Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SpiderPig

Bouw Van Mijn Eerste Kweekhok

Recommended Posts

hehe zou je wel zeggen he, voor warmteisolatie :doctor:. Voor detectie zijn wellicht lucht en folie betere isolators. Hier komen we in een uitgebreide Wietforum test overigens nog op terug.

 

Voor inlaat nemen we liever 3-5 maal de opp van de uitlaat, zeker als er nog een rooster voor zit. Als je voldoende hoogte hebt zou je kunnen overwegen om de hele onderkant je deur rooster te maken en dat onder een dubbele bodem uit te laten komen met wat kleinere gaten erin aan de deurkant en wat grotere dieper in de kast om de druk goed te verdelen en gelijkmatige ventilatie te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit by mikeh; onnodig quoten!!

 

top thanks voor de info, ik heb rondom lucht boven de kast is ruimte en de spouw van mijn schuur bevat ook lucht. samen met de lagen steenwol in de kast zou dat dan ok moeten zijn.

 

voor de luchtinlaat neem ik dan twee roosters van 50x8 cm. das samen 800 vierkante cm en dus 4x de oppervlakte van de afzuigingsuitlaat. gaten werk ik af met roosters en een filter tegen licht en stof. dat zou dan moeten werken.

 

en verder heb ik mijn cooltubes in elkaar gezet met kappen, 2x 400 watt. zie de foto hieronder :smoke

 

med_gallery_17607_5408_261566.jpg

 

ook hier heb ik een vraag, tubes zijn bij elkaar 101 cm breed, mijn hok is 141 dus als ik hem ophang heb ik aan beide kanten 20 cm over. is dat voldoende om met bv flex slang de tubes aan te sluiten op de ventilator of moet ik een andere constructie bedenken.

 

tweede vraag: kan ik de rechterkant van mijn tubes niet gewoon openlaten zodat de lucht uit de tubes de kast instroomt. weet iemand hoe warm deze lucht is, als dat meevalt scheelt mij dat veel ruimte en ik heb extra lucht in mijn kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zodat de lucht uit de tubes de kast instroomt.

 

Dat wil je juist niet !! Je wit de warmte van de lampen juist uit je kast hebben. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit by mikeh; onnodig quoten!!

 

dat heeft ook niet mijn voorkeur, maar ik ben bang dat het erg krap wordt ...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Even naar de bouwmarkt daar hebben ze van die witte rechthoekige afzuigkap afvoeren.

Bv bij de gamma en daar zijn ook verlopen van rond naar rechthoekig minder dan 10cm.

Daarna ga je dus verticaal verder dan een stuk contra erop en ga je rond naar buiten.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, zo niet hoor ik het wel.

Ik heb gezocht voor je maar kon geen afbeeldingen vinden :smoke

 

Ziet er verders echt netjes uit, sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Mehighto,

 

Bedoel je deze? 260403600.jpg

 

Zou kunnen werken, maar toch blijft het dan lastig denk ik om je lampen helemaal van boven naar beneden te bewegen.

 

Spinvarken, je hebt toch 125mm tubes, en 200mm aan beide kanten over, dan maak je de gaten van de afzuiging boven in je kast, je kast is toch 220cm hoog.

Dan moet het toch mogelijk zijn om je lampen iig hoog genoeg te hangen?

 

Gr. jcp

 

vape.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan, maar links boven in gelijk naast de kast zit een softbox ingebouwd. andere optie is met 125 mm 90 bochten direct op de tubes naar boven richten, en dan de aan en afvoer in het plafond van de kast maken. dan komt de ABB ventilator er ook boven op dat scheelt ook aanzienlijk in de bekabeling.

 

wat denken jullie daarvan kan dat of heb ik dan geen doorvoer genoeg ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daar genoeg ruimte voor hebt boven je kast lijkt me dat makkelijker dan door de zijkant, proberen zou ik zeggen!

