Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cocache

Vragen Over Coca

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Laat de vragen maar komen Kweek ze al 3 jaar, Het is een lastige plant maar als je ze eenmaal doorhebt heb je er lang plezier van.

 

Groetjes Cocache

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je er thee van? drogen en roken? of gewoon op kauwen.

 

ja extraheren met benzine en dan laten bezinken met aceton kan ook wel, maar daar heb je iets te veel blaadjes voor nodig. :S

 

Ik zou op een blaadje gaan kauwen.

 

 

 

Dan een vraag over de plantjes: welke tempratuur met hoeveel licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met een sticky 'alles over het kweken van cocaplanten.. ;)

 

Ik heb nog 10 van die zaden liggen, denk dat ik ze in het voorjaar eens ga ontkiemen.. lijkt me wel geinig paar van die plantjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ook eerst 10 zaailingen. nu nog 1tje over. De rest is door mijn eigen stomme schuld ;), door de katen en door een ander mysterieus voorval (ga slapen, volgende morgen is er een zaailing weg. geen sporen van verwijdering enz.).

 

Maar mijn laatste heb ik net overgeplant, aangezien hij niet meer groeide en er iets te veel voeding in had gedaan. Nu schiet hij weer omhoog, vol energie!

 

het roken van cocabladeren heeft trouwens geen zin. Krijg je alleen teerlongen van ;)

 

mijn plantje is trouwens van begin september, maar heeft nog maar 6 bladeren en is na de verpotting ongeveer 5 cm hoog. Heb ik ze dan verkeerd behandeld? heb nl. alles buiten kassen gedaan en geen speciale voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een klimaat zoals dat van griekenland(kreta) geschikt zijn om succesvol coca te verbouwen?

bezit daar nl. lappen grond waar er toch niets mee gebeurt

ivm regelgeving en zulks, ik heb weet van grote (wiet)plantages in het westen van kreta, gewoon tussen de olijfbomen, waar de overheid stilletjes een oog dichtknijpt, in ruil voor een percentje

zou het lukken?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow wat is dit? een glazenbol ofzo?

 

?Zouden mn buren het herkennen als ik dit op mn balkon zou groeien?

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe kan je de zaadjes het beste ontkiemen en op kweken?

alvast bedankt ;)

ik heb zaadjes(ze waren bijna vers in de bes maar ik heb het nog niet geplant) en bij die bezhrijving stond dat je ze eerst 24 uur in een citroen moet zetten en daarna in een mengsel van cocos en zilverzand Moeilijke plant denk ik !!! Je moet wel een klimaat op 4000 meter hoogte nabootsen !!! druk ect als je bomen wil hebben lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal geen zilverzand ofzo nodig :lol: daarbij hoef je ook die druk niet na te bootsen. Ik heb hem gewoon in mn huiskamer staan, naast de verwarming.

 

Niet al te makkelijk plantje, maar als je een beetje voorzichtig doet met voeding e.d. dan gaat het perfect.

 

Temperatuurwisselingen kunnen ze ook nog wel tegen, maar maak het niet te gek.

 

Plant om de dag bestuiven met water (evt. gedestilleerd) en als het nodig is wat water aan geven via zon bak eronder.

 

Daarbij moet je de grond zéér goed gedraineerd hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke als je binne laat groeien wat voor lamp pak je en luchtvochtigheid etc etc

 

en voor buiten kan ik ze hier in nl growen buiten en waneer zetten

en waneer oogsten en tips etc etc :D

 

guide zou echt perfect zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt helemaal geen zilverzand ofzo nodig :lol: daarbij hoef je ook die druk niet na te bootsen. Ik heb hem gewoon in mn huiskamer staan, naast de verwarming.

 

Niet al te makkelijk plantje, maar als je een beetje voorzichtig doet met voeding e.d. dan gaat het perfect.

 

Temperatuurwisselingen kunnen ze ook nog wel tegen, maar maak het niet te gek.

 

Plant om de dag bestuiven met water (evt. gedestilleerd) en als het nodig is wat water aan geven via zon bak eronder.

 

Daarbij moet je de grond zéér goed gedraineerd hebben.

das wel beter ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik idd geen kilos zilverzand ed cocos halen voor een plantje dat het eerste jaar niet groter word dan een stekje ik ga ze zoeken en planten in mijn kastje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt cocopeat nodig en geen cocos hoor. Waar kan je eigenlijk zilverzand halen?

 

Voor de lampen heb je denk ik gewoon die groeilampen nodig die je ook voor je wietje gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in turkije plantjes laten groeien, is eenvoudig, gewoon de plisi een stapeltje lire geven, en dan zijn ze weer blij... oh euri kan ook tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah!! mijn laatste plantje gaat er volgens mij aan.

 

Het 2e blaadje begint te verschrompelen. Ik heb hem laatst nog overgepot naar een wat grotere pot. Nog helemaal geen voeding gegeven enz. Staat dicht bij de verwarming.

 

wat te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zilverzand hebben ze bij een tuin centrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik denk dat het handig is dat mensen die serieus de coca plant met succes willen kweken het boekje De Cocaplant Homegrowers Guide aanschaffen ik ben zelf ook nog maar kort bezig met deze plant maar weet wel dat deze speciale verzorging nodig heeft. Je kunt niet zomaar zilverzand en wat humus mengen voor deze plant dat zal hij niet overleven je hebt Amazonian Remix nodig en voedings stoffen als Inca Gold en Inca Gold Leaf Booster. Ook zijn de zaden beperkt houdbaar (enkele weken)

 

Kijk eens op deze site Cocagrowers hier kun je alles vinden om deze plant met succes te kweken en te houden.

Edited by Tityus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...