Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

janklaasen

Eerste Kweek 63 Dames Onbekend Soortje Onder 4x600 Watt

Recommended Posts

Die klote spint kan het nog goed voor je gaan verpesten.

Ik heb er ook last van gehad en kon alles weggooien ;)

Niks helpte meer en een hoop gif op je wiet wil je ook niet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je geen zorgen, haal alle webjes weg gewoon en doorkweken.

Ik had ook last van spint van begin 2de week tot eind, je bladeren zullen in week 7 a 8

geel worden en dan verschrompelen geen probleem temisnte bij mij ik haalde nog 0,73g p/w

 

alle goedjes zoals roofmijt etc hielpen niet bij mij, het wonder dat hier word aangeboden

kun je altijd toepassen ook in de bloei, dood zowel eitjes als spint zelf in welke stadia dan ook.

nadeel je zult alle planten van boven tot onder en onder het blad moeten bespuiten en ik kan je vertellen

dit gaat veel tijd kosten bij 63 dames.

 

ik had ook vanalles geprobeert masai,roofmijt etc... maar niets hielp!

lv zo hoog mogelijk houden totdat je roofmijt binnen is, ze breiden zich dan erg langzaam voort.

 

wil je er vanaf zonder 2 dagen bezig te zijn en nog geen resultaat is er maar een oplossing

over en dat is Vertimec het is verboden en niet aan te raden, is slecht voor de gezondheid

en heeft een lange tijd nodig om af te breken door de plant, spuit het op de planten als

het licht uit is en zet de afzuiger laag, 1x en na 3 dagen nogmaals.

Ik ben er geen voorstander van maar het word nouw eenmaal toch gebruikt!

 

hang na de oogst 2 dagen je planten onderste boven neer en alle spint zal naar boven klimmen en daar sterven.

overigens als er al webjes zitten dan zitten er meer webjes als je denkt (maak het maar is goed vochtig met een plante spuit, roofmijt heeft dan al geen zin meer)

 

ik heb geen ervaring met ARTS Trips wat ze verkopen hier in op de webshop, het is nieuw maar moet

wel in contact direct komen met de spint, en als je toch voor biologisch gaat zou ik voor de roofwants gaan

dus niet roofmijt, roofwants is actiever en dood meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een udate , zit nu op 38 dagen bloei en ze boeien er nog steeds stevig op los ! mijn backup man is langs geweest en heeft me gerust gesteld ook wat de spint betreft !! hier en daar wel wat gele blaadjes mar dat was normaal volgends hem! heb besloten om ze met een stofzuiger weg te zuigen omdat sproeien een beetje riskant word omdat ze nog maar -+ 3 weken moeten en ik dan moet oppassen ivm toprot ! iedereen bedankt voor jullie reacties !! groetjes janklaasen :rofl :(

 

gallery_15670_4989_734019.jpg

 

gallery_15670_4989_92794.jpg

 

gallery_15670_4989_10300.jpg[/url

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen

misschien heb ik het gemist maar weet je al wat voor soort het is ?

het ziet er verder allemaal nog gezond uit voor zover ik het op deze foto's kan zien :( (tmv hebben ze tegenwoordig allemaal schijnt het)

lekker dikke toppen in opmars :rofl

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K, ben er nog niet achter wat voor soort het precies is ;) weet alleen dat het een kort bloeiende witte soort is ) denk een snowy white of zo :( iets in die geest mzzzzzzzzzzzzzzzzllllllllll :( :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gelen op het uiteinde van de bladeren kan ook overvoeding zijn

spint maakt teminste bij mij het blad van binnen uit geel en pas in de 7de week.

 

Verder zie je eitjes onder de bladeren zitten en ze zelfs lopen er komen gele stippeltjes

op de bladeren aan de bovenkant.

 

als alle uiteinde geel worden (puntjes ervan) kan het overvoeding zijn

of de spint die om al die puntjes webjes maakt....

 

heb je geen close up?

 

bestrijd sowiezo met roofwants dat is biologisch en heeft geen enkel effect op de plant zelf

het remt sowiezo de populatie klootviolen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wanne, heb ze een paar weken te weining voeding gegeven waardoor ze een beetje geel werden !! we hebben de voeding weer wat opgekrikt en ze doen het nog steeds heel goed eigenlijk !! wat die spint betreft ?? die zit op een aantal planten alleen op de stammetjes en die zuig ik regelmatig weg met de stofzuiger en dat werkt best wel eigenlijk !zit vandaag op 40 dagen bloei dus nog even een paar weken door bloeien en dan gaan ze om :( :( :rofl ben benieuwd wat het resultaat is want de toppen groeien als kool ;) :) :) zie ze per dag groter worden !! iedereen nog bedankt voor de reacties en ik zal vandaag weer een aantal foto,s plaatsen !! helaas kan ik geen close ups maken omdat ik de foto,s moet maken met mijn mob telefoon:wacko:

 

 

gallery_15670_4989_606197.jpg

 

gallery_15670_4989_396663.jpg

 

gallery_15670_4989_92794.jpg

 

gallery_15670_4989_273229.jpg

 

gallery_15670_4989_439122.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er sexy uit. Hoop dat je al die rot spint vermoord hebt hate that fucking monsters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er naar uit dat de dames de spint aanval wel zullen overleven :rofl

zien er goed uit die dames van je :(

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ff nog een paar foto,s met de lampen uit !! ga zometeen stokjes halen want er worden er een paar behoorlijk topzwaar ;) :( :) :rofl :) :( !

