Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
citroax

Potgond Intratuin Aanbieding

Recommended Posts

5 zakken voor 5 euro, 20 liter zakken. rhp

tis maar dat je het weet.

 

Groeten Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond en bemeste tuinaarde verschilt nogal he,

 

betaal liever 6 euro bij de GS voor kwaliteit dan dat ik die arme grond van een TC zou gaan gebruiken.

 

Zint eer ge begint was het he ahahha

 

P.S de Grolsch is in de aanbieding bij de C1000, 7.99 per krat het is maar dat je het weet haahha :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ff!! heb het over potgrond en niet over tuinaarde.

Betaal jij maar duur. Ik kweek er prima op. Niks mis mee.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd citroax,niks mis mee goede potgrond..

 

ter info:

 

Plagron Grow-mix with Perlite: ph 5,5 - 6,5

ec : 600-650 us/cm

NPK: 12 14 24 (1,5 kg / m3)

 

 

 

DAN POTGROND:

 

gallery_16666_5038_563341.jpg

 

idd 14-16-18

 

als je die dan nog mengt met deze:

 

gallery_16666_5038_119230.jpg

 

yep 12 -14-24

 

dan heb je ruim meer N P en K's dan GS-grond..

 

 

EN

als je die dan nog eens verrijkt met bloed-en beendermeel..beetje kalk,perliet en wortelstimulator..

 

Maak dan zelf de keuze :)

 

Het gaat dus prima met potgrond.

Ik heb bloeiende planten staan die het beter doen in potgrond dan in GSmix en het zijn dezelfde planten ,zelfde dag ontkiemt...

 

 

Dus ....Zint eer ge begint was het he :D :D

Beetje zoeken,lezen en proberen en je komt er wel..

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal per 50l zak 6 euro, bij meer 4 euro en dit is helemaal compleet en zit alles in wat jullie nog eens los moeten kopen. Perlite, beendermeel enz enz......

 

Moeite loont zich dan niet om iets wat al goed is zelf nog eens voor meer geld samen te gaan stellen................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet wat je doet wel, Mustang.

Beter zelf mengen dan kopen om het beter af te stemmen op je eigen wensen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond is weldegelijk een ander mengsel als de all-mix die wij kennen. De NPK waarde is geen absolute hoeveelheid, het is een verhouding. NPK 4-5-6 is evenveel als NPK 40-50-60. Dat veranderd verder niets. De EC waarde bepaald de hoeveelheid direct opneembare stoffen... Maar als je dus biologische aarde koopt doet dit er niet toe. De potgrond van het tuincentrum is gewoon chemisch bemest.

 

Ik koop zelf bio-mix van de lokale GS, en als ik iets anders wil haal ik een zak plagron.

 

Ik ben nog op zoek naar Lava aarde hier in de buurt, ik kan het helaas nergens krijgen...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komop, ik neem aan dat dit voor buitenteelt is ?

Niks mis mee, citroax ! (wel poot en stekaarde gebruiken in de eerste fase)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi suffie, nee dit is voor binnen.

Gaat 4% biosupermix doorheen en draaie maar. Mychorizza erbij. Beetje maerl erbij.

Inderdaad gaat het me om mn eigen aarde te kunnen mixen, en daarbij haal ik met de potgrond van intratuin zeer goede resultaten.

En of het de moeite loont voor sommigen weet ik niet, het is een deel van de hobby en je moet weten wat je doet.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn goede tips.. :D

Of ik er wat aan heb of niet,.. dat staat er eigenlijk los van, ieder z'n ding.

Ik dacht zelf dat ik er niks mee kon, maar hier staan nog een hoop "legale" binnen en buitenplanten die het wel kunnen gebruiken !

 

Laat dat soort aanbiedingen maar komen ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... :D :) ...wel,1 ding staat vast: mijn eigen mix als hierboven beschreven doet het vele beter dan de kant en klare GS mix.

Ik spreek uit eigen ervaring want ik kan het hier met eigen ogen zien :o

 

Dezelfde plant in de 'potgrond' is mooier en beter ontwikkeld dan de die in de GSmix....dan spreek ik zelfs niet over het verschil in grote/potentie etc...vd bloemen in bloei.

 

 

Testen en zelf ondervinden zo ik zo zeggen.... :D

 

ge

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad medical.

Datzelfde ondervind ik dus ook. Over de opbrengst nog maar niet te spreken.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je flikkert net als ik alles door mekander!! :D Ouwe aarde , cocos , compost , wormen............................. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. en een schepje Riesje om het geheel flink aan de kook te brengen :D

 

Ach ja, veel planten doen het prima met vanaf het begin een beetje kunstmest hoor. Vergis je niet: zaai- en stekgrond zit ook een beetje npk in. Als de ec niet te hoog is dan is daar ook niks mis mee.

 

Ik heb mijn pp's buiten ook gewoon in potgrond van intratuin gekweekt en dat was er mooie veerkrachtige grond. Wel een paar dingetjes aan toegevoegd natuurlijk - je hebt wel wat organisch basismateriaal in je bodem nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik teel al maanden prima op cocos potgrond van de Praxis. (5 euries/40ltr)

Deze grond is organisch en met osmocote gemest voor je hele teeld. (zelfs wat aan de rijke kant) Ik meng er alleen nog wat Thomaskali, Micorrhizza en lavameel door. Voor de rest alleen regenwater.

Na gebruik zou je het kunnen uitspoelen, drogen, mengen met wat VAM compost (om de wortels ed af te breken) en terug in zakken doen om een kwartaal te rijpen voor hergebruik.

 

Bevalt mij best.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je organisch? Wat zijn veensubstraten dan? :D

Ik neem aan dat je organische voeding bedoelt?!

Cannabis vind van nature trouwens veen maar niks, arme klei-ïge gronden vinden ze lekker.

Kattenbak korrels? :)

ps. Op duinzand met wat oude potgrond en klei heb je ook minder last van schimmels. (silicium?)

 

Groet, hjm

 

 

.. en een schepje Riesje om het geheel flink aan de kook te brengen :D

 

Ach ja, veel planten doen het prima met vanaf het begin een beetje kunstmest hoor. Vergis je niet: zaai- en stekgrond zit ook een beetje npk in. Als de ec niet te hoog is dan is daar ook niks mis mee.

 

Ik heb mijn pp's buiten ook gewoon in potgrond van intratuin gekweekt en dat was er mooie veerkrachtige grond. Wel een paar dingetjes aan toegevoegd natuurlijk - je hebt wel wat organisch basismateriaal in je bodem nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...