Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tacchini

Doe Ik Het Wel Goed? Tips?

Recommended Posts

Hey!

 

Ik vraag me af of ik het wel goed aanpak.

Ik heb een inbouwkast, en daarin heb ik mn plantjes geplaatst.

Momenteel heb ik 1 18 watt TL lamp. Moet ik er meer aanschaffen? 4 plantjes zijn verstopt in de kast.

Maar ik heb ook de wanden beplakt met Aluminiumfolie, (Dit gaat er later af en wordt zwart wit folie)

Het ziet er zo uit:

 

hierdezexu0.jpg

 

Inhoud:

 

endezedanuc6.jpg

 

Eerst heb ik de zaadjes laten ontkiemen in een bakje, totdat er een wit worteltje uit kwam, daarna heb ik ze gepot.

Dat heb ik 2 dagen geleden gedaan. Ik geef ze 2 a 3x per dag water met een plantenspuit (Zonder voeding) wanneer er echte plantjes uit komen ben ik van plan om voeding te kopen.

 

Hebben jullie wat tips voor me?

 

(Ik ben bereid om wat eurotjes neer te leggen voor mn nieuwe hobby)

 

P'z.

 

Matthijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt zeker meer lampe nodig.

Indien je micro/fluo blijft zullen spaarlampen of tl voldoen

ook alumium folie weg vervangen door zwart/folie

Is de binnenkant van de kast niet wit?Anders zou dit denk ik zelfs beter zijn dan alu-folie

 

Maar wie ben ik?

je kan misschien beter wachten op een profesioneler antwoord van de echte micro/fluo kenners

 

ook zou ik ze niet teveel water geven,anders gaan ze misschien al rotten in de grond

 

In ieder geval

Welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de kast is van binnen bruin.

 

Hoeveel lampen raden jullie aan erbij te hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

je hebt echt meer tl lampen nodig. ik zou minimaal voor 4x 18 watt gaan en dan moet je ze nog klein houden, wil je er nog wat lekkers vanaf halen. ook zou ik een passieve inlaat maken (lichtdicht) en een sterke pc fan of buisventilator kopen voor je uitlaat om verse lucht in je kast te krijgen. dat aluminiumfolie kan je wel laten zitten, dat reflecteert redelijk goed. succes ermee! :nerd

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel informatie die jij wilt weten, is gewoon te vinden op dit forum.

Kijk eens bij micro/fluo. Daar zullen heel veel vragen van jou beantwoord worden!

 

meer lampen(juiste kleur), afzuiging, inlaat, filter, grond, voeding. allemaal zaken die belangrijk zijn.

 

mijn advies: spit dit forum door en onderzoek zelf of je hokje goed genoeg is!

 

Als je uiteindelijk nog vragen hebt kan je deze alsnog stellen. Je kunt geen puntje op de i zetten als het streepje al ontbreekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je kast met witte grondverf lakken. Dit zorgt ervoor dat het licht beter reflecteerd.

Vergeet je kast niet te luchten na het lakken dit ivm verf gassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...