Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

namping

Hoe Kryg Ik Zo Snel Mogelyk Me Wiet Droog

Recommended Posts

hallo,

 

ik wou graag's een tip om het snelst je wiet te drogen!

ik heb ze al te drogen hangen maar dat duurd nog wel een week!!!!!!!!

een paar stengels heb ik al wat dichter by de verwarming gelegd,

vrywel droog, zijn ze dan snel, maar t'smaakt nergens naar!!!!!!!

 

iemand misschien daar voor een tip?

 

groeten namping

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) wacht je 14 weken voor je plantjes oogstrijp zijn en ga je ze in twee dagen verkloten? Drogen kost gewoon tijd. Wil je geurloze harde wiet? Dan moet je ze vooral geforceerd drogen bij de verwarming.

 

Anders gewoon geduld hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

 

ik wou graag's een tip om het snelst je wiet te drogen!

ik heb ze al te drogen hangen maar dat duurd nog wel een week!!!!!!!!

een paar stengels heb ik al wat dichter by de verwarming gelegd,

vrywel droog, zijn ze dan snel, maar t'smaakt nergens naar!!!!!!!

 

iemand misschien daar voor een tip?

 

groeten namping

 

Steek ze in de micro-golf. ;)

 

Heheh, nee, da zou ik nie doen, wacht gewoon een beetje tot ze droog zijn, anders is de kwaliteit ver te zoeken.Naar wat ik begrepen heb, is het de bedoeling dat ze er toch minimuum 2 weken over moeten doen om te drogen, desnoods een beetje vochtig houden, maar bij mij is alles meestal al min of meer droog achter een goede week, nog een beetje vochtig, maar dat heb ik liefst dan smaken ze nog goed vers en citrus-achtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd je moet je wiet niet alleen drogen maar daarvoor moet je het ook rijpen.

een groene banaan is ook niet te vreten, maar een rijpe is lekker zoet.

ik zal ze ook maar ff snel weg halen bij de kachel voor dat het is uitgedroogt en dus niet meer rijpt.

 

;) :wOOt ;) :no RIJPEN NIET DROGEN, en in het donker houden koel

 

en kijk eerst ff hier RIJPEN, heet drogen maar dat is een foute benaming

 

het drogen zorgt er voor dat je wiet niet gaat rotten dat is de enigste rede dat je dat doet.

het 2 a 3 weken rijpen doe je voor de smaak, langer dan dat rijpen is ook weer nog beter voor de smaak

 

sorry dat ik hier zo heftig op reageer maar ik heb weer van die gefockte wiet en bij gebrek aan beter moet je toch wat.

tip om het sneller te laten drogen :P :P :P :P :D

het zijn fucking planten daar moet je geduld mee hebben,

 

en als het nu al gort droog is heeft bevochtigen ook niet echt zin dat kan je alleen gebruiken om het droogproces te vertragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al gehoord van 6 maand laten rijpen, dus in wack-potten stoppen na een aantal weken drogen, en om de zoveel tijd eens luchten om te controleren dat het nog goed ruikt, en dan weer zoveel mogelijk vacuum houden, en in het donker, 6 maand lang.Da's naar't schijnt het ideale.

 

Maar zo lang kom ik ook niet toe, dus nog nie geprobeerd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De brand erin, moet je zien hoe snel het droog is. ;)

 

Ik heb mijn wiet te drogen gehangen in mijn wc. Raampje eruit gesloopt. plankje op maat gezaagd, fan ervoor koolstoffilter van afzuigkap d'r tussen. 's Nachts kon het nog al koud worden, zelfs vriezen, dus ook verwarmingkje erin. Het was na een week grortdroog, beetje te droog als je het mij vraagt. Wel heel lekker trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja dat is dus al te snel, gortdroog na een week krijgt het amper de kans om te rijpen,

vriezen in je wc ?? mja dropt de relative lv ook dus zal de lucht droger word en en door de kou gaat het rotten ook langzamer van start, kou vertraagt de procesen dus zal dat ook niet zo schadelijk zijn voor wiet als warmte, te koud en de procesen komen op pauze te staan thats it.

en een kachel in een wc word het dan niet een juist een beetje te warm. met warmte gaat ook de verdamping sneller en als je dan ook nog dikke afzuiging hebt word het dus gortdroog en kan het niet afrijpen resultaat mindere kwalitiet, niet te vergeten dat warmte voor afbraak zorgt bij de stoffen die je er juist in wilt houden.

als het nou te warm is in je hok dan moet je wel de goed in de gaten houden om dat je dan meer oppervlakte vocht krijgt op je wiet en dat zorgt voor dus voor rot zekers met een hoge tempratuur gaat dit ook nog is extra snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met je lamp er boven gaat heel snel.

