Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Revelat!on

Eerste Kweek - 5x P.p. Scrog

Recommended Posts

Ok het is al even geleden, maar hier weer een update.

 

De planten staan nu 16 dagen op 12/12 en de topvorming begint al aardig door te komen..

 

De blaadjes hangen een beetje slap maar de fotos zijn dan ook gemaakt in de donker-periode met flits,

onder het licht staan ze gewoon mooi recht.

 

Alleen ze beginnen een klein beetje te vergelen hier en daar, dus misschien een idee om de voeding wat op te schroeven. Ik gebruik BAC-groei en BAC-bloei.

 

Alleen die !@#$%-luchtvochtigheid krijg ik maar niet omlaag. Er staan nu 8 vochtvreters maar het blijft schommelen rond de 75-80% met licht uit en 60-65% met licht aan. Ik heb het gehad, ik ga een ontvochtiger bestellen, want ik wil niet dat m'n hele oogst zometeen wegrot.

 

Tot slot nog een paar fotos natuurlijk ;)

 

Bovenaanzicht rechts:

 

med_gallery_14718_4184_271327.jpg

 

 

Bovenaanzicht links:

 

med_gallery_14718_4184_394053.jpg

 

 

Schuin-van-boven:

 

med_gallery_14718_4184_714974.jpg

 

 

En nog een topje:

 

med_gallery_14718_4184_285009.jpg

 

 

Dat waren de fotos weer even ;)

 

Als iemand nog tips heeft over de luchtvochtigheid hoor ik het graag!

 

Tips & Advies altijd meer dan welkom!

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat helaas niemand dit topic volgt heb ik besloten om op te houden met updates.

 

Als de kweek klaar is (nog een week of 5) laat ik wel weten wat de opbrengst is geworden.

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

ik kan mij van de indruk niet ontdoen dat dit idd zo is, er niet wordt gereplyd op jou topic ,of ze zijn jaloers van je leuke opzet ,of het interresseerd hun geen reet ? ik vind het heel fijn wat je doet en het resultaat mag er zeker wezen,je investeerd en teeld met liefde zo te zien aan jou verslagje en kan enkel maar goed komen of beter of het nu al is,tweede punt wat ik merk is dat jij precies aandacht wil ,want omdat er niet massaal wordt gereageerd stop je met updaten ? of misschien heb je wel gelijk ................................. suxes met je verdere plannen en de resultaten komen van zelf :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rev.

 

dat niemand reply't op je verslag is jammer maar is niet direct een indicatie dat niemand het leest. ik heb zelf ook een keer gehad dat ik dacht " laat maar weze geen reactie's enzovoort dus waar doe ik het voor" maar toen bedacht ik dat er mensen zijn die lezen ,lezen en lezen en niet overal op antwoorden om wat voor reden dan ook.

dit is een forum om kennis te delen. mischien word er naar jou geen kennis gedeelt maar je deelt wel je eigen kennis naar andere kweekers die dit zeer waarderen.

 

ik zeg keep up the good work Rev.! ik volg je :lol:

 

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg het ook, maar geef alleen reakties als ik dit nodig vind!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat helaas niemand dit topic volgt heb ik besloten om op te houden met updates.

 

Als de kweek klaar is (nog een week of 5) laat ik wel weten wat de opbrengst is geworden.

 

- Rev.

Hey Rev....

We gaan toch niet stoppen met een verslag midden in een kweek omdat je denkt dat niemand het volgt ..??

Het wordt wel degelijk gevolgd, ook ik lees mee maar reageer niet altijd op alles,... dat is meer dan een dagtaak man ! :D

Ook voor jezelf is een verslag handig om later eens terug te kijken en te vergelijken,... dusss.. gewoon blijven updaten.. :D

 

Maar ff over je harem...

Ze staan er lekker bij, niks over te zeggen (vandaar weinig reakties)..

