Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

4x Rebelshack Onder Spaarlamp

Recommended Posts

gelijk een update erachteraan

het slappe stekje ligt in de container.de andere doet het wel dus weet niet wat ik fout heb gedaan.misschien de stekpoeder te oud ofzo,maar degene die het goed doet heb ik zonder stekpoeder gezet en meteen in aarde.ag kheb nog kansen genoeg om stekjes te trekken met de zomer voor de boeg.

 

dan de lowriders.het loveduo is lekker bezig geweest en het vrouwtje bevrucht.de haren zijn ondertussen al bruin.stopt deze dame nu ook met verder bloeien zodat ik nog een ker moet bevruchten??

 

de lowriders op de vensterbank gaan lekker.de ene staat al mooi te bloeien en de andere komt er netjes achteraan.

de lowrider in de kast blijft op alle fronten achter.is net pas in bloei gekomen en is stukken lager dan die op de vensterbank.naar mijn mening is de lowrider met dit weer een perfecte plant om gewoon lekker voor het raam te zetten.

 

dan de rebelshacks.

de ene stek in de aarde gaat lekker zoals ik net al zei.

dan heb ik er 2 buitn gezet.die hebben wel ff een klap gekregen van overbevoeding en de temp verschillen.de ene begin nu weer uit te schieten en de andere is hard aan het knokken.

de rebels in de kast gaan daarentegen weer heerlijk.zodra de lowwy's klaar zijn gaan alle rebels naar buiten en trek ik de geslachtsbepalende stek eraf.

ik heb wel een apart uitschietende rebel.die is eerst als 1 scheut gegroeid.uit die scheut is een debielig blad gekomen en 2dikke zijscheuten.ik vind het niet erg maar dan wel een dame als het ff kan :P

 

nu maar foto's zodat iedereen kan zien hoe het gaat.

 

eerst de rebelshacks

 

med_gallery_12558_4966_133477.jpg

 

med_gallery_12558_4966_305843.jpg

 

med_gallery_12558_4966_328427.jpg

 

de rare zijscheuten

 

med_gallery_12558_4966_36165.jpg

 

de stek

 

med_gallery_12558_4966_488408.jpg

 

DE LOWRIDERS

 

het loveduo

 

med_gallery_12558_4966_412650.jpg

 

de man zijn stuifmeel

 

med_gallery_12558_4966_496615.jpg

 

de bevruchte vrouw

 

med_gallery_12558_4966_30320.jpg

 

de bloeiende dames op de vensterbank

eerst de dame die het verste is

 

med_gallery_12558_4966_462876.jpg

 

med_gallery_12558_4966_369028.jpg

 

dan de iets achterblijvende dame

 

med_gallery_12558_4966_484006.jpg

 

med_gallery_12558_4966_375432.jpg

 

de lowrider dame in de kast

 

med_gallery_12558_4966_141696.jpg

 

med_gallery_12558_4966_369731.jpg

 

mijn excuses dat sommige foto's slecht zijn.ik zal de volgende keer minder roken van te voren.

 

ik lees de reacties wel

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vrouwen zien er goed uit, maar die man hangt er een beetje slapjes bij. Hoe komt dat? teweinig water of is hij gewoon al aan het afsterven van ouderdom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

ik heb het idee dat ie een eind op is.de meeste kelken zijn ook al open dus zal nie lang meer duren.bovendien heb ik hem toch niet mr nodig dus kan ie ook naar de container verhuizen.ik heb stuifmeel genoeg mocht ik nog iets willen bevruchten.

 

tnx voor je post

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twin, lows zijn met dit weer idd het best geschikt om bijv op de vensterbank, of buiten te zetten, want binnen merk ik ook dat ze minder hard groeien, en als ze beginnen met topjes als ze nog niet zo groot zijn, zullen ze nooit meer veel groter worden, over 4 dagen ga ik mijn volgende lichting weer oogsten, kan nu al niet wachten, veel suc6.

greentz , SP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stonedpete

 

hey gozer

 

bedankt voor je post.ik had al zon vermoeden ja dah ze het leuker op de vensterbank doen.de grootste dame doet het echt lekker en dat voor 2de week bloei ong.daar verwacht ik wel een lekker rokertje vanaf te halen.de andere dame op de vensterbank komen ook wel wat topjes aan.de kleinste van het stel die in de kast staat word een niksnut of 1top.daar beginnen aan alle kanten kleine topjes vlak op elkaar te komen.zal je snel foto's showen.

