Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
high_tower

Paar Vraagjes En Mening Over Plantjes

Recommended Posts

hallo allemaal ik ben nog niet zolang op het forum,

ik heb sinds tijdje 3 stekjes gekocht en ik wil weten wat jullie ervan vinden...

ik geef ze 1 keer in de week een beetje voeding 5 ml voeding op 1 liter water.. de rest van de week krijgen ze van mij beetje water als het niet heeft geregent..

om te beginne hier een paar fotos,

oja mijn plantjes zijn uit stekkies opgegroeid, alle 3 komen de stekkies van dezelfde plant

 

14b2p81.jpg

 

2nbaj3o.jpg

 

29nau50.jpg

wat is jullie mening over dit plantje, foto's heb ik trouwens vandaag gemaakt 6 juli 08

 

maar er volgen er nog meer !!

2rr74fb.jpg

 

1zdqbsn.jpg

??? gaat goeie kant op ???

 

wkg6lw.jpg

 

of1rup.jpg

beoordeling ???

 

dit alles is mijn eerste keer,,

 

otnkvd.jpg

dit heb ik gebruikt toen mijn plantjes nog kleine stekjes waren,, ook gebruik ik dit in de kuip van de eerste plant!

 

 

8xt36s.jpg

dit is de voeding waar ik ze nu een keer mee week voed

 

 

ook heb ik een vraag of iemand mij mischien duidelijk en kort kan uitleggen hoe dat verduitsteren werkt, hier weet ik nog niks van, en kon het niet snel vinden op het forum,, dus gewoon kort en duidelijk ;)

 

iedereen alvast bedankt

groeten daan

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zien er zeer netjes uit.

 

oke verduisteren.

verduisteren

zon uren 2008.

zon uren

 

zoeken zoeken zoeken

how hard can it be.

 

(voortaan wietforum gallery gebruiken om je foto's te uploaden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hoi HT,

 

Ik zag dat je je nog niet hebt voorgesteld in het Wie is Wie forum. Is wel even leuk om andere members op de hoogte te brengen dat je mee komt doen hier. En een eeuwenoud gebruik inmiddels hier ;)

 

De plant in de cementkuip ziet er op zich goed uit, kleur lijkt netjes, maakt veel bladvingers. Maar ik spot op de grotere bladeren halverwege de plant wat vlekken. Houd even goed in de gaten of dit meer wordt of niet.

Zitten er gaten in de kuip voor afwateren van overtollig water? Zo te zien heb je een potgrond gebruikt waar redelijk veel vezels in zitten. Da's goed. Kijk even of het voorbemeste grond is, want als er voor zes weken voeding in zit hoef je die eerste weken niet bij te voeden.

Stekken in de volle grond zien er prima uit. Heel netjes en die gaan zeker nog even hard straks.

 

Verduisteren in het kort: om de buiten plant tot bloei te forceren moet je ervoor zorgen dat de plant 12 uur donker staat elke nacht. En dan ook echt goed donker met zo min mogelijk licht (anders ontstaat lichtstress en dat wil je niet). Een vast ritme is ook belangrijk. Dus om 20:00 het donker in en om 08:00 weer in het daglicht zetten.

 

Hoe je dit doet hangt van je eigen creativiteit af. Een mod hier op het forum sleepte elke avond trouw zijn planten een tuinhuisje in welke hij goed had verduisterd. Of een lichtdichte kast waar een plant in kan....... T'is nogal wat werk, want je kan niet al te veel van die tijden afwijken. Voordeel is dat je sommige laatbloeiers eerder kan afbloeien en zo de eventuele natte herfst en toprot/schimmels kan vermijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiedag Miss J,

 

als eerste harstikke bedankt voor je medewerking !

 

de plant in de kuip zit aan de onderkant vol met gaatjes waar het overtollige water eruit kan, en ook vrisse lucht kan pakken.