Hier en daar wat Tmv,...het is niet veel, maar hier is niks aan te doen,.... en wat betreft de vergeling van de bladeren,.... dat kan ik niet zien op de foto's,.. misschien onderin..??

 

Verder veel succes...ennuh.. ik kom checken of je wel update... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de rest zegt..

 

Tuurlijk is het leuk om reacties te krijgen, en misschien vind je het teleurstellend als niemand reageert.. Maar het is ook een indicatie dat het goed gaat en er weinig kritiek (behalve positieve) te leveren is.. Als er straks dikke toppen in zitten dan komen de Oh's en Ah's wel hoor ;)

Daarnaast neem ik aan dat jij ook niet op elk topic dat je leest reageert.. so go figure :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon afmaken, al is het een terugblik voorjezelf.

Kun je mooi vergelijken met een nieuwe kweek.

 

zit er toch mooi uit ;)

 

Mijn topic stroomt ook niet over van reacties, maar dat boeit me ook niet.

Mooi naslag werk toch.

verander je topic naam maar es in 400 x PP moet je kijken welke mensen er dan reageren. :D :D

 

 

gewoon doorzetten :P

 

updaten die handel

 

gr. trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees bijna ieder topic.

maar altijdt op de achtergrond.

niet ophouden, begon nu intersant te worden.

mooie, trouwens, doe zo verder, komt dik in orde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

thx voor de reacties ;)

 

Ok julie hebben me weten te overtuigen,

ik zal de updates doorzetten :D

 

Ik dacht inderdaad het een doodlopende straat was, maar dat valt nog alles mee zo te zien :D

 

Ikzelf reageer meestal wel in topics die ik volledig lees. :D Ik dacht even dat julie me vergeten waren :P maar het komt allemaal goed zo te zien. :D

 

Ok... Nou meteen maar een updateje dan? :D Ik ben natuurlijk niet gestopt met foto's maken, ik hou offline ook een soort van foto-verslag bij :D

 

De foto's zijn donderdagavond rond 1:00 gemaakt,

hier en daar nog wat blad weggeknipt (lees: een kilo :D ) zodat alle energie mooi naar de toppen kan.

Ik vind ze er netjes uitzien voor 4 weken 12/12. Na een week waren de eerste bloeiverschijnselen aanwezig, dus ze staan nu 3 weken in de bloei :D

 

Als je witte stipjes ziet, niet getreurd, dat zijn geen ongewenste onderkruipsels maar gruis van de plafondplaten die voorheen tegen het plafond zaten. Doordat m'n LV nog _steeds_ rond de 80% schommelt was er water gaan condenseren tussen het plafond en de platen, waardoor er 2 naar beneden zijn gekomen... 3 toppen aan de rand geknakt, gelukkig niet gebroken. Dus toen besloten om de rest er maar af te halen om verdere schade te voorkomen.. En wat blijkt... Het HÉLE plafond vol met waterdruppels, ik schrok me rot, dus snel alles weggehaald met een handdoek.. 2.. :D En daarom is er dus een beetje gruis op de blaadjes gevallen. De ontvochtiger is 10 dagen geleden besteld maar nog niet binnen :D Daar irriteer ik me logischerwijs wel aan...

 

Maargoed, genoeg geluld, tijd voor de fotos! :D

 

Overzichtje:

med_gallery_14718_4184_657672.jpg

 

Iets dichterbij:

med_gallery_14718_4184_1294724.jpg

 

 

Aan deze rand waren de toppen geknakt, als je goed kijkt zie je een stukje bindraad tussen een top en het touwtje, om deze te ondersteunen.

med_gallery_14718_4184_1035522.jpg

 

 

Iets fellere foto, vond deze wel wat hebben. Mooi bos zo... :D

med_gallery_14718_4184_844230.jpg

 

 

Nog een felle foto.

med_gallery_14718_4184_1494464.jpg

 

 

Topjes van de zijkant:

gallery_14718_4184_1108531.jpg

 

med_gallery_14718_4184_1009206.jpg

 

med_gallery_14718_4184_682492.jpg

 

Zo dat was het weer voor deze keer.