 

 

@topic

 

ik heb ondertussen de lowriderman naar de container verbannen.heb wel het laatste stuifmeel opgevangen en in een mooi envelopje bewaard.

ook heb ik van een rebelshack een stek gehaald om hem te toppen.deze getopte plant zal eerdaags ook naar buiten gaan bij de andere 2.maar ik moet even kijken wanneer want ze geven nou niet zulk lekker weer aan.dus ff kijken.

de bijna dode rebelshack die al buiten stond begin er langzaam bovenop te komen.er komen weer kleine zijscheuten aan dus die gaat wel redden met wah mooie zonnestralen en op ze tijd een beker drinken.

 

foto update volgt snel weer

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorderingen!!! :)

 

ben ff inkopen wezen doen bij de intratuin.

220liter potgrond voor de buitnkweek

40liter cocopeat voor me scrogg

20liter hydrokorrels en 10liter seramis voor door de aarde

en 10liter stekgrond

 

ik ken vooruit.

gelijk een rebelshack in een mooie 7,5liter verse aarde met seramis gezet en naar buiten ermee.

 

kent iemand seramis???ik was op zoek naar perliet maar dit is volgens mij hetzelfde alleen rood.houd vocht vast en de aarde luchtig voor de wortels staat op de zak.wel duur spullekuh.

 

me scrogg word in 11,5 liter potten btw.daar ga ik die cocopeat indoen want das mooi spul volgens mij.wat seramis/hydrokorrels erdoor en moet goed komen.maar eerst maar eens me kast leeg werken en de rebels sexen en dan kom de scrogg pas.duur dus nog ff maand of 3.wie weet is er dan al een mooie hps kast bij :lol:

 

ook hebben alle planten nu passende schalen onder hun voeten maar das meer optisch dan praktisch.bakjes deden het goed maar dit is mooier :o

 

zo weer genoeg update en ik wacht wel weer wat posts af als die komen :P

 

grtz twin

 

btw de grootste lowrider maakt me echt vrolijk met de mooie toppen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf aan het veranderen

 

ik heb een mooie stekbak gekocht en stekpoedr en kon het nit laten deze gelijk te gaan gebruiken.dus heb nu alle rebelshacks gestekt.deze staan mooi in me stekbakje en hopen dat het goedkomt.ze staan in kleine potjes met stekaarde en worden goed vochtig gehouden.

 

dan de rest.

er staan in de kast nog 2 rebelshacks,1lowrider en nu ook me stekbak.alles gaat daar voorspoedig al zou me lowrider wel iets meer mogen gaan toppen vormen.

de lowriders op me vensterbank bloeien lekker door.heb momenteel de radiator weer ff aangezet zodat ze geen koude voeten krijgen.

 

de bevruchte dame begin al mooie zaden te maken.en elke keer als ik een wit nieuw haartje zie sta ik klaar met me penseel en zakje stuifmeel.

hoe gaat ik eigenlijk die zaden eruit krijgen en hoe droog ik die??

 

 

dan wil ik nog een lamp gaan bestellen maar twijfel ik over Hps en Hpi-T

wat is het verschil??en kennuh de lampen ook onderling worden gewisseld zonder dat ik vsa moet wisselen??ze zijn beide 250watt namelijk.

 

foto's volgens zeer spoedig weer

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal goed uit twindaddy ;) ,

 

Je vroeg hoe het ging met de zaden, als je plant helemaal uitgebloeid is vallen die er zowat van zelf uit. Dan pas zijn je zaden ook echt rijp en donker van kleur. Het drogen kun je het beste op een natuurlijke wijze doen zoals op een krant of doek in een donker goed geventileerde ruimte bij een graad of 18-20. Bij sneldrogen bij bv. een verwarming zal het zaadje doodgaan en dus niet meer ontkiemen.

