Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Eerste Run Nieuwe Hokje Met Sour Neville's

Recommended Posts

Hoi, nu het hokje up&running is komt er ook een nieuw kweekverslagje bij. De Sour Neville's komen uit eigen huis van een mama die zowat perfect leek toen. Dus ben heel benieuwt wat ze wil doen nu in stekvorm, deze zijn voorgegroeid onder TL lampen tot ze te groot waren en toen was het hokje nog niet klaar, dus hebben ze weekje tegen de buizen mogen aankijken :o om vervolgens een beetje geschroeid onder de hps plaats te mogen nemen.

 

Ze staan in een aardebakje, word gewoon met gietertje bewaterd en gevoed, B.A.C. is weer van de partij, schimmels onder het grondje gedaan. Bacto bij het wateren en de tabs per 3 rond de stekjes mee in de grond geduwd. Ze hebben douche gehad met pvp en bladvoeding van bac, ook met drupje yucca als uitvloeier.

 

Zo nu eerst beetje foto's

 

gallery_10252_6594_3347680.jpg

 

Zo zagen ze eruit, beetje verhakkeld door het lange tl hangen ;)

 

gallery_10252_6594_266959.jpg

gallery_10252_6594_1182789.jpg

 

we gaan er beetje snel doorheen maar hier komen ook de foto's in bloei aan

 

gallery_10252_6594_238771.jpg

gallery_10252_6594_3416825.jpg

gallery_10252_6594_104155.jpg

 

De planten zijn niet getopt, alleen een paar keer geknakt om de ruimte vol te krijgen.

 

gallery_10252_6594_4817687.jpg

 

en dat gaf dit resultaat

 

gallery_10252_6594_2626.jpggallery_10252_6594_3300316.jpg

 

Zo deze zijn ook actueel, dus de rest van het topic zal iets trager verlopen en het tempo van de plantjes gaan aanhouden.

 

Heb ik toch weer dat :smoke en die :tu verdient hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een rondetijd van 3.22 seconden

ramt hier de dokter het beeld in.

 

Roept het minilab alvast: suc6 met oogsten

want anders zijn wij te laat.

 

 

greetz Weetje

 

ps. hoe lang laat je ze nog staan?

en we zijn benieuwd naar het smoke report.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ik toch weer dat ;) en die :smoke verdient hoor

Vind ik ook hoor,cheers! :D

 

Ik hou zelf lekker op de :o en de :tu .

Ze hebben douche gehad met pvp en bladvoeding van bac, ook met drupje yucca als uitvloeier.

Vraagje,wat is pvp?

En ik wil je alvast veel plezier met het oproken wensen,ben ik daar ieg ook op tijd mee. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dr. L S,

 

die Sour Neville's van je zijn wel een lang bloeiende Haze soort toch ?

 

ik heb ook al veel naar dit soort gekeken en lijkt me ook een super smoker ;)

 

vertel is wat meer hoelang gegroeid en hoelang staan ze nu op 12/12. hoelang moeten ze ongeveer?

 

als ik deze in stek kon krijgen dan wist ik het wel :o

 

en die moeder SN foto :smoke wat een reuze top :tu

 

ik ga je stalken ;) suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

looking good...

kben benieuwd naar het eindresultaat!

wow, uw mamaplant heeft wel erg enorme toppen :-)

Kwou dak ook zo een mama had :tu

suc6 nog, en goede oogst!

x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes DLS,

 

laten we hopen dat de stekken de zelfde goede eigenschappen hebben als de mama :tu

 

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen, thx voor binnenwippen.

 

weetje: grinnik, turbo stijl in schokken zal het deze maal worden. Tijd van lanceren was gekend, aankomst als ze klaar zijn :D

 

Aad: PVP = Plant Vitality Plus :D

 

2Rianne3: Hoi de afbloeitijden waren vorig keer uit zaad 11-13-14 weken, dit was de 14weker en gaf inderdaad een monster top, op die eindelijk ook eens dito smaakbom bleek ;) Ze zijn hokje ingegaan 24-09-08 en stonden ervoor onder tl, hoeveel weken voorbloei heb ik geen enkel idee meer van. Hier worden moeders wel vaker af gebloeid en weer stekken van genomen.

 

celibie: Ja benieuwt is ben ik zeker ook, die giga top zal het zeker niet worden omdat ik ze nu in elk geval een heel stuk breder heb staan.

