Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb ongelooflijk veel last van spints, ze zijn nu al zo ver gevorderd dat er iedere dag nieuw web tevoorschijn komt terwijl ik het wel iedere dag verwijder :smoke

 

Ik heb totnutoe ze handmatig doodgedaan(met nat doekje op de bladeren wrijven) en tabakjuice gemaakt en iedere dag erop gespoten, nu heb ik de hardere maatregelen genomen en van ecostyle het product pyrethro pur erop gedaan (de werkzame stof hierin is natuurlijk pyrethrum en raapzaadolie ) kan dit kwaad voor cannabis want er komt een rare glans op de bladeren ? nu niet zo erg omdat de bladeren toch al bijna helemaal leeggezogen zijn .

gelukkig is mn plant nogniet in bloei maar wel binnen enkele weken dus kzou het graag oplossen tegen dan ;)

 

weet iemand een goeie oplossing ,een homemade anti spint middel mss ?

edit : en kevers eten spints op hebik gehoord,doen alle kevers dit want ik kan makkelijk aan meelwormen graken die veranderen in kevers :P (heb een baardagaam ^^ )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nie hoe ver je al zit met je plant maar tegenwoordig is een een goeie middel uit van bac vitality plus die erg goed tegen spint en eitjes

 

En anders is er echt 1 middel die altijd super werkt tegen spint das VERTIMEC

 

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd maar VERTIMEC is giftig en uiterst moeilijk te verkrijgen.

 

Een hobbby en passiekweker die voor eigen gebruik kweekt zou dit nooit gebruiken..

 

Bwaa..yiaks... ;)

 

:smoke plant vitality plus van BAC is een veel beter oplossing..

 

succes

 

Ambertje

Edited by ambertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ambertje ook een hobbykweker kan het overkomen . Maar je kunt bij de gs ook kaarten halen met roofmijt werkt opzich wel goed alleen duurt even voordat je het in huis hebt, 2de is inderdaad bac plant vitality plus .Goed de plantjes besproeien ook het medium en moet zeggen sinds ik dat gebruik ook preventief nergens geen last meer van gehad . Eerst volgende kweek toch ff flesje dettol aanschaffen en schrobben maar!!! groetjes sappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de werkzame stof van dat spul luitjes?

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofwantsen of roofmijten zijn een goede natuurlijke verdediging tegen je spint.

 

Het beste is uiteraard je stek dompelen in een "anti-beesje" spul bij aankomst.

De leveranciers staan meestal bekend om hun relatiegeschenken die je erbij krijgt :lol:

 

En wanneer de bladeren elkaar raken is het PREVENTIEF uitzetten van roofwantsen of roofmijten geen overbodige luxe !!

 

Op dit moment zou ik als ik jouw was proberen zo snel als mogelijk is roofwantsen of -mijten bestellen en deze meteen uitzetten.

Het duurt ongeveer een week na uitzetting voordat ze hun werk beginnen te doen.

 

Bij je volgende ronde doe je er dus goed aan om ook een beetje preventief schema er op na te houden.

 

En voor je met de nieuwe ronde begint, eerst alles heeeeeel goed schoonmaken.

 

Sterkte met het uitroeien van die kl*te spint !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja plant staat binnen en om beestjes te kopen om beestjes op te eten dno kwil geen infestatie hebben, als die zich dan verstoppen in mn huis hmm ;)

 

Kheb nu es heel goed gespoten met pyrethro pur ,en ze zijn sindsdien niet meer in overvloed ik moet niemeer iedere dag het web weghalen enzo :(

wel zijn er nog een paar maarja,mn plant is nu in de bloei hopelijk houd ze het nog 2 maandjes vol.

 

en nu het kouder is gworden komen de eitjes minder rap uit gelukkig maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

koppen lichtjes ombuigen en iedere dag even nat spuiten aan de onderkant

spint heeft een hekel aan vocht let maar op

 

verder proberen om bij een tuinder aan een heel klein beetje floramite/vertimec te komen

 

trouwens vertimec giftig?? is bijna natuurlijk en ik durf het te drinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Florist

 

ff off toppic

 

Als jij Verti drinkt sponsor ik graag een liter,

 

( niet persoonlijk hoor, maar t is zwaar gif)

Vertimec mag niet verkocht en of gebruikt worden in Nederland door particulieren.

 

Die BAC bende ,vittality plus werkt echt.

Maar als je al webjes hebt heb je een tijd lopen slapen, dan waren er al andere tekenen van spint zichtbaar.

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant vitality plus van BAC

 

werkt perfect, na 1 keer gebruiken was het weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de werkzame stof van vertimec is abamectine en dit wordt natuurlijk gewonnen

enkel vanwege de hoge dosering is het chemisch en staan al die mooie tekentjes op de verpakking

ik werk er al jaren mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarbij dan toegevoegd MOET worden:

dat het minstens 3 weken nodig heeft om uit het systeem van de plant te verdwijnen.

dat de omgang ermee met de juiste beschermingsmiddelen moet gebeuren.

dat er bij bloemvorming eigenlijk niet meer mee gewerkt moet worden.

 

 

Kortom:

breng de omgang met vertimec niet te lichtzinnig!!!!!!

dit verwart noobs die dan is ff in de weer gaan met dit goedje.

 

Daarbij is de term V-resistent sinds een tijdje in omloop.

Dit betekent dus dat er bepaalde spintsoorten al Vertimec resistent zijn.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik gebruik Plant Vitality, en heb het (gelukkig niet bij mezelf) een aantal keren met succes toegepast. Naast de bestrijdende werking geeft het ook nog eens een mooie opkikker aan je planten.

 

The big V is natuurlijk uit den boze. De doseringen zijn ook zo laag dat het echt niet thuishoort bij de hobbykweker. Het is, zoals gezegd, streng verboden voor particulieren en professionele kwekers gaan er uiters zorgvuldig mee om, tot aan handschoenen, maskers en beschermende kleding toe. Bedrocan bijvoorbeeld gebruikt helemaal géén bestrijdingsmiddelen tijdens de kweek. Dat mogen ze niet eens: alleen natuurlijke bestrijders worden gebruikt bij de mediwiet.

 

Spint en andere infecties zijn een groot probleem dat je vaak zelf veroorzaakt:

 

- Je neemt het mee van buiten (foei, schone kleding aan als je met je plantjes werkt!)

- Hygiene is vaak onvoldoende (handen wassen voor je aan je planten zit! Hok goed desinfecteren iedere keer na een plaag, aarde vervangen)

- Luchtinlaat is vaak niet gefilterd

- Omgeving wordt niet schoongehouden

- Stekken worden niet preventief behandeld als ze binnenkomen

 

Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, maar Plant Vitality werkt in ieder geval wél. Het spuiten van organische vetzuren in de bloei is niet aan te bevelen, daar gaan je bloemetjes van kapot. Een middel als Spruzit werkt wel, maar gebruik het met alleen als het niet ander kan in de bloei.

 

Maar voorkomen is altijd beter dan genezen (zei de verdachte tegen de rechter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...