Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mistermart72

Potten

Recommended Posts

hoi hier een vraagje van mij, heb een homebox xl wil hier 6 dames in gaan zetten, hoe groot moeten de potten zijn waar ik ze in gaat zetten. hoorde dat ze groot moeten zijn, maar waar vind ik grote potten hoeveel liter moeten ze zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen mistermart, dat helpt echt. Lees de kweekverslagen eens, kijk eens hoe sannie het doet bijvoorbeeld. Lees eens over aardebakken.

 

Algemeen: hoe groter hoe beter. En die kun je in de betere tuincentra kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Size DOES matter !

 

Lange potten zijn alles, maar je wil ook wat breedte er in natuurlijk...

 

Kees :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er ook aan hoelang je voor wilt groeien, ga je niet langer als een week voorgroeien zijn 11liter potten voldoende, ga je scroggen dus lang voorgroeien zou ik zo groot mogelijk nemen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar dat is een beetje onzin. Een groot medium is altijd aan te bevelen. Het is nooit zo dat een klein medium een voordeel geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar ben ik niet met je eens, als je kort voor groeit is 11 liter meer als genoeg.

 

Als je praat over outdoor ben ik het helemaal met je eens maar indoor, met een soortje van 8 a 9 weken met een week voorgoeien dus 10 weken in een pot lukt makkelijk.

 

Maar wil jouw theorie graag horen whazzup.

 

gr. Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou 11liter meer als genoeg zijn?Ben het wel met Whazzup eens.Hoe groter de pot,hoe groter de plant.Als je toch maar 6 planten zet,pak dan een zo groot mogelijke pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de planten niet al te groot wil hebben is he ttoch soms juist verstandig kleine potten te houden??

 

 

 

Ik heb 6 dames in 7 liters staan met 2 weken voorgroei.... ze hadden eigenlij kin grotere potten gemoeten.. maar ik ga het zo eens kijke... het zijn van die lange 7 liters

 

 

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt het zelf al :bier

 

als je de ruimte hebt idd

 

Ik heb maar een kleinh okje dus wil eigenlijk geen plant van 1 bij 1 bij 2

 

 

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelul hoe groter de pot hoe groter de plant , ik heb planten van 2 meter gehad in 10liter emmers en ook heel breed niet van die strekker maar gewoon dikke mooie planten.

 

Whazup doelt op je kalk buffer en aanwezige voeding, in een grotere pot een stabielere ph enzo.

 

Ik snap ook wel dat een 11 liter pot eerder door zijn voeding heen is als een 20 liter, maar dit is op tevangen.

Kijk naar kweken op slabs daar kunnen ook bomen uit groeien met de juiste voeding.

 

De planten zullen ook minder gevoelig zijn in grotere potten, ieder zijn theorie.

 

Ik ga van 11 naar 5liter potten.

 

mzzl

 

Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2meter plant had je niet in 9 weken,buiten gelden totaal andere regels als binnen.

 

Zet 2 hokken naast elkaar,ieder een oppervlakte van 1m2.In de ene stop je 5x 11 liter potten en in de andere stop je 5x45 liter.Enigste "nadeel" van grotere potten is dat je iets langer moet voorgroeien,maar dit leverd zich dubbel en dwars na afloop wel weer op.

 

Op slabs is de gemiddelde plant veel kleiner als op grote potten,maar daar moet je het van de aantallen hebben.Probeer maar eens 100gram van een slab-plantje te trekken.

 

 

Je gaat van 11 naar 5 zeg je?Blijven de aantallen ook hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in, dit was over een hele zomer.

 

Ik kan 16 potten van 5 liter kwijt of 9 van 11 liter.

Het voordeel van de kleinere potten is meer per meter en meer opbrengst per meter met dezelfde groei en bloei tijd.

 

Ga je lang voor groeien voor scrog of de hoogte in dan is grotere potten beter, maar heb ik ook gezegt hierboven.

 

Maar ik vind 1 week groei en 8 a 9 weken bloei ,11liter genoeg.

Zelfs 2 weken groei durf ik nog wel aan.

 

En natuurlijk de situatie in elk hok is anders HxLXB.

 

 

Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoda je idd de aantallen gaat verhogen dan word het een ander verhaal.Denk dat je met 100 10x10 potjes ook wel wat grappigs kan doen.

 

Maat topicstarter wil 6 planten dus kan hij het best zo groot mogelijke potten gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...