Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jan007

Mijn Toppen Drogen Zijn Nog Nat :( Nog Te Redden ?

Recommended Posts

hallo , ik zit met een klein probleem , heb m'n weed nu al 2 weken te drogen gelegd , in het tuinhuis , volledig donker , maaaaaar met het slechte weer is de lv nu zoo laag dat ze na 2 weken nog nat aanvoelen en er enkele tekenen zijn van schimmel , ik heb de schimmeltopjes ertussenuit gedaan en de planten veruist naar mijn zolder waar het rond de 18 graden is en volledig donker, ik heb daar ook een blazertje op zolder gezet voor wat luchtcirculatie.

 

nu was mijn vraag is die weed nog te redden op deze manier ??? kom't dit ten goede van de weed dat hij zoo lang ' nat' heeft gestaan ?

 

Ook is de geur van de planten die te drogen staan totaal verdwenen , of toch geen lekker 'weed'geurtje , kom't dit nog goed ? is dit normaal ??

 

alvast bedankt voor alle commentaren !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste temperatuur om te drogen is 15 tot 20 graden celsius. En een luchtvochtigheid van 40% - 60%

 

Als het op jouw zolder 18 graden is dan zit je goed. Hoe je luchtvochtigheid is moet je even kijken. Ik denk dat het drogen in het vochtige tuinhuisje niet heeft bijgedragen aan de kwaliteit van de toppen en dat je dit zal gaan smaken aan de wiet.

 

Hoe liggen ze nu te drogen op zolder? Droogrekjes, opgehangen of ergens anders op neergelegd?

 

 

Hopelijk word het nog een lekker wietje! :)

 

Groeten Chronic`

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu hangen ze op aan draad , zoals tervoren ... , dus omdat de weed iets langer vochtig is geweest zal je dit gaan smaken denk je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

plz alle hulp is welkom ben echt ten einde raad, als het een slecht weedje word zie ik het nut niet meer ervan in het toch nog te laten drogen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

With all do respect, dit had je dan een week geleden al moeten zien. Gewoon goed laten drogen nu, en inderdaad goed ventileren. Hou ook je LV in de gaten, koop anders vochtvreters hiervoor als de ruimte zelf al vrij vochtig is. Daarna curen in een weckpot, en dan duimen wat het word. Zoek maar op 'curen' met de zoekmachine. Niet gelijk weggooien.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker laten drogen, beetje circulatie erbij, en rustig even afwachten en niet meteen in paniek raken :)

 

Heb zelf ook weleens meer dan 14 dagen moeten drogen, niks aan de hand prima wietje

wel even controleren of je geen schimmel hebt opgelopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, het hoeft totaal geen probleem te zijn.

als je nu maar zorg draagt voor een lagere lv.

 

greezt weetje

 

 

chille op je bille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja maar de toppen ruiken op dit moment echt naar NIETS , het stinkt eigelijk een beetje , het is een Ierdbei F3 van sannie , is dit normaal ? pff , big stress

 

en ik heb idd al schimmel er van moeten tussen uit halen , als ik die topjes nog laat drogen , zijn ze dan nog smoke-able ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het ruikt naar gedroogd gras ofzo, geen paniek. Dat is normaal. Ik meen dat de oorzaak daarvan is dat de chlorofyl afgebroken moet worden. Je topjes worden dan langzaam van mooi groen naar een wat grijzere tint. Als het allemaal droog is en weer in een verpakking zit (sealbag oid) gaat het weer ruiken zoals het hoort.

 

Maar dat van die chlorofyl moet je effe nazoeken, ik weet niet precies hoe dat zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de minimale droogtijd van een dikke hoofdtop, nlx??(ong 15 cm) ??

laat het even weten want k kan egt niet w8te!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
k kan egt niet w8te!!

ZoU Je zO VrI3Nd3lIjK WiLeN ZiJn oM GeWoN N3D3RlAnDs Te tYp3n mSn oF BrEzHar tAl wOrDt nI3T oPpRys GeSt3lD !

 

 

Minimale tijd om te drogen:

 

Daar staat geen bepaalde tijd voor,.......... het is droog als het droog is :)

Is allemaal afhankelijk van de compactheid van je toppen, LV, temperatuur, luchtcirculatie, enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval een lesje voor de volgende keer. geen paniek, wacht eerst tot de takjes knisperen als je ze breekt, dan zijn ze goed droog. nu het buiten kouder geworden is en binnen de verwarming al aan staat gaat in huis de lv behoorlijk omlaag. als je toppen er nog eens 2 weken gehangen hebben komt dat wel goed.

