Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mister R

De Lul

Recommended Posts

lees het net ff te laat!

Waarom had je geen zibro kamin kachel gekocht op petreolium?

Lekker warm :(

 

En had gewoon de hoofdstop eringedraait.

Boete van zegel verbreken is 46 euro wanneer je geen lampen en andere ongein heb natuurlijk. Die 46 kan er ook nog wel bij ;)

 

( of Straalkachels onder de meter? :bier )

 

Wat voor bekeuring heb je gekregen eigelijk??

 

O ja, haal eens een klachtenformulier op bij het politiebureau.

Je kan altijd een prodeo advocaat krijgen van de overheid als je weinig/geen geld heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeert de woningstichting je het huis uit te krijgen? Laat je niet onder druk zetten om de huurovereenkomst zelf op te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eneco kan aan het gas, en het liefst aan dat van hun zelf..

 

dat heb ik vanmiddag tegen de laaste medewerker gezegt die ik gesproken heb van eneco.

ze werken nog steeds niet mee en houden het op een afspraak ver volgendeweek om het weer aan te sluiten, dus probeerde ik het met een andere leverancier, wat bijna lukte totdat er met netbeheer gesproken moest worden van eneco.

die liggen dwars en vertellen dat ik een fraude probleem met eneco heb, nu heb ik een brief thuis waar in staat dat er niks gevonden is betreft onregelmatigheden aan de voorzieningen van eneco dus ik snap er niks meer van. als ik het nu via een andere leverancier doe dan duurd het waarschijnlijk nog 3 weken. dus kan het beste gewoon wachten tot ik het weer stroom heb van eneco, en als ik dat heb alsnog overstappen..

 

ondertussen wil ik een kortgeding starten tegen eneco, en ook schadevergoeding eisen voor geleden schade en de eventuele kosten van een kort geding. heb al bij beckers geinformeerd maar die doen geen civiele zaken, mis is het wel wat voor de strafzaak maar daar ben ik niet zo bang voor.

 

er is mij ook verteld door nuon dat ik het best een klacht in kan dienen bij de DTE een soort onafhankelijke instantie die klachten betreft energiemaatschappijen behandeld.

tevens had ik met deze mensen van nuon wel een bevredigend gesprek waar ik ook vroeg dat ik eigenlijk maar gewoon een klant was en hoe nuon over deze situatie stond.

die bevestigde dat ik inderdaad gewoon een klant was zolang ik mijn rekeningen zoals nu gewoon betaal ik never problemen met hun zou onder vinden..

dat nemen we dan nog maar even voor zoetekoek aan..

 

grtz van een warm en strijdbaar persoon uit een koud huis

 

 

 

 

 

Dus overstappen naar nuon en gewoon netjes de rekeningen betalen ,En en gewoon doorgaan met iets meer dames ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, bij jou thuis staan ze toch niet... makkelijk lulllen lampepitje!

 

 

Succes met het opvangen van de klap mr r.....

 

 

Groeten,

 

king

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb eigenlijkmaar een paar woorden voor ze die zal ik hier maar eens niet gaan posten' en ze hebben zeker het recht niet om dat te doen!!!! :D

pak je koffers, vrouw en kinderen, hond kat cavia en de vissen mee, naar het hoofdkantoor van eneco je stalt je spulletjes daar uit vraag om een haspel voor je senseo apparaat en blijf net zo lang vertoeven tot je thuis weer een stroompje heb, verwacht binnen een uur. :verrygood

 

en anders idd een kortgeding, advocaat in de arm, akte van onvermogen halen (kost de advocaat je 89,00/zaak/jaar) excl. griffiekosten van 60,00 vandaag op de post en binnen 2 werkdagen heb je weer stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
onder de 30........heb geen stroom gestolen en alles veilig aangesloten.

met spoed.........help !!!!!!!!

Jammer dat dit topic uiteindelijk in onzin en co. zal belanden.

Ik ben van mening dat het hier een serieus topic betreft.

Iemand kweekt netjes als hobbyist, betaalt z`n rekening en een kwalijke buur meldt`m bij 06-NSB .

Dat je in dit geval voor de bijkomende kosten op moet draaien en verstoken blijft van energie is absurd en DAAR ging dit topic over.

Welkom in Absurdistan.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Suffie. (dam, dat typ ik de laatste tijd vaker, wijs man die suf).

 

Maar goed, ik vind dat die Naai iedereen die je kent lijn ook onzin. Die moet verboden worden.

 

Maar wat ik nog wil vragen aan Mister R, heb je nu nog niet kunnen bewijzen dat je geen stroom stal?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je inmiddels al eens contact opgenomen met een rechtswinkel? Deze bijvoorbeeld. Gratis telefonisch consult en bij sommige kun je ook langsgaan. Er zitten vaak studenten, maar ze kunnen je misschien weer wat handvatten geven in je strijd. Niet geschoten is altijd mis.

