Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Mijn Nieuwe Hokje In Aanbouw

Recommended Posts

Hey bbb,

 

allereerste zeer mooi hokje, maar dat zal je zelf natuurlijk ook wel weten :smoke, je zal er vast wel genoeg tijd en energie in steken.

 

Ik had enkel 2 kleine vraagjes:

 

Wat is de hoogte van je ruimte want dit kan ik niet direct vinden?

en

Met welk proggy teken jij je plattegrond zo proper uit?

 

Ga zo verder zou ik zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte is (na het verlagen van het plafond) 300cm

 

Tekenprog. is DesignCad

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een woord helemaal tegekfantastisch :P

Echt mijn complimenten voor zon net en super georganiseerd kweekhok.

Als ik grote verslagen zie zoals deze dan baal ik wel altijd van het feit dat ik

wat betrefd vierkante meters niet meer kan uitbreiden .

 

Ja het zou wel gaan maar in een apartementen complex moet je zo goed

uitkijken :smoke , dan maar liever op safe spelen.

 

Maar mocht er ooit de kans voordoen , dan hoop ik dat hij minstens zo profesioneel

eruit komt te zien als dit wietpaleis. ;)

 

Veel suc6 en ga je zeker volgen,......

 

Gr,......Slick....

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zoon hoogte zou ik echt wel op tafels werken...

 

 

ivm bukken enzo :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eens een tafeltje neergezet voor +- 3000 liter aarde? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij laat er ook geen gras over groeien he ;)

ik moet zeggen dat je hok er echt wel heel heel mooi en veilig uit ziet :smoke

ik volg je zeker

succes met deze ronde

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB

 

ik heb je toch nog al met veel tafels zien werken van alu en zelf gemaakte dacht ik zelfs...

 

al koop je nu een lot ijzere keukentafels... zal je veel rugpijn en kniekruipen besparen

 

en geld voor te investeren zal ook wel geen prob zijn denk ik eh :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet uiteraard een beetje een stevig tafeltje zijn, maar je zult zien dat je ze net niet in de goede maat kunt krijgen.

Ze moeten dus minimaal 120cm breed zijn, en als het even kan in verschillende lengtes leverbaar zijn, zodat je een beetje gunstig uitkomt in de ruimte die je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien kan je ergens maatwerk laten uitvoeren..

 

zal natuurlijk wel weer een meerkost zijn :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan ik ze net zo goed zelf timmeren,.....zijn we weer terug bij af :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB : wat dacht je van een ronde met amnesia ? denk dat je daar heel goed van af zal gaan halen...$$$..... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier 20 feministen zaden van arjan's ultra haze 1# liggen, zou d'r moedertjes van kunnen maken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
@BBB : wat dacht je van een ronde met amnesia ? denk dat je daar heel goed van af zal gaan halen...$..... :smoke

Wat dacht je er van om niet te refereren naar handel, BBB kweekt voor de hobby en referenties naar geld worden niet gewenst op het forum. Ik vind het persoonlijk ook een beetje zielig, BBB weet prima waar hij mee bezig is.

 

Kees.

 

@BBB, Ik zou geen moedertjes maken van feminized zaad. Over die lange duur kan een herma veel erger tot uiting komen, althans, meer genendegeneratie en dergelijke...

 

Ik zou gewoon een aantal grote potten in die tent van je zetten, en hierin 4 zaden per pot op laten komen dan heb je altijd wel een vrouwtje in je pot (nou oké misschien één niet...) En dan kun je een regulier soortje telen, dus de voordelen van de sterkere stekken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jimmy80, centjes gaat het mij niet om. Het bouwen komt voor mij op de 1e plaats.

 

@Gekmannetje

 

Nee, ik weet het nog niet ;)

 

Ik denk eerst een rondje met stekjes,....de gebruikelijke rommel, mischien dat ik er een paar zaden bij zet. Moet alleen even kijken hoe we dat het beste kunnen doen.

Met het gelijktijdig omschakelen naar 12/12

 

Dan kan ik in de tussentijd wat regular zaden gaan opkweken,.........heb hier nog iets van meganogwat liggen?? :smoke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik je niet keertje inhuren

 

ik heb nog een mooie ruimte beschikbaar vanaf volgende maand van 15 bij 10m :smoke maar ik begrijpo geen ruk van die druppelsystemen enz enz

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druppel systemen wist ik ook niks van, is eigenlijk vrij simpel.

 

Als basis leg je een pe slang 25mm aan.