 

gallery_15670_4989_549051.jpg

gallery_15670_4989_347651.jpg

 

gallery_15670_4989_249224.jpg

 

gallery_15670_4989_112649.jpg

 

gallery_15670_4989_474868.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er goed bij je dames :(

Die stokken gaan je wel van pas komen, is hier ook al bij sommige nodig.

 

Later,

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier ff nog een paar foto,s met de lampen uit !! ga zometeen stokjes halen want er worden er een paar behoorlijk topzwaar ;) :( :) :rofl :) :( !

 

gallery_15670_4989_549051.jpg

gallery_15670_4989_347651.jpg

 

gallery_15670_4989_249224.jpg

 

gallery_15670_4989_112649.jpg

 

gallery_15670_4989_474868.jpg

 

Staat lekker vol man Mooie grote toppen hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Janklaasen

ze zier er nog steeds goed uit hoor :rofl

geef ze wel ff de tijd he :( sw-tjes hebben toch wel een week of 9 nodig hoor en als ze dan nog niet zover zijn :( mooi staan laten ;) want dat gaat echt wel goedkomen in jou hokje.

ben benieuwd wat jij hier vanaf gaat halen aan gewicht.

ik schat het zo ongeveer op 2025 gr.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey janklaasen, ziet er echt wel goed uit :verrygood :specool

Gaat helemaal goed komen hierzo :whistling

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mannen , bedankt voor jullie reacties :verrygood :whistling ben net even in mijn hokje geweest en het gaat nog steeds super ! volgends mijn berekeningen moeten ze ongeveer tussen de 60 en 64 dagen bloei ??? klopt dit ?? ik heb ze nu 44 dagen in de bloei en 13 dagen voorgroei ! mijn grootste planten zijn 75 cm hoog en de kleinsten ongeveer 65 ! heb inmiddels wel gezien dat de grote meiden ook de grootste en vetste toppen hebben :specool :lol:

wat mij wel opvalt is dat er al behoorlijk veel toppen oranje bruin aan het verkleuren zijn !!

temp lamp aan is 28 gr en LV is 58 %

lamp uit 22 gr 66 % LV

geef ze nog steeds 30 l water per dag met om de dag 150 ml terra florres + 45 ml topbooster(pk 13/14)

(pfff sorry wist tot voor 2 april niet eens hoe een wietplant er uit zag haha !! kan ze nu 57 dagen later wel dromen lol)

 

 

en natuurlijk nog ff wat foto,s

 

gallery_15670_4989_592636.jpg

 

gallery_15670_4989_328429.jpg

 

gallery_15670_4989_194666.jpg

 

gallery_15670_4989_235599.jpg

 

gallery_15670_4989_778464.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi janklaasen

 

Ziet er lekker uit zeg gaat de goie kant op.

Ik vind alleen je LV nogal hoog kun je dit niet iets lager krijgen ivm de kans op toprot.

Misschien je ventilatie wat harder laten draaien, ik roep maar wat.

 

veel sucses met die dikke toppen van je

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Mehighto, ik ben zelf ook niet zo blij met de LV maar in het deel van nederland waar ik woon regent het de laatste dagen af en toe en ik krijg gewoon mijn verse lucht van buiten :lol: hoe hoger ik mijn afzuiger zet hoe meer de temp daald en de LV hoger word :whistling ik ben van plan om het iets warmer te maken en zodoende de lv iets te drukken tot onder de 50 % !! maar ik wil met mijn temp ook niet boven de 30 gr uitkomen :verrygood

 

groetjes uit een nat deel van nederland :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah joh dan is het een typisch gevalletje shit happens.

 

Maar zolang je alles goed in de gaten houd en voldoende circullatie hebt is er niet perse een probleem.

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Jantjeklaasen :verrygood

flikker er maar 1 of 2 fans erbij in hoor en dan je afzuiger iets langzamer zetten als het goed is blijft je temp onder controle en gaat je l.v iets naar beneden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit , vooral voor de eerste keer !

 

Je bent goed gestart en het forum houd je scherp.

zouden veel kwekers een voorbeeld aan kunnen nemen.

Keep up the good worK :verrygood

 

Er zijn er die worden lui en slaan dagen over met onderhoud !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey janklaasen, het is net wat Mehighto zegt oogjes open houden en de toppen af en toe eens goed inspecteren :lol:

Om te zien of de dames klaar zijn voor de knip zou ik je een microscoopje aanraden, is echt zijn geld wel waard :whistling

Ziet er verder wel goed uit :verrygood :specool

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mannen , thnxs voor jullie reacties :specool de dames gaan vandaag dag 46 van de bloei in ( het einde is in zicht) en ga proberen ze nog 2.5 weken te laten staan :whistling ! krijg nu wel wat meer gele blaadjes maar ze doen nog heel erg hun best :verrygood er zit namelijk ook nog heeel veel groen blad tussen wat mij de hoop geeft dat ik ze echt tot het einde kan laten bloeien !! er is nog meer goed nieuws !!!!!!!!! heb de spint onder controle nu :lol: :P ;) :P ! foto,s volgen laterrrrrrrrrrrr groetjes janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...