Maar duurd ook nog 3dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de magnetron ;) :wOOt 10 sec en het is droog zo niet 20 sec doen het har cka een lekker droge naar de donder geholpen wietje maar sneller heb ik wiet nog niet droog zien worden ;)

 

 

en in de wc je wiet laten drogen ???:no stinkt je wiet dan niet naar de wc spray of naar ...... SCHIJT!!

gheghe

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

muhahaha in de micro, k ken iemand die dat s gedaan heeft, hij zal t ook nooit meer doen

het zou naar gedroogde bladeren smaken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe

ja voor het beste resultaat met zo veel mogelijk hitte licht, en microgolfen je wiet drogen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon met je lamp er boven gaat heel snel.

Maar duurd ook nog 3dagen

 

 

Ben trots op je ettertje ;) :wOOt

 

zo doe ik het ook al héél lang en nog nooit klachten gehad ;)

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon met je lamp er boven gaat heel snel.

Maar duurd ook nog 3dagen

 

is het niet zo dat licht de tch afbreekt en als je te snel droogt de wiet niet goed rijpt en zo niet goed smaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil niet veel zeggen maar "geen klachten" en "het smaakt beter als het gewoon gedroogd is" sluit elkaar niet uit. Ik proef het verschil heel duidelijk, ik ruik het verschil nog veel duidelijker. Het is gewoon minder lekker, minder geur, beetje harder. Niet vies, maar minder lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup slaat hier de nagel op de kop.

Ik hoef het ook niet die sneldroogwiet, maar natuurlijk kan het.

na 14 weken zo afronden is wel triest.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn wiet is na 1 tot 2 weken toch echt wel droog. Als ik het lager zou gaan weg leggen dan is verkruimelen niet eens meer nodig ;)

Ik hang een droognet achter mijn hok voor de inlaat, daardoor zorgt de vers aangevoerde lucht voor een iets sneller droogproces.

Snel droog, smaak is goed, ik tevreden, eventuele afnemers tevreden. Wat wil een mens nog meer?

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt wacht je 14 weken voor je plantjes oogstrijp zijn en ga je ze in twee dagen verkloten? Drogen kost gewoon tijd. Wil je geurloze harde wiet? Dan moet je ze vooral geforceerd drogen bij de verwarming.

 

Anders gewoon geduld hebben.

hier sluit ik me bij aan heb gewoon geduld wacht zoiezo 2 weken bij 20 graden ik heb het zelf wat minder 17 graden dan ga je het schoon maken en dan in een pot of een emmer na laten dampen een paar dagen later moet je dan is ruiken

 

ik weet niet of ik het zo goed uitleg maar er zit een stof in je wietje die na ongeveer 2 weken afbreekt en omgezet wordt in suikers waardoor je wiet lekkerder gaat smaken en ruiken weet niet of dit zo is maar het zegt in ieder geval wat over de droog tijd ongeveer 2 weken dus.

 

ik heb laatst van mijn oom een buiten wietje gerookt die een jaar heeft liggen drogen het zag er net uity alsof het een beetje geschimmeld was.nou ben ik een verfand binnewiet roker{en kweker}maar ik heb dit wietje puur gerookt en wat werdt ik daar stoned van zeg

 

mijn oom llat dus drogen zolang als zijn hele bloeiperiode hij vind dat beter

langer laten drogen dus....... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meest leerzame plant is wat dat betreft een purple power.

langzaam onthult zij haar ware aard gaandeweg december.

 

een cure van zo'n 2,5 maand en dan rook je pas purple.

 

Jaarlijks vallen de snelle drogers door de mand, bij verschillende wiet cups.

En het lukt sommige mensen idd om vrijwel alle werkzame stoffen eruit te jakkeren.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand het niet proeft...

duz tokkie, meen je nu werkelijk dat jou wiet niet beter tot zijn recht komt als je langzamer zou drogen?

 

Het zou mij verbazen, en sterker nog, niets of niemand heeft mij ooit verbaast met te snel gedroogde wiet.

behalve dan in negatieve zin.

 

Natuurlijk ieder wat wils.

Maar het enige recht wat een plant zou moeten hebben is:

Het droogrecht.

 

De plant voorop.

De beurs moet maar ff wachten......

 

Daarbij meen ik wel te bespeuren dat het de laatste jaren steeds meer gewaardeert wordt( ook financieel) om een mooi gecurede wiet aan te bieden.

Dus zelfs de wietboeren snijden zichzelf ermee in de vingers (tenzij je aan een GS levert)

 

wat is nou 20 dagen????

 

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nou 20 dagen????

 

 

 

presies we wachten ook tot het tijd is om te oogsten dus wachten we ook om te roken

oftewel geduld is een schone zaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is het simpel.

Als ik de oogst zelf zou gaan oproken.

Dan zou ik er alles voor doen om het zo lekker mogelijk te krijgen.

 

Maar dat doe ik niet. Nooit.

Dus als het snel kan doe ik het snel.

 

Ik droog zelf in stapel bakken. In die bakken zitten gaatjes, dus daar word onder druk lucht door heen gezogen. Op die manier ben ik tevreden. Dus ieder voor zich, en wat je streven is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7602_1442_119004.jpg

 

 

En ondertussen rol ik m`n popcorn in m`n joints.

Dit topic deed me eraan herinneren de potten even te openen ;) .

Haastige spoed is zelden goed.

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...