Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SpiderPig

Te Lage Temperatuur

Recommended Posts

Ik heb mijn kweekhok ik de schuur, en voor frisse lucht kan ik de deur op een kier op slot zetten. Vanmorgen toen ik deboel checkte stond de temp in de schuur (en dus ook in mijn hok) op 16 graden. Dat klopt ook wel want met de lampen uit zuigt de afzuiger gewoon buiten lucht aan en dan is de temp in het hok zo gelijk aan de temp buiten.

 

Hoe koud mag het eigenlijk worden met de lampen uit in mijn hok, ik heb op het forum gezocht en de meningen verschillen van 15 graden to 20 graden.

 

Met de deur dicht blijft de temp hoger, maar dan heb ik weer minder frisse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideaal is 18 graden, maar nood breekt wetten ;)

Ze zullen er niet van doodgaan of zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me geen goede zaak om alleen via de deur te ventileren. Dat is vrijwel niet te regelen en met deur dicht ontstaat er een niet zo gezonde situatie voor je planten. Bij lage temperaturen zie je problemen met verkleuring bijvoorbeeld, en kun je ontwikkelingsproblemen krijgen. Daarnaast loopt ook de lv behoorlijk op als de temperatuur daalt, wat natuurlijk funest is bij het bloeien.

 

Het slimste is om de lampen alleen 's nachts aan te doen dan vang je de kou op, maar ik zou toch zeker een luchtinlaat en -uitlaat en een kacheltje in je schuur maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wazzup: jup thanx, ik denk aan een radiatortje met thermostaatknop, dan kan ik de temp net buiten het hok op zo'n 20 graden houden, en dan gaat alles mooi denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan dan ook beter met een kachelcontact werken zodat je kachel enkel brand al de lamp uit is...

 

als de temp buite nog lager word kan je eigelijk best je aanvoer lucht ook verwarmen want deze mag ook niet te koud zijn als de lamp brand!

maar dat gaat je kacheltje volgens mij wel niet trekken omdat je fan de verwarmde lucht veel sneller wegzuigt dan dat je kachel het aanmaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een discussie die al vaker gevoerd is.

Volgens mij groeit wiet heel goed maar langzaam bij koude temperatuur.

In bv Afganistan kan het s nachts heel koud worden en kweekt men prima buiten.

Ik kweek in een oude stal, daar zakt de temperatuur vaak ook snel tot onder de 16 graden.

Bijverwarmen heb ik een keer gedaan, kost een veel stroom die je in de opbrengst en volgens mij

kwaliteit niet terug ziet.

 

Kortom, ik zou me niet zo'n zorgen maken.

Regards KC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het 22.6 graden en het is nacht voor de plantjes...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het belangrijkste is je ventilatie he! Je klimaat is niet alleen van temperatuur afhankelijk... Véél lucht, je lucht moet ververst worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB kweekte bij 14/16 graden volgens mij , het was nog net geen vriespunt :P

Ik heb het ook winters dat het s'nachts wat frisser is , je weed kleurt er mooi van

med_gallery_5651_3359_303582.jpg

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dus ook van plan om een kastje te maken in mun schuur

 

een plan is de wortels warm houden,

 

maar als ik de lucht inlaat dan zou laten draaien komt er lucht binnen van zoon 3 a 4 graden

 

lijkt me nou niet al te best

 

iemand een idee hoe ik zonder een torenhoge rekening mijn kastje redelijk op temp. kan houden?

 

 

P.S de setup zal bestaan uit paar (4/5) tl buisjes

 

 

mvg m

Share this post


Link to post
Share on other sites
BBB kweekte bij 14/16 graden volgens mij , het was nog net geen vriespunt :lol:

 

 

Hahahahaha,....witste wietje ooit :lol:

gallery_9381_2898_239198.jpg

gallery_9381_2898_641863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wat anders BBB.

Dat waren IJS kristallen :lol:

 

Nee ff alle gekheid op een stokkie.

Ik verwarm ook nooit bij. Zat nu op het koudste punt op 12gr.

En das nog niks als ik bjammie ze metertje zie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder :lol:

 

Let wel, ze stonden niet op de grond (planten tafels) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende manier:

 

je kan warmtekabels halen welke bestemd zijn voor het verwarmen van terrariums. deze kabels zijn 6-8 meter lang en verschilt van 80 tot 100 w (dus stroom valt dan nog wel mee). voor zover ik ervaar is het belangrijk het aarde op temperatuur te houden tussen de 16 -18 wanneer de lampen aanstaan (eigenlijk wel het minimum). warmte kabels om de potten leggen schiet niet op. het kleine beetje warmte wat geproduceerd wordt, wordt direct weer uit de ruimte gezogen door ventilator. dus boor wat gaten in de pot (potten van 18-25 liter) steek daar een meter kabel in rondom de bodem en laat het er weer uitkomen en doe dat bij de verschillende potten. kabbels voor ongeveer 14 uur aanlaten (dus een uur voordat het licht uitspringt moet het al aan)

zo blijft het aarde warm en groeit het plantje goed ook al zijn de lichten uit en is de lucht 14 of 15 graden.

 

hoop dat je wat hebt aan mijn tip

 

groetjes D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx Dyan daar kan ik wel wat mee beginnen

 

@ BBB en verder heb je geen problemen met je planten?

 

maar jij kweek niet onder HPS neem ik aan met die temperaturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek alleen maar met hps :lol:

 

Foto's zijn van een jaar of 2 geleden, heb geen andere problemen mogen ondervinden, ongedierte of schimmel hebben een hekel aan die temperatuur :lol:

Planten maken uiteraard wel meer blad aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik nu

 

gewoon met tl buisje ophang

 

filtertje beetje laat circuleren in me hokje

 

zou mijn plantje gewoon goed moeten groeien,

 

had jij trouwens geen last van opeens extreem veel mannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte hps, en jij tl :lol:

Plantjes worden door de kou in hun groei geremd, en doen er dus uiteraard langer over.

 

Heb geen mannen gezien, waren stekjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik dat goed op die foto, 0.8 graden...?

dat is toch onmogelijk ook op je tophoogte, mss dat er zo laag koude lucht binnekwam maar met hps is 0.8 in ene kwekhok bijna hetzelfde als op antarctica kweken...

 

antarctica... DAAR ZIT BBB zijn hokje!

 

ff plunderen, dan! Terug binnen 9 weken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mss dat er zo laag koude lucht binnekwam

 

Echt niet ! :lol:

 

gallery_9381_2898_3423805.jpg

gallery_9381_2898_98810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een eigen soortje van de GS,.....Silverskunk.

Ik vermoed dat het een kruising is tussen een PP of WW & Skunk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

mijn hokkie staat ook buiten en met deze temperatuuren is het daar zeer frisjes soms als de lamp niet aant staat .

zit nu in week 7 van de bloei en alle planten doen het goed (behalve 1 maakt weinig toppen aan)

 

ze hebben 1 maand onder 18/6 gestaan en toen was de temperatuur als de lamp uit was meestal rond het vriespunt .

alles verliep zoals plan

 

nu bij de bloei staat er een kachel bij en is de temperatuur met de lamp uit rond de 12 graden.

 

ik ondervindt dus niet echt last van koude temperaturen.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...