Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

De Laatste Der Jamaicanen!

Recommended Posts

Okay hier ben ik weer met een nieuw verslag:

 

De kast is min of meer hetzelfde gebleven alleen inblaas gedeelte aangepast en de schakelkast weer wat veiliger gemaakt met natuurlijk de hulp van dit forum (mijn dank).

 

Ik had nog 9 Jamaicaanse zaadjes ben die gaan ontkiemen op het twee schotel en watten systeem, maar nu heb ik ze boven op mijn switch (netwerk) gezet voor de temperatuur.

En dit vonden ze heel lekker want na een dag of drie zijn er vier ontkiemt, waar ik zelf heel blij mee ben want dit waren de laatste en voorlopig gaan ik niet naar Jamaica!

 

Dus dit word een spannend rondje voor me, want ik wil nu gaan zaden kweken.

Dit is dus echt nieuw voor mij maar als ik die zoek knop gebruik kom ik er zeker wel uit want er is genoeg over te vinden hier.

 

Me laaste buitenkweek van 2006 was bijna opgerookt en wat vind ik daar en verdwaalt zaadje en die is ook maar in het ontkiemings proces gegaan.

Dit zaadje is afkomstig van een stekkie uit een GS, dit plantje gaan ik kunstjes leren (LST) mij benieuwen wat dat weer gaat worden!

Moet wel zeggen dat die wat sneller groeit als de Jamaicanen maar daar maak ik mij niet zo druk over.

 

Dus bij deze de laatste der Jamaicanen:

med_gallery_13519_4974_369390.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou een mannetje achter kunnen houden en een paar topjes bevruchten ipv je hele hok te laten bevruchten. Kan je weer verder met je jamaicanen en heb je rookwaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LordQuas: Zo te zien ben jij wel een liefhebber van dit soortje bij het vorige topic was jij ook de eerste met een reactie, en ja dat ben ik nu aan het bestuderen om alleen een paar topjes te doen.

Maar mij kennende zal dat wel even duren voor dat ik dat onder controle heb, maar ga dat zeker proberen.

 

Zit trouwens weer met volle spanning te wachten wat ik nu weer kan fotograferen 5 minuten voor dat de lamp aan gaat.

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben twee minuten voordat het licht aan ging een foto wezen maken van het stelletje, conclussie het gaat zoals ik verwacht dus geen gekke dingen.

 

Dat LST is leuk om te doen interactief zijn met het plantje, het is een expiriment dus als het een mannetje blijkt te zijn gaat hij naar buiten en anders gaat zij in een grotere pot.

 

De jamaicanen hebben het gewoon naar hun zin je ziet ze langzaam hun opbouw maken.

 

med_gallery_13519_4974_309093.jpg

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is weer een kleine verandering aan het gebeuren, de jamaicanen gaan langzaam en de onbekende gaat lekker op een paar gele punten na.

 

Die gele punten op het LST project zit hem in een PH verandering of het is de uitwerking van de GS aarde, moet dat even in de gaten houden.

 

med_gallery_13519_4974_980846.jpg

 

De jamaicanen zien er zeer gezond uit lekker groen en een mooi blad, maar dat was ik al gewend.

 

Kijk en oordeel zelf:

 

med_gallery_13519_4974_1547330.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ben nieuw hier, maar ben wel al tijdje aan het volgen hier.

Uw vorig verslag gevolgd en zag er echt lekker uit.

hopelijk kun je zaadjes kweken, zodat je dit soortje kan behouden.

 

succes en blijf je weer volgen,

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Fish : Leuk om te horen, en ik ga het proberen om er weer wat moois er van te maken.

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sopranos succes met je plantjes, hoop voor je dat er iets leuks uit komt :P :P

 

Gr,

NN

 

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Name : Ik zag dat jij op de helft was, dat is toch wel een mooi veld wat je hebt staan!

 

Ik ben nog druk bezig met het ontdekken van mijn plantjes, ga de LST plant maar bladvoeding geven net voordat de zon uit gaat.

Kijken of dat helpt voor de gele pleken, ben ook begonnen met van onderen water te geven nog geen voeding wil ik nog even mee wachten.

 

De jamaicanen zijn begonnen met groeien dus dat zal vanaf nu wel snel gaan, hoop ik.

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was bezig met mijn foto's uit te sorteren en vond de foto van de moeder van het zaadje wat als enigste is overgebleven van de buiten kweek 2007.