 

Verder ben ik wel benieuwd naar je foto's zoals het er nu bijstaat. Succes verder..

 

Grtz Lowryder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietpla lowryder: was volgens jouw NATUURLIJK aan het proces van de zaden van je plant op een krant doen dit gebeurd in de natuur helemaal niet !!! dus is ook weinig natuurlijks aan ;)

 

maar iid kan tussen kranten .... ik ga liever voor de veiligheid en stop ze tussen watten die NIET nat zijn deze zuigen alle vcht rond om het zaadje weg .... andere optie die ook veel voorkomt is de zaden tussen rijst korrels leggen .... wel fatsoenlijk en duzz geen 5 kilo gebruiken anders ben je dagen aan het zoeken :D een korrel of 100 is al zeker meer dan genoeg !!! en kost ook driekeer niets ... :P

 

 

verder gaan je vensterbank lowwy's top maar vind het de binnen lowryder maar een beetje zielig en pril ... wie weet doet ze nog wat geks ..... je bent trowuens al aardig van je lowbudget principe afgestapt ..... maar das echt niet erg hoor .... een hobby goed uitvoerne kost gewoon geld en waarom B merken halen al A super is ... alleen het beste tog :(

 

je begint al aardig druk te worden daar ..

 

tot zeer soon :(

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietplant

 

tnx dat gaat wel goed komen denk ik.je zal tussen de foto's zien dat er een mooie ladingen zaden aan zit te komen

 

@topic

 

UPDATE!!!!!!!!!

 

om te beginnen de lowriders op de vensterbank.

 

*eerst de kleinste*

 

med_gallery_12558_4966_459338.jpg

 

med_gallery_12558_4966_73793.jpg

 

med_gallery_12558_4966_35552.jpg

 

*dan de grootste*

 

med_gallery_12558_4966_390068.jpg

 

med_gallery_12558_4966_244460.jpg

 

med_gallery_12558_4966_86311.jpg

 

*de bevruchte dame*

 

med_gallery_12558_4966_703149.jpg

 

med_gallery_12558_4966_471268.jpg

 

*lowrider in de kast*

 

med_gallery_12558_4966_28137.jpg

 

med_gallery_12558_4966_168001.jpg

 

*rebelshacks in de kast*

 

med_gallery_12558_4966_336201.jpg

 

med_gallery_12558_4966_365671.jpg

 

med_gallery_12558_4966_26620.jpg

 

*de stekken van de rebelshacks voor het geslacht*

 

med_gallery_12558_4966_258813.jpg

 

zoals jullie zien gaat de lowrider in de kast gewoonweg belabberd.die gaat deze week met de komende zon netjes naast der zusjes op de vensterbank.mag ze daar afbloeien en heb ik de kast voor me rebelshacks.

 

verder lees ik wel weer wat iedereen te melden heb.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga liever voor de veiligheid en stop ze tussen watten die NIET nat zijn deze zuigen alle vcht rond om het zaadje weg .... andere optie die ook veel voorkomt is de zaden tussen rijst korrels leggen .... wel fatsoenlijk en duzz geen 5 kilo gebruiken anders ben je dagen aan het zoeken ;) een korrel of 100 is al zeker meer dan genoeg !!! en kost ook driekeer niets ... :D

 

 

verder gaan je vensterbank lowwy's top maar vind het de binnen lowryder maar een beetje zielig en pril ... wie weet doet ze nog wat geks ..... je bent trowuens al aardig van je lowbudget principe afgestapt ..... maar das echt niet erg hoor .... een hobby goed uitvoerne kost gewoon geld en waarom B merken halen al A super is ... alleen het beste tog :P

 

hey mattie

 

ik ga dus ook een mooie bak met watten maken.scoor wel een mooie grote bij de juwelier.zijn volgens mij hele mooie geschikte ervoor en bovendien klein en compact zodat je je soorten gescheiden kan houden.

