Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenInvestment

Kijkje In De Keuken

Recommended Posts

Paar dagen geleden gestart met de bouw, deze zal ergens in februari gereed zijn.

Ik heb zelf meerdere ruimtes gehad maar nog nooit op internet geplaatst, de opzet van deze ruimte is dat hij simpel en productief wordt.

 

Er zal gekweekt worden onder 6 x 600 watt op 7 liter potten (120 stuks), als medium canna cocos, er zal ook een druppelsysteem aangelegd worden (dit moet nog gebeuren). De luchtinlaat is 315mm, zoals je kunt zien op de foto's, er zal bij de inlaat nog een 3000watt kacheltje geplaatst worden. De afzuiger is 5000 kuub, zoals je kunt zien zit er ook een geluidsdemper gemonteerd. Onder de vijferfolie ligt isolatie materiaal (zelfde als onder laminaat).

 

Er word gebruik gemaakt van een simpel schakelbordje met timers voor de stuurstroom, deze sturen 2 relais aan voor de lampen (elk relais 3 lampen), alles is goed afgezekerd, het ziet er niet zo heel mooi uit

maar wel veilig..

 

update's zullen in de loop van de maand volgen.

 

groetjes :verrygood

 

gallery_15056_4301_471350.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_78215.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_76778.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_504808.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_26974.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_651266.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_224982.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_487977.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_261544.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_384716.jpg

 

 

 

gallery_15056_4301_279684.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ruimte :verrygood

Heb 2 opmerkingen, 5000m3 afzuiger met een luchtinlaat is 315mm. Ben bang dat je de deur niet meer open krijgt, en dat je folie begint te scheuren van het bol staan :punk: probeer, indien mogelijk dit te vergroten naar 2x 315mm, liefst 3x315mm, je voorkomt een storm door je hok.

 

Waarom benut je de andere aanzuig op je afzuiger niet??, of red je het met 1 filter ??

 

gaan we volgen :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx BBB

 

de 5000 kuub draait altijd tussen de 20 en 30 % (overcapaciteit) en deze ronde gebruik ik 1 filter, volgende ronde dan word het ook weer wat warmer buiten dan hang ik er een 2e filter bij, de haken zitter al in het plafond geboord. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed, lekker gedimd draaien, lekker stil :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat zijn serieuze kweekruimtes.

Heb je connecties bij de Nuon ofzo?

Gr en succes, AH

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie keuken heb je daar .

Waarmee dim jij de boel ,fancrontroller ,voltdimmer , .... ?

Hoe werkt zo,n geluidsdemper ,dacht zelf dat hij aan het einde kwam, bij de uitblaas ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bubble: Bedankt, De regelaar voor de fanspeed controller word waarschijnlijk een smscom spc, deze moet ik nog aanschaffen. De geluidsdemper zit net na het stuk waar de uitblaas verloopt van 315mm naar 250mm, of dit echt helpt weet ik niet maar alle beetjes helpen toch :verrygood

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, da's een serieuze operatie!

 

één opmerking over je schakelbordje: Middelste drie aardes zijn met elkaar verbonden, maar niet met aarde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup: goed gezien, die draadjes heb ik zomaar even bij elkaar geknoopt zodat ze nergens tegen aan komen ivm kortsluiting bij het testen, het schakelbord zal nog uitgebreid worden (fanspeed controller, kacheltje, fantilator enz)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wazzup, goed gezien :verrygood :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

T valt heel erg op hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een.

 

Als je je fancontrol nog moet kopen, neem dan geen spc.

Ik heb met grotere afzuigers geen goeie ervaringen met de spc.

Toch gaat ie brommen of het is net of je afzuiger aan loopt.

 

 

Trafotronic

Of nog beter een stappen regelaar zoiets.TMU_toerenregelaar_12_ampere.jpg

 

gr ert

 

Verders om je vingers bij af te likken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat is echt het meest ideaal, en zeker bij buisventilatoren. Of zelf bouwen he... 50 euri's ben je klaar als je slim shopt. Heb het afgelopen week ook gedaan, wel geen 5 standen thermostaat er op maar het principe is hetzelfde:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=368871

 

Oh, nog één ding: je voedingston (ik neem aan dat dat er eentje is tenminste) staat momenteel veels te dicht bij je electro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...