Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Te Koop Gevraagd/aangeboden Gaat Sluiten

Recommended Posts

Dat hebbie met Stijl verwoord Pik.

 

Doch jammer dat het dan zo moet zijn.

Vind het altijd lekker m wat te zoeken of een keertje aan te bieden.

 

 

MOet het dan ist maar zo, het blijft jammer.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks in weinig tot geen gebruik maak van de sectie, betreur ik dit bericht.

Het is meer dan een marktplaats in mijn ogen, omdat vele forumleden mekaar kennen. (is het niet via het net, is het wel persoonlijk)

Dit haalt toch het "onwetende" met wie je in zee gaat een beetje weg.

In mijn ogen is dit veiliger handelen dan via marktplaats.

Ik hoop dat Stijlloos het alsnog kan laten bestaan. Het is een ware toevoeging van het forum.

Suc6 Stijlloos :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus probeer daar maar eens onderscheid in te maken

 

Dan mag jij straks met je inschrijving van KvK naar de shop :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp verdwijnen de banners en wf shop ook? Voor het geval dat.... zeg maar.

Ik zelf heb het vermoeden dat het meer uit een commercieel standpunt gedaan wordt. Geen te koop sectie van de leden kan betekenen het rechtstreeks aanklikken van de WF shop banner en andere sponsor banners en zo meer inkomsten.

Ik weet het niet, maar dit is wat direct door mn hoofd gonsde.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het doel van alle dingen is het voortbestaan van 't forum te kunnen garanderen en de privacy van de leden te kunnen waarborgen.

 

Volgens mij heeft het meer met dit te maken dan dat het commercieel oogpunt zou zijn.

 

Ik denk dan even aan die duitse growshop die z'n klantenbestand moest vrijgeven...

Zie hier ook wel eens oproepen voor complete setups voor >10 x 600 watt etc.

 

Zelfbescherming van het forum en zijn gebruikers vind ik geen slechte zaak.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Citroax

 

Ach we vinden elkaar dan wel weer op een andere manier :o , we vinden wel weer wat

Alleen voor noobs en groentjes zal dan toch de enige manier om iets te kopen toch inderedaad die banner zijn of een of andere grow/webshop , dat zou ik dan wel weer jammer vinden , aangezien er zat voor onder de nieuwprijs wordt weggedaan aan andere leden om te beginnen met hun hobby

 

@ Spewey

 

Webshops die hun gegevens opgeven aan justitie , interessant......,waarom ??

 

Het kaf van het koren scheiden

 

Omdat zo snel duidelijk wordt wie echt een groen hart heeft , want dan naai je naar mijn mening niet je medecannabisten

 

Of ging het om je eigen hachje en gaf je geen fuck om het "Groene doel" , maar wel om je portomonee en je persoonlijke belangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het hier gaat om die paar dingen die de shop misloopt heheheh.

 

 

 

Wat wij hier aanbieden is niet zo,n groot bedrag voor de shop.

 

Maar het hoort er hiet gewoon bij

Share this post


Link to post
Share on other sites
titel: Te Koop Gevraagd/aangeboden Gaat Sluiten , Wegens juridische problemen

vervolgens de uitleg:

 

 

Even iets meer uitleg, de sluiting is GEEN gevolg van overheidsbeslissingen of dat er dingen gebeuren welke strafbaar zijn. De bedoeling is om met Wietforum.nl en Opengrow.com tot een informatie platform te komen waar we niet geraakt kunnen worden door Justitie.

En...

Het doel van alle dingen is het voortbestaan van 't forum te kunnen garanderen en de privacy van de leden te kunnen waarborgen.

 

Wat in duitsland gebeurd is dat van internetshops de prive gegevens van klanten zijn op ge eist, shops zoals die van WF zelf. Dus wil je de klanten beschermen zal je ook de banners moeten verwijderen voordat ze daar na gaan trekken wie wat heeft gekocht bij de sponsors. Dus totale handel eruit.

Zolang dit niet gebeurd begrijp ik van deze hele actie helemaal niets.

De 2e hands sectie eruit, en de shops gewoon laten staan.

 

citroax

 

EDIT by mikeh; heb je tekst geprobeerd duidelijker te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang dat zo blijft , heb ik idd ook problemen met de uitleg zoals die hier staat!! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag allemaal,

 

Zoals iedereen wel bekend staat het kader waarbinnen het WietForum opereert steeds ter discussie.