 

en ik ben met je eens dat die in de kast rampzalig slecht gaat ten opzichte van de vensterbank.dus vanaf morgen staat deze dame gewoon bij haar zusjes.

 

en idd me lowbudget is voorbij.het lowbudget was omdat ik koos werkeloos was maar aangezien ik nu een goede baan heb met een meer dan modaal inkomen hoef ik niet meer zo low budget te blijven.me voeding was dat tog al niet en nu is de rest dat dus ook niet meer behalve de kast zelf.

 

snel maar eens een mooie kast erbij maken met een 250watt Hps erin.paar ventilators van blowertje en het komt goed.ik moet wel want er zijn een aantal mooie stekken onderweg naar mij toe :(

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo nog ff een vraagje

 

ik heb vanmorgen me laatste lowridr in de kast verhuisd naar de vensterbank.nu val het me op dat die echt stukkuh donkerder is van kleur.kan dat komen door dat die onder de lamp heeft gestaan of omdat ie gewoon nog niet zo ver is als die andere??ik vraag het me af namelijk.op de laatste foto-update kan je het ook een beetje zien.

 

als iemand weet hoe dat kan hoor ik het graag

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twin, dat komt gewoon, omdat de plantjes genoeg licht, vocht, voeding en een lekkere temperatuur hebbenm gehad, onder goede omstandigheden kun je heel mooie donkere bladeren krijgen.

ga voral zo door en maak je niet ongerust, is nergens voor nodig.

Greentz, SP

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ wietpla lowryder: was volgens jouw NATUURLIJK aan het proces van de zaden van je plant op een krant doen dit gebeurd in de natuur helemaal niet !!! dus is ook weinig natuurlijks aan :(

 

maar iid kan tussen kranten .... ik ga liever voor de veiligheid en stop ze tussen watten die NIET nat zijn deze zuigen alle vcht rond om het zaadje weg .... andere optie die ook veel voorkomt is de zaden tussen rijst korrels leggen .... wel fatsoenlijk en duzz geen 5 kilo gebruiken anders ben je dagen aan het zoeken :o een korrel of 100 is al zeker meer dan genoeg !!! en kost ook driekeer niets ... :P

 

 

greetzzz masteryero

 

@masteryero:

:P klopt, maar ik bedoel niet geforceerd drogen. staat idd een beetje muf omschreven.

 

Ziet er goed uit twin, bij mij is het ook als ze onder de lampen staan dat ze echt diep groen zijn, dit is wel een teken dat ze super gezond zijn.

 

Mij lijkt wel zo te zien dat die plant die uit je kast komt veel dichter en kompakter is dan de planten op de vensterbank. Die strekken meer naar het licht. Achter glas word er een hoop tegengehouden, als het mooi weer is kun je ze beter in de tuin zetten oid.

Maar goed, het was een experiment van je en je zult vast een hoop zaden krijgen. ;)

Je rebelshacks zien er ook goed uit. Dat is een goed wietje :D

 

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietplant lowryder

 

ok als het weer lekker weertje word zal ik ze buiten neerzsetten.momenteel vind ik het te koud buiten dus lekker boven de radiator maar.en ja die staat aan bij mij momenteel.

 

de zadenkweek ziet er idd heel mooi uit.weet jij toevallig of het zin heeft dat ik nu nog de witte haren die soms verschijnen doe aantippen met stuifmeel??ik heb nog stuifmeel zat namelijk.

 

de rebelshacks gaan ook goed ja.al moet ik zeggen dat ik de rebels buiten nog niet de moeite vin om te fotograferen.moest er zelfs 1 reanimeren.had de vorige keer geen seramis door me aarde gedaan en door me eigen stommiteiten had ik um overvoed.dus spoelen.de aarde 1 grote blubberpoel en de wortels konden nie meer verder.dus afgelopen zaterdag heb ik die eruit gehaald en een lading aarde eraf gehaald en in nieuwe aarde met seramis.nu begint ie al weer uitschietverschijnselen te vertonen dus die gaat het wel redden.kom mooi uit want moet nog een stek ervan hebben.

