Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blommer

Outdoor Winter Kweken In Spanje??

Recommended Posts

nou zoals de titel zegt wil ik graag weten of ik buiten zou kunnen kweken over een maandje ofzo.... ik weet dat mn planten meteen zullen bloeien dus de opbrengst zal vergelijkbaar zijn met een lowryder neem ik aan. maar ik dacht als ik een paarhonderd neer zet heb ik toch een mooie oogst of ben ik heel verkeerd aan het denken?

ik denk dat een winter guerrila namelijk meer succes heeft hier in spanje want al mijn planten zijn doodgegaan door de droogte hier...

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

guerilla?

 

in spanje mocht je toch onbeperkt planten in je tuin zetten? was daar toch legaal?

 

vriest het nooit in de winter in spanje? want je plantjes zullen doodvriezen anders : ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon aan zee dus hier vriest het nooit...

 

en nee onbeperkt planten is niet waar, de limiet is 3 en ik heb een mooie spot gevonden per ongeluk dus vandaar dat het idee opgekomen is....dus heeft iemand een antwoord op mijn vragen?

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben verleden jaar in november/december begonnen

plant ging niet in bloei, maar groeide bijna niet

begon pas weer echt te groeien in feb/mrt

heb hem uiteindelijk in april ofzo moeten killen

want het was een mannetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm das lullig dacht ik net dat ik een leuk ideetje had :wacko: ;) maar ja ik denk dat ik het toch ga proberen met een paar plantjes....

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi blommer.

 

IK zou het gewoon proberen :lol:

Niet geschoten is altijd mis :wacko:

Als je grond temp rond de 20 blijft zie ik het probleem niet .

 

GR knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blommer,

 

Ik woon in Málaga (jij?) en wilde dit jaar hetzelfde gaan doen.

Ik heb een vegetatiebox gebouwd en ga voor het eerst ook binnen kweken.

 

Van mijn huidige buitenkweek heb ik stekkies gemaakt, die staan nu in mijn vegetatiebox.

Ik ben van plan om de hele winter nieuwe stekkies buiten te zetten om te kijken hoe het gaat.

 

Ik zou niet weten waarom het niet zou lukken. Ze krijgen hier in ieder geval meer zon in de winter dan in NL in een heel jaar. Misschien is het iets aan de koude kant als het echt koud wordt. Hier in Málaga soms wel 6 graden 's nachts.

 

Overigens zijn de berichten erg tegenstrijdig over hoeveel planten je hier mag hebben. Je mag kweken voor eigen gebruik en de rechter bepaald hoeveel plantjes dit mogen zijn. In de meeste gevallen is dat idd 3 plantjes, maar het schijnt dat je bij sommige rechters met 2 of 3 planten al de pineut bent.

 

Ik ben verder wel benieuwd of je plantjes in de zomer de hele dag in de zon staan? Ik heb waar ik nu woon beperkt direct zonlicht (2 tot 5 uur), maar over twee weken verhuis ik en dan heb ik wel de hele dag zon. Ik weet dus niet of dit te veel is voor de plantjes?

 

succes & saludos

 

Edit: Jij zegt dus dat je plantjes in de zomer doodgaan door de droogte? Als je water geeft gaan ze natuurlijk niet dood door de droogte. Zijn ze misschien dood door de hitte? Waar heb je ze staan? Mijn staan in potten op mijn balkon, er is altijd een beetje wind hier.

Edited by bronkeydain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou het ook in een glazenbuiten kas kunnen proberen

En ja je planten kunnen de hele dag in de volle zon ,wel genoeg water geven dan want dat kan wel hard gaan en om verdamping uit de pot zoveel mogelijk te voorkomen kun je de bovenkant afdekken met plastikfolie

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het toch zeker ook eens proberen. Al zou je er misschien best niet direct een paar honderd zetten. Probeer het dit jaar dan eerst eens met slechts een paar plantjes.

 

Lijkt me leuk er een verslagje van te zien! ;)

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meschien kan je wat meer over de gemiddelde dag en nachttemp vertellen?

En de lichttijden ongeveer.

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou het ook in een glazenbuiten kas kunnen proberen

En ja je planten kunnen de hele dag in de volle zon ,wel genoeg water geven dan want dat kan wel hard gaan en om verdamping uit de pot zoveel mogelijk te voorkomen kun je de bovenkant afdekken met plastikfolie

 

Buble

 

Ik vind plastiek folie telkens prutswerk, ik heb voor buiten in volle grond een witte kunstof plaat van 5mm dik gehaald van 1 op 1 gehaald doormidden gezaagd en in midden cirkeltje uit van dia 13cm, werkt perfect en is makkelijk weg te nemen. Je kan dan bv. uit zo'n plaat ook cirkels of vierkanten uitzagen voor in je potten.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...