Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lekker

1e Kweek Met Pp Op 11 Literpot Aarden 3x 600w

Recommended Posts

ziet r goed uit allemaal

 

had je de potjes niet helemaal kunnen vullen?

 

hoe lang staan ze nu/

 

grtzzz

 

 

 

hey hallo

 

jah ik had idd de potten meer kunnen vullen maar had dit uitgerekend 50X11 liter = 550 liter dus 11 zakken van 50 liter

maar verscheinlijk moet er toch een zakkie bij de volgendekeer dat ik bij de shop langs ga moet ook een ph meter en wat gaas hebben

 

zit nu in de 7e dag bloei nu

en ze hebben 6 dagen groei gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!! Ga ik ook volgen. Over de TMV hoef je je trouwens niet druk te maken. Daar heb ik ook last van gehad. Gewoon zorgen dat de temp boven de 21 graden blijft, dan ontwikkeld het zich niet (veel) verder. Als de plantjes straks lekker in het blad zitten, dan kan je de aangetaste blaadjes gewoon verwijderen. Staat ook leuker.... :verrygood Verder suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

 

bedankt weer voor de tips en reacties :lol:

 

zit nu 9 dag bloei en gaan lekker :verrygood

gisteren hebben ze weer voeding gehad een 1,60 ec met a & b x-cel missinglink en nzm en 500 ml elk dus wacht ik weer 3 dagen voor ze opnieuw krijgen

heb er wat foto`s van gemaakt

 

 

med_gallery_9287_4817_647390.jpg

 

 

med_gallery_9287_4817_585528.jpg

 

 

kometaar en tips altijd welkom ;) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ze zijn flink aan het strekken. Hoe hoog hangen je lampen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waardoor sprieten ze zo?

 

Groeten

 

 

Yep, ze zijn flink aan het strekken. Hoe hoog hangen je lampen ?

 

 

ze hebben wel 6 dagen voorgroei gehad he

ze hangen nu op 50 cm hier voor hebben ze op 60 cm en 70 cm gezeten en een stapje daar voor 1,20m en bij het begin 2,20m

 

maar ga ze nu laten hangen op 40 cm van de plant :wacko: :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

 

11 dag bloei

nu heb ik de ph meter gehaald en ph min ph was 8.0 uit de kraan.

en nieuwe voeding ton gemaakt met ec 1,6 ph 5,8

heb er ook gelijk nog een 600w komplete lamp gekocht. dus nu 3x600w in het hok

de tempratuur is ook flink opgelopen naar 31,5C met full in en uit :wOOt

 

med_gallery_9287_4817_46484.jpg

 

 

med_gallery_9287_4817_151957.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

 

jah nu hebben we weer even wat werk vericht

 

hebben nog 3 zaken aarden gehaald en deze verdeeld

heb gaas gekocht en gespannen

extra 600w maar dit geeft wel even wat meer temp in het hok 32+ bij 28 uit lvl 40 bij 80

had ook last van wat schimmel op de aarde zag ik weg gehaal en nieuw aarde er over heen gegooid

bij volgende uit braak zou ik het gaan behandele hou de potten nu wat droger en ga vanaf volgende week alleen nog van ondere voeden

 

tips en responce altijd welkom ben tesloten ook nog een beginner :wacko: :wOOt

 

hier nog enkele foto

 

med_gallery_9287_4817_399885.jpg

 

 

 

med_gallery_9287_4817_165661.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9287_4817_156243.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet voor je dat de lente snel aanbreekt... Hoe wil je die temperatuur onder controle gaan houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop niet voor je dat de lente snel aanbreekt... Hoe wil je die temperatuur onder controle gaan houden?

 

 

heb nu 1 fin hangen maar ga er nog 1 bij kopen zo dat ik van twee kanten kan gaan koelen

of zou dit ook niet werken ???

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Lekker; een extra ventilator helpt altijd wel wat hoor.

ik heb zelf 4 x 600 watt en als ik in mijn hok bezig ben en daarvoor ff de ventilator's er uit haal loopt de temp zo op naar 34 graden,maar als ik ze dan alle 3 er weer in zet is de temp zo weer op 26/27 graden.

 

maar ik ben het wel met whazzup eens hoor want als het straks nog warmer buiten word heb je wel een probleem.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K

 

bedankt weer voor je response

ik haal vandaag wel 2 fentilatore er bij dan haha :wacko:

en je vraag over me potten op de grond die blijven wel warm trouwens

 

vraag je aan jou welke voeding werk jij eigelijk mee?

en tot horens

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lekker hey hallo

 

11 dag bloei

nu heb ik de ph meter gehaald en ph min ph was 8.0 uit de kraan.

en nieuwe voeding ton gemaakt met ec 1,6 ph 5,8

heb er ook gelijk nog een 600w komplete lamp gekocht. dus nu 3x600w in het hok

de tempratuur is ook flink opgelopen naar 31,5C met full in en uit

 

 

 

 

 

je kan die ph niet zo snel veranderen je moet dat in stappen doen van ph 8 in 1 keer naar 5,8 is niet goed

 

grt irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

@lekker: leuk opzetje zo stekken idd niet zo goed maar zijn er genoeg die het met slechtere doen.

die extra lamp is zeker de moeite waard idd zo als de rest zegt effe de temp in de gaten

houden. en volgende run gewoon een softboxje halen probleem opgelost toch?

draai zelf ook vaak met dit soort set up's, alleen ben laaste tijd over geswitched van 3x600

naar 4x400 haal er een beter resultaat mee uit en de temp is makkelijker te regelen.