 

Ik vond het wel leuk om dit met jullie te delen dus hier een van de 4 is de moeder:

 

med_gallery_13519_4974_787762.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu bezig met een water campagne, vind ze er niet zo gezond uitzien dus moeten ze maar even douchen als ze gaan slapen.

Heb er ook een natte handdoek neergelegd om af te drogen zullen ze leuk vinden.

 

Maar goed de jamaicanen gaan gewoon lekker door en de LST gaat nu ook lekker.

Ik heb het hoofd touw eraf gehaald dat ging knellen volgens mij, dus ik denk dat het nu wel snel gaat goed komen.

 

med_gallery_13519_4974_1557606.jpg

 

En hier een paar gele vlekken op het eerste blad van de snel groeier.

 

med_gallery_13519_4974_1111748.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks sopranos begint ergens op te lijken bij mij :P

Moet zeggen dat je dames er goed bij staan :P

 

Gr,

NN

 

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is een trage start dit keer maar er zit duidelijke voor uitgang in, blad is mooi groen en de wortels gaan als een speer.

 

Ik heb ze even overgepot, en meer plaats heb ik niet dus er staat er nog een in een klein potje te wachten dat die naar buiten kan.

 

Hier even een shoot hoe ze er bij staan:

 

med_gallery_13519_4974_133792.jpg

 

med_gallery_13519_4974_143867.jpg

 

med_gallery_13519_4974_94043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er hier ;) uit.

Lekker struikje op die 2e foto ;)

 

Succes

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Fish: Het is wel gaaf om te zien en vooral om te doen dat Low Stress Training, ik gaan hem of haar toch nog wat meer training geven zodat die wat maar naar het midden gaat groeien.

Het is een hoop werk maar ik vind het wat leuker dan SCROG maar goed wie ben ik.

 

Maar bedankt voor de interesse, kan ik ook weer eens me verhaaltje kwijt.

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met low stress training?

bedoel je daarmee dan het buigen van een tak doormiddel van touw(of iets dergelijks) en om de zoveel tijd(dag/en)iets meer aanspannen?

Ken iemand die zoiets buiten doet, als ze in bloei komen begint hij voorzichtig heel z'n plant naar 1 kant te trekken, dan een net er over, en zo komen z'n onderste takken ook naar boven.

Soort van scrog.

Die kweekt natuurlijk ook al zo'n 20jaar, dus oogjes en oortjes open als ik bij hem ben.

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallow hallow mooie topis heb je hier, ik heb je vorige ook gevold en zag er zeer goed uit.

Ik ben zelf ook een liefhebber van jamaicaantjes en andere landras sativas en ben er ook eens 1 gaan beginnen kweken

Ik heb mijn zaad uit zakje brickweed uit coffee shop

 

De plant ging vanaf het begin goed maar wel wat trager. Nu is ze inmiddels 1 meter hoog en begint al redelijk wat witte haartjes te krijgen. Ik heb wel nog 1 probleem: de bladeren hangen altijd slap, heb je daar al ervaring mee gehad ?

of wet er iemand een oplossing ( persoonlijk denk ik dat dat de luchtvochtigheid te laag is)

 

Zeker blijven voortdoen met je growreport makker !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widowmaker: Nou dat is nog een liefhebber dus leuk om te horen, wat betreft die blaadjes die hangen dat symptoom herken ik wel ja!

Ik ben ook in de weer met de luchtvochtigheid geweest maar daar schijnt de plant zich niet van aan te trekken, de blaadjes blijven gewoon hangen alsof ze water moeten hebben maar als ze water krijgen dan hangen ze nog steeds een beetje.

 

Advies gewoon zorgen voor voldoende vocht en de blaadjes laten hangen!

 

Het wordt voor mijn ook eens tijd om foto's te maken en dat zal zo wel zijn als de lamp voor het laatst aan gaat in de groei periode, want daar gaan we nu aan beginnen om de 12/12 cyclus in te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het is weer een tijdje geleden dat ik wat heb laten zien en heb verteld dus hier gaan we weer.

 

De reden dat het niet zo actief topic is dat ik veel aan het lezen ben op WF, ben daarom ook maar overgestapt naar een Secret Jardin DR80 (80x80x160 cm).

Dit is een mooie oplossing voor me temperatuur, dit is nu volledig onder controle met 3 á 4 graden verschil met dag en nacht voor de planten.

 

Misschien nog een tip voor de andere camping houders, een beetje kaars vet op de rits smeren in het begin en die loopt als een achtbaan.

 

Nou de selectie voor buiten was ook gemaakt want het werd echt wel een beetje vol, dus er is een Jamaicaan naar buiten verhuist.

