Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ilco

Nog 2 Vraagjes Voor Ik Eraan Begin

Recommended Posts

dag,

ik zou ook wel eens een binnen kweekje willen doen.

daar voor had ik gedacht aan 400w lamp + afzuiging

mijn kast zou zo ongeveer 1m² groot zijn.

 

nu aangezien ik thuis woon vroeg ik mij hoeveel stroom dit eignelijk alle maal verbruikt.

ik heb nogal een moeder die met he milieu begaan is en zij doet er alles aan om minder te verbruiken.

vroeg ik mij af hoeveel extra stroom dit gaat verbruiken want 400w lijk mij eigenlijk veel :punk:

ik weet dat dit moeilijk te bepalen is. maar hebben jullie een id met hoeveel € de eletriciteit reking gestegen is.

 

verder kan ik van een vriend wat zaajtes krijgen deze zijn skunk x Hollands Hope maar deze zijn volgens hem voor buiten beter geschikt vormt dit een probleem voor binnen.

 

bedank op voorand :punk:

ilco :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ilco,

 

Je lamp moet in het begin 18 uur aanstaan, dat is ruim 7KW per dag dus.

Je moeder zal dat echt wel merken op de eindafrekening. Dan komt je afzuiging ernog bij. :verrygood

Als de electriciteit een probleem is waarom ga je dan niet met TL of spaarlampen aan de gang, er is daarover genoeg te vinden op dit forum.

De opbrengst zal wel wat minder zijn maar het gaat prima.

 

Hollands Hope is idd een geschikte buitenplant, het zal binnen ook wel gaan. Dit moet je gewoon proberen.

 

Succes ermee.... :punk:

 

Grtz Lowryder :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja aan tl lampen ben ik ook aan het denken maar had van verschilende mensen gehoord dat je met een hps lamp toch wel snel 25% er meer af haald per wat. anderzijds zijn tl lampen wel heel gemakelijk voor mij angezien ik in belgië woon :verrygood.

 

en als ik tl lampen pak kan ik de afzuiging toch ook sterk verminderen of is dat een verdraaid beeld dak ik gerkregen heb

 

nuja dat de prijs een betje meer naaromhoog gaat maakt niet echt uit. het is meer de preek die ik dan ga krijgen iets in de aard van het milieu vervuilen voor u ongezonde verslaving ofzo

 

en bedankt voor deze snelle reactie.

Edited by ilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar meer vanaf komt is toch echt meer het probleem van de kweker zelf hoor.

 

Ook wil ik wietplant lowryder er op wijzen dat het kWh is, dat is heel wat anders als 7kW.

 

En ja, dat ga je merken in de stroomkosten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhu idd ik denk dat ik in de week maar eens gaan zien voor tl lampen als ik het goed heb moed ik de kleur 840 en 830 hebben. of zijn spaarlampen beter?

 

ook had ik ergens gelezen dat een ph en ec meter niets echt nodig was als ik mijn pot groot genoeg was en ik optijd wat kalk er bij deed.

 

en voor de voeding zou ik graag wille proberen met die tips die ik hier op forum heb gevonden

hier namleijk http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=7522

 

zo kan ik toch al wat ervaring op doen zonder dat ik al mijn zakgeld er moet in investeren :punk:

en kan ik het uiteindelijk nog altijd weg doen moest mijn moeder (of vader :verrygood ) hele maal gek worden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook wil ik wietplant lowryder er op wijzen dat het kWh is, dat is heel wat anders als 7kW.

 

Klopt Kees, zag ik ook, maar bedoel idd kWh :verrygood

 

Ennuh ilco, Het is wat je zelf wilt, tl of spaarlampkweek, als je meer ruimte hebt zou ik voor TL gaan.

voor tl heb je deze nodig:

33 coolwhite voor de groei

827-830 voor de bloei

 

Grtz Lowryder :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ilco, zo heet ik ook! :verrygood haha

Kosten berekenen kan je hier doen.

 

Maar zoals al werd gezegt, TL is niet echt een lamp om "echt" mee te kweken.

Ik ben zelf ook begonnen met TL, maar mij beviel het ook niet echt goed.

Toen heb ik een 250watt HPS gekocht en het ging meteen veel beter.

Zo duur is het niet met 250watt en je hebt toch een leuke opbrengst aan het einde. :punk:

Succes!

 

-grz- ilco :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoeveel je rookt, maar je zou het zelfs met een 70 watt hps kunnen doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het gewoon is overlkeggen anders

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Ilco,

 

Volgens mij komt het neer op zo'n +/- 25 euri's per maand.... valt op zich wel mee lijkt mij?

 

Als ik je een tip mag geven... verander alle normale lampen in huis voor spaarlampen en je zult zien dat de energie rekening aan het einde van het jaar bijna gelijk is of als in mijn geval lager uitkwam dat jaar.

 

O ja, gebruik een cooltube in je kast anders wordt deze veels te warm (30graden +).

 

succes

 

 

Grtz. Stonertech

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik je een tip mag geven... verander alle normale lampen in huis voor spaarlampen

 

Ik mag aannemen dat zijn milieubewuste moeder dat al gedaan heeft :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zelf mij bureau lamp is spaar lamp zucht

nu ja eignelijk heeft ze wel gelijk :verrygood

 

nou ik rook best wel veel nouja nu ben ik effe gestopt om dat ik blok heb

maar idd een 150w hps lamp gaat het denk ik worden.

 

nouja de moeder is niet zo voor maarja heb haar gezecht dat ze hier in belgie veel te vuiligheid bij de weed kappen en dat ik dat nie meer wil roken en daarom mijn eigen plant ga zetten. we zullen wel zien wat ze doed als hij er maal staat.

 

btw toevalig niemand een idee waar je in belgie gemakelijk voeding en zo een 150 w hps lamp kan kopen

 

bedank

 

btw zo canne kid zo hip da we de zelfde naam hebben moet ooit maar is samen een joint roken ;)

als ik mijn eingen weetje heb xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die 150W lamp bij "pflanzburg" bestellen, erg goede ervaring mee!

De voeding zou ik van sannie nemen! Groei + Bloei en evt. pk booster.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik had mijn oog laten vallen op hensi omdat je dan nie echt ph moet meten en ec helemaal overbodig is of vergis ik mij hier in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...