Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bacardiboy

Meeldauw Is Terug???

Recommended Posts

Hallo ik heb 2 weken geleden planten bespoten tegen meeldauw omdat ik er een beetje last van had. Nu kijk ik vandaag zie ik 2 blaadjes met kleine plekjes meeldauw word dit nog veel erger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch niet zo moeilijk om even een foto hier te plaatsen ? :P

Zodat mensen kunnen zien wat er daadwerkelijk aan de hand is, en jij daardoor niet onnodig middelen op je plant zit te spuiten.

 

@Deem, Dat is geen diagnose, ....dat heet gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is meeldauw een vriend van me heeft dezelde stekken en heeft het ook. morgen maar even spuiten.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 100 bio afbreekbaar wil gebruik je silinal en wil je chemi pak je exact vloeibaar van bayer of als je het goedkoop wilt aanpakken gebruik je melk met water(9 delen water en 1 deel melk)

 

 

Suc6 ermee

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He bedankt daar heb ik wel intresse in dus moet ik 9L water 1L melk mixen? en dan over de plant heenspuiten?

 

Heb je speciale melk nodig zo ja welke?

En werkt het goed?

Hoevaak moet ik spuiten?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_5016_1209795.jpg

 

Heb ook meeldauw, ga zo ook wat halen. Succes met bestrijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jij ook. Ik heb het nog niet zo erg paar kleine plekjes maar wil zo vroeg mogenlijk zijn.

 

Maar ik kan dus gewoon een bestrijdingsmiddel tegen meeldauw halen voor alle planten?

Zoals bij intratuin ofzo?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch maar besloten nog even te wachten.

Heb net bij de planten gekeken het zijn nog maar hele kleine plekjes dus volgendsmij is het aan het weg trekken.

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal het wel goed in de gaten houden want voor je het weet zit je hele plant onder

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd bestrijden, het gaat nooit vanzelf weg. Zo vroeg mogelijk ook - zeker als je al in bloei zit! In dat geval zou ik ook geen melk meer gebruiken eigenlijk. Wees erg voorzichtig met bestrijdingsmiddelen. Je gaat die wiet straks wel verdampen en lekker je longen inzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke een vriend van me had het spul tegen meeldauw al gekocht en heb erook wat van gekregen, Dus vanavond even inspuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde net mijn planten even vast binden een beetje voor de harde wind .En wat zag ik meeldauw ;) Meteen maar even een middeltje gehaald bayer exact en een planten spoeier.Maarja ik heb 11 grote planten en heb ze allemaal met een plantensproeier een besproeit zover ik overal bij kwam ,het is een flink oerwoud ,Het waaide ook hard dus alles waaide terug ik hoop dat het help .Ze hebben nu pas een weekje topjes

Edited by silverav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies hetzelfde met mij, Had eergister gespoten en vandaag zag ik nog 3 bladeren met meeldauw ;) Gelijk nog een keer gespoten :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw zal nooit helemaal verdwijnen..meerdere malen bespuiten en het zal zeker tot een minimum gebracht worden.

Zeker in de weken daarna zal nieuwe meeldauw vrijwel geen kans meer hebben.

 

gr Deem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik je nu ga zeggen geloof je misschien nie maar ik had alles gebruik tegen meeldauw melk/water,Silinal en exact

Het werkte nie

 

Toen las ik een verhaal dat iemand hesi supervit gebruikt had en dat de meeldauw stopte met verpreiden dus ik dacht waarom ook nie proberen

 

en tot mijn grote verbazing werkte het echt

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

helpt het niet als je de bladeren afknipt?? Ik zou het niet weten, heb tot nu toe geen ervaring met meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan ik alle bladeren eraf knippen dus geen goed plan.ik hoop dat het spul werkt wat ik gekocht heb.Hellaas het weer help niet echt mee alleen maar regen regen en nog wat wind stoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

supervit is een vitamine booster dat de plant gezond houd, zodat de algemene weerstand van de plant hoog gehouden word. Kan goed zijn dat dit meeldauw "REMMEND" is. Meeldauw is hardnekkig, het is ook besmettelijk dus als je van een zieke plant naar een gezonde plant loopt kan je zo de meeldauw overbrengen. Het gaat in je kleren zitten of als je je handen niet goed wast..

Bij de growshop kan je een melkkleurig soort van lijmachtig spul halen, is wel prijzig maar dit spul werkt goed tegen meeldauw. Ik heb het in gebruik gezien in de strijd tegen volle meeldauw, en het verdween als sneeuw voor de zon met enkele dagen. Ik weet niet hoe het spul heet, maar als je er naar vraagt zal je het zeker herkennen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog steeds plekken an meeldauw en heb ze twee keer bespoten gaan die niet meer weg?? .Of moet ik nog eens spuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...