Daarin pons je met een ponstang een gaatje, en daar druk je de drukverdeler in.

Op de drukverdeler druk weer een druppelaars/stekers

 

Als je nu de pomp aanzet, dan ontstaat er druk in de leiding.

Aangezien vloeistof niet samendrukbaar is, is de druk in de leiding dus overal gelijk (tenzij er lucht in de leiding zit)

Bij 0.8 bar gaan de drukverdelers open, zo voorkom je dat de druppelaars die het dichtst bij de pomp zitten meer water geven.

 

Zo kun je na je pomp nog een filter plaatsen, daarmee voorkom je dat de slangen/drukverdeler verstoppen.

Indien de potten lager staan dan je vat, moet je ook een terugslagklep monteren.

 

Daarmee voorkom je (als de pomp stopt) dat er een hevelwerking ontstaat (tankje leeg zuigen met een tuinslang)

maw. als de drippers aan de leiding zuigen, dan gaat de klep open, als de pomp aangaat drukt hij de klep dicht.

 

Dit alles sluit je aan op bijv. een seconden timer, die je kunt instellen hoe vaak en hoe lang de pomp aan springt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat me toch is erin verdiepen ,want er moet wat met de ruimte gaan gebeuren die ik krijg. :smoke

zal wel niet echt veilig worden zoals bij jou ,maar er zitten dan ook wel geen woningen of iets dergelijks in de buurt.

 

ik gaat het wel een keer proberen en gelijk prberen er een topic van te maken voor andere ook weer dan.

 

thx

 

grtzzz iri ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop maar eens bij een shop binnen, leggen het je zo uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bbb very nice!! Heb je ook een circulatie pomp in je voedingsvat? En als je het vat bij gaat vullen dat doe je dan neem ik aan als ie geen water hoef te geven maar dan is je voedingswater toch nog niet zo snel op temperatuur?

En is het een ringleiding of zit er aan het eind een stop?

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zit een circulatiepompje in het vat

Het vat bijvullen doe je uiteraard niet als de pomp loopt.

Het vat heeft ook een 300watt verwarming, en bijvullen doe ik als er nog 1/2 - 1/4 inzit.

De leiding loopt als een ringleiding heeft dus geen eindstop, dit kun je op de tekening zien op de 1e pagina.

(alleen wordt deze door WF verkleind, en gaat dus wat achteruit in kwalitiet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@keesthemad : ''Wat dacht je er van om niet te refereren naar handel, BBB kweekt voor de hobby en referenties naar geld worden niet gewenst op het forum''.........****dit is duidelijk genoeg....waarom moet dat zielig erbij....???? (beter houd je die opmerkingen bij je) ik was hiervan niet op de hoogte dus bijdeze sorry.....verder,succes met het verslag... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triple B,

 

je blijft me keer op keer verbazen met je kunsten! Het een is nog mooier, strakker en professioneler dan het andere. Dit is een genot om naar te kijken, pure p*orno!!!

Wederom de eer om hier als nieuwe Mod te zijn toegevoegd want jij spant echt de kroon hier tot dusver op het forum! Respect, hoop dat je een mooie moestuin krijgt en dat je lekker lang mag wroeten in die geweldige aarde en rouwnagels oploopt haahah!

 

@Jimmy, komop laten we dit forum nu voor eens een keer strak houden zonder dat gezeik en gestrijd. Kees heeft gewoon gelijk, en dat je zegt wist ik niet, sorry maar je leest toch de forum regelementen en daar ga je mee akkoord. Als je dat gelezen had dan had je geweten dat de verwijzing naar gelden en handel e.d. hier niet worden gewaardeerd en getolereerd.!

 

BBB Keep Up This Beautifull Work! Zo druk en toch nog tijd hebben om hier te modden!! TOP!! :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit niet zo te ziften in het topic van BBB, hij heeft niet allerlei hulp politie-agentjes nodig en kan het volgens mij prima zelf af...

 

Ok, ik hou mn mond al! ;)

 

Wil nog wel even zeggen dat ik het een likkebaardend lekkere setup vind triple-B! Sjonge jonge wat fantastisch gewoon! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mustang :

@wietvriend :

 

 

ik heb al mijn excuus aangeboden en succes gewenst...jullie hebben het over vervuilen van t topic.....GA DAN OOK NIET DOOR.....het is duidelijk..dus klaar !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij zul je niet (meer) horen Jimmy... ;p

Misschien dat er een stuk of 5,6 berichten weggehaald kunnen worden... Voegt allemaal weinig toe zo... ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...