 

als je de topjes los maakt en in een pot of blik doet haal dan de eerste weken dagelijks de deksel er even af om te laten luchten. wat je ook doen kan is zelf een 'vochtvretertje' maken. neem een koffiefilter, 1 eetlepel zout wat je een paar minuten in een droge pan 'droog stookt', doe het zout in de koffiefilter en maak het dicht met een paperclip, doe dit mee in je pot of blik.

 

succes en smookse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kleine kweker, ruiken de topjes inmiddels al wat beter ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwah , de geur is niet echt subliem maar het valt nog goed meé , de smaak ervan is ook nog best Ok , maar de stonage zoals wij dat zegge is veel minder , je word er niet echt zeer stoned of high van ... hoe kan ik dit verbetere ? in glaze pot met dikke kurken dop erop ? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
in ieder geval een lesje voor de volgende keer. geen paniek, wacht eerst tot de takjes knisperen als je ze breekt, dan zijn ze goed droog. nu het buiten kouder geworden is en binnen de verwarming al aan staat gaat in huis de lv behoorlijk omlaag. als je toppen er nog eens 2 weken gehangen hebben komt dat wel goed.

 

als je de topjes los maakt en in een pot of blik doet haal dan de eerste weken dagelijks de deksel er even af om te laten luchten. wat je ook doen kan is zelf een 'vochtvretertje' maken. neem een koffiefilter, 1 eetlepel zout wat je een paar minuten in een droge pan 'droog stookt', doe het zout in de koffiefilter en maak het dicht met een paperclip, doe dit mee in je pot of blik.

 

succes en smookse!

 

 

 

dus 1 eetlepel zout in een lepel doen en deze lepel verwarmen met de pan (of aansteker?) en dan in een koffiefilter en dat in de pot leggen, absorbeerd dit goed?

 

hoe lang moet je dan het zout opwarmen?

 

en zouden inleg kruisje goed werken als absorptie middel?

 

 

ik zit er aan te denken een grote plastieken box te nemen en deze volledig te bekleden aan de binnen kant met watten + wc papier + inlegkruisjes (indien dit goed zou werken) + paar koffiefilters met zout op de bodem

 

dan touwtjes spannen om de takken aan te hangen

 

en deze box dan gesloten bewaren op 18-20° en dagelijks eens laten luchten

 

 

of is het niet aangeraden om verse weed onmiddellijk in een gesloten box te doen?

 

wat denken jullie goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je bereiken dan? Denk eens goed na.... Je wilt vocht uit je toppen hebben? Wat ga je doen...?

 

In een gesloten box met inlegkruisjes (ik denk dat ze het wel door heeft dus je zult ze moeten kopen). En dan twee week erin laten liggen? Dan zit er vocht in je inlegkruisjes? En dus nog steeds in de doos. Een vol inlegkruisje zal twee weken lang geen extra vocht opnemen?

 

conlcusie: Vocht moet weg. Hoe gaat vocht weg? Het wordt onttrokken aan de lucht. Juist. Dus of a ventileren of b een andere manier zorgen voor luchtstroming.

 

Je kunt ze wel curen maar dan zul je ze wel eerst op moeten hangen.

 

Je kunt ook wel watercuren dan kun je ze nat in een bak doen, welke je dagelijks van nieuw water voorziet. En ze dan daarna (geforceerd lees: oven, ventilator, kachel, onder je motorkap, whatever) drogen. Dit is redelijk geurloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap echt niet waarom je zo gehaast bent, je wacht al maanden tot die plant klaar is en plots moet het allemaal snel snel..

 

Laat ze gewoon rustig drogen op je zoldertje, de plaats waar ze van in het begin hadden moeten hangen.

In een tuinhuis is het soms nog vochtiger dan buiten omdat je er geen luchtcirculatie hebt.

 

Geforceerd drogen is trouwens nergens goed voor.

 

Na het drogen moet je de wiet in potten steken die je luchtdicht kan afsluiten, type Weckpot, Tightvac en co..

Wel (en zeker in het begin) regelmatig de pot verluchten.

 

Zo laat je de wiet curen en daar wordt hij enkele maar beter van, zowel in smaak als potentie.

 

Geduld is een schone deugd jonge man :wacko:

 

grts

Richie :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ff on toppic hoe moet je dat doen met die potten als je een ons of 6 7 heb hoeveel potten moet je dan wel niet hebben ????

 

ken het niet in een gripzak van 4 a 5 ons en donker leggen ????

 

nogmaals excuus voor topicvervuiling maar wil het graag weten

 

grtz bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...