 

Aardige vooruitgang met de vorige update :D

 

Ik hoor het graag van julie... :D

 

Tot de volgende update :D

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang bloeien ze nu al?

 

Mooi veldje, alleen je zal door het vrij lange doorgroeien straks nog best wat fluff krijgen onderin, kleine topjes die niet genoeg licht ontvangen om voller te worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat echt wel helemaal goedkomen,kerel!!

Maar ik denk dat je hetzelfde probleem gaat krijgen als mij met je filter...

 

Als ze straks heel erg gaan ruiken en je ruikt t in huis,dan ligt het waarschijnlijk aan je filter(als je die inmiddels eentje hebt aangeschaft) die te lang en te veel vocht op heeft moeten nemen en de koolstof hierdoor niet meer werkt..

Ik heb allerlei dingen geprobeert om de lucht af te laten nemen,maar niets werkte,totdat Whazzup me erop wees dat filters en dan vooral de filters van Can best gevoelig zijn voor vocht..

 

En om het vochtprobleem op te lossen..

Ventileer je de kamer wel,krijg je verse lucht van buiten binnen?

Dat was bij mij toen het probleem...

 

Verder ziet t er allemaal goed uit,he!

Succes verder en ik ook ik blijf altijd meelezen ook al reageer ik niet elke keer.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff checke... ;)

 

Wat tomas zegt,..

Die fluffie topjes onderin zijn goed voor in een pollinator of zo.. maar klote om te knippen.

Dieven was een optie geweest, ik weet niet of dat nu nog zin heeft.... misschien iemand die het je kan vertellen.. ?!

 

Edit;

je had ze al een keer gediefd, een 2de keer misschien...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze al 2 keer gedieft, heb ze te lang laten voorgroeien denk ik.

 

Volgende ronde wordt een SoG heb ik al besloten :P

 

Dan wil ik 25-35 stuks op m'n 1m² zetten en 3 dagen voorgroei, de zijtakken wegdieven en dan op 12/12. ;)

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rev

 

Je staat met je kweek een weekje voor op mijn scrogje. Daarom volg ik je verhaal en gebruik je foto's ter vergelijking met mijn eigen evolutie. En je doet het goed volgens sommigen, wel dan, dan doe ik het ook goed want onze opzet en resultaten volgen mekaar vrij goed. :lol:

 

Wat die luchtvochtigheid betreft, en dit heeft al eens iemand hier vermeld, is het erg belangrijk dat je ruimte goed geventileerd is. De afgelopen week viel bij ons in de Kempen in Vlaanderen de buitenluchtvochtigheid terug tot onder de 50 procent. Als je op dat moment goed ventileert met die buitenlucht, zit je al met een goede startwaarde voor je huidige situatie.

Je luchtonvochtigers zullen achteraf dan ook veel efficiënter werken, maar je moet absoluut blijven ventileren.

 

De hoeveelheid water die lucht kan bevatten wordt o.a. bepaald door luchtdruk en temperatuur.

Hoe warmer de lucht, hoe meer water die kan bevatten tot een punt, het dauwpunt genoemd, dat de lucht gesatureerd is en het teveel aan water neerslaat onder de vorm van wolken, nevel, mist. Allemaal vormen van water.

 

Hoe warmer het in je kweekruimte wordt, hoe meer water de plaatselijke lucht kan bevatten en hoe moeilijker het wordt om te onvochtigen.

Dus is het beter om de maximumtemperatuur ook niet tot bijvoorbeeld 30 graden te laten oplopen. Dus weerom heb je ventilatie nodig om de ruimte eventueel wat af te koelen.