 

vape.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Tuurlijk kan dit, je moet alleen bedenken dat hoe langer de buis en hoe meer bochten hoe minder koelcapaciteit

Ik zou zeggen neem de korts mogelijke weg met de minste bochten :lol: :smoke

 

Veel bouwplezier

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou vandaag is de timmerman weer geweest, hok is helemaal klaar alleen de deuren nog. morgen en vrijdag komen de spullen binnen, dus klussen dit weekend. ik zal nog wat foto's maken, het eind komt in zicht.

 

o ja en de reden van dit alles kwam ook met de post vanmiddag, recovery haze zaden..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de timmerman is zo goed als klaar. effe een korte update met foto's. this echt helemaal super voor elkaar.

 

med_gallery_17607_5408_381302.jpg

 

kolom van de softbox is ook klaar, ruimte zat, je ziet mijn ABB vantilator die is voor de tubes en daarachter zit ingebouwd de softbox, spullen komen morgen :smoke :lol: ;)

 

med_gallery_17607_5408_59008.jpg

 

als laatste de kast met alle deuren er in, het systeem plafond komt gelijk met de strook aan de bovenkant, de ruimte daarboven gebruik ik voor de vsa's en andere elektra zaken. regelaars komen aan de voorkant van de softbox.

 

med_gallery_17607_5408_302577.jpg

 

en als laatste mijn nieuwste speeltje, hygrometer met draadloze sensor, met temp en luchtvochtigheid zowel binnen als buiten dus in een oogopslag zie ik in de schuur en in de kast en ik hoef er geen gaten voor te maken.

 

med_gallery_17607_5408_208961.jpg

 

dus heel veel progressie de laatste dagen, morgen ga ik met het ophangen van de cooltubes beginnen, als die hangen volgen er natuurlijk weer foto's. het wordt nu leuk, het telen kan snel beginnen ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig gast! het tempo zit er weer lekker in! Ziet er echt strak uit, van de buitenkant zou je zeggen mooie klerenkast :smoke

 

Gr. jcp

 

vape.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit by mikeh; onnodig quoten!!

 

ja en aan iedereen uitlegbaar, het is algemeen bekend hoeveel kleren mijn vriendin heeft ......... :smoke :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe idd, en als de coppers komen kijken heel verbaast zijn dat er geen kleren in zitten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

SpiderPig bij deze ben je gewaarschuwd voor het onnodige quoten, meer weten hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zeg zoveel quote ik toch niet en het was maar een zin .......... :smoke :lol: ;)

 

heb het regelement gelezen en ik zal proberen me er aan te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het gaat als een speer, alleen de post werkt niet erg mee, dat duurt me toch een poos als je wat besteld tegenwoordig, ik krijg heimwee naar de ouderwetse postbode.

 

de elektra is helemaal klaar, ik heb alles compleet volgens de installatie voorschriften uitgevoerd. ik hoef alleen de relaiskast nog maar op te hangen en de stekkers in te pluggen.

 

med_gallery_17607_5408_501915.jpg

 

ook de prima klima komt hier dan heb ik alles mooi bij elkaar. grote stekker boven in is van de cooltube ventilator, daar zit een driestanden schakelaar aan. dus alles is vanaf een punt regelbaar.

 

lampen effe opgehangen, ik zat gisteravond het artikel te lezen van whazzup over can filters (en daar heb ik er een van) en daar stond een tip in van Lex, niet blazen door het filter maar afzuigen is beter. omdat ik nog steeds aan het puzzelen was voor ik mijn filter kwijt moest heb ik eerst maar eens gekeken of ik hem toch niet in de kast kon hangen, en dit is het resultaat.

 

med_gallery_17607_5408_77508.jpg

 

ik heb nog 1,75 meter over onder de lampen zo, en ik kan de lampen ook nog tegen het plafond hangen door een tweede set haakjes 10 cm naar voren te plaatsen.

 

graag jullie mening, dit lijkt mij een perfecte oplossing en dan hoeft ik alleen nog maar wat buis weg te werken boven het (systeem)plafond en niet een compleet can filter.