 

Voorheen had je het Buro Rechtshulp en daar was het eerste gesprek met een advocaat als ik me niet vergis gratis, maar daar zijn ze inmiddels van afgestapt. Hier staan hun huidige tarieven nadat bepaald is of je voor gesubsidieerde bijstand in aanmerking komt. Ik heb geen idee van de tarieven van een reguliere advocaat, maar de kosten van deze liggen zo rond die van een pro deo. Het oorspronkelijke Bureau Rechtshulp is opgegaan in het al eerder genoemde Juridisch Loket. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. (gelukkig) Maar ik vind het erg kut voor je dat je voor een relatief klein vergrijp zo door de mangel gehaald wordt en wil je geen mogelijkheid onthouden om gerechtigheid te krijgen. Pure gemakzucht van de overheid, dit soort procedures. Met veel ophef een makkelijke prooi pakken en vervolgens de grote vissen laten lopen omdat die teveel tijd kosten en te weinig opleveren. Misschien overdrijf ik, maar ik vind dat er andere prioriteiten gesteld zouden moeten worden. Minder energie steken in het bestrijden van de kleintjes, meer in de grote. Ik denk puur in het belang van cannabis als onderdeel van de maatschappij en vind dat er aan beide kanten offers gemaakt moeten worden. Af van het criminele karakter maar ook af van de huidge justitiële rechtsgang op dit gebied. Wat mij betreft is het geval van mister R weer een klassiek voorbeeld van een justitiële dwaling.

 

Succes en hou vol! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo buro rechtshulp WF,

 

Wel leuk om te lezen zo hoor:

"Heb je al bewezen dat je niet schuldig bent aan diefstal"

Wij dachten dat de bewijslast lag bij het OM. ;)

 

"Klassiek voorbeeld van justitiele dwaling"

Wij dachten dat het ging om een energieleverancier/netwerkbeheerder. En natuurlijk beroept een dergelijke instelling zich op algemene leveringsvoorwaarden, die de kosten op ONREDELIJKE wijze bij de consument legt. Leek ons meer een gevalletje Kassa. :D

 

Het lastig van recht hebben is, je krijgt het niet. Je zult je recht moeten gaan halen. En tegen een instelling om een dergelijk relatief klein bedrag, is het meer een principiele kwestie. De kosten voor het halen van je gelijk, zijn groter dan het uiteindelijk voordeel dat je kan winnen.

 

De enige manier waarop consumenten, naar mijn mening, hun gelijk kunnen krijgen, is door de rollen om te draaien. Niet betalen als je vindt dat ze niet gerechtigd zijn tot claimen. Laat hun maar de procedures in gang zetten om de betaling te innen. Laat de instelling maar de kosten dragen.

Maar dan moet je lef hebben en/of inzicht in het mogelijke verdere verloop.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Klassiek voorbeeld van justitiele dwaling"

Wij dachten dat het ging om een energieleverancier/netwerkbeheerder. En natuurlijk beroept een dergelijke instelling zich op algemene leveringsvoorwaarden, die de kosten op ONREDELIJKE wijze bij de consument legt. Leek ons meer een gevalletje Kassa. :D

Ik doelde eigenlijk op het de manier waarop het hele proces is ingericht. Justitie is toch uiteindelijk de instantie geweest die het balletje aan het rollen heeft gebracht, met in haar kielzog de Eneco? Als je het nu over redelijkheid en billijkheid hebt vind ik de vervolging niet in verhouding staan tot de overtreding. Misschien is justitiële dwaling geen passende omschrijving, maar ik vind dat 'de wietkweker' in het algemeen te gemakkelijk over één kam geschoren wordt in dit beleid. Dat Tennet en Eneco vervolgens braaf de instructies van de politie opvolgen om een wit voetje te halen is een tweede, maar het circus begint met de politie dacht ik. Neem me niet kwalijk als ik mij verkeerd heb uitgedrukt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch wat we bespreken in dit topic, MS ?

Eneco heeft volgens mij geen poot om op te staan in dit geval.

Zoals AS wijs concludeerde: gevalletje Kassa.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey suf,

 

De vraag is of kassa hier aan mee wil werken aangezien het over een daad gaat welke in eerste instantie als crimineel wordt aangeduid. Ik kan het mis hebben hoor, maar ik denk dat het het op T.V. niet goed doet om een wietkweker te verdedigen, ik kan het mis hebben hoor maar in de algemene opinie zijn "wij" niet zo populair, en ik denk dat de gemiddelde medemens in dit geval het "terecht" noemt dat onze Mister R. Zo behandeld is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar vrees ik ook voor Kees... ;)

 

@Suffie: Ja klopt, ik wilde alleen even benadrukken dat een kleine kweker in dit rechtssysteem dezelfde behandeling mag verwachten als een doorgewinterde crimineel. Dit hele gedoe met Eneco komt voort uit de richtlijnen die in directe samenwerking met justitie opgesteld zijn, dus wat mij betreft ligt de oorzaak van het probleem ergens anders dan enkel bij Eneco. Maar goed, door mijn gezwam raken we op een zijspoor en dat was niet mijn bedoeling. Terug naar Eneco en Tennet en excuses voor de verwarring... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees, ik ben ermee bezig.