 

Bij mij staan ze tussen 20 en 25°C maximum en de luchtvochtigheid ligt nu rond de 50 %. Ik heb in de groeifase moeten bijsproeien en -gieten om die tot 70 % op te voeren. Nu in derde week bloei kom ik net onder de 50 % uit.

Maar aangezien het de laatste dagen erg vochtig is buiten met mist, regen en nevel, hou ik slecht één van de ramen op ventilatiestand, de andere gesloten tot de buitenlucht nadien terug droger wordt.

Je hebt hier uiteraard een beperkte speelmarge, maar het kan helpen.

 

In de groeifase raakte ik niet hoger dan maximum 70 % LV omdat... de plaats waar de platen staan een ruime, geventileerde en goed geïsoleerde zolder is.

Ik heb bovendien een tafelventilator uit de Gamma, prijs 25 €uro staan in de kweekhoek.

De totale oppervlakte van de zolder bedraagt ongeveer 100 m² en het dak is voorzien van twee Veluxen, die ik op kieper- of ventilatiestand kan zetten. Met wat zoeken, creëer je wel de ideale omstandigheden.

 

Veel succes en ik blijf je volgen

Gwiedo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gwiedo bedankt voor je tips. :(

 

Alleen met deze temperaturen lijkt me dat niet zo bevorderlijk voor de temperatuur in mn hok. :lol:

 

De buitenlucht daar krijgen wordt ook nog een heel gedoe dan :lol:

 

De temps liggen op zo'n 18-26 graden (min. / max.)

 

Ik zal vanavond weer even wat foto's maken en een updateje plaatsen. Helaas is er iets niet goed aan de oplader van m'n eigen cam, dus dat worden weer wat foto's met de crappy-cam :(

Achja, het is in ieder geval wel te zien, en daar gaat het om :(

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hier dus de update. Dit keer weer met de crappy-cam, omdat er iets mis is met de oplader van m'n eigen cam.

 

Nou de planten gaan vanaf vanavond 22:00 hun 6e week 12/12 in, en hun 5e week sinds bloeiverschijnselen.

 

Het sneeuwt al behoorlijk in het hok.. Het lijkt misschien een beetje op meeldauw als je er vluchtig langskijkt, maar het is echt allemaal sneeuw :(

 

Verder is er weinig veranderd, zo te zien moet ik de voeding een beetje aanpassen, de bladeren worden wat geel/groenig. Ik denk dat ik de voeding ga opvoeren tot de maximum dosis aangegeven op de B.A.C.-fles: 30ml per 10 liter water. De buds beginnen nu eindelijk wat in de breedte te groeien, dat is een genot om te zien :o En ik heb de eerste bruine haartjes al gespot :( :lol:

 

Ok, hier de foto's:

 

Een (wazig) overzichtje:

 

med_gallery_14718_4184_375592.jpg

 

Iets dichterbij..

gallery_14718_4184_124342.jpg

 

 

Meer van hetzelfde.. :lol:

med_gallery_14718_4184_677833.jpg

 

 

Spot het bruine haartje :(

med_gallery_14718_4184_404951.jpg

 

 

Random budshot..

med_gallery_14718_4184_183961.jpg

 

Ok dit was em weer :P

 

Tot de volgende update :(

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes joh, ziet er goed uit.

 

Maar zie ik daar een schakelklok op de grond tussen de planten liggen? Die is hopelijk toch niet aangesloten he?

 

Ik zou de volgende ronde ook wat folie tegen je muren bevestigen, reflecteerd iets beter dan een muur en neemt minder vocht op zodat je lv beter te regelen is.

 

Suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, is mn temp/hygro meter. Zit ook een klokje op ja, ghehe.. low budget he.. :lol:

 

Volgende ronde wordt het wat beter aangepakt allemaal, dit was m'n eerste ronde en goed voor de algemene ervaring :(

 

Heb er tot nu toe al veel van geleerd en er is veel ruimte voor verbetering, wat ik in m'n volgende ronde ga verwerken :lol:

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...