Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BramSko

Meer Kans Op Een Vrouwtje?

Recommended Posts

Hey mensen, ik ben dus bezig met het groeien van Herijuana. Nou is mij bij de growshop verteld dat ik de plantjes de eerste 3 weken onder 24uur licht moest zetten omdat ik dan meer kan heb op vrouwtjes. Ik heb hier nog nooit wat over gehoord en dacht eigenlijk dat bij de zaadjes van te voren man/vrouw bepaald werd. Iemand enig idee of dit klopt? Ik heb ze namelijk nog op 24uur licht staan (dit kan toch geen kwaad?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal is flauwekul maar er is hier al veel over geschreven M/V ,24 uur licht kan geen kwaad

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie, ik vind het wel erg raar dat dit mij verteld wordt. Ik ga morgen even verhaal halen. Vanaf morgen gaan ze onder de 18-6 cyclus!

 

groetjes bram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt hoofdzakelijk aan welk enzym de plant het meeste produceerd:

meer mannelijk andrase = man

meer vrouwelijk gynase = vrouw

 

En ik weet zo niet behalfe feminisen hoe je zonder chemische stoffen de plant meer gynase kan laten produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met de stelling van je gs eens, als je er aan twijfelt probeer je het toch gewoon.

Baat het niet dan schaad het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het in de natuur ook 24 uur licht dan?

Schijnt de zon 24 uur?

 

:P

 

Planten hebben een donkerperiode nodig, in de donkere periode groeien ze zelfs het hardst.

Volgens mij is het nog altijd de kunst om de natuur binnen na te bootsen, 24 uur licht lijkt mij niet echt bevorderlijk om meer vrouwtjes te krijgen....

 

Ben benieuwd hoe andere kwekers hier over denken.....

 

Succes met de plantjes,,

 

grtzz Wil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je licht op 24/24 draait kan dit echter geen kwaad....

Je hebt dan gewoon 15% à 28% meer eindresultaat,als je deze zal afbloeien (mits het vrouwtjes zijn hé)

Dit ben ik nu bezig aan het testen omwille ik dit gelezen had bij soft-secrets....

 

Mvg C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het ergens op het net gelezen, volgens mij heb ik de link ergens in de english section gezet.

Resultaat bij mij was dat van de 9 jackberries die opkwamen er 7 vrouwtjes waren.

Kan nog steeds geluk zijn maar soms moet je het geluk een handje helpen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je moet oppassen met 24 uur licht.

Zeker als je onder TL ontkiemd moet je opletten (omdat TL er heel dicht op moet) dat je medium niet te warm wordt.

Dat geeft weer meer kans op mannen.

 

Je hebt dan gewoon 15% à 28% meer eindresultaat

lol...onderbouw dat eens ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

Leuke discussie...

 

!5 tot 28% meer eindresultaat?,dat is wel wonderbaarlijk zeg. :P

Buiten dat je plantjes 25% sneller groeien is er natuurlijk ook het constante klimaat wat wel weer een positief effect heeft.(dit is al uitgebreid getest in ontelbare kweekverslagen).

Dus verhoudingsgewijs heb je absoluut geen meer opbrengst met 24h licht,en indirect ook geen meer kans op vrouwen.

Ik groei altijd voor onder 24h licht,20/tot 40 dagen onder t.l is geen probleem.(ook een paar dagen 24h onder de 6oo watt hps gaat prima).

 

Groetjeszzz Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pukkeltje dus je zet je zaailingen de eerste 3 week op 24 uur licht ?????

 

is dat wel goed ik doe zelf 18 uur 4week lang en dan na buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lowriderss

 

Idd groei ik voor onder 24h licht(en ze vinden het heerlijk),maar 18/6 werkt in principie net zo goed ,alleen langzamer.

Het grootste voordeel is dus het constante klimaat,wat in sommige situaties wel eens een probleem kan zijn.

 

Groetjesz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pukkeltje

 

hoezo langzamer.....mijn dames groeien juist et meest in het donker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lowriders

 

ja wel ff meedenken hee. :P ,

Je bedoelt dat je planten sneller in hoogte groeien in het donker......eigenlijk strekken dus...wat in de eertse weken zeker niet wenselijk is.

De 24h licht zorgen meestal voor korte gedrongen planten waarbij de internodes dicht op elkaar zitten.

Hetzelfde plantje die de zelfde tijd op 18/6 heeft gestaan is misschien wel langer ,maar potentieel gezien heeft de andere een flinke voorsprong wat later in de kweekronde weer duidelijk word.

 

groetjeszz pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze gelijk op 12/12 en dan nog krijg ik korte gedrongen plantjes . De intensiteit van het licht en de temperatuur spelen hierbij de hoofdrol ,en niet zo zeer het aantal lichturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...