En wat ik je eigenlijk nog effe wilde vragen he is die pot die je gebruikt wel een 11 L pot?

ziet er verdacht veel uit als een 6.5 L potje. Je moet eens effe de maten geven of effe onderop

kijken wat er opstaat. Veder hoop ik dat het een goede run voor je word en ik zal het zeker blijven

volgen ziet er allemaal lekker verzorgd uit met duidelijke teksten.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lekker; ik gebruik de Canna Terra voedings lijn o.a florres,pk 13/14,booster,rhizotonic en ook gebruik ik Alg a Mix van Biobizz als bladvoeding.

ben er inmiddels wel achtergekomen dat je beter de mini in plaats van de max hoeveelheid v.d de voedingsstoffen mee moet geven in het water.

 

voor de rest ben ik het met irezumi1 en Riesje1965 eens over het verlagen van je P.H :wOOt dat moet je idd stapgewijs doen en niet zo drastisch :wacko: en ik zelf hou mijn P.H op 6.3.

 

het gaat lekker zo en de mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

 

jah bedankt weer mannen

 

heb idd 2 extra ventilatoren gehaald en kan het weer kontoleren naar 27c om dat ik elke lamp apart koel nu :(

 

en jullie hebben idd gelijk met me ph verhaal maar had geleze dat je beter even iets kon zaken met je ph als die redelijk aan de hoge kant was daarom had ik ze 5,8 gegeven zal volgende was beurt 6 a 6,2 geven en daar op verder gaan :wacko:

 

de potten zijn echt 11 litters 22x22 cm en heb er bij elke pot even 3 wormen in gedaan :rofl

was even weze vangen +- 160 stuks en een browsel van gist zuiker water voor iets co2 er bij

ben gewoon even aan het experimenteeren :wOOt

me vrouwtje verklaarde me voor gek haha :engel

 

we gaan gewoon maar lekker door julie horen van me

groet

 

 

 

 

 

med_gallery_9287_4817_293594.jpg

 

 

 

 

en gaan gewoon maar lekker door julie horen van me

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo :smoke

 

ben nu op dag 16 bloei

alles gaat goed maar heb wel een klein blad probleem deze zijn wat slap en krulen >

med_gallery_9287_4817_71771.jpg

 

 

 

med_gallery_9287_4817_96111.jpg

 

 

 

 

verder groeien ze wel als kool denk ik zo

 

 

 

 

 

med_gallery_9287_4817_245389.jpg

 

 

 

med_gallery_9287_4817_175991.jpg

 

 

 

med_gallery_9287_4817_301320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lekker man :smoke

dat ziet er goed uit hoor.

hoeveel water geef jij ze en op hoe hoog hangen de lampen nou ?

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K

 

me lampen hangen op +_ 50 cm van de plant

en geef ze nu om de drie dagen water op de grond en dat is zo weg :)

 

maar heb de lampen ook op 40 cm gehad en bij de 3e lamp er bij een te hoge temp voor 3 dagen van 34C

 

maar we kijkken het wel even aan als ze niet te veel krulen en verslapen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

hier maar weer even een update dag 20 bloei

 

24C licht uit 30C licht aan :) 50cm van de plantjes af

lucht in-uit of fulll

 

de damenes gaan lekker hebben gistere weer 25l op de grond ge kregen aan gemaakt tot 1,7 ec ph 6.3 :P

 

Nutri-NovaA/B toepassen als complete meststof. Dit product bevat alle mineralen, spoorelementen en aminozuren die nodig zijn om je teelt tot een topsucces te maken. Dosering: 400-500 ml. (zowel A als :smoke per 100 ltr. water *. Soms kan het nodig zijn om je pH bij te stellen, gebruik hiervoor fosforzuur en stel de pH af tussen 5,5-6,5.(bij gebruik van Nutri Nova is P-K 13+14 overbodig)

 

 

N X-ceL continu in het voedingsvat bijmengen vanaf de eerste dag tot de laatste week. BN X-ceL is de ultieme groei- en bloeistimulator en zorgt voor actief groeiende wortels en planten en geeft uiteindelijk een duidelijk grotere opbrengst van aantoonbaar betere kwaliteit. Ook zijn je planten beter bestand tegen ongedierten, schimmels en virussen. Dosering: 100 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

 

 

 

TML The Missing Link wordt continu in het voedingsvat toegevoegd en werkt als totale plantversterker, plantbeschermer en substantiële opbrengst verhoger. TML vormt een ideale combinatie met X-ceL.Gebruiken vanaf de eerste dag tot de laatste week. Dosering: 50 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

 

 

 

 

BN-ZYM enzymen gebruiken om in het groeimedium opgeslagenplantafvalstoffen om te zetten in voor de plant opneembare stoffen. Bevordert de opname van voedingsstoffen en vorming van vitamines. Dosering: 30 ml. op 100 ltr. voedingsoplossing.

 

 

* Als je meer dan 400 watt verlichting hebt per m2 , groeien en bloeien je planten harder en mag je de dosering verhogen tot ongeveer 500 ml./100 ltr.water. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de soort die je kweekt. Geef de laatste week alleen maar water aan je planten.

 

 

 

hier bij nog wat fotos

med_gallery_9287_4817_406926.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9287_4817_544571.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_9287_4817_921667.jpg

 

 

mensen nog tips of sugesties altijd welkom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi volgens heb je de lamp te lang te hoog gehad?? Ze zijn een beetje gestrekt + dat er weinig blad aan zit. Volgens mij gaan dit geen grote dikke en compacte toppen worden. Maar ik kan er ook naast zitten maar voor de rest succces verder

Ik kraak je niet af ik denk het alleen .

 

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...