Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

primus32

4* Kali & 4* Californian Haze

Recommended Posts

Hoi,

 

Op 9-06 4 zaadjes Kali en 4 zaadjes Californian Haze in pitpots geplant. Vandaag zijn er al 7 komen piepen. Momenteel staan ze 24u onder TL lampen en nog in de propagator. Binnen een dag of 2 overpotten naar 6l potten. Binnen een week of 3 zou mijn vorige (half mislukte) kweek ten einde moeten zijn en verhuizen ze naar het kweekhok onder 600Watt HPS. Ik ben van plan 1 of 2* te toppen om ze onder de 1.2m te kunnen houden.

 

gallery_16147_5127_163571.jpg

 

gallery_16147_5127_148577.jpg

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze kweek heb ik ook nog enkele investeringen gedaan om tot een aanvaardbaar kweekje te komen.

aangekocht; 1. Hanna HI98331 Direct Soil EC tester

2. Minilab IQ125ISFET Ph Tester (voor direkt in de grond te meten)

3. Blumat onderdelen met 8 Tropf-Blumat Maxi (potten zijn 40cm diep) en 4 druppelaars per pot

4. 8* Blumat digital Soil Moisture Sensor

Ik hoop zo toch wat meer controle over mijn grondje te krijgen.

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist heb ik de plantjes overgepot. Ze waren alle 8 gekiemd en de worteltjes kwamen onderaan reeds uit de pitpots. De gebruikte potgrond is DCM Mediterra voor zuiderse planten (met witveen, klei & lavakorrels). De potten zijn wel slechts 4l en zijn ingewaterd met 0.5l water (met 0.15ml/l BAC wortelstimulator & afgezuurd tot ph 7). De potgrond heeft een EC=0.5, PH= 5-6.5 en NPK 12-14-24. Een week of 3 voorgroei en dan overpotten in 16l potten.

 

foto update:

 

gallery_16147_5127_224887.jpg

gallery_16147_5127_258221.jpg

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes lijken het voorlopig naar hun zin te hebben. De potten voelen wel nog zwaar aan en ze hebben de laatse 6 dagen dan ook geen water gekregen. De blumatt spulletjes zijn ondertussen ook gearriveerd.

 

foto update;

 

de Blumatt spulletjes

gallery_16147_5127_144120.jpg

 

overzicht plantjes

gallery_16147_5127_98912.jpg

 

Californian Haze pot

gallery_16147_5127_673975.jpg

 

Californian Haze boven

gallery_16147_5127_181659.jpg

 

Californian Haze zij

gallery_16147_5127_252544.jpg

 

Kali pot

gallery_16147_5127_338219.jpg

 

Kali boven

gallery_16147_5127_330663.jpg

 

Kali zij

gallery_16147_5127_127297.jpg

 

opmerkingen zijn altijd welkom

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje ingedroogd je aarde?? En waarom zoveel tensio's??

Ziet er voorderest mooi verzorgd uit!

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het toplaagje aarde is idd ingedroogd. De potten wegen echter nog te zwaar om water bij te geven. 1 tensiometer per pot. Hierop wil ik dan de Blumatts afstellen en kan ik ten alle tijden de watergift per plant verhogen of verlagen.

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je dan niet beter voor 2 grote kuipen of 1 grote bak kunnen gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 of 2 grote potten kan ik niet in mijn hok krijgen wegens plaatsgebrek bij het openen van de deuren. Afzonderlijke potten kan ik ook eens opzij schuiven als ik iets in het hok moet doen. Zal beide wel voor- en nadelen hebben neem ik aan.

 

mvg,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit , alleen de aarde niet te droog ?

 

Ik zal deze topic proberen te volgen zodat ik zelf er nog iets van kan leren :doctor:

 

 

Veel kweekplezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk meer geluk dan de vorige ronde :lol:

Ben benieuwd naar je Californian Haze, heb zelf nu Early California x Haze staan.

Deze zijn zelf gemaakt door een kennis, ben benieuwd of er gelijkenissen zullen zijn ;)

 

Succes,

 

El Fish :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt netjes uit !

Mooi tot aan de randen gevult met aarde.

Ben benieuwd naar je Haze .

 

Groeten KwKr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Primus32,

 

Ziet er heel netjes uit, mooie opzet :lol: en voldoende tensiometers :smoke

Super man ik volg je.