 

volgende postje gaat het waarschijnlijk klaar zijn, als de spullen binnen zijn hoef ik aleen nog maar aan te sluiten. :smoke :lol: ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Ziet er netjes uit hoor, gaat lekker door daar ;)

Ik ben alleen niet zo gek op die haakjes, zijn toch van die plafoneursdingen.

Die kunnen schuiven, liever een stukje ketting en een haakje of van die stelhaken :D

Verders vind ik het een mooie kast, hoe groot is die filter(hij ziet er wat klein uit)

Misschien staat dit al in je poost maar dit kijk ik nog even na.

Bouw ze

 

Veel sucses

 

Gr mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mehighto: Die plafond haakjes zijn voor noog ik heb een paar easy-rollers besteld maar die zijn nog niet binnen. Filter is een 600 kuub CAN filter.

 

Kast staat nu helemaal in de grond verf. Morgen komen de gaten erin voor de aanzuig van lucht en de slangen voor filter en cooltubes. Dan kunnen we gaan afmonteren en proefdraaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou effe een korte update, mijn hok is bijna klaar, alles staat in de verf en de aansluitingen voor de lampen, cooltubes en afzuiging zitten erin. ik zit nog steeds te wachten op mijn afzuigventilator wat flenzen en 6 meter sono-deck. die was verstuurd, maar tnt heeft de boel net als met mijn relaiskast verkloot en heeft alles weer teruggestuurd. dus maar weer wachten, ut duurt al bijna drie weken nu.

 

med_gallery_17607_5408_327341.jpg

 

boven in de kast zie je dus de aan en afvoer van de cooltubes in het plafond. op het plafond zit een dubbele waterdichte wandcontactdoos, deze zitten afgewerkt op de lampkant van mijn vsa's, dus daar kan ik de lampen zo inprikken. links zit de aansluiting van de softbox, daar komt mijn filter aan en rechts onderin zie je twee inlaten van 125 mm die ik open en dicht kan zetten voor als ik extra lucht uit een andere (ernaast) ruimte wil hebben.

 

med_gallery_17607_5408_144455.jpg

 

in de deuren zitten vier van deze roosters, 20x25 cm, totale passieve inlaat op de deuren is dus 2000 vierkante centimeter maar er zitten roosters voor en ik heb aan de andere kant van de deuren ook roosters en daartussen zit vliegengaas en afzuigkapfilter. samen met de twee inlaten rechts onder heb ik wel genoeg passieve inlaat en ook mooi verdeelt over de kast.

 

med_gallery_17607_5408_130557.jpg

 

als laatste zie je hierboven mijn "blow-box". hier zitten straks op afgewerkt (verre kant, die ligt er nu uit) twee flenzen, een van 160mm en een van 125mm. hiersluit ik mijn afzuiging en de afgaande kant van mijn cooltubes op aan. rechtsboven zie je een sleuf van 15x90 die uitblaast boven het systeem plafond van de garage ernaast. daar gaat dus mooi al mijn lucht heen. 5 cm hieronder komt het systeem plafond van mijn kweekruimte en dus zie je helemaal nix. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Ziet er netjes uit verders toen ik me vergrootglas erbij hield, bovenste 2 foto's ff aanpassen :lol: :wtf:

Maar je ben lekker bezig dit wordt een mooi hokkie hoor.

Ik volg je

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou speciaal voor Mehighto nog een foto dan maar dan een grote ...... :wtf: :lol: :wacko:

 

med_gallery_17607_5408_329059.jpg

 

onderin komt nog vijverfolie dat ga ik er morgen inmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig, keurig, keurig :wtf:

 

Begint nu echt vorm te krijgen,.....je groene vingers zullen wel gaan jeuken nu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB, zeker heb een beetje pech gehad met het afleveren van spullen, maar zaterdag komen de laatste dingetjes binnen. dan afbouwen en testen en dan kunnen we er tegen aan. best spannend ut wordt mijn eerste kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egt een keurig hokje heb je daar man

 

Dat gaat een goed kweekje worden

 

althans dat hoop ik voor je

 

wat voor opstelling wil je gaan werken , potten ?

of weet je dat nog niet

 

Succes verder

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...