Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sjenia

Planten Groeien Door Na 6 Weken Bloei Komt Bijna Niet

Recommended Posts

geachte leden ik heb een probleempje

 

heb pp planten staan ik ga nu me 7e week in en ze blijven maar groeien ze zijn ruim een meter hoog hebben wel veel zijtakken enz enz

De ph ec lv aantal lampen voeding alles is top alleen maken ze geen toppen aan het bloeiprocces lijkt stil te staan :spliff: .

Aan de onderkant van de plant zie ik wel wat kleine witte haartjes opkomen (maar niet in die mate zoals ik gewend ben) zijn er mensen die dit herkennen of er ervaring mee hebben???

Wat is de oplossing wachten of stoppen en opnieuw beginnen

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is overduidelijk een licht probleem d.w.z de donker periode is niet donker genoeg. Vooral de eerste week op 12-12 kunnen ze beslist geen licht hebben in de donkerperiode. De lampen staan toch op 12-12 neem ik aan. Dus inderdaad even kijken waar het licht nou wegkomt.

 

Is overduidelijk een licht probleem d.w.z de donker periode is niet donker genoeg. Vooral de eerste week op 12-12 kunnen ze beslist geen licht hebben in de donkerperiode. De lampen staan toch op 12-12 neem ik aan. Dus inderdaad even kijken waar het licht nou wegkomt. In geval je tijdschakelaars gebruikt even checken als dat wel correct werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties ik ga kijken wat ik ermee kan

maar is er nog een kans dat er wat meer in de bloei gaat of is het vergane glorie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inprinciepe hebben je planten nu lekker lang voorgegroeid en dat kan zeker geen kwaad

Maar kijk eerst eens als je lampen uit zijn of er licht bij je hok naar binnen komt

fix dat en over 9 weken heb je monsters van planten succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x je vraag posten id denk ik wel genoeg hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb er 3 afgeknipt en laten zien aan een paar mensen van diverse growshops en de conclussie van allemaal is dat de stekken niet goed waren dat het van een gestresde moederplant is geweest

dus wat een pech 390 pp weg en 7 weken naar de ........

 

 

@ irezumi1 sorry dat ie er 2x in staat maar wist niet hoe ik die andere moest verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gestressde moederplant?

Tja wat is stress... waarschijnlijk hebben de stekken te lang in een lichtdichte doos gezeten OF je hokje is niet lichtdicht OF de moeder van de stekjes was al bloeihormonen aan gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin een plant kan gestrest wezen maar zolang op 12/12 bloeit elke plant hoe gestrest die ook is. Als ze te lang in een lichtdichte doos gestaan hebben dan gaan ze eerst regeneren en dan weer bloeien. Hier heb ik nog nooit van gehoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sjenia, maken de planten 1 vingerig/3 vingerig en vervormd blad aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Als je dan toch de boel leeghaalt, zou ik alles maar eens goed controleren. Lekker even in je kweekruimte zitten met het licht uit om te controleren op lichtlekken en ook maar eens goed je installatie nakijken.

 

Ik had graag wat foto's gezien van de planten. Want enige vorm van regeneratie en andere stress was zo opgevallen hier. We hebben wel vaker dat soort planten gezien.

 

Heb je nog foto's?

Hier vind je een topic over hoe je foto's plaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel is aan een Plakkende "relais" gedacht ??

 

Zoek je je helemaal rot, blijkt het licht niet uit te gaan op het gewenste moment...!!

 

ingebrande contacten omdat ze me een goedkope prul zooi hadden verkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbele post. Gesloten :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...