 

wat me opvalt is dat de planten in de volle grond geen bruine plekke op de bladeren krijgen en die in de kuip heeft dat wel..

 

het verduitsteren ga ik alsvolgt doen,, van 10 uur savonds volledig donker, tot 10 uur smorgens dan gaan ze weer in de open lucht..

hier een foto van mijn zelfbdachte manier om ze te verduitsteren.. hier ook weer jullie mening over ?

 

2lx8i89.jpg

 

bedank voor de info!!

 

groeten ht

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT MEGA onnodig quoten ;) , meer info? hier

 

hoii

ik weet niet hoe je het doet maar in de eerste foto groeit er een telefoon in je plantenbak,volgens mij is dat een sativa-mobiliefonica hahahahh.

geintje ,ze zien er gewoon gezond uit ,mooie bladeren ,juiste kleur groen.gewoon zo doorgaan dan komt het wel goed .

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi exhale,

 

ja bij die telefoon kan je onbeperkt bellen,

bedankt voor je reactie,

 

groeten HT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HT ze zien er goed uit hoor, nog niet de 2 meter maar dat maakt ook niet uit, als er maar een lekker rokertje vanaf komt toch?

 

Ikzelf ben nog nooit aan het verduisteren begonnen, maar als ik je foto zo zie, denk ik dat je alsnog last gaat krijgen van toprot als je dit wilt doorzetten tot einde bloei. Simpelweg omdat als je grond nat is en bijvoorbeeld warm, dan is het toch erg vochtig in die ton. Ik zou wel voor ventilatie zorgen. Zoals ik al zei, ik heb het ook nog nooit gedaan maar wat ik net zei klinkt in mijn kop logisch. Misschien dat iemand anders er wat op aan te merken heeft?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je je, ondanks de vriendelijke verzoeken onzerzijds, de oproep op de voorpagina, de mededeling in iedere sectie en het vriendelijke verzoek van miss_j nog steeds niet hebt voorgesteld ;)

 

gaan we dat nu eerst even doen mobiele eenheid??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb binnen ooit een plant elke avond onder een grote kartonnen doos gezet, en dat ging wel. Zo'n plastic ton ademt niet veel, en je kunt daar 's-nachts inderdaad veel condens in krijgen. Geen slecht idee, en op zich groot genoeg voor de plant, maar ik heb mijn bedenkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft maar een apar uurtjes te verduisteren, niet 's nachts, dan is het donker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand een conclusie dat ik dat met dat blauwe vat wel zal doen of juist niet...

oja, waar kan ik me ergens voorstellen of mag dat ook gewoon hier ;)

 

groeten HT

Share this post


Link to post
Share on other sites
heeft iemand een conclusie dat ik dat met dat blauwe vat wel zal doen of juist niet...

oja, waar kan ik me ergens voorstellen of mag dat ook gewoon hier ;)

 

groeten HT

 

 

(voorstellen is al gelukt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk gewoon naar de lichturen en verduister totdat het donker word.

stel de zon komt half 6 op dan zet je die ton er om half 6 savonds op en haal je hem eraf als het donker word.

op het forum staat wel ergens de verduistertabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 keer verduisterd

kartonnen doos genomen

losgemaakt en rondom de pot vastgetaped

als het ware cilindervorm van gemaakt

rond stukje karton voor de bovenkant

alles goedvastgetaped

daarna een vuilniszak eroverheen, ook vastgetaped

 

heb je als het ware een mooie cilinder condoom

heb helemaal geen toprot gehad

maar dit was wel in spanje (buitenkweek)

dus hoe het zich houd in nederland weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

neirruj & speedweed

bedankt voor de reactie,

ik zal nog eens een ebetje rondkijken over die verduitsternis.

 

groeten HT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben mensen nog meningen, dingen die ik beter kan doen ?

en kan ik met deze 3 onbekende plantjes een verslag openen hier op het forum??

 

groetjes HT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...