Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spacemachine

Wie Heeft Een Hok Van Spaanplaat Zonder Problemen En Zonder Wit Zeil?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb eindelijk mijn hokkie af. Nu kwam ik erachter dat spaanplaat helemaal niet goed voor je plant is. Nu wou ik graag horen of het bij iemand wel goed is gegaan want toen ik op spaanplaat zocht kwam ik alleen negatieve dingen tegen. Nu had ik ook gehoord dat je er wit zeil tegen aan kon doen maar dit is geen optie voor mij. Ik hoop dat het bij mensen zonder zeil ook is gelukt anders kan ik me hokkie weer opnieuw bouwen maar dan met gipsplaten.

 

Ik hoop op reacties

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel witte spaanplaten neem ik aan ofniet???

Zowel niet zo erg zorgen dat het niet nat word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto van het hokje zal fijn zijn.

 

En spaanplaat kan je best gebruiken als je er witte follie teggen aan maakt zo dat er geen vocht bij de plaat zelf kan komen.

 

Gebruik hier een spuitlijm voor heb ik zelf ook wel eens een hokie met spaanplaat gehad en heb de plaat in geneveld met spuitlijm en toen me witte folie er tegen aan geplakt werkte gewoon goed hoor.

 

Wat ook een optie is een rol C3 folie op te halen dat is een detectie folie die nog niet zo heel lang op de markt te verkrijgen is deze folie houd sola apratuur teggen dus is je hokje ook niet de zien van de buitenkant van het huis.

 

Ik weet niet hoe groot je hokje is want anders zou ik het gewoon bij witte folie houden want een rol C3 folie kost je al gauw 110,00 euro.

 

Ik hoop dat het je een beetje helpt anders gewoon weer nieuwe vraag posten.

 

En foto's dat helpt wat sneller/

 

Gr martino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit spaanplaat kwam vroeger veel/te veel spaanplaat gas. Ik heb zelf zo'n zolderkamertje gehad ;) iriterende ogen, snotterig, en een duidelijke scherpe lijmachtige lucht aanwezig.

Dit is echter tegenwoordig allemaal al verleden tijd.

Spaanplaat heeft echter wel een nadeel als het nat wordt, dan begint het ook meteen uitelkaar te vallen.

 

Ik heb en gebruik wit zeil, ik heb geen problemen. Let wel, mijn ventilatie is in orde en in verhouding ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan geen zeil in mij hok doen omdat ik een schuifdeursysteem heb. WAnt mijn deur loopt straak tegen het hok en daardoor zal het zeil eraf gaan. Maar als je het grotendeels met zeil bedekt zou dat ook kunnen helpen. En die gassen die er vanaf kome, maakt dat niet uit voor de smaak van je wietje.

Want als ik hem grotendees zou bekleden dan komen er alsnog gassen bij. Worden die gassen dan niet opgenomen in je wietje waardoor die chemisch word. Want ik was namenlijk van plan 100 procent biologisch te gaan kweken met de plangron groeilijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaanplaat is geen probleem, je moet de wanden wel zoizo laten reflecteren! :lol:

laat ff een paar foto`s zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een hok van spaanplaat waar ik mijn kweekje nu in ga zetten. De tijd moet het uitwijzen!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...