Niet alleen moet het WietForum opletten bij wettelijke voorschriften met betrekking tot Cannabis, maar ook andere voorschriften zoals met betrekking tot internet Fora.

 

Om de kernactiviteiten van het WietForum te kunnen behouden wordt steeds binnen het bestuur van WietForum gekeken of aanleidingen bestaan om en hoe te handelen om de organisatiestructuur of technische structuur te kunnen behouden en verbeteren.

 

De tekoopsectie;

De vergelijking wordt getrokken met de banners. Maar het WietForum is verantwoordelijk voor de sectie te koop. Terwijl de producenten van banners zelf verantwoordelijk zijn voor de door hun geplaatste uitingen.

Een Website is over het algemeen niet verantwoordelijk voor de links, die achter de banners worden geplaatst. Meer controle dan kijken of sprake is van een normale onderneming(KvK nr. en contactpp) is voor het WietForum ook ondoenlijk. De aard van de onderneming achter de banner is voor verantwoordelijkheid van de onderneming zelf.

 

Maar ook ten aanzien van uitingen op het internet en de daaraan gekoppelde verantwoordelijkheden wordt steeds gekeken of het noodzakelijk is om hierop wijzigingen door te voeren.

Een onderdeel als de tekoopsectie, roept meerdere vraagstukken op waarbij het WietForum geen eenduidig antwoord durft te geven. Niet alleen gericht op het Cannabis kader.

Voornamelijk om de commerciele belangen van de te koopsectie duidelijk te splitsen van de belangen het WietForum is besloten de sectie op te heffen.

 

Ten aanzien van de ruil in Cannabis zaad;

Wettelijk gezien bestaat geen bezwaar om een dergelijk topic te houden. Aan de andere kant zijn ook klachten gekomen die zijn toe te schrijven aan de gevolgen van deze sectie. Het WietForum probeert naast het wettelijk kader ook te denken aan het sociale aspect van een internetgemeenschap.

Te denken valt bijvoorbeeld aan het verzoek aan onze leden om rekening te houden met het taalgebruik of zich te introduceren.

Sociale regels/voorschriften zijn nog lastiger dan wettelijke voorschriften. Daarbij moet het belang van het collectief zowel als de individuele belangen in het oog worden genomen.

De bezwaren voor de zaadruil topic(s) komen dan ook vanuit die hoek.

Ofschoon het WietForum bestuur dit onderwerp ook vaker ter sprake heeft gebracht is (naar mijn, AS Grow, weten) tot nu toe hierover geen definitief besluit genomen.

Mocht een verandering van het beleid wel ter sprake zijn, zal het WietForum dit uiteraard tijdig laten weten en voor een geschikte overgangsregeling zorgen. Bijvoorbeeld met een termijn inbegrepen tot na het zomerseizoen.

 

 

Mocht naar aanleiding van het hierboven weergegeven nog vragen zijn, zal het WietForum naar het beste vermogen antwoorden.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie maar voor mij is dit een beetje te .

99% hier is een noob met dure woorden die toch niet begrepen worden.

 

Dan gaat toch dat Commerciele belletje rinkelen.

En daar draaide het naar mijn weten hier niet en nooit om. Ben wel een pikkie van de straat, maar met een hele goeie neus.

En hoe naar het ook mag klinken, deze uitleg stinkt.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, alle straatpikkies opgelet.

 

Wat ASgrow probeert te zeggen klopt als een bus, dat kan ik je verzekeren.

 

Have faith...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

says who?

leg het dan maar ff uit in normaal nederlands waar hier dan de schoen wringt.

suc6 kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even op z'n janboerefluitjes dan.

 

Als growshops verboden worden is dat eigenlijk de handel in stoffen en spullen die nodig zijn om wiet te kweken. Handel hier over het forum zou je kunnen zien als zwarte markt, illegaal dus, dat willen ze voor zijn.

 

Hoe het zit met de online growshops zou ik niet weten, daar laat AS zich niet over uit, maar shop.wietforum zou in dat geval in ieder geval van naam moeten veranderen en onder een ander Kvk nummer moeten vallen.

 

Advertenties mogen altijd, het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om legale producten te leveren, niet van hij of zij die advertentieruimte bieden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom zo hard vooruit lopen terwijl er nog helemaal geen verbod is? Het is op dit moment helemaal niet nodig om het dicht te gooien. Het is pas nodig als het verbod er doorheen is, als het er al komt...