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder en de dames stellen het goed. Eergisteren voor de eerste maal water bijgegeven met bac wortelstimulator. Vandaag begonnen met voeding te geven (Canna Terra Vega EC=0.4 & ph=6.4). De plantjes zijn allen een eerste maal getopt. Waarschijnlijk zal ik ze nog 1 of 2 keer toppen omdat mijn bloeihok nog niet vrij is. De plantjes moeten nog enkele dagen en ik moet ze ook drogen in hetzelfde hok. Voor de wortelontwikkeling zou het wel beter zijn om eerder over te potten maar de 16l potten zijn te hoog om in het groeihok te passen. Mss vind ik nog wel een oplossing voor het drogen.

 

De isfet pH meter is ondertussen ook aangekomen. Ik hoop hiermee op een simpele manier correcte pH waarden rechtsreeks in de grond te meten. Dat gedoe met grondstalen en demiwater stelt me niet echt op mijn gemak. Een representatief gondstaal nemen uit alle potten is mijn inziens niet mogelijk in mijn potten (te smal, wortelbeshadiging, rotzooi,...). Ook de verhouding grond - demiwater is moeilijk te bepalen (droge grond, aandrukken?, half-half? 1/3-2/3?,....). Dan heb je ook de tijd om het mengsel te laten staan ,...

 

De EC grondmeter van Hanna is echter nog steeds niet toegekomen.

 

@stoned

Bovenaan is de grond idd droog. Volgende kweek mss wat minder inwateren bij de start.

ps: ik ben ook maar een beginner (zie vorig kweekje: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=40393&hl= )

 

@El Fish

Ik hoop het ook, bedankt. Ik ga zo meteen een update plaatsen. Denk je dat ze oogstklaar zijn of kunnen ze nog enkele dagen?

Weet jij mss iets meer over het kweken van die Haze? voeding, ziektes,...

Zie je al gelijkenissen?

 

@kwkr

Zou ze eigenlijk nog wat hoger (bol) moeten vullen omdat het achteraf toch nog zakt.

 

@ Mehighto

idd voldoende tensiometers :smoke

 

ps: Heb hier wat aan het lezen geweest over die IP adressen en politie en denk er aan om hiermee te stoppen. Vind het als belg toch maar eng. Weet iemand of de Belgishe politie deze gegevens ook kan opvragen aan een Nederlands site als deze?

 

ok, hier de fotoupdate

 

De ISFET pH meter

gallery_16147_5127_165080.jpg

 

Het overzicht

gallery_16147_5127_120624.jpg

 

Californian Haze boven

gallery_16147_5127_86713.jpg

 

Californian Haze zij

gallery_16147_5127_304963.jpg

 

Kali boven

gallery_16147_5127_115592.jpg

 

Kali zij

gallery_16147_5127_287107.jpg

 

mvg,

 

primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag hou je bij hoor, en erg nette plantjes (voor zover ik het als beginner kan zien.. :smoke)!

 

Zal dit verslag zeker blijven volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het toppen van de plantjes lijkt goed gelukt op één plantje na. Deze lijkt mij eerder gefimd. Ook is er een plantje Californian Haze dat gele verkleuringen heeft op de nieuwe blaadjes (weer probleem?). Ik heb hier ook een foto van toegevoegd en het is duidelijk zichtbaar. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en zou ik hier iets aan moeten doen? De voeding is sinds vandaag opgetrokken naar EC 0.6 (voeding + water: EC 1.1).

 

@bazzhen: Leuk om weten dat het verslag door andere personen wordt gelezen.

 

fotoupdate:

 

overzicht:

 

gallery_16147_5127_359711.jpg

 

verkleurde Californian Haze:

 

gallery_16147_5127_67745.jpg

 

gefimde Kali:

 

gallery_16147_5127_31537.jpg

 

Californian Haze boven:

 

gallery_16147_5127_374798.jpg

 

Californian Haze zij:

 

gallery_16147_5127_238973.jpg

 

Kali boven:

 

gallery_16147_5127_228912.jpg

 

Kali zij:

 

gallery_16147_5127_84258.jpg

 

groeten,

 

Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken me mooie volle plantjes!

 

Hoe die gele bladeren komen durf ik als beginner nog niet zo te zeggen, misschien de lampen er te dicht op...?

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...