toch van onderen uit.:-)

gallery_14510_4137_121914.jpg

 

De strawberry's gaan goed. Nu nat van een douche van lavameel, appelstroop, Pandorra en 1cc/ltr bladvoeding.

Gisteren hebben ze Steinernema gekregen, ik had de varenrouwmug er wel onder, maar ik weet het graag zeker.

Ik zag er een in het groeihok, en daar wordt ik wat nerveus van. :smoke

 

Ik ga de rakkers straks toppen. Ach..........wat zielig. ;)

 

Of Fimmen (wat een achterlijk woord) in wietisch. :-)

 

gallery_14510_4137_2018459.jpg

De andere kant van m'n hok, allemaal bakken met verschillende speeltjes.:-) Net weer aangeplant.

Op de achtergrond wat zaad planten.

 

Voedingsvat (100ltr): EC 1.3 pH 6.0 + 3cc huminezuur & 2cc Fulvinezuur (poeder) 25 gr.C.

Dient samen met de kachel ook als warmte buffer.

 

 

Nou, de groeten maar weer, Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...