Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Blad Weghalen Ja Of Nee ?

Recommended Posts

Graag advies:

Mijn Santa Maria's staan nu in de serre, ze zijn ongeveer 2 meter hoog en ze zijn heel erg mooi groen.

Ze zijn ongeveer twee weken in bloei nu, mooie witte haartjes.

Nu kreeg ik het advies om alle bladeren rond de toppen weg te halen, want die bladeren houden licht tegen, en de toppen moeten licht hebben.

Maar de toppen doen toch niks met fotosynthese ?

Dat doet toch alleen het blad ?

Ik zie het nut er niet van in om alle blad rond de toppen eraf te halen, integendeel zelfs.

 

Groetjes, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een persoon die ik ken heeft dat voor een test ook gedaan bij z'n eigen plant, maar dan alle bladeren weg.

Overal takken met dikke toppen, maar geen bladeren, raar gezicht :wave:

Maar hij deed dit om alle laatste voeding (laatste week) naar de toppen te laten gaan.

 

Of het werkt?

 

Greetz,

 

M.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles dat er nog groen en gezond uit ziet laten zitten... zeker rond de dikke toppen

vooral als ze in een serre staan ...

anders zou je het nog kunne doen zodat de toppen niet zoveel regen vast houden

en zo de kans op rot verminderen...

 

wat je wel kan doen is de fluf onderaan da planten weghalen maart daar kan je ook boter of hash van maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal alleen de onderste takken eraf ( komt toch nooit wat aan qua gewicht ).

en de grote bladeren.

de rest laat ik eraan zitten, doe dit al wat jaartjes en gaat perfect. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bladeren zijn de motor van je plant. Je ziet ook dat bijvoorbeeld nu bij de buitenplanten omdat er zo weinig zonlicht is geweest de planten veel meer bladeren aanmaken om dat te compenseren. In de binnenteelt laten ze vaak wat bladeren vallen die ze niet meer nodig hebben omdat ze niet meer belicht worden en vrijwel niet meer bijdragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hij deed dit om alle laatste voeding (laatste week) naar de toppen te laten gaan.

 

 

 

Greetz,

 

M.C.

 

In de laatste week ( minimaal 2 weken) moet je stoppen met voeding geven omdat je liefer geen NPK's rookt neem ik aan. Verder heeft de plant haar voeding in het blad opgeslagen(donkergroene kleur) en zal ze dus in die laatste weken de opgeslagen voeding gebruiken. ( blad wordt lichter van kleur, tot geel aantoe.)Dus het weghalen van blad is wat dat betrefd ook onzin.

 

De andere redenen zijn uitgebreid hierboven door andere aangegeven.

 

ltr :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het bij mijn buitenplant gedaan maar een uur erna wist ik al door Suffie dat dit niet zo goed was.

Zelf heb ik het gevoel dat de binnenste toppen nu (met dit zwakke zonlicht) veel meer licht krijgen en de toppen

zijn ook aan het aandikken.

 

Ik moet er wel bijzeggen dat deze plant binnen nu en 3 weken tegen de vlakte gaat :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook eens bij een ronde bij een paar planten flink gesnoeid resultaat deze bleven achter en uit eindelijk

hadden ze ook weiniger gewicht gegeven dan de andere :P

dus niet doen en lekker laten groeien handel :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...