Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ben wel eens benieuwd of henkie nu gaat afbloeien

Goed idee met die aardbeipijp scheelt ook bukken

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig zo te zien, vooral je aarbeibuis vind ik geniaal.

was dat een eigen idee of doet men dat vaker zo?

 

jou henkie gaat toch best lekker ondanks de ontberingen moet ik zeggen, hier op de vensterbank is haar familie nog steeds niet echt aangeslagen.

misschien tijd voor een reunie , dan kunnen ze wat leren van hun grote zus. Ik breng ze zolang wel onder in een gesloten jeugdinrichting. Raamprostitutie blijkt niet zo bevordelijk voor jeugdigen uit deze familie. nee het buiten leven in de kas daar worden ze wel hard van zo te zien.

 

veel suc6 met alle bezigheden iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ik zag dat je lieveheersbeestjes gebruikt :wOOt Maar hoe kom je er nou aan ga je gewoon opzoek ??

 

Gtz Shiva :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet chill dat aardbeien-ding, zou hier ook wel een goede oplossing wezen :wOOt

 

heb je daar ook een regenton ofzo om al die planten strax water te geven? en wat doe je tegen algen groei op je kas?

 

respect en succes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buble,

Ik ben ook benieuwd of henkie gaat bloeien, zou wel handig wezen anders moet ik straks een verduisteringssysteem voor henkie gaan bouwen, aangezien zij anders echt de gehele kas zal opeisen.. Ik heb er wel twijfels bij, ik heb ook nog een broertje van henkie hier in de vensterbank staan, die is aanzienlijk jonger maar laat nu al zijn ballen en de rest van de bloei zien.. Misschien weerhouden de lage temperaturen henkie er van om te gaan bloeien... Hier henkie haar broertje..

gallery_5639_1537_295472.jpg

gallery_5639_1537_373494.jpg

 

@ Kastkweker,

Ik heb een keer gezien dat ze aardbeien op tafels kweken, daarvandaan kwam bij mij het idee om ze ook in de lucht te hangen.. Ik heb er voor gekozen om een buis te nemen omdat er zo minder grondoppervlak is en dus ook minder verdamping van water.. Voor mij een voordeel omdat ik niet al te vaak thuis ben om water te geven..

 

Jou kleine sletjes aan henkie voorstellen, zullen we t niet doen, als je pech hebt staan ze al snel in haar schaduw.. Ik geloof dat mn lowriders ook een beetje van haar geschrokken zijn, eentje is zelfs spontaan dood gevallen hehe.. Is je kastje al af, een HPS zonnetje zullen ze vast op prijs stellen!

 

@ shiva Gold,

Niet alleen plaatjes kijken, boven de foto staat namelijk ook text :smoke

 

@ Bruutrulez,

Ik had nog een oude badkuip staan, die heb ik onder de plek waar het water van mn amateuristische dakgootje op de grond kwam gezet(regenpijp moet ik nog maken).. Zal er volgend weekend wel een fototje van maken.. De meeste planten zal ik in aan later stadium geen water meer geven, daar worden ze lui van en blijf ik bezig! Grondwater zit op 70 cm diepte, in combinatie met de capilaire werking van de grond moet dat wel goed komen denk ik..

Aan de zijkanten heb ik nog geen last van aangroeiende algen, op het dak wel hier en daar, maar dat kan je er zo afschrobben geloof ik.. Maar ik was eigenlijk van plan er een nieuw dakje op te zetten omdat deze nog steeds hier en daar lekt, maar helemaal zeker is dat nog niet, nog ff aankijken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey plantkast tsjaa na zo'n verdomd klote jaar voor je ga ik je ook maar dit jaar gewoon volgen jammerdat je geen monsterplanten gaat kweken maar goed das begrijpelijk !!!! zelfs zeer veel respect voor je dat je dit jaar gewoon weer je ballen riskeert !!!

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een briljante opzet weer, die aarbeienpijp moet je patent op aanvragen. Ben echt erg benieuwd wat het gaat worden voor je dit jaar. Mooi ook dat je niks meer gehoord hebt van justitie. Zal ook wel niet meer gebeuren. in mijn ervaring doen ze meestal niet zo moeilijk met de buitenjongens. Zelfs als je er "teveel" hebt.

 

succes dit jaar. Dat het een mooi zonnig jaar moge worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

go henky :o

ziet er echt verweldigend uit

die aarbeien pijp helemaal

zo zou je er ook een met lowrijders kunnen doen ?

of zie ik dit verkeerd mvg mr jobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jobo,

Tuurlijk kan zo'n pijp ook met lowriders..

 

 

Update van de groententuin achter het raam

 

Twee weken geleden zag het er nog zo uit.. Op de foto zijn te vinden, 4 soorten tomaat, peper, paprika, ijsbergsla, komkommer, stamslaboon en stokslaboon.. De laatste heb ik afgelopen week al in de kas gezet omdat hij een beetje groot werd..

gallery_5639_4828_49170.jpg

 

En nu zo..

gallery_5639_4828_92047.jpg

gallery_5639_4828_97545.jpg

 

Morgen zal ik henkie en lowriders weer eens op de gevoelige plaat zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er geweldig uit Plantkas :o

 

succes ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henkie heeft er serieus zin in, begint nu echt een plant te worden.. Vandaag al stukje zwart wit folie gehaald om verduistersysteem te gaan bouwen..

gallery_5639_4531_73716.jpg

Verder nog wat foto's proberen te maken van het rare geslacht van henkie, het is niet een duidelijk bolltje met haartjes, het heeft meer weg van een opgerolt blad waar 2 haren uit steken.. :o

gallery_5639_4531_21533.jpg

gallery_5639_4531_18844.jpg

 

Dit was de eerste die ik zag, het is een steeltje met een soort blaadje, en uit het steeltje komen 2 witte haren.. Echt een raar ding die henkie..

gallery_5639_4531_18103.jpg

 

Nog 2 lowriders.. Ik vind ze maar zielig..

gallery_5639_4531_200548.jpg

gallery_5639_4531_46354.jpg

 

Verder heb ik nog een oude NDB laten kiemen, sinds vandaag ook in de kas aanwezig tussen de bieslook en roosmarijn in.. Nog iets aansterken en dan mag het de wildernis in..

gallery_5639_4531_456.jpg

 

Verder nog wat groente..