 

die gaan volgens mij het ook wel redden.kheb ze een mooi kapseltje gegeven(wat ik de vorige keer vergeten was waardoor de stek verdroogde)en volgens mij gaan deze het geslacht mooi bepalen over enkele weken.ken ik 2 maandjes later mooi roken:D:D:D:D

 

zo weer geneog getypt ik wacht de nieuwe posts wel weer af.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die nieuwe haartjes wel bestuiven als je toch nog stuifmeel hebt, of het echt moet weet ik ook niet maar het kan in iedergeval geen kwaad.

Toch mooi dat je die andere hebt kunnen redden, hadden ze geluk dat je je EHBO diplama hebt :D

Ach, van fouten maken leer je tenslotte het meest, nu weet je waar je de volgende ronde op moet letten.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ twindaddy : ff over dat bestuiven .... je hebt als het goed is 1 man op 2 vrouwen gebruikt .... ik snap niet goed dat je nog stuifsel over heb ????

 

ik doe het bij lowryder altijd zo: de man helemaal aflaten bloeien onder dat zilverfolie op ene plek waar weinig tot geen ventilatie is ( iig waar je geen wind heb dat je stuifsels door het huis ligt !!!) dan als je man op is zullen je lowryder dames ook al een ruime week tot bijna 2 weken bloeien .... dit is het moment waar altidj veel mooie grote haren te zien zijn ...

 

dan pak ik me kwastje en smeer ik alle stuifsel op de plant(en) ik bestuif het dus in 1 x .... dit hoeft bij normale bloeiers niet maar bij lowryders gaat hun levenciclus wel erg snel ... binnen 9 weken oogstbaar .... waarvan de eerste 2 weken nodig zijn om alleen maar veel en mooie haren te krijgen dus heb je er nog 7 +1 extra om de zaden goed af te laten rijpen over ....

 

als je duzzz alles in 1 x ( de stuifsel ) over de vrouw gooit dan is het eigenlijk zo ged als 100% zeker dat alle haren die erop dat moment waren bevrucht zijn !!!! dit zijn er per plant al een paar 100 !!! als je dus achteraf nog is gaat bestuiven zul je eerste rits zaden klaar zijn je plant is aan het afsteven en je 2de lading bestoofde haren zullen geen goed ontwikkelde zaden kunnen producren duss eigenlijk verspilling !!!

 

ik hoop dat je het optijd leest .... je kutn beter het stuifsel bewaren duzz !!!!

 

het is wle heel normaal dat er een soort van 2de bloei overheen komt !!! bij de zwangere lowryder mammies die bij me maat nu staan ligt er ook een hele dikke laag nieuwe haren over de bevruchten propjes ( ik bedeol duzz die zaad hoesjes maar vidn hetaltijd kleien opgezette propjes :D :P ) die zulle al snel bruinig ier ne daar worden omdat ze gewoon snel opzal zijn .... maar heb je ene mooie maatstaaf ....

 

wanneer de 2de ronde met haren bijna allemaal bruin zijn zul je zien dat je zadne ook zo goed als klaar zullen zijn !!! kijkhet altij wel goed na en ga er niet blind van uit !!!! ik laat ze daarna zelfs nog een week in de plant zelf , de plant ( bladeren ) sterven nu af de plant is zo goed als dood en begint hier en daar uit te drogen je zult mooei bruin-tijgerprint achtige zaden krijgen en ook uitzien komt ...

 

nu krijg je de zaden er ook veel makkelijker uit ...

 

daarna ff een dag of 5 tot een week tussen papier of rijst korrels leggen en je kunt weer aan de slag !!!

 

je kutn trowuens gewoon watten halen van de da drogist....

