Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ilco

Graag Wat Advies Voor Mijn Kastje

Recommended Posts

dag,

ik heb hier nog geen enkele evaring mee buiten dan het geen ik hier en op ander plaatsen op het net heb gelzen.

omdat ik toch ergens moet beginnen. zou ik graag beginnen met een kastje van 50op50 op 140-160cm

mijn plan is om hier 2 plantjes in te zetten die ik eventueel kan gaan scrogen.

hier in zou ik graag en 150w SON-T PIA Plus lamp hangen.

deze heb ik al gevonden in een winkel hier in belgie(helaas hebben wij geen growshop) MASTER SON-T PIA Plus 150W E40 SLV/12 ik maak mij juist een betje zorgen over die slv/12 en van die E40 veronder stel ik dat het de fiting is.

verder had ik ook nog vragen over de afzuiging het kleinste da ik vond is 100m3

en aangezien mijn hokje nog geen 1m³ is lijkt mij dit erg veel of vergis ik mij hier in.

verder laat al jullie komentaar maar los ik kan er allen uit leren.

35404858we9.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet minimaal wel een 100m3 buisfan hebben denk ik.

 

En vergeet je niet dat je meer dan alleen de bulb nodig hebt, je mist nog kap, vsa, relais, tijdklok.

Een fancontroller+thermostaat setje zou ook niet mis zijn. Zodat je buisfan zichzelf regeld en aanslaat als het boven ingestelde temp in je hokje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit.

maar zoals Qas zegt, er moet nog wat apperatuur bij. een koolstof filter is ook niet mis. een relais is niet noodzakelijk bij een 150watt maar wel veiliger. een thermometer en ander meters zoals een ph meter zijn ook nodig voor een goede ph van de bodem.

 

grt P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeker ik heb idd wel verstaan dat besparen op die dinges uit den boze is.

allen ph meter zou ik niet willen doen heb zo wa strips uit labo mee genomen zou hensi voeding willen gebruiken naar het schijn is daar ec hele maal niet nodig en valt ph goed mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin maar eens met een 150W VSA op te zoeken.

Zonder voorschakelapparaat doet je lamp het niet.

 

100m3 afzuiging heb je wel nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nog wel een domme vraag,...waarom plaats je je foto niet in je foto album?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij staat er in heb paar keer geprobeerd maar om de ene of ander rede blijf hij gewoon zwart.

daar mee maar ander oplossing geprobeerd.

kun jij nu op mijn domme vraag antwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke foto ?

Ik zie niks.

 

een relais is geen zekering nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me nog goed herinner uit m'n tienerjaren, dan is een relais is een schakelaar die piekspanning of kortsluiting opvangt....

Eigenlijk hetzelfde principe zoals een zekering :verrygood

 

Met het verschil dat je relais tussen je kastje en de zekeringskast zit, zodat :

A : er bv geen brand ontstaat door kortsluiting

B : je zekeringen niet springen waardoor de rest van je huis zonder electro zit.

 

 

 

PS : het is al een hele tijd geleden dat ik deze leerstof zag, dus verbeter gerust als ik het mis heb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh bedankt ;) nu heriner ik me die shit ook weer van in school

 

hmm die foto zou het komen omdat het png is

 

Albums: voorontwerp kastje

 

Afbeeldingen: 1

 

Date: 19 Jan 2008, 12:08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een relais is geen zekering, en fungeert ook niet zodanig als beveiliging.

Je kunt met een relais ook de fase en nul aan elkaar schakelen als je dat zou willen.

Dan krijg je een te gekke steekvlam als hij schakelt, waarschijnlijk gaat je relais kapot, en de zekering klapt eruit.

 

Een relais is alleen een schakelaar.

 

edit: over die foto's. Nee, dat komt omdat ze niet op wietforum staan.

klik hierboven even op "help" en dan op fotoalbum. Dan moet het lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol.... na 20 jaar wil dat beetje basiskennis wel eens verwateren :D

 

Maar het zit dus wel degelijk tussen contactdoos voor VSA en gewoon stopcontact (bv voor klokje ofzo), waardoor het klokje niet te veel watt moet schakelen en begint te smelten of ontploft.

*Zeg me nu aub niet dat ik het hier weer mis mee heb, anders ga ik op zolder m'n boeken met basiskenis electro nog eens opzoeken en beloof ik een examen af te leggen

 

En om je wat te jennen : een zekering kan je ook op 0 of 1 zetten, zoals een schakelaar (lol... ik kon het echt niet laten ;) No hard feelings hoop ik )

Share this post


Link to post
Share on other sites

je upload een png file van 3,45 kB. Probeer eens gewoon een jpg van 1024 x 768 te uploaden.

 

Voor veel vragen is er een instant antwoord: Wikipedia, google, growguide, zoekmachine van het forum. Als je er in die volgorde niet uitkomt is het tijd om je vraag op het forum te stellen.

 

Een forum is niet ontwikkeld voor luie mensen maar om kennis en informatie te delen. Deze kennis is al eens enige keren gedeeld.. kijk voor de grap eens in de electrohoek en lees de stickies eens. ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag

bedankt ik was eigelijk nooit verder geraakt dan de indoor ;)

er is geheel nieuwe wereld open gegaan bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

relais is wel als beveiliging :D , het is een elektronische schakelaar die groot aantal wattage's kan schakelen zonder dat de contact punten versmelten, wat dus wel kan gebeuren in een tijdschakelaar of gewone schakelaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...