Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johnny Cash

Blumat's Reinigen.

Recommended Posts

Ik heb zo'n 120 blumat's van iemand over gekomen, hoe kan ik deze het beste reinigen dat ik zeker geen ziektes mee overneem?

 

In een warm badje wassen...en daarna lichtjes bespuiten met Dettol?

 

Greetzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Dat is een interessante vraag. Ik denk dat het wassen met bleek en daarna zeer goed uitspoelen een goede oplossing is, dettol vernietigd niet alles.

 

Maar even serieus, wat verwacht jij aan ziektes er tussen ? De kans is volgens mij groter dat je zelf een ziekte in je planten helpt via je grondje, voeding of gewoon jij zelf dan een paar overgekochte blumats.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar even serieus, wat verwacht jij aan ziektes er tussen ?

 

Ik zou het niet weten.. maar ik neem het zeker voor het onzekere!

 

Uitkoken lijkt me beetje te, ben bang dat dan het membraampje gaat vervormen!

 

Thanx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is keramisch.. Tenminste, zo voelt het aan. De rest is plastic. Leg er eens één in de magnetron voor een halve minuut. Als de blumat het dan nog steeds doet dan is ie in ieder geval goed gereinigd... Geen ziekte meer die er na een tijdje magnetroneren in zit.

 

Natuurlijk wel testen of het membraan er tegen kan. Ik denk het wel maar kan geen garanties geven.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze openschroeft kun je de sensor (het bovenste gedeelte) er af laten. Magnetron lijkt me overdreven, ik denk dat je ze gewoon effe in kokend water kunt gooien even om ze schoon te maken, niet de sensoren uiteraard.

 

Maar waarom de leverancier niet gewoon even gebeld? Hij is erg aardig en zal je vraag zeker beantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aan beginnen met 120 blumats.

blumats is leuk t/m 30 ofzo, met 120 kan er zo veel fout gaan, afstellen is een ramp, als er 1 vastloopt in midden van je kweek ben je zwaar de lul, je kunt er namelijk niet meer bij en ziet dus niet waar t probleem ligt. spreek uit ervaring :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je aankoop johnny. :bier

Zoals whazzup als zegt,membraam eraf en even in heet water, moet toch voldoende zijn.

 

@miker

Mijn ervaring is eigenlijk super met de blumats. :specool

Mits wat regels in acht genomen is de kans op een vastloper minimaal.(gebruik erzelf max 56 en een vastloper heb ik afgelopen jaren niet gehad).

Wel een keer door mijn eigen fout een blumat naast de pot laten piessen. :D

Ik was al zeer tevreden over de werking van de afstelling,maar na een paar rondes in combinatie met de tensiometers was ik overtuigd...Blumats zijn super.

 

Groetjeszz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Beste Legio

Bedankt.

Je kan voeding zoals 20-20-20 of voeding met sporenelementen met blumat meegeven. Voorwaarde is wel dat je op alle uiteinden van de 8 mm slang een kraantje plaatst en alle T stukken naar de 3 mm slang naar boven wijzen. Bezinksel blijft zo in de 8 mm slang en door eens per week het kraantje even open te zetten, spoel je alles weg. Er bestaat een toevoeging om het dichtslippen van de leidingen te voorkomen. Ik weet echter de naam van het produkt niet meer.

 

Met vriendelijke groeten, Henk Wouters

contact@blumat.nl

 

Idd ,een heel vriendelijke man :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet aan beginnen met 120 blumats.

blumats is leuk t/m 30 ofzo, met 120 kan er zo veel fout gaan, afstellen is een ramp, als er 1 vastloopt in midden van je kweek ben je zwaar de lul, je kunt er namelijk niet meer bij en ziet dus niet waar t probleem ligt. spreek uit ervaring :bier

 

 

 

indd je gaat echt gek worden met het afstellen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik heb wat over voor mijn hobby :bier

 

En mijn verdere ervaringen met blumat zijn oke! Maar die waren nieuw gekocht en deze had ik tweede hans gekocht vandaar dat ik ze even wou reinigen.

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb deze week de aanbieding binnen gehad snelle bezorging erg goed ingepakt :D

Beste Legio

Bedankt.

Je kan voeding zoals 20-20-20 of voeding met sporenelementen met blumat meegeven. Voorwaarde is wel dat je op alle uiteinden van de 8 mm slang een kraantje plaatst en alle T stukken naar de 3 mm slang naar boven wijzen. Bezinksel blijft zo in de 8 mm slang en door eens per week het kraantje even open te zetten, spoel je alles weg. Er bestaat een toevoeging om het dichtslippen van de leidingen te voorkomen. Ik weet echter de naam van het produkt niet meer.

 

Met vriendelijke groeten, Henk Wouters

contact@blumat.nl

 

Idd ,een heel vriendelijke man :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...