 

25-04-2008

 

med_gallery_13519_4974_62159.jpg

 

03-05-2008

 

med_gallery_13519_4974_149640.jpg

 

In de tent zijn ze over gegaan naar 25x25 cm bakken en dit vinden ze erg lekker, één jamaicaan had groei problemen dus die is ook naar buiten verhuist.

 

04-05-2008

 

med_gallery_13519_4974_214209.jpg

 

Mooi is om te zien dat de kleur van de achterblijver erg diep donker groen is, en smal van opbouw,

Rara wat zal het geslacht zijn!

 

05-05-2008

 

med_gallery_13519_4974_49702.jpg

med_gallery_13519_4974_120743.jpg

 

Ik hoop hier toch lekker veel stuifmeel uit te krijgen, en buiten lekker kan bestuiven.

 

Maar goed dit hoort hier eigenlijk niet maar het komt uit dezelfde familie.

 

In de tent zijn de planten op 21-04-2008 aan de bloei periode begonnen (12/12) en de LST is een mooi bosje geworden, maar de twee Jamaicanen gaan echt de lucht in.

Dat zal wel knakken worden maar wacht het nog af, je ziet ook duidelijk dat de Jamaicaan nog weinig bloei laat zien.

En wat een blad verschil met die LST plant die Jamaicaan lijkt wel een reus, wat een vingers.

 

05-05-2008

 

med_gallery_13519_4974_386653.jpg

 

En hier dan nog even een overzicht van het geheel:

 

05-05-2008

 

med_gallery_13519_4974_15244.jpg

 

Nou dat was het weer even, laat snel weer wat van me horen!

 

Veel kweek plezier!

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat groeien de planten nog hard in de bloei zeg, ze vinden de temperatuur zeker lekker!

 

De vorige ronde had ik het niet zo in de gaten omdat ik met een SCROG project bezig was, maar nu moet ik echt maatregelen treffen.

Ik heb waarschijnlijk een oud model koolstof filter want de omtrek is veel te groot voor die tent, dus heb ik me een carboriginal filter aan laten smeren.

 

Maar wat een verschil in diameter en gewicht zeg zo'n filter, ik hoop dat die het klimaat ook een beetje onder controle krijgt.

Gaan het er vanavond even in hangen en probeer dan ook meteen een shoot te maken.

 

Wat een een hobby is dit zeg je valt van het een in het ander, ik heb nu ook een 400 watt philips klaar liggen voor de laatste paar weken bloei.

 

Begin volgende week moet ik de camping verlaten voor een week, dus moet het niet zo moeilijk maken voor de oppas want die heeft alleen opdracht voor de water beurten gekregen.

 

Dus eigenlijk gaat het wel lekker op de secret jardin camping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds goed uit é :P

 

Jammer van de mannen, maar daar haal je natuurlijk weer zaad van.

 

Ga je die jamaicanen kunnen behouden?

Of heb je daar geen mannen van(moet nog eens herlezen)?

 

En een goede vakantie(of is het werkvakantie :o ),

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallow,

 

goed om te zien dat je nog eens iets post sopranos ik volgde je vorig report met plezier en dit ziet er ook goed uit. Welk jamaicaans ras is dit precies trouwens? Mijn jamaicaantje ziet er veel anders uit.

 

Hou ons op de hoogte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Fish: Slechte vakantie maar ben er weer en ik heb een jamaicaanse man en een vrouw in de tuin staan!

 

Widowmaker: Wat voor soort het is zou me Jah niet weten, ik heb nog gezocht naar je verslag (nog niet echt goed0 mar kon het zo snel niet vinden.

 

Nou het is stil in de tent er staan nog twee vrouwtjes waarvan een waarschijnlijk een verdieping erbij wil hebben want die gaat alleen in de lengte.

Ze is wel aan het bloeien maar zeer langzaam in vergelijking met het LST plantje, maar dat zijn bekende verschijnselen voor een jamaicaan.

 

Het gaat zoals ik verwacht dus gewoon afwachten, ik was vrij laat terug dus moest een foto maken met licht aan maar wel met handmatige witbalans dus het is niet echt storend.

Morgen weer even vlak voor het licht aan gaat nog even wat kiekjes maken maar hier een voor proef:

 

med_gallery_13519_4974_1044324.jpg

 

med_gallery_13519_4974_366996.jpg

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi volk heb je weer op je camping :(

 

Ik kom vanavond nog eens loeren naar je foto's dan...

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...