Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3ppe

Blaadjes Knipen

Recommended Posts

Ik heb in m'n hokje 2 plantjes staan van een verschillende soort, nu merk ik dat de bladeren van mijn ene plant (een nogal brede plant) de topjes van mijn andere plant bedekken waardoor deze geen licht krijgen.

Nu vroeg ik mij af , zou het een goed idee zijn om deze bladeren gewoon af te knippen of doe ik dit beter niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet het niet, maar als je ff zoekt op het forum zal je er wel het eea over vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee laten zitten ze zijn essentieel voor de bloei, probeer wat te buigen of wat dan ook! maar bladeren laten zitten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, probeer ze wat weg te buigen, je kan de bladeren die het andere plantje verstikken wel een stukje inkorten zodat het andere plantje een comeback kan maken maar de natuur laat de sterkste overleven he.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zolang het bij een paar bladeren blijft zie ik er het kwaad niet van in. Tuurlijk is elk blad een klein fabriekje, maar eentje minder zal een plant niet gelijk van in de stress gaan. Ik zeg elke keer weer: 'in de natuur komt er ook wel eens een konijntje langs'. Ikzelf heb hier en daar ook wel eens een blad weg gehaald vanwege een top eronder.

 

Maar ja, het is maar net wat jou qua gevoel misschien het beste ligt. Je kan het altijd eens bij 1 plant proberen en zelf kijken of je enig verschil ziet bij de plant?

 

Zei onze Dame Blanche niet altijd: 'nooit klakkeloos iets aannemen, altijd zelf uitproberen!'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...