 

ik heb nu gewoon keukenpapier gebruikt wel dat soort waar veel lucht tussen zit van bijv page papier ( hoop dat je me begrijpt ) ...

daar trek ik nu een paar vellen van vouw ik netjes dubbel ee aantal keer gebruik ik wat warmer water dan normaal en maak ik het keuken papier nat dit gaat super !!! met goede zaden heb je binnen 24 uur alle zaden kiembaar ...

 

doordat ik weinig tijd had en zeer primitief nu bezig ben met me outdoor project heb ik ze te lang erin gelaten !!! ;) maar je zou eigen de wortels is moeten zien van die zaden alle zaadhoesjes zijn er zelfs al vanaf en kleine gele collectoren zijn al aanwezig ( dit zijn de eerste blaladjes ) ... :( SUPER EFFICIENT DUZZ

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero

 

goed opgelet gozer.jij moet nog meer haze roken ;) ik had dus 1 heer(de mooiste) en de eerst bloeiende dame bij elkaar staan.dus was 1man en 1 vrouw.man is ondertussen al door de reiniging opgehaald.maar daarom dat ik ook zon lading stuifmeel overheb.ik heb ongeveer gedaan wat jij zei alleen dan niet die folie erover heen gegoten maar gewoon het mannetje leeggeschud boven het vrouwtj.effect is volgens mij het zelfde.maar ik zal stoppen met verder bevruchten want wat je zegt ken weleens waar zijn dat er zaden niet rijp zijn als de grootste hoop wel rijp is.ik zie iig genoeg propjes,zoals jij ze noemt,die lekker dik en opgezwollen zijn.te veel om te tellen.

 

ik heb op advis vandaag ook een lowrider naar buiten gezet om van de zon te genieten.vanavond wel naar binnen anders krijgt ze koude voeten ben ik bang en dan morgen weer lekker verder zonnebaden op de tuinsteltafel :P

 

@wietplant lowrider

 

ja kwam goed van pas me ehbo.vooral dat reanimeren was van groot belang.maar ze staat er met de dag weer beter bij dus die red het wel.en anders komt er wel weer wah anders voor in de plaats.stekken zat waarschijnlijk :D en zowiezo zaden lowrider genoeg.misschien paar lowrider2 zaden ergens op de kop tikken.iemand een voorraadje toevallig??

 

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight iid te veel haze gerookt volgens mij :( maar goed jij hebt genoeg stuifmeel over van je man wel dat je hem over haar hebt uitgeschud ... nu zie ik dat schudden voor me ;) maar hoe il je dan nog stuifmeel overhouden ????

 

lowryder 2 zaden heb ik nu momenteel maar 50+ zaden van liggen die heb ik momenteel zelf nodig ze gaan over een half uurtje ( of als ik tijd heb zo :) ) ontkiemt worden, het mooiste koppel gaat mij zaad leveren en misschien ( ik hoop het ) dat er 2 of 3 vrouwen zijn die geschikt zijn voor bestuiving .... dan heb ik geneog zaad voor je maat ...

 

echter dit alles duurt tot ....

 

nu ontkiemen plantjes staan dan boven rond ( ruim genomen ) 1 juni

21 juni laten ze geslacht zien ( hoop ik :) ) en 8 weken later zullen die geoogst worden en zitten we helaas alweer in augustus :(

maar goed je zou het dan nog 1 ronde kunnen gokken .... of je knikkert ze achter het raam bij slechte dagen en maak je zelf alvast wat zaden voor volgend jaar ....

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: eigenlijk duurt dat outdoor seizoen hier gewoon TE kort .... voor je het weet is het helaas alweer voobij :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@master

 

hoe ik heb overgehouden???van alles wat er naast viel en al op de folie lag.dat had ik al bij elkaar geveegd en in een mooie ponypack gepropt.uiteindelijk de laatste kelkjes heb ik er ook in op gevangen en zodoende had ik wat over.maar je zal zien in de nu volgende update dat er genoeg mooie dikke zaden aanzitten dus er zullen veel mooie lowwy's volgen.

ben benieuwd naar jouw LR#2 zaden.ow wat zal dat smaken :(

 

 

@topic

 

UPDATE

 

Het gaat lekker.Elke dag als ik thuiskom word ik verwelkomt met een heerlijke frisse citrusaroma.wat is dat een lekker wietje die lowrider.