 

Ik begrijp de redenen best, maar waarom nu al? Jammer, vind het wat makkelijk hoor. Waarom niet doorknokken tot het laatste tipblokje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed doen is goed ontvangen.

 

Laten zien dat je niets te verbergens hebt en een net platform van informatievoorziening bent opent deuren.

 

Ofwel, op deze wijze kunnen wij tonen dat wij het niet slecht gemeent hebben met de wereld maar enkel een gezellig clubje van cannabisten zijn, die geen enkele criminele interesse hebben...

 

Criminele moet je niet te letterlijk opvatten, dit is een stempel dat de christenfederatie ons toe doet.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asgrow, prachtig verhaal, waarmee het wf alle kanten uit kan. Ik heb het beste met het forum voor, en als sluiting van de "te koop/aangeboden"rubriek het sluiten van het WF in de toekomst kan voorkomen prima !, maar persoonlijk vind ik dat jullie onnodig "te ver" op de zaken vooruit lopen. Ik heb dan ook een beetje het gevoel dat er meer aan de hand is dan jullie hier los laten.

 

BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed doen is goed ontvangen.

Dat is natuurlijk wel het toppunt van de handdoek in de ring gooien. Met zo'n houding kan de overheid morgen alles zonder slag of stoot illegaal maken.

 

Goed doen > een growshop (of iets dergelijks) sluiten is niet goed...

Goed ontvangen > wat voor goeds denk jij te ontvangen?

 

Gaan met die banaan en openhouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....Om de kernactiviteiten van het WietForum te kunnen behouden wordt steeds binnen het bestuur van WietForum gekeken of aanleidingen bestaan om en hoe te handelen om de organisatiestructuur of technische structuur te kunnen behouden en verbeteren.

 

hmmm...vraagje, wat zijn nu eigenlijk de kernactiviteiten van het Wietforum ?

 

De tekoopsectie;

De aard van de onderneming achter de banner is voor verantwoordelijkheid van de onderneming zelf.

 

yeagh right :o Klinkt als, we plaatsen alles als er maar betaald wordt. Heb je nog een bannerplekje voor m'n pro Fitna site ???

 

...Voornamelijk om de commerciele belangen van de te koopsectie duidelijk te splitsen van de belangen het WietForum is besloten de sectie op te heffen.

 

Kijk das duidelijk :P Wietforum heeft het geld gezien :D

 

Ten aanzien van de ruil in Cannabis zaad;

... Daarbij moet het belang van het collectief zowel als de individuele belangen in het oog worden genomen.

 

Zou fijn zijn als jullie het belang van het collectief zouden volgen. Voorlopig zie, en lees ik alleen maar "eigenbelang".

 

 

Mocht naar aanleiding van het hierboven weergegeven nog vragen zijn, zal het WietForum naar het beste vermogen antwoorden.

AS Grow

 

..belang belang en belang. Tsja AS Grow, ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe groot dat "belang" van Wietforum is ? Ik bedoel wat zijn de maandelijkse banner, shop en neveninkomsten gerelateerd aan het forum ?? Ik snap dat het een vervelende vraag is, maar verwacht wel een antwoord naar "beste vermogen".

Groetjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich behoort dit natuurlijk vanuit de admins te komen,

maar toevallig waren wij ook aanwezig bij de admins vergadering,

 

Dus een (hopelijk) simpele uitleg.

 

Wat wil het WietForum:

- blijven bestaan

- onafhankelijk zijn

 

Hoe wil het WietForum dat doen:

- blijven bestaan door al te overduidelijk strafbare zaken te mijden. (Bijvoorbeeld stekken handel)

- blijven bestaan door de risico's voor de leden te beperken. Door goede nieuwe Algemene Voorwaarden de Nederlandse vrijheid voor al onze leden maximaliseren en garanderen.

 

- onafhankelijk zijn door commerciele zaken duidelijk te splitsen. Soms wordt het WietForum al van partijdigheid beticht en dit willen de eigenaren/admins voorkomen.

- dus de commerciele zaken moeten duidelijk los komen van WietForum, bijvoorbeeld Sannieshop heeft eigen servers gekregen. Maar ook de verkoop sectie gaat daarom op de schop.

De bedoeling is om het achter een link op een al bekende website te plaatsen en zo een ruilhandel toch beschikbaar te houden.

 

 

Het sluiten van de verkoop sectie is dus niet in direct verband met de heisa rond het verbod op growshops.

