Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skanker

Gepakt In Parijs. Gevolgen???

Recommended Posts

Beste forumgangers.

 

Gisteren zat ik met het school in Parijs. Totdat meiner Vati mij is moeten komen halen door dit vervelende voorval.

Ik zat in een steegje in parijs mijn jointje te smoren en had die 2 kutflikken niet zien aankomen. Weglopen was vrij nutteloos ze waren namelijk met de fiets... Ik heb dus spontaan bij de vraag ofdat et wiet was mijn joint die volgens et verslag 0.7 gram woog afgegeven. En bij de vraag heb je nog meer et zakje wiet van 4.3 gram afgegeven. Verder checkte ze mijn hele zak en fouilleeerde ze me waarbij ze de coffeepads vonden die naast mijn wiet lagen om de geur te masqueren. En dachten ze dat het ook een of andere drugs was zelfs bij het rieken eraan. Totdat ik uitlegde wat het was. :dribble:

Mee naar het bureau moeten gaan... fotos gepakt (idd die met het befaamde krijtbordje uit de films :dribble: ), vingerafdrukken, ik denk ook een speekseltest of weet ik wat et was moeten afleggen.

Bij de ondervraging hebk ook nog gzegd dat de wiet van een coffeeshop in amsterdam kwam en dat ik daarvoor speciale reizen maakte. (Ik woon in Belgïe) Dacht dat dit een goed antwoord was totdat ik er wat meer bij nadacht en dat ik wist dat dit als smokkel gezien werd.

Bij de vraag hoeveel joints smoor je per dag? of per week? Hebk gezegd dat ik et deed wanneer ik er zin in had. En heb hierbij al een geluk niet moeten zeggen hoe vaak dat was.

Bij ebt u hier nog iets aan toe te voegen heb ik gezegd: waarom geen chocolade verbieden nu we toch bezig zijn.

Dan is een leerkracht mij moeten komen halen op kantoor waar ik met handboeien vastzat aan een bank. (Wat toegelaten is in frankrijk vanaf 16 jaar WEEERRDD). En is mijn vader mij in het hotel moeten komen halen. En weet ik niet of ik van school gestuurd wordt omdat er duidelijk op de brief stond dat men geen drugs mocht meenemen en ik deze heb ondertekend. En ik de vorige weken nogal vrij hard de aap in de klas heb uitgehangen.

 

Nu is mijn vraag kunnen jullie hiermee en met de informatie die ik jullie nog kan geven schatten wat de straf en gevolgen zijn???

 

Alvast bedankt. Voor ik het vergeet ik ben nu nog 16 jaar maar over paar maanden 17 (dit om beter te kunnen oordelen)...

Edited by skanker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat word de franse valbijl :dribble:

Ik zou het echt niet weten, maar in ieder geval suc6

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straf voor het roken van een joint of straf voor regelrechte dommigheid ?, voor het laatste moet gewoon een pak rammel komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je van school gesmeten word ofwel schorsing ofwel een contract maar denk niet dat dit ongestraft zal blijven.

wat je van de politie krijgt dat weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oui, le guillotine!

 

Ik denk dat je gewoon wat last gaat hebben in school, enkele strafstudies en heel mss zo een volgpapiertje welke je moet tekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent 16. Je gaat met dik 4 gram de straat op in Frankrijk. Je gaat buiten zitten roken. Je zegt dat je van Nederland naar Frankrijk hebt gesmokkeld. Je zegt zo vaak te roken als dat je er zin in hebt. Daarna maak je ook nog bijdehandte grappen over chocola verbieden.

 

Ik vind dit echt ongelovelijk. Mag deze als sticky gemaakt worden als schoolvoorbeeld wat niet te doen?

 

Verder wel veel succes en ik hoop voor je dat het geen al te dure les voor je gaat worden. En denk de volgende keer gewoon eerst ff na...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het onderzoek van Nynke is speciaal voor figuren zoals jij zeer geschikt. Jij mag best geconfronteerd worden met je problematisch gebruik.

Hier vind je de bijbehorende website.

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude je bent echt de ***. Ik was in Luxemburg opgepakt met wiet en daar meost ik 2 nachten in de cel zitten en ik mag Luemburg niet meer in omdat ik daar nog een rechtspraak heb lopen. Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is in Frankrijk. + een fikse boete. Mja je overleeft het wel :dribble:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent 16. Je gaat met dik 4 gram de straat op in Frankrijk. Je gaat buiten zitten roken. Je zegt dat je van Nederland naar Frankrijk hebt gesmokkeld. Je zegt zo vaak te roken als dat je er zin in hebt. Daarna maak je ook nog bijdehandte grappen over chocola verbieden.

 

Ik vind dit echt ongelovelijk. Mag deze als sticky gemaakt worden als schoolvoorbeeld wat niet te doen?

Feit. Ik ben vorige week gepakt in Rijsel (Lille). Ik ben meerderjarig en had minder dan 5 gr mee. Ik ben niet eens meegepakt door de politie. Een paar maten wel, maar zonder gevolgen.

 

Maar als ge bovenstaande fouten maakt, dan vraag je er echt wel om. Franse politie moet je niet uitdagen :dribble:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch blijf ik zeggen eigen schuld, dikke bult. Ik snap best dat je wel is van een jointje houdt, maar wanneer iemand minderjarig is moet die er ook van af blijven, je hersens zijn pas op je 24ste uitgegroeid man, en dan al helemaal in Frankrijk, niet goed jongen... Ik hoop dat je ouders nog coulant zullen zijn mochten de Fransen je niet matsen... Veel geluk desondanks, en maak fouten niet een 2e keer hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie eigenltijk wel et positieve in deze zaak...

 

Als je blowen meer en meer een gewoonte begint te vinden.

Er niet zozeer bij nadenkt waar en wanneer et kan.

Je denkt dat et in een steegje in Parijs geen moeilijkheden gaat opbrengen.

Als je er vrij afhankelijk aan wordt en et daarom op een 3 dagen lange schoolreis meeneemt.

Denkt dat je zomaar voor de school begint wat kan gaan smoren om de les wat boeiender te maken.

 

Dan is het best dat je een keer tegen de lamp loopt. WAKE UP CALL...

Ik besef dat ik egt niet goed bezig ben et blowen bv. op vaste ijdstippen moet beginnen doen enz...

Ik moet et smoren minderen en vooral minder de puber uit hangen en altijd nadenken voor ik iets doen.

Action... Reaction... Think before you act.

 

Alvast bedankt voor de vorege posts ik ben hier in ieder geval wijzer van uitgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben oprecht blij dat je fouten in je eigen gedrag ziet.

Ook de toffe manier waarop je hier op de kritiek reageert getuigt van realiteitszin.

Respect !

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik kan niet veel meer toevoegen aan de vorige posts behalve dat je altijd het recht hebt op te zwijgen, maar dat wist je al.

 

Ik zie aan je spellingsfouten dat een beetje beter opletten op school ook geen kwaad zou kunnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dude je bent echt de ***. Ik was in Luxemburg opgepakt met wiet en daar meost ik 2 nachten in de cel zitten en ik mag Luemburg niet meer in omdat ik daar nog een rechtspraak heb lopen. Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is in Frankrijk. + een fikse boete. Mja je overleeft het wel :verrygood.

het zal wel een flinke boete worden en als je die niet betaald mag je frankrijk niet meer in tot je betaald hebt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...