 

johannes: Ach dat zou mooi zijn he, mja ik kan enkel afwachten en over een paar weken weten we het beiden :tu

 

Zo toch nog een paar foto's eerst

 

gallery_10252_6594_2630037.jpg

gallery_10252_6594_548551.jpggallery_10252_6594_79725.jpggallery_10252_6594_2749999.jpggallery_10252_6594_3330385.jpg

 

Zo, toch weer dat :o en die :smoke nu eerst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Dr.LivingStoned

dat ziet er smakelijk uit :smoke

laat die monstertoppen maar komen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi combikiller, ja graag zou ik zeggen. Ach het is altijd maar afwachten natuurlijk, de start ging in elk geval al voorspoedig :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen in elk geval hopen :P maar als er geen gekke zaken gebeuren zal er wel een topje tussen zitten dat net te groot is voor de vloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm geel blad toegeslagen in huize Dr.LivingStoned, niet dat ik het me erg aantrek, alleen de plaatjes worden minder mooi :P

 

Het zijn maar een aantal bladeren, maar ik verwacht dat het gaat doorzetten naar de rest van de plantjes.

 

Ach eerst de foto's maar

 

gallery_10252_6594_1621671.jpg

gallery_10252_6594_50495.jpggallery_10252_6594_633609.jpg

gallery_10252_6594_1469045.jpg

 

Dit zijn maar paar takjes en maak ik me niet te druk over, het is alleen iets dat ik op bv. bat-mix van plagron niet hebt gehad en al de rest is hetzelfde gebleven qua voeding. Dus volgende ronde gaat er 1200L light mix van Bçuzz-atami de vuilhoop op en die komt nooit meer terug.

 

Temperatuur is telaag tijdens dag & nacht en de aardebak word nog niet verwarmd omdat pomp het opgaf en ik niet zo snel erbij kan. Word volgende ronde aangepakt :P De luchtsnelheid in hokje moet nog drastisch verlaagt worden, dit komt na de can test aan de beurt.

 

Zo toch maar weer een :( en ^_^ verdient hoor :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondanks de gele bladeren bij sommige vind ik ze goed erbij staan

vooral de top opbouw ziet er goed uit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een leerzaam kweekje.ga ik zeker volgen.ziet er allemaal netjes uit en die gle bladeren zou ik me ook niet druk maken.zolang het niet de blaadjes in de hoofdtop zijn is er niks aan de hand.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer netjes uit!!

Aangezien ik een brood-kweker ben,duurt Haze voor mij te lang. :P

Maar tis wel een super mooie soort!

Ik ga je volgen!! :P

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zeker beter, had dit topje niet eerder gezien en zat diep weggestopt, dus heb ze maar beetje mee in het licht getrokken :smoke

gallery_10252_6594_532549.jpg

 

Ow en deze Lifter staat ook nog ergens ertussen en een Stella Artois, die buiten de tijd niet gekregen heeft die ze verdiende.

gallery_10252_6594_2831222.jpg

Wit word ze in elk geval wel :rolleyes:

 

combikiller: He thx, ja ik maak me ook niet gelijk zorgen hoor. Altijd zeker beter als ze niet opduiken,die gele bladeren.

 

twindaddy80: Hoi twin, thx en ook in die top zullen ze wel geel worden. Zie het niet gelijk stoppen namelijk :D

 

riesje1965: Deze dame deed nog stukkie meer :bier

 

jappie78: thx, ach, brood groeit ook langzaam en als je ziet wat je terug krijgt is het altijd maar de vraag wanneer je eigenlijk jackpot scoort ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, we gingen een wekelijkse update proberen te houden en omdat we vandaag wat meer tijd hebben dan morgen komt ie nu dus al :smoke

 

Eerst de herfstkleur die ik niet zo graag zie, maar evengoed jullie niet onthoud. Het gele blad is nog een paar dagen doorgegaan op een snel tempo en ik denk dat de progressie nu een stuk minder gaat. Ik was niet gelijk van plan wat te veranderen voorlopig tijdens deze run, teveel veranderingen geweest sinds de laatste, dus ik blijf gewoon netjes me routine met b.a.c. volhouden en zie wel hoever de planten springen.

 

gallery_10252_6594_559870.jpg

gallery_10252_6594_2549305.jpg

 

Dit was de top die het ergste te lijden had eronder, er zijn er nog tussen de andere maar het overall zicht blijft toch groen.

 

gallery_10252_6594_444392.jpg

gallery_10252_6594_3934742.jpg

 

Nog steeds te bedenken dat het maar 4 plantjes zijn :bier Het wegstoken topje dat ik meer naar boven in het net had getrokken is er op die paar dagen in elk geval flink op vooruit gegaan.