Ook over de rebelshacks ben ik tevreden.die buiten staan gaan met de zonnige dagen lekker.jammer dat het vandaag schraal weer is met de foto's anders staan ze echt te stralen.ook de bijna dode gaat steeds beter.ik vond het zelfs de moeite waard er een foto van te gaan maken omdat ik toch trots ben op me reddingsactie ;)

de rebels in de kast staan vol met zijscheuten na het trekken van de hoofd stek.de stekken beginnen ook al een beetje omhoog te komen.vooral degene die er al wat langer staat.binnenkort de grote naar buiten en de stekken ff groeien en dan de bloei in ermee voor het geslacht.dames mogen afbloeien en de mannen sorry maar :(

 

dan nu de foto's

 

lowriders in bloei

 

med_gallery_12558_4966_419791.jpg

 

med_gallery_12558_4966_109418.jpg

 

med_gallery_12558_4966_125866.jpg

 

rebelshacks in de kast

 

med_gallery_12558_4966_156664.jpg

 

med_gallery_12558_4966_275788.jpg

 

med_gallery_12558_4966_449479.jpg

 

rebelshackstekken

 

med_gallery_12558_4966_203131.jpg

 

lowrider-zadenkweekje

 

med_gallery_12558_4966_25542.jpg

 

med_gallery_12558_4966_7684.jpg

 

rebelshacks in de achtertuinbeware of the dogs :rofl

 

med_gallery_12558_4966_274415.jpg

 

med_gallery_12558_4966_333232.jpg

 

en de maar net van de dood geredde rebelshack

 

med_gallery_12558_4966_555934.jpg

 

zo dat was weer de update.had trouwens nog ff geinformeerd naar me megapot.die blijkt 200liter te zijn ipv 140.dus ik moet nog een keer wat aarde en seramis bij gaan halen want dat ga ik niet redden.

 

veel lees en rook plezier

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

je rebels zien er goed bossig uit ...en iid die gereanimeerde gat het wel halen .. mits er geen plens water overkomt...

 

tsjaa de loryder blijven ook mar bouwen dus het gaat gewoon goed :( houden zo

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx master

altijd goed om een mooie bevestiging van je kweekproces te krijgen

 

maar ondertussen wat wijzigingen.door ff financieel gekut nog geen nieuwe lamp maar kreeg wel 4 mooie stekken in me handen geduuwd :verrygood shiva kruising werd er gezegd.met wat weet ik niet maar laten w hopen op veel shiva :specool

maar goed daardoor moest ik wel plek gaan maken.dus de laatste 2 rebelshacks die in de kast stonden zijn vandaag in mooie 7,5 liter potten gegaan en naar de tafel buiten verhuisd.

ik heb weer plek dus.nu kan de kast zich in eerste instantie gaan richten op 5rebelshack stekken en 4 shivaX??? stekken.de shiva's gaan uiteindelijk(als me geld er volgende week is)onder de 250watt hps in een scrogg.de rebelshacks ga ik in deze kast afbloeien na dat ik de kast goed verbouwd heb zodat de lampen wat beter hangen en mooie kapjes hebben gekregen.

weer mooie vorderingen hier dus.

met me lowriders alles nog ok.zelfs de hele kleine begin nu lekker te gaan bloeien.maar elke dag nog word ik blij van de citrusaroma's die me tegemoet komen bij het openen van de deur.gaat helemaal goedkomen die lowridrs:D

houd me topic maar in de gaten

 

weet iemand eigen;lijk om je met een vsa van een 250watt hps ook een 250hpi kan laten branden???is namelijk makkelijk voor groei/bloei wisseling.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!!!!!

