Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

No-Zem

Herijuana In Scrog

Recommended Posts

Dit jaar gewoon weer wat plantjes in de tuin gezet, totdat ik een lattenbodem en geplastificeerd kippengaas naast elkaar in de garage zag staan.

Toen dacht ik,..ow ja, dit jaar zou ik gaan scroggen..

 

1x Herijuana,

1 mei gestekt en 2x getopt,

45 ltr gripbak in een bak met vijverfolie,(alles komt dus van onder)

Teeltsubstraat npk 14-16-18,

Scrognet 75 x 110cm en 45cm vanaf de gripbak, maaswijdte 3cm,

Geen groeivoeding, bloeivoeding wordt Plagron Alga of Terra.

 

Nou,..dit is de eerste keer dat ik ga scroggen, dus scroggers.... alle advies is welkom hè ?!

 

Hoogte van de 4 weken oude Heri is 40cm, dus nog 5 cm tot aan het scrognet.

Nu wil ik dat scrognet natuurlijk vol krijgen, maar is de afstand van bak tot het net niet te groot ?

med_gallery_11071_5367_183189.jpg

 

med_gallery_11071_5367_121881.jpg

 

med_gallery_11071_5367_617349.jpg

 

med_gallery_11071_5367_241157.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer netjes uit die constructies, dat zal vast wat mooie topjes opbrengen! Plant lijkt me ook gezond :verrygood

 

Grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien handig om er wieltjes onder te zetten nu dat nog gaat, en als deze er al niet onder zitten :verrygood .

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey No-Zem, ziet er netjes uit :verrygood

Kun je dat latje in het midden er niet afhalen ?? heb je weer wat plek extra om te binden!!

Zou ook al het een en ander kunnen dieven onder het net, dan kan alle groeikracht naar de toppen die het nodig hebben :specool

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens thnx...

 

@ Blauwezand...

vergeten te vermelden, zitten wieletjes onder, gelagerd en wel... helaas geen luchtbandjes.. :specool

 

@ NoName..

Ben ik met je eens,... maar dat is een soort van "steunlat" voor het gaas, misschien is een dunner latje idd beter... zal nog eens in de garage kijken...

 

Maar jullie vinden het scrognet niet te hoog tov de bak ?

 

Edit:... ow ja... dieven... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel wachten met dieve tot je aan het binden bent ,en van het midden uit naar buiten werken

Leuke opzet overigens

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ziet er fraai uit,

ik heb ene opmerking: ik vind de mazen van je gaas erg klein.

ik adviseer je echt om dit nog te vervangen. voor 50 x 50 oid

dan heb je meteen geen lat meer nodig.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Buble,..

Alles vanuit het midden vastzetten zal niet meevallen, een aantal takken zullen aan de zijkanten van het net uitkomen, dit worden toch behoorlijke takken die van onderuit komen, dus ff kijken wat ik ga dieven dan.

 

Weetje...

Je hebt je naam mee merk ik iedere keer....

Die mazen ja.. dat dacht ik al, het is bij elkaar geraapt spul wat ik had liggen en toen ik zag dat het 3 cm was twijfelde ik al.

Morgen gooi ik er toch maar ander gaas op met een grotere maaswijdte en wat wel in het geheel op het frame past, nu liggen er namelijk 2 stukken gaas op, dus die lat gaat weg..

 

Thnx voort advies.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Noooz.

Leuk bakkie Kranenbroek zeker he :verrygood

 

Succes eikel.

 

 

Gr ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha... nee, geen Kraantjesbroek dit keer, ik neem altijd meer mee dan ik nodig heb als ik daar ben..

Alhoewel... morgen moet ik gaas hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou idd ook het gaas vervangen door iets met grotere mazen.. zou zonde zijn als je veel blad beschadigt omdat je het er door heen moet proppen..

 

Ik zie het nergens staan maar ik ga ervan uit dat je haar wel gaat verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie scrog! Slim om er wieltjes onder te plaatsen, word ideaal mocht je verduisteren of tegen het slechte weer.

Ook leuk om met een helling te werken.

 

Komt die plant van onder die lampen of stond die al buiten?

 

grtz serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo no-zem

 

Een hele origenele opzet... ben benieuwd hoe het er na "de verbouwing" uit komt te zien. TIP: gebruik geplastificeerd materiaal met mazen van 3-5 cm. Ben benieuwd naar de rest.....