IJsbergsla..

gallery_5639_4828_58335.jpg

 

Radijs, onderhand oogstklaar :)

gallery_5639_4828_120975.jpg

 

Aardbei in bloei..

gallery_5639_4828_101752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gruwelijk mooi om te zien. Ik ben nog steeds onder de indruk van je aarbeien pijp. En wat doet dat wietje hard groeien. Weer een mooi topic aa het worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dat overwinteren is Henkie gewoon wat van slag.

 

Heb er het volste vertrouwen in...go Henkie

 

Suc6 dit jaar :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat staat er allemaal lekker bij! De mond valt me wel open van Henkie, die gaat hard ineens!

 

Nou, succes verder

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, weer een plant van meer dan een meter.

 

gogogogo Plantkas.

 

Het werkt gewoon goed :P

 

Groetjes Blowsterke :o :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He dat gaat lekker ,dat wordt met koningine dag een groente stalletje en verse aardbei-en

 

Henkie gaat geweldig ,meschien raakt zij van haar naam in de war

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze week even een foto update, beetje druk met tentamenstress etc..

 

Henkie had er met die zon van afgelopen week zo veel zin in dat er weer 15 cm bijgekomen was in lengte, nu al ruim over de meter vond ik niet kunnen dus voor straf heb ik haar maar weer lekker omgebogen.. Het resultaat zal ik volgende week wel zien.. De lowriders hebben nu ook serieus de smaak te pakken, ik gok dat ik volgend weekend de mannen er tussen uit kan halen..

 

Verder zijn alle groenten die binnen voor het raam stonden verhuist naar de kas, op de paprika en peper na, die moeten nog 1 a 2 weken gedult hebben..

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gaat je allemaal nog steeds goed af...

 

man ik ben jaloers op je kast wat koste de hele kast bij jouw in totaal ????

 

en gekke henk rocks nog altijd ;) go henk go ....

 

gaan we deze plant ooit nog zien afbloeien???? als het een herma is moet je het tog laten afbloeien .... en dat zaad opnieuw gebruiken ter nagedachtenis van henkie.... laat zijn/haar kroos maar over de hele wereld trekken ;)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeei plantkas gaat goed man.

Ga je nog NDB zaadjes uitzetten die je van me gehad hebt ?

Buitenkweek is leuke bijkomstigheid toch ?

;) Ik hoor t wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero,

Dit kasje was een wel iets duurder als de vorige, maar deze moet ook nog wat jaartjes mee gaan.. Ik denk dat deze totaal net iets minder als €1000 heeft gekost.. Maar dat kwam voornamelijk door de polycarbonaat platen(€800).. Maar ik ben zeer tevreden over het resultaat ;)

gallery_5639_1627_40830.jpg

 

En henkie groeit me een beetje te snel.. Aankomend weekend maar kijken of ik tijd heb om iets van verduistersysteempje te bouwen, anders groeit ze mn pet te boven.. In mei en juni afbloeien lijkt me mooi, aangezien de zon dan flink sterk is..

 

@ Kasthavel,

De eerste 3 NDB heb ik al boven de grond, maar die zijn nog van vorig jaar.. Die nieuwe zullen zeker ergens een plekje buiten gaan krijgen.. Moet alleen nog ff kijken waar.. Guerillaplekken zijn helaas schaars ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer is dfie foto gemaakt? Vorig jaar ofzo want de brandnetels staan in bloei en de bomen zijn nog groen. ;)

Succes verder met je planten en blijf je volgen. Ik vind het wel mooi uit zien in die kas, zeker de bomen die je vorig jaar had. Hopen dat dat dit jaar niet weer gebeurt.

Trouwens als de bladeren van de plant ver genoeg van het plastic af staan wordt het licht zo ver verstrooid dat je er geen wietplanten meer in kan herkennen dus misschien handig de 'grote' wietplanten in het midden te zetten?

Hoop voor je dat je dit jaar een vette oogst krijgt. Ik vind dat je dat nu wel hebt verdiend! ;)

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ labrat,

Dat zie je goed, het is een foto ergens vorige zomer.. Maar in dit topic stond nog geen foto van de buitenkant, even ter verduidelijking..

Grote planten in het midden zetten?? Uhhh lukt niet helemaal, gezien dat ze daar te groot voor zijn als het grote panten zijn.. De lichtspreiding van de polycarbonaatplaten valt tegen, je kijkt er hoe dan ook toch wel doorheen.. Daarom heb ik nu tomaten tegen de wand gezet, van die rode tomaten tegen het plastic vangt veel eerder je blik dan een groene wietstruik op de achtergrond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat lekker zeg!

Dat wordt vast een mooie zomer..

 

Supermooie kas, daar kan mijn hokkie niet tegenop.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super :huh:

 

:dribble: :dribble: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ''t zijn er nog niet veel die dit weten:

het wordt een prachtig seizoen dit jaar.

T ziet er weer begeesterd uit plantkas.

Vraagje: als jij nou mintplantjes erbij zet,

die heb ik namelijk niet.

Dan kunnen we wat ruilen tegen een rookbaar kruid.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...