Het dilemma dat jij schetst is de huidige situatie en die is alles behalve bevredigend.

Goed voor het inkomen van de CEO van Eneco, maar meer dan ook niet. Iedere € die bespaart wordt vloeit quasi direct in zijn pocket.

De illegaliteit van het kweken op zich kan toch geen aanleiding zijn je van alle kanten uit te kleden ?

Geen rechter die dit zou toestaan, lijkt me. Daar komt het kosten/baten verhaal om de hoek kijken.

Gezien het maatschappelijk belang ben ik van mening dat dit hoe dan ook, in welke vorm dan ook, aangekaart MOET worden.

;)

zoals eerder gezegd: ik ben ermee bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het eigenlijk wel zow cool is dat dit op kassa komt, ik denk dat we deze publicitie helemaal niet kunne gebruiken in de media, het zal toch op zo een manier worden gedraaid dat de kweker slecht in hetvizier komt, echt niet dat ze nu ''een energie leveransier'' of de politie gaan afzeiken om een cannabis kweker

Uiteindelijk komt het in de media als weer een illigale kweker opgepakt en wordt het voorbeeld gebruikt voor andere growers,, lekker bang te maken door uit te zenden dat je van alle kanten gebonkt wordt al ze je pakken.

 

Nee gewoon zand erover en lekker door blowen en kweken, focus je weer op jezelf, verder met je eigen leven,je persoonlijk suc6 is de ultieme wraak, en als je echt wilt terug vechten dan zet je je op een positieve manier in ombesef te zaaien dat cannabis met al haar voordelen een oplossing kan bieden voor veel problemen vandaag de dag.

Doe dat op een positiefe manier, inplaat van negatief zoals hier in deze topic. Hoe waar en terecht ook alles maar mag wezen.

 

veel suc6 dudes :D

 

take Care now..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is wel lekker makkelijk dokkie, maar op deze manier komen we geen stap verder als we allemaal ons hoofd in het zand steken.

 

Opzich is kassa geen slecht programma, het is een opinieprogramma waarbij eneco al meerdere malen het pispaaltje geweest is, daarbij staan wij sowiso al in een heel slecht daglicht en kan deze meneer hier wellicht iets verbeteren daaraan door te laten zien dat kwekers niet altijd criminelen zijn maar ook gewoon je buurman of buurvrouw die een zakcentje willen verdienen of het gewoon uit passie doen.

 

Veel te verliezen hebben we niet, de opsporing zal niet verergeren het ergste wat kan gebeuren is dat het nergens toe lijdt. Ik verwacht niet dat heel Nederland er ineens achter komt wat voor stomme honden ze zijn, maar de kans bestaat dat een paar mensen intelligent genoeg zijn om hun standpunt t.o.v. ons bij te stellen.

 

Vriendelijke groet,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

 

IK zeg dan maar in dit soort situaties van onbegrip,,,,,Bel Kassa dan!!!!!

Blijkt dat ik me beter niet had kunnen mengen in deze topic.zoals zo vele andere hiervoor...

ik steek weer lekker me kop in het zand,,, see ya.....not ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet mijn zaak dokkie, dus kassa bellen doe ik niet. Het is de zaak van mister R, als hij het een geschikt besluit vind dan moet HIJ kassa bellen. Wij kunnen hem enkel van advies voorzien.

 

Maar ik begrijp jou manier van er tegenover staan prima hoor dokkie, jij bent hier langer mee bezig dan ik en hebt hier meer ervaringen mee. Wellicht dat ik daarom een klein beetje meer strijdlust heb.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga effe lekker over een ander heen schuimen kees.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor :D .

 

Het is niet negatief bedoeld... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zand erover ;)

Oké dok, die is té grappig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kassa inschakelen ?? hoe belachelijk wil je jezelf maken.

Je weet toch de consequenties van Hennepkweken ofniet ??

 

Valt mee dat Peter R nog niet genoemd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou al een ander verhaal worden als je echt aantoonbaar medisch gebruiker bent, en 1 of 2 plantjes hebt staan. Dat wil soms wel een beetje medeleven opwekken.

Maar als je verder niets anders hebt kan je meer kwaad doen dan goed lijkt me.

Hoe onterecht het in onze ogen ook is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...