 

:verrygood

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de complimenten,..

Foto's zal ik zometeen maken en plaatsen want het gaas is vervangen...

 

Ik ga idd verduisteren Tomas, hoe en wanneer weet ik nog niet precies, zal wel juli worden want voor oktober wil ik ermee klaar zijn en het zal wrschijnlijk een PVC-buizen constructie worden.

 

@ Serreke..

Die helling leek me effectiever, maar eerlijk gezegd ziet het er gewoon leuker uit.. want het oog wil ook wat,.. :)

En die plant komt idd onder tl vandaan...

 

@ CD.. Natuurlijk,..geplastificeerd gaas... :welcome:

 

Juist Edelachtbare... dat gaas.....(Edelachtbare.. :) )

Ik had liever Harmonicagaas, maar ja dat waren rollen van 20 meter of zo.. misschien iets voor volgend jaar een 20 meter lange Scrog.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamma verkoopt ook stukken geplastificeerd gaas van 1,50 x 1,50 ofzo.. Is ideaal, hoef je ook geen moeite te doen om de bolling eruit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gemaakt Nozem!

Ik hoop dat je het netje vol gaat krijgen :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zat eigenlijk geen bolling in, simpel erop getimmerd.. :welcome:

 

Thnx Jcp... ik hoop het ook.. :)

 

med_gallery_11071_5367_140647.jpg

 

med_gallery_11071_5367_547709.jpg

 

med_gallery_11071_5367_660152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbie toch je bakkie :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx..

 

Erttertje...

Een bakkie in Madurodam formaat ja... kan ik alvast wennen.. ;)

 

Dr.LS.. Hoe meer duimen hoe meer zon.. ?

Hopen dat budrot achterwege blijft,.. eind september wil ik toch klaar zijn, minder kans op rot maar dan moet ik in Juli al gaan verduisteren..

Daar gaat m'n vakantieplanning.. :)

 

Maar ondertussen is het scrognet is uit m'n handen geglipt en de Heri heeft z'n val gebroken,..

Gevolg... één gebroken tak net als vorig jaar...

Maar ook nu heb ik dat met Raffia opgelost,.. als je er snel genoeg bij bent groeit alles gewoon weer door.. :welcome:

gallery_11071_5367_390261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik breek wel vaker wat, spalk het nog geeneens meer. Harde knobbel en weekje stilstand, als de plek goed is kan je er nog voordeel uithalen.

 

En wat is supercroppen anders dan bewust breken. braces.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

so hd dit nogt gezien ... maar wilde ff kwjt dat ik daar ook al is aan zat te denken zo'n outdoor scrogje ...

 

alleen in mijn tuinejte heb ik het voordeel dat er links helemaal niets staat de zon er soweiso 10 uur goed op schijnt en dan wat afneemt .... nou vroeg ik me af ...:

 

kan ik ook een soort van scrog maken maar gewoon verticaal ... dsu dat ik het zelf bind naar boven toe ... wat ik dan als voordeel eruit probeer te halen is dat ik dan 1 plant volledig op dat rek heb gebonden en zo alle toppies licht krijgen en dat er dus niet een kant van de plant is waar constant schaduw is !!! ( kersboom effect ) want de zon draait niet zo in mijn tuin dat laat maar zegge de achter kant van de plant in de zon komt te staan ....

 

en jouw idee is ook te gek maar neemt helaas te veel ruimte in in de breedte ( vind me ma :( )....

 

verder super gaaf in ik zal zo af en toe vol bewondering langs wippen en kijken naar het resultaat

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: gaan voor die toppen ter dikte van een goede dikke pols :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin over geplastificeerd gaas, gebruik zelf gewoon normaal regular Kippengaas van de Welkoop, mijn growshop voor materiaal, aarde en wat niet al. De plant groeit er vanzelf doorheen, het binden daarentegen moet wel goed gedaan worden, nl met groeiruimte.

Ik bind met dichtstripjes van afvalzakken, werkt perfect. Je junt ze dan met het kappen ook beter onderscheiden. Voor de rest succes, ik vind het wel een leuxe opstelling en idd wieletjes eronder, van die ANDERE GROWSHOP de Gamma jegn jegn jegn... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...