 

gallery_10252_6594_242490.jpg

 

Zo ook het mini plantje Stella Artois blijft de goeie richting uithollen, deze word dus in de toekomst zeker nog eens bovengehaald.

 

gallery_10252_6594_1268950.jpg

gallery_10252_6594_1126519.jpg

gallery_10252_6594_68390.jpg

 

Zo dat was het voorlopig weer bij Huize Herfstkleur, hebben we toch weer dat ;) en die :rolleyes: verdient hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet hoor die SN :rolleyes: dat worden echte dikke toppen DLS !!!

 

heb je enig idee waar het gele blad vandaan komt... een tekort aan iets...ph te hoog of telaag...?

 

ik zou een moord plegen voor zulke stekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha 2Rianne3, ja laten we hopen dat het dikke toppen worden. En dat gele blad, tja zijn behoorlijk wat redens voor te bedenken, de ene al beter dat de andere, maar ik kreeg gisteren tip dat het wel eens lage bodemtemperatuur zou kunnen zijn ook en daardoor moeilijk opnemen van bepaalde stoffen en ja inderdaad men bodemverwarming had de geest geven, dus het zou best kunnen.

 

Die voeg ik aan het lijstje toe dat ik zelf in men kop al had, Light mix ipv bat-mix, ph fuck-up, plastic slang op de bodem van men aardebakje en teveel wind die door men hok heen gaat.

 

Volgende ronde word de bodemverwarming weer gefikst en er komt terug gewoon BAT-MIX van Plagron in men bakje. Ik hoop dat de Herfstkleuren dan ook weer een beetje weg blijven ;)

 

De stekken, ja kan je makkelijk genoeg aankomen, je koop zaad, selecteert moeder en hoppa de prachtigste stekken uit eigen huis, makkelijker kunnen we het niet maken, groener wel. :rolleyes:

 

Maar die amnesia's die ik bij jouw steeds bewonder staan er ook super bij, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dls die gaan al snel.

Volgens de site van canna heb je temaken met ijzertekort.

 

verder mooi op weg :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he zo een nieuw hokje :rolleyes:

Nu ik jou sour neville's zie krijg ik de kriebels bij die van mij te gaan kijken welke een week of wat minder lang in bloei zijn.

Op naar de knotsen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi johannes, juist ja maar tekort of blok is moeilijk tezien natuurlijk :lol: Ach we zingen dit rondje gewoon uit, de Vit B is tegen de stress die ze hebben gehad, de rest moeten ze maar met b.a.c. uitvechten. Ik ga voorlopig voor Knutsel zijn tip, ook omdat het idd zo mooi in het plaatje past, die temperatuur.

 

Hoi sannie, ja op naar de knotsen ;) nog zolang geduld hebben, om niet goed te worden :likken:

 

Had nog wel paar foto's die ik wilde delen :punk:

 

gallery_10252_6594_372716.jpg

gallery_10252_6594_3308163.jpg

gallery_10252_6594_3287388.jpg

gallery_10252_6594_17929.jpg

gallery_10252_6594_3194655.jpg

gallery_10252_6594_855043.jpg

gallery_10252_6594_2629887.jpg

 

 

En onder de gordel :lol:

 

gallery_10252_6594_1002037.jpg

gallery_10252_6594_2974711.jpg

gallery_10252_6594_328697.jpg

 

Ow, ik heb hopelijk het quotum voor foto's nu niet overschreden :whip: anders vind ik wel dat ik weer :wacko: en een :rolleyes: verdient heb :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, een kleine update. Herfstkleuren zijn nog steeds volop aanwezig, wat zeker jammer is ;) maar eerst maar even de foto's

 

gallery_10252_6594_417117.jpggallery_10252_6594_1592423.jpggallery_10252_6594_2180768.jpggallery_10252_6594_417480.jpg

 

Ik heb niet de indruk dat het erg veel verder zet, alleen de stukken die geel waren zijn verder verdroogt. Ach het is zeker niet allemaal kommer en kwel ;) en ook achter de topjes hoef ik niet echt te zoeken :P maar wederom maar eerst foto

 

gallery_10252_6594_1668298.jpg

 

Zo, al bij al toch weer dat :) en die dikke :D verdient vind ik hoor :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Lijkt wel of er 20 in staan dus moest even goed terug kijken waren er maar 4 ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...