Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hier de foto-update. Ze staan nu 22 dagen op 12/12.

 

med_gallery_19388_6477_397557.jpg

 

med_gallery_19388_6477_45773.jpg

 

med_gallery_19388_6477_73201.jpg

 

med_gallery_19388_6477_167671.jpg

 

med_gallery_19388_6477_295317.jpg

 

med_gallery_19388_6477_287715.jpg

 

med_gallery_19388_6477_505469.jpg

 

Deze heb ik geknakt (zie stengel volgens mij)

 

med_gallery_19388_6477_217347.jpg

 

 

Hier en daar gaan bladeren ook wat verkleuren met name onderin.

 

Nog ongeveer 32 dagen (= planning)

 

 

groeten gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden mooie toppen.

Misschien de moeite om een mixje van bitterzout(magnesiums) en wat bladvoeding op de bladeren te sprayen.

Vergeet de uitvloeier niet.. :tu

 

Succes,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietvriend: ik hoop dat alles goed gaat :tu

 

Waarom vind je dat ik bitterzout moet gebruiken?? In deze sticky herken ik bij de magnesiumproblemen niet mijn bladeren.

 

Het gele blad wat je hier ziet is van een plant die met z'n 2en in 1 potje staat (realiseer me nu dat ik niet eens weet hoeveel liter)..........

med_gallery_19388_6477_217347.jpg

 

Bladvoeding is denk ik wel goed ja, maar wat bedoel je met uitvloeier?

 

 

gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze nog maar 22 dagen op 12 12 staan dan worden ze gvd echt nog heel mooi dik en vol en als ik nu kijk hoe ze eruit zien kan dat nog is een mooie opbrenger worden

veel succes nog :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Worden mooie toppen.

Misschien de moeite om een mixje van bitterzout(magnesiums) en wat bladvoeding op de bladeren te sprayen.

Vergeet de uitvloeier niet.. :tu

 

Succes,

Wv

 

 

Volgens mij is het stikstof tekort. Ik gebruik de lijn van Ecolizer, moet ik dan gewoon de toevoeging die deze week moet wat verhogen??? PH is 6.1-6.3 Kan dat te hoog zijn?

 

 

groeten gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey gozer,ziet er mooi uit....

Niet te grote veranderingen,als je dat van plan bent....

gaat goed zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic titel luid: Gerard's Snabbel , vraag over stikstof

 

zie alleen nergens die vraag ? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dikke toppen worden dat gerard :tu

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB: een paar berichten omhoog staat eigenlijk de vraag.

 

Mijn constatering is eigenlijk dat een aantal planten wat stikstoftekort hebben.

 

De vraag is of ik dat met de huidige voedingslijn (ecolizer) kan oplossen.

 

 

Michael: ik hoop het :tu

 

 

 

gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan wat voor voeding dat is. bloeivoeding? wat zijn de npk waardes? vaak is de N (stikstof) waarde het hoogst in groeivoeding.

Dus bij een stikstof tekort kan je het beste wat meer groeivoeding geven..dus idd de dosering wat omhoog doen..

Als ik het goed lees .. zijn de enige planten die een tekort vertonen die 2 die 1 pot staat.. dus een tekort is nogal logisch dan omdat ze met ze 2en in 1 pot de aarde veel sneller uitputten

 

bladvoeding als je al zover in de bloei bent is stom natuurlijk. aangezien we toprot willen voorkomen en dan is het wijs je planten niet nat te maken..

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jopie: het lijkt zich een beetje te gaan uitbreiden dus ook degene die alleen in een pot staan.

 

Ik heb zo nieuwe fotos, misschien is dan een en ander duidelijker.

 

 

Trouwens: degene die met z'n 2en staan krijgen ook 2x zoveel water................... Dus zou dat niks moeten uitmaken?????

 

 

 

groeten gerard

 

 

p bladvoeding spuiten of zo ga ik niet doen ivm kans toprot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen natuurlijk wel 2 keer zoveel water.. Maar juist omdat je aarde eerder uitgeput is hebben ze dus sneller en meer voeding nodig in vergelijking met de rest..

 

Ben benieuwd naar de foto's .. maar geef ook ff wat meer info over hoe je nu zit met je voeding.. wat voor soort voeding..welke ec.. ph.. eventueel welk schema je aanhoudt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga me toch wat meer zorgen maken over de verkleuring:

 

Hier fotos van dat gebeuren:

 

med_gallery_19388_6477_65147.jpg

 

med_gallery_19388_6477_456612.jpg

 

med_gallery_19388_6477_307106.jpg

 

med_gallery_19388_6477_261718.jpg

 

Iemand enig idee wat er aan schort? Ik dacht zelf dus aan stikstoftekort. Het zijn wel de planten die als eerst water krijgen, verderpo in de kast ziet het er zo uit:

 

med_gallery_19388_6477_278271.jpg

 

med_gallery_19388_6477_88860.jpg

 

med_gallery_19388_6477_64528.jpg

 

 

Als iemand wat weet over de bladverkleuring lees ik het graag!!!!

 

Alvast bedankt

 

 

gerard

 

 

 

ik gebruik de voeding en het schema van ecolizer. Deze week nog grow-up (1ml/2l) en bloom up (1ml/5l)

Mijn ph zit tussen de 6.1 en 6.3

ec meet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel alsof het een bepaalde hoek is in je hokkie die er last van heeft? Zie namelijk ook nog een aantal mooie groene planten staan.

Een algehele verkleuring van de plant.. dus lichter worden van blad..begint onderin.. duidt op een stikstoftekort..

In je grow up zit het meeste stikstof..