 

nu dag 62 vanaf zaad.alle rebels staan ondertussen buiten en de stekken onder de lamp.er zijn ook 4 andere stekken bij gekomen.het zou een shiva kruising moeten zijn.ze zien er wel flink en mooi uit dus dat moeten de planten voor de scrogg worden.

maar kijk zelf op de foto's want die zeggen vaak meer dan 1000 woorden.

 

de rebelshacks buiten

 

med_gallery_12558_4966_9525.jpg

 

med_gallery_12558_4966_431088.jpg

 

het lowriderzadenkweekje

 

med_gallery_12558_4966_65059.jpg

 

med_gallery_12558_4966_117175.jpg

 

de bloeiende lowriders

 

med_gallery_12558_4966_464674.jpg

 

med_gallery_12558_4966_424888.jpg

 

med_gallery_12558_4966_333084.jpg

 

med_gallery_12558_4966_350663.jpg

 

en de stekken

 

med_gallery_12558_4966_181753.jpg

 

om het voor jullie makkelijk te houden zijn degene zonder seramis bovenop de shiva kruisingen en de andere(dus met seramis erop) zijn de rebelshacks.

owja de lowriders zijn ook bij de kapper geweest.ken de zon lekker overal doordringen.

commentaar???

 

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

commentaar ...???? nou en of ???

 

lowrydes zijn naar d kappr eweest ??? !!!!! ik neem aan dat je bedoel dat je bla heb weg geknipt !!!!!

 

ik hoop het iig niet ... want hoedenk jij dat de toppen gespekt worden ???? door simpel alleen maar 'toppen' in het licht te zetten ... of zou er tog iets van een proces in een plantje zijn die dat doet aandikken ????? ....

 

ik ga voor het laaste ... en nog wat

 

op blad zitten 'mondjes' kiek maar is goed je ziet ribbelige dingetjes erop ... die voor een hoop dingen ... verkoeling, opname van vocht bij bijv mist /dauw .... en ze zorgen voor het belangrijkste proces ongeveer van de plant FOTOSYNTHESE !!! hetopnemen van licht en dat omzetten naar het geenwat ze nodig hebben /eruit kunnen halen ....

 

in dit geval zorgen ze ervoor dat de toppen dikker worden/rijper worden ... niet erg slim dus .... verder heeft lowryder eigenlijk helemaal niet zoveel bladeren t.o.v andere soorten ... dit moet je lekker laten zitten ...

 

maar voor de rest gaat het goed hoor .... je rebels kun je zeer spoedig overpotten ( nu al bijv ) ...

 

voor de rest succes je vrouwtje is iig goed zwanger

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey master

 

zozo das nog eens commentaar.

mij was altijd gelerd tegen einde van de bloei de grote bladeren weghalen.dus dah hek gedaan.de hoeveelheid val wel mee en het waren alleen de bladeren met een steel.maargoed de volgende ronde LR(heb zaden genoeg zometeen)zal ik het blad laten zitten.tnx voor de info makker.

nu wat anders.de grootste LR begin beetje bruine haren te krijgen.is het verstandig om de pk al af te gaan bouwen of moet ie nog meer dan 2weken??ik heb namelijk het idee dat eind volgende week het een heel eind gedaan is voor haar en ze naar de drooghemel mag verhuizen.iemand idee hoelang die nog moet??

 

dan is er 1 rebel van buiten verhuisd naar de speciekuip.die hield het niet meer in de 7,5 litr.wortels aan alle kanten dus nu heeft ie ruim 80liter nieuwe ruimte.mooie lading slakkenkorrels bovenop(wel van eco-style)want die klerebeesten zitten overal.ze zijn wel leuk om tegen de schutting aan te gooien.flats :welcome: verder weinig respect voor de escarGO.maar zeer spoedig(als ik nieuwe seramis en hydrokorrels heb)zullen er 2 rebels de 200liter ton gaan bewonen en dan staan er nog 2 in de 7,5ltr en die zullen een mooi zonsverduisteringsproject gaan krijgen.

 

foto's volgen weer spoedig

 

iemand antwoord op me LR-vraag??

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...