Persoonlijk lijkt een een verbod op deze ondernemingen nog niet zo makkelijk realiseerbaar. Maar je weet maar nooit. In dat geval heeft dat geen effect op het WietForum, maar nogmaals is dat niet de belangrijkste reden.

De sectie gaat wel uit het WietForum maar het is de bedoeling toch de mogelijkheid te bieden voor ons hobbyisten om de rotzooi uit te wisselen, door middel van een link op een verwante site.

 

 

Nog teveel woorden??

 

Groeten en trusten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, als we het over "wij" gaan hebben dan wil ik toch wel even iets rechtzetten hoor. Alsof we in donkere achter kamertjes bezig zijn om langs slinkse wegen het grote geld te verdienen, wat een nonsense en een belachelijke oneigenlijke aantijgingen. En als dat dan op "jullie" gegooid wordt voel ik me ook wel even aangesproken.

 

Allereerst: het is totale onzin dat vraag / aanbod weg gaat omdat de shop dan meer omzet krijgt. Dat wordt niet alleen geïnsinueerd mar zelfs uitgesproken.

 

Er is tijdens de vorige mod meeting heel uitvoerig gesproken over het verantwoord in de lucht houden van Wietforum en het toetsen aan wat er nou eigenlijk wel en niet mag en wat dat voor consequenties zou hebben voor de leden, de mods en de eigenaars. Een soort risicoanalyse dus. In die zin ook ter bescherming van de leden. Immers, als je voorwaarden goed in elkaar zitten en je kunt verantwoorden wat je doet heb je niet zoveel te vrezen. Dat soort dingen bedenk je vooraf, niet als het te laat is. We werken dus net als defensie aan veiligheid en vrede :).

 

Er is daarom niet alleen gesproken over het loskoppelen van vraag / aanbod maar ook om een alternatief te bieden dat op dezelfde manier werkt maar niet gekoppeld is aan je login bij wietforum. Als ik het fout zeg stilo moet je het maar zeggen maar dat is er in ieder geval besproken.

 

Dus ik zou het op prijs stellen als jullie van me aannemen dat er geen enkele "commerciële" opzet in het spel is. Integendeel. Wellicht dat stilo nog even kan aanvullen.

 

edit: hehe je bent me net voor ASgrow, maar het was best wel een ingewikkelde post hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog teveel woorden??

 

Groeten en trusten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Heb geen enkele moeite met veel woorden, maar je vergeet mijn laatste vraag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASgrow is een mod en niet de eigenaar, dat zijn sannie en stijlloos. En als ik de financiën een beetje ken (en ik ken ze een beetje) dan kan ik je gerust zeggen dat Wietforum als zodanig met banners enzo op dit moment misschien net rond kan komen als je de kosten er afhaalt. Dat sannie en stijlloos ook een shop hebben staat daar los van, ze betalen tenslotte ook het forum en betaalden dat óók toen er geen reclame inkomsten waren en het forum plots naar een andere server moest omdat het anders uit de lucht zou gaan weten jullie nog? Dat moest ook allemaal betaald worden. En als ik het wel heb is het wietforum eigenlijk opgericht door Nirvana en toen een eigen leven gaan leiden :o.

 

Ik vind dat er ook wel eens een keertje wat waardering kan zijn voor wat er voor jullie gedaan wordt ipv loze en vage verdachtmakingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem Grafer,

 

Wel grappig, het WietForum probeert onafhankelijker te worden en wordt dan beticht van commerciele zakkenvullerij.

 

Je laatst gestelde vraag,

Naar we hebben begrepen zijn de inkomsten van de banners nog niet voldoende om alle kosten in verband met het WietForum te dekken. Daarbij dragen de eigenaren/administrators bij uit eigen zak. Het bereiken van een kostendekkende structuur is ook geen streven voor de eigenaren/administrators.

 

In ieder geval zijn de moderators volledig op vrijwillige basis voor iedereen zo hard aan het werk.

Het enige waar we, de moderators, het voor doen, is jullie waardering. Maar dat maakt het ook zo de moeite waard.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Een Pro Fitna site zou op basis van een KvK nummer inderdaad in aanmerking komen voor een Banner. Maar aangezien een Pro Fitna site zich van beledigende opmerkingen dient of in ieder geval daarmee in verband kan worden gebracht, bestaan andere gronden om een dergelijke Banner te weigeren. Dus je zult je politieke voorkeur op andere manieren (en bij persoonlijke voorkeur ook op andere plekken) kenbaar moeten maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...