Ideetje is om misschien een paar dagen 1 plant die wat verkleurt is vollop grow up te geven.. in een hoge dosering zonder bloom up dus.. om te kijken of die er van op knapt...indien dit het geval is kun je de rest ook wat extra grow up geven..

 

Staan die vergeelde planten niet vol in je ventilator of lijkt dat nu maar zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staan die vergeelde planten niet vol in je ventilator of lijkt dat nu maar zo?

De ventilator blaast naar boven. Als er plantjes in mijn hok er last van kunnen hebben dan zijn dat wel die van op de foto.

Ik gebruik de ventilator omdat het zonder 32 graden is aan de bovenkant van de top die het dichtst bij de lamp staat.

 

De test van de extra grow-up bij 1 plant ga ik doen.

 

Normaal bij 10 l gebruik ik 5 ml grow-up. Dit gaat in een reservoir van ongeveer 70 l (dacht ik).

Hoe kan ik dan nu het beste 1 plant extra grow-up geven?

 

jopie bedankt en ik hoop dat je op bovenstaande ook een antwoord hebt.

 

 

groeten gerard

 

 

ps het is inderdaad 1 kant (de rechter) waar het meest voorkomt. Dit is de kant die via het druppelsysteem het eerst water krijgt. Kan dat ook van invloed zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had ff gezegd dat je een druppelsysteem had..haha

Daar wordt die test wat lastiger mee.. of je moet 1 plant met het gietertje gaan geven.. maar daar zou ik even mee wachten

 

omdat het 1 kan is zal het wss niet aan je voeding liggen.. kijk even goed hoe nat die potten zijn..

Heb je in het begin je druppelsysteem uitgetest dus onder verschillende druppelaars even een maat beker en kijken of de afgifte overal gelijk is??

 

Aan je ventilator zal het niet liggen..zolang die maar niet direct op je planten blaast...planten houden niet zo van tocht?

 

Kijk eerst even hoe het met de afgifte van je watersysteem zit.. dit zou wel verklaren waarom de vergeling maar aan 1 kant zit..

 

ik ben benieuwd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ach ja. Had ik al wel vermeld maar ik waardeer je inbreng! :tu

 

Het druppelsysteem heb ik niet getest. Weer wat geleerd voor volgende keer. Dank u.

 

De belangrijkste vraag vind ik nu:

Komt de verkleuring door een tekort of een overschot aan voeding??

 

 

gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik lees het net.. was even te lui om je topic helemaal door te nemen.

 

Ja dat is idd de vraag... lees net ook dat je maar 1 keer 1 minuut water meegeeft?? op hoevel ml per plant zit je dan??

 

En die 5 potten waar 2 stuks in staan is dat niet toevallig die ene kant??

 

Beetje lastig aangezien ik zelf geen ervaring heb met ecolizer.. en je geen ec meet... kan ook niet voelen hoe nat of juist hoe droog je planten staan..

 

maar duidelijk is dat er ergens een verschil zit tussen die 2 kanten... en waarschijnlijk heeft dat met je voeding te maken.. maar waar precies is even de vraag..en daar kan ook niet zo 1 2 3 achter komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedurende de kweek heb ik water opgeschroeft naar 2x 1 min.

De eerste keer vlakvoor lampen aangaan.

De tweede keer net nadat ze uitgaan.

 

 

En het ligt wel aan 1 kant ja. Heb vanavond ventilator toch uitgedaan. Als het kan (max.temp.) een paar dagen uitlaten en kijken hoe planten reageren.

Ook heb ik vanavond een waterbeurt overgeslagen, om te kijken naar de reactie.

 

Toch wat proberen :tu

 

 

gerard

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waterbeurt overslaan zal niet direct een reactie geven .. behalve dat ze misschien wat droger komen te staan..

Maar hoe nat je plantjes moeten staan moet je toch echt zelf aanvoelen...

Zit er geen verschil in de vochtigheid van de aarde tussen de 2 kanten?? zou toch ff een keertje je druppelsysteem testenn

En evt met een gieter wat extra voeding bij 1 plant gieten om te kijken hoe die erop reageert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit inderdaad ook te nat te denken. Effe potten optillen en wegen, dan weet je het snel genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heb gewogen en de kant met de lichte bladeren zijn zwaarder. Die vooraan staan bij de waterbeurt.

 

Is dan misschien de pomp te zwak dat de eerste rijen planten meer krijgen dan die op het eind omdat de pomp niet zover komt?

(dit heb ik me al eerder afgevraagd)

 

De verhouding van water/voeding zal toch zeker wel hetzelfde zijn (van voor naar achter). Het is dus enkel de hoeveelheid.

 

 

Bedankt voor jullie bijdrages.

 

 

gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor druppelaars gebruik je? die gewoon direct in een PE slang worden geprikt of zit er nog een drukventiel tussen?

En wat voor pomp gebruik je? aantal ltrs per uur??

Drukventielen zorgen ervoor dat zodra de druk in je PE slang overal gelijk is de drukventielen open gaan.. en er dus overal op dezelfde tijd water uit je druppelaars komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopie: ze worden gewoon op de slang geprikt.

 

Hoeveelheid per uur van mijn pomp weet ik niet. Heb het de site van de fabrikant (g-tool) nagezocht maar kan het daar niet vinden.

Ik kan nu tijdens de kweek niet mijn pomp gaan lezen..............

 

Drukventielen zou dus een aanwinst zijn?

 

Ik heb nu bij elke pot die 2 druppelaars heeft er 1 gepikt, deze (6totaal) met plakband gebundeld en ze liggen nu in een emmer waar ze al hun vocht kunnen laten gaan :tu

 

 

gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...